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欧州ペット用食事療法:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Europe Pet Diet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

欧州のペット用食事療法の市場規模は2024年に54.7億米ドルと推定され、2029年には81.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.25%で成長する。犬はペット動物の中で最大のシェアを占め... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

欧州のペット用食事療法の市場規模は2024年に54.7億米ドルと推定され、2029年には81.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.25%で成長する。犬はペット動物の中で最大のシェアを占め、他のペット動物と比較して犬への支出が多いことから市場を支配している。動物用食事療法は、ペットの特定の健康状態に対処するために開発された特殊なペットフード製品である。欧州市場では、ペット用動物用飼料は2017年から2021年にかけて25.4%の大幅な急増を経験した。この成長は、ペットの栄養科学と研究の進歩により、ペットの幅広い健康問題に対処できるより専門的な食餌の技術革新につながったためと考えられる。そのため、2022年の欧州ペットフード市場の9.6%をペット用動物食が占めている。 - 欧州の動物の中では犬が市場を独占し、2022年には44.1%を占めた。この支配は、同地域の人口が多く、同年の欧州ペット人口の29.9%を占めていることに起因している。 - 猫は2022年にペット人口の36.3%を占めた。猫のペット人口が多いにもかかわらず、市場の41.9%を占め、犬に比べると相対的に少ない。この差は、同地域では猫に比べて犬の人間化が進んでいるためと考えられる。また、犬1匹当たりの平均ペット支出は4.9千米ドルであったのに対し、猫では2022年に4.4千米ドルであった。この結果、猫に比べて犬の人口は少ないにもかかわらず、犬の市場シェアは大きくなった。 - その他のペット動物は、2022年の市場金額の13.9%を占めた。2022年にペット人口の33.8%を占めたことからも明らかなように、その他のペット動物には獣医食の面で可能性がある。 - ペットの人間化の高まりと疾病の発生率の増加が、予測期間中の欧州ペット用動物用飼料市場を牽引すると予想される。イギリスとドイツは、他の国に比べてペット人口が多いため、欧州のペット用動物食市場で最大の市場シェアを占めている。ペット用動物食は、ペットの特定の病気や感染症の治療に重要な役割を果たしている。予防と治療の両方の目的で使用される。ペットの健康と福祉に対する意識の高まりとともに、動物用飼料は地域全体のペットフード市場で重要な地位を獲得している。2022年、動物用食事は欧州ペットフード市場の9.5%を占めた。 - 2017年から2022年の間に、市場は44.6%の安定した成長を経験したが、これはパンデミック時のペット飼育率の上昇や、ペットの特定のニーズを満たす幅広い食事オプションの利用可能性などの要因によるものである。 - 欧州諸国の中では、イギリスとドイツがペット用動物食の最大市場シェアを占めており、2022年の市場価値はそれぞれ7億5,030万米ドルと6億7,510万米ドルであった。この地域市場における優位性は、他国と比較してペット人口が多いこと、製造施設が確立していること、プレミアム化の傾向が強まっていることに起因している。 - ポーランドとロシアは、予測期間中にそれぞれCAGR 11.0%と10.3%の急成長を記録すると予想される。 - ペットの様々な感染症に対処するために特別に処方された多様な動物用飼料が入手可能であること、ペットの飼い主がペットの健康増進のために投資意欲を高めていることが、欧州における動物用飼料セグメントの成長を促進する要因であると予想される。このセグメントは予測期間中にCAGR 7%を記録すると予測されている。

欧州ペットダイエット市場動向

ヨーロッパでは、猫は狭い空間への順応性と幸運の象徴とされることから、主要なコンパニオンアニマルとして飼われている- ヨーロッパでは、猫はペットの親が飼う主要なペットであり、2022年のペット総数の36.4%を占めている。猫の飼育率が高いのは、主に狭い居住スペースへの適応性による。また、イギリス、ドイツ、ロシアなど一部のヨーロッパ諸国では、猫は幸運や幸運の象徴と考えられている。ペットを飼うことで、仲間意識、愛情、保護意識が生まれ、飼い主とペットの間に独特の絆が生まれる。2021年には、欧州連合(EU)の9000万世帯がペットを飼っており、これは全世帯数の46%を占めている。また、欧州の猫人口は年々着実に増加しており、2017年から2022年にかけて14.9%増加している。COVID-19パンデミック後のペットとしての猫の採用率の上昇は、主に孤独や遠隔地での仕事に刺激されたペットの人間化の増加に起因している。2020年から2022年にかけて、猫の人口は7.1%増加した。ヨーロッパでは、ロシアは猫の人口が多く、地域の総人口の19.6%を占め、ドイツ(14.8%)、フランス(13.2%)、イギリス(11.1%)と続く。ロシアには猫に対する文化的な親近感があり、多くのロシア文学作品に猫が重要なキャラクターとして登場する。ロシアの民間伝承では、猫は幸運の印とされている。ヨーロピアン・ショートヘア、シャルトリュー、ロシアンブルー、シベリアンは、ロシアやヨーロッパ全般で飼われている主要な猫種のひとつである。プレミアム化の進展、ペットの人間化の進展、可処分所得の増加が欧州のペット支出を牽引している- 欧州のペット支出は調査期間中に増加したが、これはさまざまな種類の餌への支出が増加し、プレミアム化の傾向が強まり、ペットの親がペットの健康ニーズにより関心を持つようになったためである。これらの要因は、2017年から2022年の間に1匹当たりのペット支出を25%押し上げた。2022年には、犬が最大のシェアを占め、37.8%を占めた。犬は専用のペットフードを与えられ、猫よりもペットフードの消費量が多いからである。例えば英国では、2022年の人々の平均ペットフード費は330米ドルで、猫の食費150米ドルを上回った。犬には、グルーミングや他の犬との社会化のためのトレーニングといったサービスも提供されている。ペットの親は、ロイヤルカナン、ピュリナ、ウィスカスなどのブランドのフードをペットに与えることを好む。COVID-19の大流行時には、スーパーマーケットの大半が営業停止で商品数を減らしたため、オンライン・チャネルを通じたペットフードの販売が増加した。また、eコマースサイトは商品数が多い。パンデミック以降、年間5億7,900万人以上のアクセスがあり、アマゾンは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在となった。プレミアム・ペットフードの消費量の増加と、健康的で栄養価の高いペットフードの利点に関する意識の高まりは、この地域におけるペットの支出増に貢献した。

欧州ペットダイエット産業概要

欧州ペットフード市場は細分化されており、上位5社で31.23%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Virbac(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.1.1 猫
4.1.2 犬
4.1.3 その他のペット
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 サブプロダクト
5.1.1 糖尿病
5.1.2 消化器過敏症
5.1.3 口腔ケア食
5.1.4 腎臓
5.1.5 尿路疾患
5.1.6 その他の動物用飼料
5.2 ペット
5.2.1 猫
5.2.2 犬
5.2.3 その他のペット
5.3 流通チャネル
5.3.1 コンビニエンスストア
5.3.2 オンライン・チャネル
5.3.3 専門店
5.3.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.5 その他のチャネル
5.4 国
5.4.1 フランス
5.4.2 ドイツ
5.4.3 イタリア
5.4.4 オランダ
5.4.5 ポーランド
5.4.6 ロシア
5.4.7 スペイン
5.4.8 イギリス
5.4.9 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 オールテック
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 ヘリスト・アクチエンゲゼルシャフト
6.4.7 マース・インコーポレーテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 シェル&カンペター社(ダイヤモンドペットフーズ)
6.4.10 ビルバック

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Europe Pet Diet Market size is estimated at USD 5.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.25% during the forecast period (2024-2029). Dogs hold the largest share among pet animals, dominating the market due to the higher expenditure on them compared to other pet animals - Veterinary diets are specialized pet food products developed to address specific health conditions in pets. In the European market, pet veterinary diets experienced a significant surge of 25.4% between 2017 and 2021. This growth could be attributed to advancements in pet nutrition science and research, leading to the innovation of more specialized diets capable of addressing a broader range of health issues in pets. Therefore, pet veterinary diets accounted for 9.6% of the European pet food market in 2022. - Among animals in Europe, dogs dominated the market, accounting for 44.1% in 2022. This domination could be attributed to their large population in the region, accounting for 29.9% of the European pet population in the same year. - Cats held a share of 36.3% of the pet population in 2022. Despite the larger pet cat population, they accounted for 41.9% of the market, relatively less compared to dogs. This difference could be attributed to greater dog humanization compared to cats in the region. Also, the average pet expenditure per dog was USD 4.9 thousand, whereas, for cats, it was USD 4.4 thousand in 2022. This resulted in a larger market share for dogs despite their smaller population compared to cats. - Other pet animals accounted for 13.9% of the market value in 2022. There is potential for other pet animals in terms of veterinary diets, evidenced by the fact that these animals accounted for 33.8% of the pet population in 2022. - The rising pet humanization and increasing incidence of diseases are anticipated to drive the European pet veterinary diet market during the forecast period. The United Kingdom and Germany held the largest market share in the European pet veterinary diet market due to their high pet populations compared to other countries - Pet veterinary diets play a vital role in treating specific diseases and infections in pets. They are used for both preventive and curative purposes. With the increasing awareness of pet health and well-being, veterinary diets have gained significant importance in the pet food market across the region. In 2022, veterinary diets accounted for 9.5% of the European pet food market. - Between 2017 and 2022, the market experienced a steady growth of 44.6%, attributed to factors such as the rising pet adoption during the pandemic and the availability of a wider range of dietary options to meet pets' specific needs. - Among European countries, the United Kingdom and Germany held the largest market shares in veterinary diets for pets, with market values of USD 750.3 million and USD 675.1 million, respectively, in 2022. This dominance in the regional market can be due to their high pet populations compared to other countries, well-established manufacturing facilities, and the growing trend of premiumization. - Poland and Russia are expected to register the fastest growth, with CAGRs of 11.0% and 10.3%, respectively, during the forecast period due to the increasing penetration of these diets and the growing pet population in these countries. - The availability of a diverse range of veterinary diets specifically formulated to address various pet infections and the pet owners' willingness to invest more in enhancing the health of their pets are the factors that are expected to drive the growth of the veterinary diet segment in Europe. The segment is anticipated to register a CAGR of 7% during the forecast period.

Europe Pet Diet Market Trends

Cats are the major companion animals adopted in Europe due to their adaptability to small spaces and because they are regarded as a symbol of good luck - In Europe, cats are the major pets adopted by pet parents; they accounted for 36.4% of the total pet population in 2022. The high adoption of cats is mainly due to their adaptability to smaller living spaces; they can be kept indoors without feeling cooped up. Also, in some European countries, including the United Kingdom, Germany, and Russia, cats are considered to be symbols of good luck or fortune. - Owning pets creates a sense of companionship, affection, and protection, developing unique bonds between the owners and their pets. In 2021, 90 million households in the European Union had pets, which represented 46% of the total number of households. Also, the European cat population has been steadily increasing over the years, increasing by 14.9% from 2017 to 2022. The higher adoption of cats as pets after the COVID-19 pandemic is mainly attributed to the increase in pet humanization stimulated by loneliness and remote work. From 2020 to 2022, the cat population increased by 7.1%. - In Europe, Russia consists of a large cat population, which accounted for 19.6% of the total population in the region, followed by Germany (14.8%), France (13.2%), and the United Kingdom (11.1%). There is a cultural affinity for cats in Russia, with many Russian literary works featuring cats as important characters. Cats are considered as a sign of good luck in Russian folklore. European shorthair, Chartreux, Russian Blue, and Siberian are among the major cat breeds adopted in Russia and Europe in general. - The adoption of harmonized rules for traveling with pets, growing online sales of cat products, relatively lower maintenance, and urban living are some of the major factors expected to drive the cat population, boosting the market’s growth in the region. The growing premiumization, increasing pet humanization, and rising disposable incomes are driving pet expenditure in Europe - Pet expenditure in Europe increased during the study period because of increased spending on different types of food and the growing trend of premiumization, with pet parents becoming more concerned about the health needs of their pets. These factors boosted the pet expenditure per animal by 25% between 2017 and 2022. In 2022, dogs held the largest share, accounting for 37.8%, as dogs are fed specialized pet food and have a higher consumption of pet food than cats. For instance, in the United Kingdom, people's average pet food expense was USD 330 in 2022, which was more than a cat's food expense of USD 150. Dogs are also provided with services such as pet grooming and training for socialization with other dogs. - Pet parents provide premium products to their pets, such as cats and dogs. Pet parents prefer to feed their pets food from brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas because of the growing pet humanization and an increase in disposable income. There is also a rise in purchases from the medium-priced segment of pet food due to improvements in the pet food nutrition offered by these medium-priced products. - During the COVID-19 pandemic, there was an increase in the sales of pet food through online channels, as the majority of supermarkets had fewer product offerings due to the lockdowns. Also, e-commerce websites have a higher number of products available. It helped Amazon to be a leader in pet food sales in the United Kingdom, with the website receiving more than 579 million visits annually since the pandemic. The higher consumption of premium pet food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped increase pet expenditure in the region.

Europe Pet Diet Industry Overview

The Europe Pet Diet Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.23%. The major players in this market are Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.1.1 Cats
4.1.2 Dogs
4.1.3 Other Pets
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Sub Product
5.1.1 Diabetes
5.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.3 Oral Care Diets
5.1.4 Renal
5.1.5 Urinary tract disease
5.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Pets
5.2.1 Cats
5.2.2 Dogs
5.2.3 Other Pets
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Convenience Stores
5.3.2 Online Channel
5.3.3 Specialty Stores
5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.5 Other Channels
5.4 Country
5.4.1 France
5.4.2 Germany
5.4.3 Italy
5.4.4 Netherlands
5.4.5 Poland
5.4.6 Russia
5.4.7 Spain
5.4.8 United Kingdom
5.4.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Affinity Petcare SA
6.4.2 Alltech
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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