世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米ドッグフード:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


North America Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米のドッグフード市場規模は2024年に436.3億米ドルと推定され、2029年には709.9億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は10.23%である。これは、ペットフードが、ペットの品種や年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
303 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

北米のドッグフード市場規模は2024年に436.3億米ドルと推定され、2029年には709.9億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は10.23%である。これは、ペットフードが、ペットの品種や年齢に関係なく、この地域のほとんどのペットオーナーにとって主食であるためである。ペット人口の増加傾向に伴い、同地域のペットフード市場は予測期間中にCAGR 10.1%を記録すると予測されている。 - ペット用おやつは、2022年の総市場額の約15.6%を占めている。一般的に、おやつは他のペット動物に比べて犬に好まれることが多い。ペットにおやつを与える主な目的は、しつけ、歯の健康維持、ご褒美である。おやつ市場は、予測期間中にCAGR 10.6%で増加すると予想されている。 - ペット用動物飼料市場は、2022年に市場全体の約13.0%を占めた。これらの食事は、尿路疾患、腎不全、消化過敏症など、ペットの特定の健康状態に対処するために特別に処方される。また、特定の健康問題の発症を避けるための予防措置としてペットに与えられることもある。予測期間中、ペットの動物用食事療法のCAGRは12.3%と最も高くなると予想され、こうした特殊製品の需要が拡大していることを示している。 - ペット用栄養補助食品またはサプリメントは、2022年の市場金額の3.5%を占めている。これらのペット用サプリメントは、全体的な健康と幸福をサポートするためにペットに与えられることが多い。栄養不足に対処し、関節、皮膚、被毛の健康などの健康効果をサポートすることができる。ペット用サプリメントの市場は、予測期間中にCAGR 6.1%で増加すると予測されている。 - ペット人口の増加傾向と、市販のペットフードが提供する特定の利点が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。グレインフリー、オーガニック、単一肉源のドッグフード製品に対する需要の高まりが北米市場を牽引している- 北米のドッグフード市場は2022年に49.5%を占め、2017年から81.8%増加し、同地域最大のペットフード市場であり、2022年には360億米ドルに達した。市場額の増加は、2017年から2022年にかけて犬の飼育頭数が17.6%増加したことに関連している。 - 北米では、米国がドッグフード市場に関する最大の国であり、これはペットの飼い主からの高品質のペットフード製品に対する需要の増加と、市販のドッグフード製品の使用率の上昇に関連している。米国はまた、この地域のドッグフード市場で最も急成長している国であり、予測期間中のCAGRは10.9%と予想され、次いでメキシコが予測期間中のCAGRは7.2%と予想される。 - その結果、ペットの親たちの間でプレミアム化が進み、グレインフリーまたは単一穀物製品、単一肉源製品、持続可能性と気候回復力に沿った有機・自然食品、植物性タンパク質などの代替タンパク質源を含むドッグフード製品は、この地域のプレミアムおよびスーパープレミアムセグメントで需要が高まっている。しかし、ペットの健康に対する関心の高まりと動物用飼料を使用することの利点は、予測期間中のCAGRが12.4%で、この地域でより速く成長すると推定される。 - 市販のペットフード製品の使用の増加、ペットのプレミアム化の増加、ペットの飼い主の可処分所得の増加に伴う人間化は、この地域の予測期間中のCAGR 10.4%でドッグフード市場を牽引すると予想される。

北米ドッグフード市場動向

動物保護施設からの犬の引き取り増加、進化するペット生態系が市場の成長を後押し - 北米では犬の養子縁組が増加傾向にある。北米では、交友関係の需要が高く、犬が本来持っている飼い主の日常に適応する能力により、他の動物よりも犬のシェアが高い。米国やカナダなどの先進国では、ペットとして犬を飼う家庭が増加しているため、この地域ではペットとしての犬の数が増加している。例えば、2022年には犬を飼う世帯数は6,510万世帯、猫を飼う世帯数は4,650万世帯であった。小型犬や中型犬の需要が高い。米国では狭いアパートに住む人々が体重1kgから40kgの犬を飼ったり購入したりしている。2021年には、体重11kg未満の犬が47%を占め、11kgから18kgの犬が31%を占める。小型犬は大型犬に比べてスペースを必要としないためである。2021年には、犬を家族の一員と考えるペットの親が犬の飼い主の85%を占める。動物保護施設は、犬を飼うための主要な獲得チャネルのひとつである。例えば、2020年には、犬の親の38%が動物保護施設から犬を採用したのに対し、42%がペットショップから購入した。ペットの人間化と進化するペット生態系は、予測期間中に同地域のペット人口の成長に役立つと予想される要因である。ペットの支出増加の背景には、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったことと、米国とカナダでプレミアム化が進んでいることがある。北米では、犬の飼い主は愛犬に高級ペットフードを与えることを好み、環境に優しいペットケア製品を採用することを望んでいる。例えば、2022年には、ペットの親の50%以上が、プレミアム価格を支払うことで、犬を含むペットに環境に優しいペットケア製品を提供し、犬の飼い主の42%がプレミアムペットフードを犬に与えている。例えば、ペットフードとおやつは、2022年に米国で犬にかかった費用の25.8%(2,908米ドル)を占めている。これらは最も高いシェアを占めており、ペットの親がペットを家族の一員として扱い、専用のペットフードに対する意識を高めていることから、今後も増加すると予測されている。犬はグルーミング、獣医学的ケア、他の犬との社会化のためのペット・トレーニングなどのサービスを必要とするため、ペットの親は犬を飼い始めた当初により多くの出費を強いられる。カナダでは、ペットのグルーミング、ペット預かり、ドッグウォーカーなどのギフトやサービスをペットに与えるペットの親が増えている。これらのサービスに対するペットの親の年間支出は2018年の2,075米ドルから2021年には2,430米ドルに増加した。プレミアム化と高品質フードの利点に関する意識の高まりは、この地域におけるペット支出の増加に役立っていると予想される要因である。

北米ドッグフード産業概要

北米ドッグフード市場は適度に統合されており、上位5社で59.04%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)、J.M.スマッカー社(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 カナダ
5.3.2 メキシコ
5.3.3 米国
5.3.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 ゼネラル・ミルズ社
6.4.5 マース・インコーポレイテッド
6.4.6 ネスレ(ピュリナ)
6.4.7 PLBインターナショナル
6.4.8 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.9 J.M.スマッカー・カンパニー
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The North America Dog Food Market size is estimated at USD 43.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 70.99 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.23% during the forecast period (2024-2029). Veterinary diets comprise the fastest-growing segment, driven by the growing trend of preventative care - Pet food dominated the market and accounted for about 68.0% of the total market value in 2022. This is because pet food is a staple purchase for most pet owners in the region, regardless of their pet breed size or age. With the increasing trend in the pet population, the pet food market in the region is anticipated to register a CAGR of 10.1% during the forecast period. - Pet treats accounted for about 15.6% of the total market value in 2022. Generally, treats are mostly preferred by dogs compared to other pet animals. The main purpose of feeding the pets with treats is to train them, maintain their dental health, and reward them. The treats market is anticipated to increase at a CAGR of 10.6% during the forecast period. - The pet veterinary diets market accounted for about 13.0% of the total market value in 2022. These diets are specifically formulated to address certain health conditions in pets, such as urinary tract diseases, renal failure, and digestive sensitivity. They may also be given to pets as a preventative measure to avoid developing certain health issues. During the forecast period, pet veterinary diets are expected to experience the highest CAGR of 12.3%, indicating a growing demand for these specialized products. - Pet nutraceuticals or supplements accounted for 3.5% of the market value in 2022. These pet supplements are often given to pets to support overall health and well-being. They can address nutritional deficiencies and support health benefits such as joint, skin, and coat health. The market for pet supplements is anticipated to increase at a CAGR of 6.1% during the forecast period. - The increasing trend in the pet population and the specific benefits offered by commercial pet foods are anticipated to drive the market during the forecast period. The growing demand for grain-free, organic, and single meat source dog food products is driving the North American market - The dog food market in North America was the largest pet food market in the region, accounting for 49.5% in 2022, an increase of 81.8% from 2017, reaching USD 36 billion in 2022. The increase in the market value was associated with the increase in the adoption of dogs by 17.6% between 2017 and 2022. - In North America, the United States was the largest country concerning the dog food market, which is associated with the increase in the demand for high-quality pet food products from pet owners and the rising usage of commercial dog food products. The United States is also the fastest-growing country in the dog food market in the region, with an anticipated CAGR of 10.9% during the forecast period, followed by Mexico with an estimated CAGR of 7.2% during the forecast period, with a decrease in usage of homemade food and rising premiumization of pet food products in the country. - Consequently, with the increasing premiumization among pet parents, dog food products with grain-free or single grain products, single meat source products, organic and natural foods in line with sustainability and climate resilience, along with alternate protein sources such as plant-based protein have higher demand in the premium and super-premium segments in the region. However, the rising concerns about pet health and the benefits of using veterinary diets are estimated to grow faster in the region, with a CAGR of 12.4% during the forecast period. - The increase in the usage of commercial pet food products, increase in pet premiumization, and humanization with higher disposable income of pet owners are expected to drive the dog food market at a CAGR of 10.4% during the forecast period in the region.

North America Dog Food Market Trends

Growing acquisition of dogs from animal shelters and the evolving pet ecosystem are boosting the market’s growth - Dog adoption is on the rise in North America. Dogs have a higher share than other animals in North America due to the high demand for companionship and dogs' inherent ability to adapt to their owner's routines. This has resulted in an increase in the number of dogs as pets in the region, as developed countries, such as the United States and Canada, witnessed increasing households with dogs as pets. For instance, in 2022, the number of households owning a dog was 65.1 million, and number of households owning a cat was 46.5 million. There were 19% more pet owners in the rural areas of the United States than in urban areas in 2017. - Small dogs and medium-sized dogs are in high demand. People in the United States living in small apartments are adopting and purchasing dogs weighing between 1 kg and 40 kg. In 2021, dogs with a body weight of less than 11 kg accounted for 47%, and dogs weighing between 11 kg and 18 kg accounted for 31% of the dog population, as smaller dogs require less space compared to large dogs. In 2021, pet parents who considered dogs as family members accounted for 85% of dog owners. This is expected to help in the growth of the dog population as pets in the future. - Animal shelters are among the key acquisition channels for dog adoption. For instance, in 2020, 38% of dog parents adopted a dog from an animal shelter, whereas 42% purchased from a pet store due to a rise in income levels and the high demand for dogs as companions in big apartments during the pandemic lockdowns. - Pet humanization and the evolving pet ecosystem are the factors anticipated to help in the growth of the pet population in the region during the forecast period. The growing trend of premiumization and willingness to provide their pets with eco-friendly pet care products driving the expenditure rate - A trend of increase in pet expenditure is witnessed in North America. The rise in pet expenditure is due to the availability of different types of pet food and growing premiumization in the United States and Canada. In North America, dog owners prefer to provide their dogs with premium pet food and are willing to adopt eco-friendly pet care products. For instance, in 2022, more than 50% of pet parents were to provide their pets, including dogs, with eco-friendly pet care products by paying a premium price, and 42% of dog owners are providing dogs with premium pet food. - Pet parents' highest expenses are on pet food and treats, which are expected to increase during the forecast period. For instance, pet food and snacks accounted for 25.8% of expenses incurred for dogs in the United States (USD 2,908) in 2022. They have the highest share and are projected to increase because pet parents treat their pets as family members and raise awareness about specialized pet food. Pet parents are required to spend more in the initial days of dogs as dogs require services such as pet grooming, veterinary care, and pet training for socialization with other dogs. For instance, pet parents spent USD 70-80 for a grooming session in 2022. - In Canada, there has been an increase in pet parents providing their pets with gifts and services such as pet grooming, pet boarding, and dog walkers. The pet parents' annual expenditure on these services increased from USD 2,075 in 2018 to USD 2,430 in 2021 because they treat their dogs as companions and family members or children. Premiumization and rising awareness about the benefits of quality food are factors anticipated to have helped in increasing pet expenditure in the region.

North America Dog Food Industry Overview

The North America Dog Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 59.04%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Canada
5.3.2 Mexico
5.3.3 United States
5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 General Mills Inc.
6.4.5 Mars Incorporated
6.4.6 Nestle (Purina)
6.4.7 PLB International
6.4.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.9 The J. M. Smucker Company
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る