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北米キャットフード市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


North America Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米のキャットフード市場規模は2024年に245.9億米ドルと推定され、2029年には340.9億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.75%で成長する。強力な流通網と幅広いキャットフードブランド... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

北米のキャットフード市場規模は2024年に245.9億米ドルと推定され、2029年には340.9億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.75%で成長する。強力な流通網と幅広いキャットフードブランドの利用可能性が市場を牽引している。北米のキャットフード市場規模は2022年に211.4億米ドルに達し、世界最大のキャットフード市場となった。これは、猫の人口が多く、飼い主が猫に多額の支出をしているためである。 - 北米ではペットフードが最大の市場シェアを占め、2022年の市場規模は155.7億米ドルであった。ペットフードのうち、ウェットフードは2022年の金額シェアで52.5%と大半を占め、ドライフードは47.5%であった。ペットフードのシェアが大きいのは、ペットフードの複数の利点と、主流ブランドとニッチブランドの両方でドライフードとウェットフードの幅広い選択肢が利用可能であることが、この地域の猫用ペットフード市場全体の成長を牽引しているためと考えられる。 - おやつセグメントは北米のキャットフード市場で2番目に大きいセグメントであり、2022年の市場規模は25.6億米ドルであった。猫用おやつの中では、フリーズドライおやつとカリカリおやつが主要セグメントで、2022年の金額シェアはそれぞれ24.9%と22.3%である。これらのおやつには様々な原材料が使用され、ビタミン、ミネラル、その他のサプリメントが添加されていることが、キャットフード市場におけるこのセグメントの成長を促進すると推定される。 - 動物用飼料セグメントは、キャットフード市場で最も急速に成長しているセグメントである。2017年から2022年の間に81.8%の伸びを示し、2022年には24.2億米ドルに達する。予防医療としての動物用飼料の利用が増加していることから、予測期間中のCAGRは9.1%で、このセグメントを牽引すると推定される。 - さまざまな流通チャネルを通じてさまざまな形態のペットフードが入手可能になりつつあることが、予測期間中のキャットフード市場の成長を促進すると推定される。米国はこの地域のキャットフード市場を支配し、2022年には88%以上を占めた-2022年の世界のキャットフード市場で最大のシェアを占めたのは北米で、市場規模は約211.4億米ドルであった。米国とカナダは北米のキャットフード市場に大きく貢献しており、これらの国ではペットの飼育率が高いため、ペットフード製品に対する需要が高い。 - この地域のキャットフード市場は米国が支配しており、2022年の市場規模は186.9億米ドルである。これは、2022年には6,460万頭を超えると推定される同国のペットの猫の人口の多さなど、いくつかの要因によるものである。さらに、同国の高い生活水準と可処分所得も一役買っており、ペットの飼い主は予算の多くを猫のフードやケア用品に充てることができる。 - カナダのキャットフード市場は、犬に比べて猫の人口が増加しているため、大きな成長を遂げている。猫の人口は2017年から2022年の間に1.7%増加し、合計820万人に達した。その結果、カナダのキャットフード市場規模は2022年に16.6億米ドルに達し、2022年のカナダのペットフード市場規模の36.7%を占める。 - キャットフード市場はメキシコと北米のその他の国々で急成長を遂げており、予測期間中の推定CAGRはそれぞれ7.2%と9.8%である。これは、これらの国々で猫の人口が増加していることに起因している。例えば、北米のその他の地域では、猫の人口は2017年から2022年の間に23.4%増加し、2022年には合計1,670万人に達する。 - 猫人口の増加とペットフードを与えることの利点に関する意識の高まりが、予測期間中の市場を牽引すると推定される。

北米キャットフード市場動向

若年層とミレニアル世代からの養子縁組の増加がキャットフード市場を牽引している- 北米ではペットとしての猫の養子縁組が増加しているが、これは交友関係の需要が高く、犬よりも猫のペットフードへの支出が少ないためである。同地域では、ペットの人間化が進み、また、猫は犬よりも生活するのに必要な面積が少ないため、ペットとしての猫は2017年から2022年の間に13.6%増加した。例えば、米国では、猫をペットとして飼っている世帯は2020年には26%であったが、2022年には53.5%に増加した。 - 米国、カナダ、メキシコでは、在宅勤務文化が同伴者の需要につながり、ペットの飼い主がミレニアル世代である数が多いため、流行期にペットとしての猫の採用が増加した。例えば、2022年には、ミレニアル世代は、米国でペットの親の33%であり、2020年には、猫のペット人口の40%が国内の動物保護施設から採用された。さらに、ペットの親は高収入のため、ペットショップから猫を購入した。例えば、2020年には、米国の猫の親の43%がペットショップから猫を購入している。したがって、この地域のペットとしての猫は、2020年から2022年の間に5.34%増加した。例えば、2021年、米国の猫の飼育数は684,144頭で、若い猫が53.5%を占めている。若い猫の人口が増え、ミレニアル世代がペットの親となることで、予測期間中のペットフード製品の成長に貢献すると予想される。猫の養子縁組と購入の増加、ペットの人間化の増加がペット人口の増加に貢献すると予想される。ペット人口の増加は、同地域のペットフード市場の成長に寄与する。プレミアムキャットフード製品に対する需要の急増が市場を牽引している。ペットの支出が増加しているのは、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったことと、米国とカナダでペットフード製品のプレミアム化が進んでいるためである。北米では、猫の飼い主はペットに高級ペットフードを与えることを好み、環境に優しいペットケア製品を積極的に採用している。例えば、2022年には、50%以上のペットの親が、プレミアム価格を支払うことで、猫を含むペットに環境に優しいペットケア製品を与えることを望んでいた。例えば、キャットフードとおやつは、2022年に米国で猫にかかった費用の22.7%を占めている。このシェアは、ペットを家族の一員として扱うペットペアレンツが増え、専用ペットフードに対する認識が高まるにつれて増加すると予測される。この地域ではミレニアル世代がペットの親になることが多いため、猫の親は猫に自然なペットフードやおやつを与えることを望んでいる。 - ペットの親はまた、ペット保険、ペットグルーミング、社会化のためのペットトレーニングなどの他のサービスにも投資している。ペットの親は、緊急の獣医学的治療が非常に高額になる可能性があるため、飼い猫に保険をかけている。これは、米国で猫の親を含むペットの親が2020年にペット保険に20億米ドルを投資し、前年から27.5%増加したことからも明らかである。

北米キャットフード産業概要

北米のキャットフード市場は適度に統合されており、上位5社で55.47%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)、J.M.スマッカー・カンパニー(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 カナダ
5.3.2 メキシコ
5.3.3 米国
5.3.4 その他の北米地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 ゼネラル・ミルズ社
6.4.5 マース・インコーポレイテッド
6.4.6 ネスレ(ピュリナ)
6.4.7 PLBインターナショナル
6.4.8 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.9 J.M.スマッカー・カンパニー
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The North America Cat Food Market size is estimated at USD 24.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 34.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.75% during the forecast period (2024-2029). The availability of a strong distribution network and a wide range of cat food brands is driving the market - In North America, the value of the cat food market reached USD 21.14 billion in 2022, making it the largest market for cat food in the world. This is due to the substantial cat population and the significant spending on cats by their owners. - In North America, pet food held the largest market share, with a market value of USD 15.57 billion in 2022. Among pet food, wet food represented the majority share of 52.5% by value in 2022, while dry food accounted for 47.5%. The large share of pet food can be attributed to the multiple benefits of pet food and the availability of a wide range of dry and wet food choices in both mainstream and niche brands, which is driving the overall growth of the pet food market for cats in the region. - The treats segment is the second-largest segment in the cat food market in North America; it was valued at USD 2.56 billion in 2022. Among cat treats, freeze-dried and crunchy treats are the primary segments, accounting for major shares of 24.9% and 22.3% by value, respectively, in 2022. The use of various ingredients and the presence of added vitamins, minerals, and other supplements in these treats are estimated to drive the growth of this segment in the cat food market. - The veterinary diets segment is the fastest-growing segment in the cat food market. It witnessed an 81.8% increase between 2017 and 2022, reaching USD 2.42 billion in 2022. The increasing usage of veterinary diets as preventative care is estimated to drive the segment at a faster CAGR of 9.1% during the forecast period. - The growing availability of various forms of pet food through different distribution channels is estimated to drive the growth of the cat food market during the forecast period. The United States dominated the cat food market in the region and accounted for more than 88% in 2022 - North America accounted for the largest share of the global cat food market in 2022, with a market value of around USD 21.14 billion. The United States and Canada are the major contributors to the cat food market in North America, with a high demand for pet food products due to the high pet ownership rates in these countries. - The cat food market in the region is dominated by the United States, with a market value of USD 18.69 billion in 2022. This can be attributed to several factors, including the large population of pet cats in the country, which was estimated to be over 64.6 million in 2022. Additionally, the country's high standard of living and disposable income also play a role, allowing pet owners to allocate a greater portion of their budget toward their cats' food and care products. - The cat food market in Canada is experiencing significant growth due to the growing population of cats compared to dogs in the country. The cat population grew by 1.7% between 2017 and 2022, reaching a total of 8.2 million. As a result, the Canadian cat food market reached a value of USD 1.66 billion in 2022, representing 36.7% of the Canadian pet food market value in 2022. - The cat food market is experiencing rapid growth in Mexico and countries in the rest of North America, with estimated CAGRs of 7.2% and 9.8%, respectively, during the forecast period. This can be attributed to the growing cat population in these countries. For instance, in the rest of North America, the cat population increased by 23.4% between 2017 and 2022, reaching a total of 16.7 million in 2022. - The growing cat population and the growing awareness about the benefits of feeding pet foods are estimated to drive the market during the forecast period.

North America Cat Food Market Trends

Increasing adoptions from young adults and millennials are driving the cat food market - There is an increase in the adoption of cats as pets in North America, owing to the high demand for companionship and less expenditure on pet food for cats than dogs. In the region, cats as pets increased by 13.6% between 2017 and 2022 due to the rise in pet humanization and because cats require less area to live than dogs. For instance, in the United States, households owning a cat as a pet was 26% in 2020, which increased to 53.5% in 2022. - The United States, Canada, and Mexico witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture leading to a demand for companionship and a higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, millennials were 33% of pet parents in the United States, and in 2020, 40% of the cat pet population was adopted from animal shelters in the country. Additionally, pet parents purchased cats from pet stores due to high income. For instance, in 2020, 43% of cat parents in the United States purchased cats from pet stores. Therefore, cats as pets in the region increased by 5.34% between 2020 and 2022. - Young cats are being adopted more than adult cats in the region, with the United States leading in terms of that number. For instance, in 2021, the adopted cat population in the United States was 684,144, and young cats accounted for 53.5% of the cats adopted. The higher population of young cats and millennials being pet parents is expected to help in the growth of pet food products during the forecast period. An increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to help in the growth of the pet population. The increasing pet population will help in the growth of the pet food market in the region. The surging demand for premium cat food products is driving the market - Pet expenditure is increasing in North America. The rise in pet expenditure is due to the availability of different types of pet food and the growing premiumization of pet food products in the United States and Canada. In North America, cat owners prefer to provide their pets with premium pet food and are willing to adopt eco-friendly pet care products. For instance, in 2022, more than 50% of pet parents were willing to provide their pets, including cats, with eco-friendly pet care products by paying a premium price; 42% of cat owners provided cats with premium pet food. - The highest expenses of pet parents are on pet food and treats, which are estimated to increase during the forecast period. For instance, cat food and snacks accounted for 22.7% of expenses incurred for cats in the United States in 2022. The share is projected to increase as more pet parents treat their pets as family members and the awareness about specialized pet food increases. Cat parents are willing to provide their cats with natural pet food and treats as a high number of millennials are pet parents in the region. - Pet parents are also investing in other services such as pet insurance, pet grooming, and pet training for socialization. Pet parents are getting their cats insured as emergency veterinary care can be very expensive. This is evident as pet parents, including cat parents, in the United States invested USD 2 billion in pet insurance in 2020, an increase of 27.5% from the previous year; 17% of the cat population was insured in 2020. - Premiumization and rising awareness about the benefits of quality food are factors anticipated to help in increasing pet expenditure in the region.

North America Cat Food Industry Overview

The North America Cat Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 55.47%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Canada
5.3.2 Mexico
5.3.3 United States
5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.4 General Mills Inc.
6.4.5 Mars Incorporated
6.4.6 Nestle (Purina)
6.4.7 PLB International
6.4.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.9 The J. M. Smucker Company
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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