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欧州ペット用おやつ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Europe Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

欧州のペット用おやつ市場規模は、2024年に83.1億米ドルと推定され、2029年には124.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.39%で成長する見込みである。ペットの飼い主は、人... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

欧州のペット用おやつ市場規模は、2024年に83.1億米ドルと推定され、2029年には124.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.39%で成長する見込みである。ペットの飼い主は、人工添加物を使用せず、高品質の原材料を使用したおやつを求めるようになっている。この傾向は、ペットの健康における栄養の重要性に対する意識の高まりが背景にある。 - この地域のペット用おやつ市場では、動物の中でも犬の分野が最も高いシェアを占め、2022年には47.2%を占めた。この高いシェアは主に、他のペットに比べて犬の人口が多いことと、よりプレミアムな犬用おやつへの需要のシフトに起因している。犬用おやつ分野は予測期間中にCAGR 8.0%を記録すると予測されている。 - 猫は、ペットとしての人気、メンテナンスの必要性の低さ、しつけ、ご褒美、歯の健康維持のために地域全体で市販の猫用おやつの使用が増加していることから、2022年には34.9%を占め、第2位の市場シェアを占めている。 - 鳥、魚、げっ歯類などのその他のペットは、この地域のペット人口の33.8%を占めているにもかかわらず、2022年のシェアは17.9%であった。この低いシェアは、ペットのサイズが小さいため、大型のペットに比べて餌の必要量が少ないことに起因している。これらの動物は犬や猫に比べて比較的メンテナンスが少ないため、ペットとしての関心が高まっている。 - ペットの飼い主の意識の高まりと、この地域におけるペット人口の増加が、予測期間中のペット用おやつ市場の成長を促進すると予想される。フランスとドイツは、可処分所得の増加、ペットの人間化、ペットとの絆を深める嗜好性により、主要なおやつ市場となっている。2022年、欧州は世界のペット用おやつ市場において、75.7億米ドルの市場価値を持つ最大市場の一つとして浮上した。ペット用おやつは欧州のペットフード市場において重要なセグメントであり、ペットと飼い主との強い絆を育む上で重要な役割を果たしている。その結果、ペット用おやつは欧州ペットフード市場の約15.9%を占めている。 - フランスは欧州ペット用おやつ市場を独占し、2022年の市場価値は12.3億米ドルであった。これは、2022年には3,840万人を超えると推定される同国のペット人口の多さなど、いくつかの要因によるものである。さらに、同国の可処分所得の増加、ペットの人間化という一般的な傾向、ペットとの絆を深めようとする消費者の嗜好の進化が、市場の存在感を高めている。 - ドイツとイギリスは、欧州ペット用おやつ市場の第2位と第3位の国で、2022年の市場規模はそれぞれ11億米ドルと8億8,600万米ドルである。これは、ペットを飼う文化が根強いことに加え、ペットの幸福と健康を重視する傾向が、高級で特殊なペット用おやつの需要に拍車をかけているためである。これらの要因が組み合わさって、フランスとドイツが欧州ペット用おやつ市場で突出した地位を占めている。 - ポーランドは欧州ペット用おやつ市場で最も急成長している国として浮上し、予測期間中の年平均成長率は17.2%と推定される。消費者の嗜好の進化、ペット人口の増加、ペット栄養に対する意識の高まりが、ペット用おやつの需要増に直結している。 - 欧州におけるペット人口の増加、可処分所得の増加、ペットの飼育率は、予測期間中の市場成長を促進すると推定される。

欧州ペット用おやつ市場動向

狭い空間への適応性と幸運の象徴としての評判から、猫はヨーロッパで飼われている主要なコンパニオンアニマルである- ヨーロッパでは、猫は人々に飼われている主要なペットであり、2022年のペット総人口の36.4%を占めている。猫の飼育率が高い主な理由は、狭い居住空間への適応性と、閉塞感を感じることなく室内で過ごせる能力にある。イギリス、ドイツ、ロシアなど一部の欧州諸国では、猫は幸運や幸運の象徴と考えられている。ペットを飼うことで、仲間意識、愛情、保護、飼い主とのユニークな絆が生まれる。そのため、2021年にはEUの9,000万世帯が猫をペットとして飼っており、世帯の46%を占めている。欧州の猫人口は年々着実に増加しており、2017年から2022年にかけては14.9%増加した。パンデミック後のペットとしての猫の採用率の上昇は、主に孤独と遠隔地での仕事によって刺激されたペットの人間化の高まりに起因している。例えば、2020年から2022年にかけて、ヨーロッパの猫人口は7.1%増加した。ヨーロッパでは、ロシアが猫人口が多く、地域の総人口の19.6%を占め、ドイツ(14.8%)、フランス(13.2%)、イギリス(11.1%)が続く。ロシアには猫に対する文化的な親近感があり、多くのロシア文学作品に猫が重要なキャラクターとして登場する。また、ロシアの民間伝承では幸運の象徴とされている。ヨーロピアン・ショートヘア、シャルトリュー、ロシアンブルー、シベリアンは、ロシアとその地域で飼われている主要な猫種のひとつである。ペットを連れて旅行するための調和されたルールの採用、猫のオンライン販売の増加、比較的低いメンテナンス、および都市生活は、この地域における猫の人口を促進する主な要因のいくつかである。犬は、一人当たりの消費量と欲求が高いため、他のペットよりも高いペット支出を占めている-ヨーロッパのペット支出は、歴史的期間中に増加した。これらの要因は、2017年から2022年の間に1匹当たりのペット支出を22.7%増加させた。2022年には、犬は猫よりもペットフードの消費量が多く、犬用のプレミアムペットフードの需要が高まっているため、47.8%の最大シェアを占めた。例えば英国では、2022年の人々の平均ペットフード費は330米ドルで、猫の食費150米ドルを上回っている。ペットの親は、犬猫を含むペットにプレミアム・ブランド製品を与えている。ロイヤルカナン(Royal Canin)、ピュリナ(Purina)、ウィスカス(Whiskas)などのブランドは、ペットの人間化の進展と可処分所得の増加により、ペットの親たちの間で人気を集めている。中価格帯のペットフード・セグメントも、このセグメントの製品によって提供されるペットフード栄養の改善によって成長している。COVID-19の大流行中、オンライン・チャネルを通じたペット用おやつの売上は、ロックダウンやオンライン・ショッピングの利便性によって、eコマース・ウェブサイトに比べてスーパーマーケットでの製品提供が限られているために増加した。アマゾンは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在となり、パンデミック以降、同サイトには年間5億7,900万人以上のアクセスがある。 - プレミアムペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりが、同地域におけるペットの支出を押し上げている。

欧州ペット用おやつ産業概要

欧州ペット用おやつ市場は細分化されており、上位5社で29.20%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 カリカリートリート
5.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3 フリーズドライとジャーキートリーツ
5.1.4 ソフト&チューハイトリーツ
5.1.5 その他のトリーツ
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
5.4 国
5.4.1 フランス
5.4.2 ドイツ
5.4.3 イタリア
5.4.4 オランダ
5.4.5 ポーランド
5.4.6 ロシア
5.4.7 スペイン
5.4.8 イギリス
5.4.9 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 ヘリスト・アクチエンゲゼルシャフト
6.4.7 マース・インコーポレーテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.10 Virbac

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Europe Pet Treats Market size is estimated at USD 8.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.39% during the forecast period (2024-2029). Dogs held the major share of the market due to a shift in demand toward more premium dog treats and their higher population - The pet treats market in Europe has experienced a significant shift toward premium and natural products. Pet owners are increasingly seeking treats made with high-quality ingredients that are free from artificial additives. This trend is driven by the growing awareness about the significance of nutrition in the well-being of pets. - Among animals, the dogs segment held the highest share of the pet treats market in the region, accounting for 47.2% in 2022. This higher share can primarily be attributed to the large population of dogs compared to other pets and a shift in demand toward more premium dog treats. The treats segment for dogs is anticipated to register a CAGR of 8.0% during the forecast period. - Cats held the second-largest market share, accounting for 34.9% in 2022, due to their popularity as pets, low maintenance requirements, and increased use of commercial treats for cats across the region in training, rewarding, and maintaining their dental health. - Despite other pets, such as birds, fish, and rodents, accounting for 33.8% of the pet population in the region, they held a share of 17.9% in 2022. This lower share can be attributed to their smaller size, resulting in lower food requirements compared to larger pets. There is a growing interest in these animals as pets as they have relatively low maintenance compared to dogs and cats. - The increasing awareness among pet owners and the growing population of pets in the region are anticipated to drive the growth of the pet treats market during the forecast period. France and Germany are the major treat markets due to increasing disposable incomes, pet humanization, and preferences to strengthen the bond with pets - In 2022, Europe emerged as one of the largest markets in the global pet treats market, with a market value of USD 7.57 billion. Pet treats are a significant segment in the European pet food market, playing a vital role in developing a strong bond with pets and pet owners. As a result, pet treats accounted for about 15.9% of the European pet food market. - France dominated the European pet treats market, with a market value of USD 1.23 billion in 2022. This can be attributed to several factors, including the large population of pets in the country, which was estimated to be over 38.4 million in 2022. Additionally, the country's increasing disposable income, the prevailing trend of pet humanization, and evolving consumer preferences to strengthen the bond with their pets have contributed to the strong market presence. - Germany and the United Kingdom are the second and third largest countries in the European pet treats market, representing market values of USD 1.10 billion and USD 886.0 million, respectively, in 2022. This is due to the strong pet ownership culture, along with the emphasis on pet well-being and health, which has fueled the demand for premium and specialized pet treats. The combination of these factors has contributed to France and Germany's prominent positions in the European pet treats market. - Poland has emerged as the fastest-growing country in the European pet treats market, with an estimated CAGR of 17.2% during the forecast period. The evolving consumer preferences, growing pet population, and increased awareness of pet nutrition have directly translated into higher demand for pet treats. - The growing pet population, increased disposable incomes, and pet adoption in Europe are estimated to fuel the growth of the market during the forecast period.

Europe Pet Treats Market Trends

Cats are the major companion animals adopted in Europe due to their adaptability to small spaces and their reputation as a symbol of good luck - In Europe, cats are the major pets adopted by people, and they accounted for 36.4% of the total pet population in 2022. The high adoption of cats is mainly due to their adaptability to smaller living spaces and their ability to stay indoors without feeling cooped up. In some European countries, including the United Kingdom, Germany, and Russia, cats are considered to be symbols of good luck or fortune. - Owning pets creates a sense of companionship, affection, protection, and unique bonds with the owners. Therefore, 90 million EU households had cats as pets in 2021, representing 46% of the households. The European cat population has been steadily rising over the years, which grew by 14.9% from 2017 to 2022. The higher adoption of cats as pets after the pandemic can be mainly attributed to the rising pet humanization stimulated by loneliness and remote work. For instance, from 2020 to 2022, the cat population in Europe grew by 7.1%. - In Europe, Russia has a large cat population, accounting for 19.6% of the total population in the region, followed by Germany (14.8%), France (13.2%), and the United Kingdom (11.1%). There is a cultural affinity for cats in Russia, with many Russian literary works featuring cats as important characters. They are also considered a symbol of good luck in Russian folklore. European Shorthair, Chartreux, Russian Blue, and Siberian are among the major cat breeds adopted in Russia and the region. - The adoption of harmonized rules for traveling with pets, growing online sales of cats, relatively lower maintenance, and urban living are some of the major factors driving the cat population in the region. Dogs accounted for higher pet expenditure than other pets due to the higher per capita consumption and cravings - Pet expenditure in Europe increased during the historical period due to a growth in spending on different types of food and growing premiumization amid rising concerns of pet parents about the health of their pets. These factors increased the pet expenditure per animal by 22.7% between 2017 and 2022. In 2022, dogs had the largest share of 47.8% due to their higher consumption of pet food than cats and the rising demand for premium pet food for dogs. For instance, in the United Kingdom, people's average pet food expense was USD 330 in 2022, which is more than a cat's food expense of USD 150. Dogs are also provided with services such as pet grooming and pet training for socialization with other dogs. - Pet parents are providing premium brand products to their pets, including cats and dogs. Brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas are gaining popularity among pet parents due to the growing pet humanization and increasing disposable incomes. The medium-priced pet food segment is also growing due to improvements in the pet food nutrition offered by the products in this segment. - During the COVID-19 pandemic, sales of pet treats through online channels increased due to the limited product offerings at supermarkets compared to e-commerce websites due to lockdowns and the convenience of shopping online. Amazon became a leader in pet food sales in the United Kingdom, and the website has received more than 579 million visits annually since the pandemic. - The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food are boosting pet expenditure in the region.

Europe Pet Treats Industry Overview

The Europe Pet Treats Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.20%. The major players in this market are ADM, Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Crunchy Treats
5.1.2 Dental Treats
5.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.5 Other Treats
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels
5.4 Country
5.4.1 France
5.4.2 Germany
5.4.3 Italy
5.4.4 Netherlands
5.4.5 Poland
5.4.6 Russia
5.4.7 Spain
5.4.8 United Kingdom
5.4.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 Vafo Praha, s.r.o.
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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