欧州ドッグフード:市場シェア分析、産業動向・統計、2017〜2029年の成長予測Europe Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029 欧州のドッグフード市場規模は、2024年に228.8億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは9.23%で成長し、2029年には355.7億米ドルに達すると予測される。食品とおやつは、その定期的な使用のために市... もっと見る
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サマリー欧州のドッグフード市場規模は、2024年に228.8億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは9.23%で成長し、2029年には355.7億米ドルに達すると予測される。食品とおやつは、その定期的な使用のために市場を支配していたが、動物用飼料は、最も急速に成長しているセグメントを構成している - 2022年には、ドッグフード市場は、欧州のペットフード市場の40.8%を占めた。2017年と比較して42%という大幅な増加が見られたが、これは主に犬の飼い主数の増加と、同地域におけるプレミアム製品に対する需要の高まりによるものである。2022年の犬人口は2017年比で14.2%増加した。2022年の主な市場シェアは、英国が16.1%、ドイツが12.5%、ロシアが9.4%であった。 - フード製品セグメントはドッグフード市場で最大であり、2022年の市場規模は131.5億米ドルであった。ドライフードはドッグフードの中で最もポピュラーなタイプで、2022年の市場規模は98.8億米ドルであった。ドッグオーナーがドライフードを好む理由は、保存期間が長く、1食あたりのコストが低いため、大量購入が便利で経済的だからである。 - おやつはドッグフードの第2位を占め、2022年には35.4億米ドルと評価された。トリーツは、消化を助け、皮膚や被毛の健康を促進するなど、さらなる健康上のメリットを提供するために、通常の食事と一緒に犬に与えられる。また、しつけの報酬としてもよく使われる。 - 犬の動物用食事は、2022年の市場で20.5億米ドルと評価された。この分野は最も急速に成長し、予測期間中のCAGRは8.4%を記録すると予測されている。犬における消化器系の問題や慢性腎臓病の有病率の増加が、このセグメントの成長に寄与している。 - ペット用栄養補助食品分野は、特に犬の健康への懸念の高まりによる健康的な食生活への意識の高まりが原動力となり、2022年には2017年比で19.1%成長した。この市場を牽引しているのは、犬人口の増加、犬特有の健康ニーズ、犬の飼い主の間でのペットの健康に対する意識の高まりである。2023~2029年のCAGRは7.8%を記録すると予測されている。英国はこの地域の主要市場であり、ポーランドとロシアは最も急成長している市場である。欧州のドッグフード市場は、主にこの地域の愛犬人口の増加に牽引され、大幅な成長を遂げている。欧州で犬の人口が多い国には、ロシア、英国、ドイツ、スペインが含まれる。2017年から2021年にかけて、欧州のドッグフード市場は約28.0%の増加を経験したが、これは主に2017年の8490万頭から2022年には9700万頭に増加した愛犬数の増加に起因する。 - 欧州諸国の中では、英国が最大のドッグフード市場に浮上し、市場全体の約16.1%、すなわち2022年には31.3億米ドルを占める。イギリスの優位性は、主に犬への支出が多いことに起因している。例えば、英国における犬1頭当たりの平均ペット支出は、2022年には646.2米ドルとなり、欧州諸国の中で最も高い。 - ドイツは2022年に欧州のドッグフード市場の約12.5%を占めた。同国の犬人口は約1,060万頭で、同年の欧州全体の犬人口の約11.0%を占めている。犬人口の増加とペットの人間化の傾向の高まりにより、ドイツのドッグフード市場は予測期間中に3.5%の安定したCAGRを記録すると予想される。 - ロシアは同地域で最大の犬人口を有しているが、2022年には市場の9.4%を占めるに過ぎなかった。この格差は、同国の犬に対するペット支出額が比較的低いことに起因している。現在進行中のウクライナ・ロシア戦争もロシアのドッグフード市場にマイナスの影響を与えている。 - しかし、犬人口の増加とペットの人間化は、予測期間中に市場を牽引すると予想される要因である。欧州ドッグフード市場動向ヨーロッパでは、犬の人気は猫より相対的に低く、ペット人口シェアは約29.9%で、2022年には猫に次いで2番目に人口の多いペットとなる。これは世界的な傾向とは対照的で、犬の人気は猫よりも高い。ヨーロッパの犬人口は2022年には猫より21.4%少ない。これは、イタリアやドイツなど多くのヨーロッパ諸国では猫が幸運な動物と考えられているためと思われる。しかし、ヨーロッパの犬人口は2019年から2022年にかけて約19.1%と大幅に増加した。COVID-19の大流行は、動物保護施設や救助団体からの犬の養子縁組が急増したため、この成長に重要な役割を果たした。2022年には、ペット動物を飼う欧州の世帯数は9,000万を超え、全世帯の46.0%を占めた。このことは、ヨーロッパがペットのヒューマニゼーションにより傾倒していることを示している。欧州諸国の中で、2022年にペットの犬の人口が最も多かったのはロシアで、犬人口全体の18.3%を占め、次いでイギリスが13.4%、ドイツが11.0%であった。これは、ペット産業において新しいアイデアを模索するビジネスチャンスをもたらしている。例えば、フランスの一部のカフェでは、犬のための高級レストランを提供しており、イギリスの企業では、ペットの親に有給の「肉球休暇」を提供している。また、スウェーデンでは、ペットの健康を重視し、ペットの幸福を確保するための規制が実施されている。こうした動向は、予測期間中の欧州における犬人口増加の見通しが明るいことを示している。高品質のペットフード製品に対する需要の急増は、同地域のペットの親によるペット1匹当たりの支出を増加させている。これらの要因は、2017年から2022年の間に1匹当たりのペット支出を24%増加させるのに役立った。2022年には、犬が最大のシェアを占め、欧州のドッグフード市場の37.9%を占めた。犬は専用のペットフードを与えられ、猫よりもペットフードの消費量が多いからである。例えば、イギリスでは、2022年の人々の平均ペットフード費は330米ドルで、猫の食費150米ドルを上回った。犬には、グルーミングや他の犬との社会化のためのトレーニングなどのサービスが提供される。ペットの人間化が進み、可処分所得が増加しているため、ペットの親はペットのためにロイヤルカナン、ピュリナ、ウィスカスなどのフードブランドを選ぶ傾向がある。ペットフード市場の中価格帯セグメントは、プレミアム製品が提供する同様の栄養価のために売上が増加している。また、Eコマースサイトは商品数が多い。中価格帯のフードの消費量が増加し、健康的で栄養価の高いペットフードの利点についての認識が高まったことが、この地域でのペット支出増に貢献した。欧州ドッグフード産業概要欧州のドッグフード市場は適度に統合されており、上位5社で40.12%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、Affinity Petcare SA、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)である(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 ペット人口 4.2 ペット支出 4.3 規制の枠組み 4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析 5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む 5.1 ペットフード製品 5.1.1 フード 5.1.1.1 サブ製品別 5.1.1.1.1 ドライペットフード 5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別 5.1.1.1.1.1 キブル 5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード 5.1.1.1.2 ウェットペットフード 5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント 5.1.2.1 サブプロダクト別 5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ 5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸 5.1.2.1.3 プロバイオティクス 5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド 5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル 5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品 5.1.3 ペット用おやつ 5.1.3.1 サブプロダクト別 5.1.3.1.1 カリカリおやつ 5.1.3.1.2 デンタルトリーツ 5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ 5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ 5.1.3.1.5 その他のおやつ 5.1.4 ペット用動物飼料 5.1.4.1 サブプロダクト別 5.1.4.1.1 糖尿病用 5.1.4.1.2 消化器過敏症 5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料 5.1.4.1.4 腎臓用 5.1.4.1.5 尿路疾患 5.1.4.1.6 その他の動物用飼料 5.2 流通チャネル 5.2.1 コンビニエンスストア 5.2.2 オンラインチャネル 5.2.3 専門店 5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.2.5 その他のチャネル 5.3 国 5.3.1 フランス 5.3.2 ドイツ 5.3.3 イタリア 5.3.4 オランダ 5.3.5 ポーランド 5.3.6 ロシア 5.3.7 スペイン 5.3.8 イギリス 5.3.9 その他のヨーロッパ 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 ADM 6.4.2 Affinity Petcare SA 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.) 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.) 6.4.5 ゼネラル・ミルズ社 6.4.6 ヘリスト・アクチェンゲゼルシャフト 6.4.7 マース・インコーポレーテッド 6.4.8 ネスレ(ピュリナ) 6.4.9 Schell & Kampeter Inc.(ダイヤモンドペットフーズ) 6.4.10 ビルバック ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Europe Dog Food Market size is estimated at USD 22.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 35.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.23% during the forecast period (2024-2029). Food products and treats were dominating the market due to their regular usage, while veterinary diets comprised the fastest-growing segment - In 2022, the dog food market accounted for 40.8% of the European pet food market. There was a significant increase of 42% compared to 2017, mainly due to the increased number of dog owners and the growing demand for premium products in the region. The dog population grew by 14.2% in 2022 compared to 2017. The major market shares in 2022 were held by the United Kingdom, Germany, and Russia, accounting for 16.1%, 12.5%, and 9.4%, respectively. - The food product segment is the largest in the dog food market, and it was valued at USD 13.15 billion in 2022. Dry food is the most popular type of dog food, valued at USD 9.88 billion in 2022. Dog owners prefer dry food because of its longer shelf life and lower cost per serving, making it more convenient and economical to purchase in bulk. - Treats comprise the second-largest segment of dog food, and they were valued at USD 3.54 billion in 2022. Treats are given to dogs with their regular food to provide additional health benefits, such as aiding digestion and promoting healthy skin and coat. They are also commonly used as training rewards. - Dog veterinary diets were valued at USD 2.05 billion in the market in 2022. This segment is projected to be the fastest growing, registering a CAGR of 8.4% during the forecast period. The increasing prevalence of digestive issues and chronic kidney diseases in dogs has contributed to the growth of this segment. - The pet nutraceuticals segment grew by 19.1% in 2022 compared to 2017, driven by the increased awareness of healthy diets, particularly due to rising health concerns in dogs. The market is being driven by the increasing dog population, the specific health needs of dogs, and the growing awareness of pet health among dog owners. It is projected to record a CAGR of 7.8% during 2023-2029. The United Kingdom is the major market in the region, while Poland and Russia are the fastest-growing markets - The European dog food market is witnessing substantial growth, primarily driven by the rising population of pet dogs in the region. The countries with significant dog populations in Europe include Russia, the United Kingdom, Germany, and Spain. Between 2017 and 2021, the European dog food market experienced an increase of about 28.0%, mainly attributed to the growing number of pet dogs, which rose from 84.9 million in 2017 to 97.0 million in 2022. - Among European countries, the United Kingdom emerged as the largest dog food market, representing around 16.1% of the total market value, i.e., USD 3.13 billion in 2022. The dominance of the United Kingdom can be primarily attributed to high expenditure on dogs. For instance, the average pet expenditure per dog in the United Kingdom stood at USD 646.2 in 2022, the highest among all European countries. - Germany held about 12.5% of the European dog food market in 2022. The country had a dog population of about 10.6 million, accounting for around 11.0% of the total European dog population in the same year. With the growing dog population and an increasing trend of pet humanization, the German dog food market is anticipated to register a steady CAGR of 3.5% during the forecast period. - Although Russia held the largest dog population in the region, it only accounted for 9.4% of the market in 2022. This disparity can be attributed to comparatively lower pet expenditure on dogs in the country. The ongoing Ukraine-Russia War has also had a negative impact on the Russian dog food market. - However, the increasing dog population and pet humanization are the factors anticipated to drive the market during the forecast period.Europe Dog Food Market TrendsThe growing dog-friendly ecosystem in the region is driving the adoption of dogs from animal shelters and rescue organizations - In Europe, dogs are relatively less popular than cats, with a pet population share of about 29.9%, making them the second-most populous pets after cats in 2022. This is in contrast to the global trend, where dogs are more popular than cats. The dog population in Europe was 21.4% lower than cats in 2022. This was likely because cats are considered lucky in many European countries, such as Italy and Germany. However, the dog population in Europe experienced a significant increase of about 19.1% between 2019 and 2022. The COVID-19 pandemic played a crucial role in this growth, as there was a surge in dog adoptions from animal shelters and rescue organizations. With more people spending time at home, the desire for companionship grew, and dog adoption became an attractive option. - In 2022, the no. of European households owning pet animals exceeded 90 million, which accounted for 46.0% of the total households. This demonstrates that Europe has a greater inclination toward pet humanization. Among European countries, Russia had the largest population of pet dogs in 2022, making up 18.3% of the total dog population, followed by the United Kingdom with 13.4% and Germany with 11.0%. - The increase in the dog population in Europe has led to the emergence of various adoption programs. This presents opportunities for businesses to explore new ideas within the pet industry. For instance, some French cafes now offer fine dining experiences for dogs, while companies in the United Kingdom provide paid "paw-ternity" leave for pet parents. Sweden has also implemented regulations to ensure the well-being of pets, emphasizing their health. These trends indicate a positive outlook for the growth of the dog population in Europe during the forecast period. The surge in demand for high-quality pet food products is increasing the expenditure per pet of pet parents in the region - Pet expenditure in Europe increased during the historical period because of increased premiumization and spending on different types of food as pet parents became more concerned about the health needs of their pets. These factors helped in increasing the pet expenditure per animal by 24% between 2017 and 2022. In 2022, dogs held the largest share, accounting for 37.9% of the European dog food market, as dogs are fed specialized pet food and have a higher consumption of pet food than cats. For instance, in the United Kingdom, people's average pet food expense was USD 330 in 2022, which was more than a cat's food expense of USD 150. Dogs are provided with services such as pet grooming and training for socialization with other dogs. - Pet parents provide premium products to their pet dogs. Due to the increasing humanization of pets and rising disposable incomes, pet parents tend to opt for food brands such as Royal Canin, Purina, and Whiskas for their pets. The medium-priced segment of the pet food market is witnessing increased sales due to the similar nutritional values offered by premium products. - During the pandemic, there was an increase in the sales of pet food through online channels, as the majority of supermarkets had fewer product offerings due to the lockdowns. E-commerce websites also have a higher number of products available. It helped Amazon to be a leader in pet food sales in the United Kingdom, with the website receiving more than 579 million visits annually since the pandemic. - The rising consumption of medium-priced food and growing awareness about the benefits of healthy, nutritious pet food helped in increasing pet expenditure in the region.Europe Dog Food Industry OverviewThe Europe Dog Food Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 40.12%. The major players in this market are ADM, Affinity Petcare SA, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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