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アジア太平洋地域のドッグフード市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia Pacific Dog Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のドッグフード市場規模は、2024年に163.7億米ドルと推定され、2029年には263.0億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024〜2029年)のCAGRは9.95%で成長する。主食として栄養の主要な供給源... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のドッグフード市場規模は、2024年に163.7億米ドルと推定され、2029年には263.0億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024〜2029年)のCAGRは9.95%で成長する。主食として栄養の主要な供給源であるため、フードセグメントが製品タイプを支配している- アジア太平洋地域では、市販のペットフードの消費量が多く、人口が多いため、犬はペットフード市場を支配する主要なペットである。2022年には、犬が同地域のペットフード市場の47.7%を占めた。2017年から2022年の間に61.9%の大幅な増加があったが、これは犬の飼い主数の増加とこの地域におけるプレミアム製品への需要の増加によるものである。例えば、犬の人口は2017年と比較して2022年には16.7%増加した。中国、日本、オーストラリアはこの地域のペットフード市場の主要国で、2022年には合わせて60%を占める。 - 2022年の市場価値は92億米ドルで、フード部門がドッグフード市場を支配している。これは、犬種の大小や年齢に関係なく、同国のほとんどの飼い主にとってフードが主食であるためである。同国のドッグフード市場は、予測期間中にCAGR 9.9%を記録すると推定される。 - 2022年の市場規模は、おやつ部門が270万米ドルで第2位、次いで動物用飼料(14億米ドル)、栄養補助食品/サプリメント(4億9,450万米ドル)である。これは、専用ペットフードがペットの特定の健康状態に対処するのに役立ち、適切な栄養補給を通じて動物の健康をサポートするためである。しかし、おやつはこの地域で最も急成長しているドッグフード分野であり、予測期間中の推定CAGRは10.8%である。おやつには、しつけの際の積極的強化、精神的刺激と娯楽の源、特別な楽しみの提供、親子間の絆の強化などの利点があるためである。 - ペット人口の増加と幅広い市販ペット用品が提供する様々な利点が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。アジア太平洋地域は、ペットの人間化の高まりにより、2022年に140億米ドルを占める世界最大のドッグフード市場の一つである。アジア太平洋地域のドッグフード市場は、2017年から2022年にかけて61.9%成長したが、これは同地域における市販ドッグフード製品の利用増加とプレミアム化の進展に関連している。 - アジア太平洋地域では、中国が最大のドッグフード市場で、2022年には42億米ドルを占めた。同国のシェアが高いのは、犬の人口が多く、同年のドッグフードへの支出が多いためである。例えば、同国の犬人口は2022年に同地域の犬人口の43.8%を占めた。 - 日本とオーストラリアはアジア太平洋地域のドッグフード市場の主要国で、2022年にはそれぞれ26億米ドルと15億米ドルを占める。この成長は、プレミアム・フードの利用が増加していることと、犬の人口が増加していることによる。しかし、フィリピンとインドでは犬の飼育が増加しており、予測期間中にこれらの国々の成長を牽引すると推定され、それぞれのCAGRは17.6%と15.2%である。 - その他のアジア太平洋地域の主なドッグフード市場には、シンガポール、韓国、香港、バングラデシュ、パキスタンが含まれる。残りのアジア太平洋地域は、2022年のアジア太平洋地域のドッグフード市場の22.1%を占めた。この地域セグメントは2017年から2021年にかけて35.7%成長したが、これは主にペットの人間化の進展と市販ドッグフードの採用増加によるものである。 - したがって、犬の採用の増加とプレミアム化の高まりは、予測期間中にCAGR 8.9%でアジア太平洋地域のドッグフード市場を牽引すると予測される。

アジア太平洋地域のドッグフード市場動向

アジア太平洋地域のペット人口に占める犬の割合は高く、34.3%を占めている。ペットとして、また交友関係として犬がいる家庭は安心感があるため、犬人口が増加している。例えば、中国のペットペアレントは、2020年に82.8%を占め、犬を含むペットを家族や子供として扱っている。また、これらの要因により、2017年から2022年の間に、この地域のペットとしての犬の人口は16.58%増加した。犬の採用はパンデミック時に増加したが、犬は寿命が長く、ペットの親との適応能力が元々高いため、今後も採用が増加すると予想される。アジア、特に中国で最もよく飼われている犬種は、シベリアンハスキー、チャイニーズフィールドドッグ、プードルである。例えば、2021年には、シベリアン・ハスキーは中国で飼われている犬の16%を占めた。2022年には、中国とインドがアジア太平洋で最も犬の数が多かった。これらの国では、犬の養子率が上昇し、所得水準の上昇と都市化に伴ってペットの人間化が進んだからである。また、ペットフードの入手が容易になり、ペットの飼育が増えたことで、農村部での犬の飼育率にも変化が見られる。さらに、アジア太平洋地域では、ペットの生態系が進化しているため、犬などのペットを連れて行くことに制限のない場所もある。例えばインドでは、Head Up For Tailsがペットフードやペットグルーミングなどのサービスを提供するペットショップを展開している。穀物不使用の製品や天然製品など、犬用のプレミアム製品に対する需要の増加は、ペット支出の増加によるものである。アジア太平洋地域では、ペットの人間化が進み、市販のペットフードの需要が高まっていること、さまざまな種類のペットフードが入手可能であること、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わないため、良質なプレミアムペットフードを好むことなどの要因により、ペット支出が増加している。従来から、ペットの犬の数は多く、支出シェアも高く、2022年にはペット支出全体の38.1%を占める。例えば、オーストラリアでは、犬が最も人気があり、2022年には約40%の世帯がペットの犬を飼っているため、ドッグフードは2022年の同国のペット支出の40%を占めている。中国、インド、オーストラリアなどのアジア諸国では、ペットの親も、ペットのグルーミングやペットの散歩などの付加サービスを提供することで、犬を含むペットの健康に投資している。さらに、ペット用のおやつや栄養補助食品などの特別な製品を与え、ペットの初期には獣医師による良質な食事を与えている。例えば、インドでは、ペットの親はPedigreeやRoyal Caninなどのブランドのおやつを愛犬に与えており、犬の支出(624米ドル)の約65~70%はフードやおやつであるのに対し、20%はグルーミングやペットのデイケアなどのその他の費用である。

アジア太平洋地域のドッグフード産業概要

アジア太平洋地域のドッグフード市場は断片化されており、上位5社で18.10%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 オーストラリア
5.3.2 中国
5.3.3 インド
5.3.4 インドネシア
5.3.5 日本
5.3.6 マレーシア
5.3.7 フィリピン
5.3.8 台湾
5.3.9 タイ
5.3.10 ベトナム
5.3.11 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 IBグループ(ドルールズ・ペットフード社)
6.4.7 マース・インコーポレイテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 PLBインターナショナル
6.4.10 Schell & Kampeter Inc.(ダイヤモンドペットフーズ)

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia Pacific Dog Food Market size is estimated at USD 16.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.30 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.95% during the forecast period (2024-2029). The food segment dominated the product types as they are a primary source of nutrition as a staple - In Asia-Pacific, dogs are the major pets dominating the pet food market due to the higher consumption of commercial pet food and high population. In 2022, dogs held 47.7% of the region's pet food market. There was a significant increase of 61.9% between 2017 and 2022 due to the rising number of dog owners and the increasing demand for premium products in the region. For instance, the dog population grew by 16.7% in 2022 compared to 2017. China, Japan, and Australia are the major countries in the region's pet food market, together accounting for 60% in 2022. - The food segment dominated the dog food market with a market value of USD 9.2 billion in 2022. This is because food is a staple purchase for most pet owners in the country, regardless of their dog breed size or age. The dog food market in the country is estimated to register a CAGR of 9.9% during the forecast period. - The treats segment was the second-largest segment, with a market value of USD 2.7 million in 2022, followed by veterinary diets (USD 1.4 billion) and nutraceuticals/supplements (USD 494.5 million). This is because specialized pet foods help address specific health conditions in pets, and they support the well-being of the animals through proper nutrition. However, treats are the fastest-growing dog food segment in the region, with an estimated CAGR of 10.8% during the forecast period due to their advantages, such as positive reinforcement during training sessions, a source of mental stimulation and entertainment, providing special indulgence, and strengthening the bond between the pet and its parent. - The increasing pet population and the various benefits offered by the wide range of commercial pet products are anticipated to drive the market during the forecast period. China and Japan were the major countries with increasing usage of commercial pet foods in the region - Asia-Pacific is one of the largest dog food markets globally, accounting for USD 14 billion in 2022 due to the rising pet humanization. The Asia-Pacific dog food market grew by 61.9% between 2017 and 2022, associated with the increasing usage of commercial dog food products and the growing premiumization in the region. - In Asia-Pacific, China had the largest dog food market, accounting for USD 4.2 billion in 2022. The higher share of the country was due to its higher dog population and higher expenditure on dog food in the same year. For instance, the country's dog population accounted for 43.8% of the region's dog population in 2022. - Japan and Australia are the major countries in the Asia-Pacific dog food market, accounting for USD 2.6 billion and USD 1.5 billion in 2022, respectively. This growth can be due to the increasing usage of premium food products and higher dog populations. However, the increasing adoption of dogs in the Philippines and India is estimated to drive the growth of these countries during the forecast period, with CAGRs of 17.6% and 15.2%, respectively. - The major dog food markets in the Rest of Asia-Pacific include Singapore, South Korea, Hong Kong, Bangladesh, and Pakistan. The Rest of Asia-Pacific accounted for 22.1% of the Asia-Pacific dog food market in 2022. The regional segment grew by 35.7% between 2017 and 2021, mainly due to the growing pet humanization and the increasing adoption of commercial dog food. - Therefore, the increasing dog adoption and the rising premiumization are projected to drive the Asia-Pacific dog food market at a CAGR of 8.9% during the forecast period.

Asia Pacific Dog Food Market Trends

The higher life span and the evolution of the pet ecosystem are helping in the growth of the dog population as pets in the region - Dogs have a higher share of the pet population, and they account for 34.3% of the pet population in Asia-Pacific. The dog population is higher as people feel more secure in their homes with dogs as pets and companionship. For instance, Pet parents in China treat their pets, including dogs, as their family and child accounted for 82.8% in 2020. These factors also resulted in an increase in the dog population as pets in the region by 16.58% between 2017 and 2022. The adoption of dogs increased during the pandemic, and it is expected that there will be a rise in adoption in the future as dogs have a high life span and an inherent ability to adjust with pet parents. The most common dog breeds adopted in Asia, particularly China, are Siberian Husky, the Chinese field dog, and Poodle. For instance, in 2021, the Siberian Husky accounted for 16% of the dogs adopted in China. - In 2022, China and India had the highest dog populations in Asia-Pacific as these countries witnessed a rise in the adoption rate of dogs and also a rise in pet humanization with an increase in income levels and urbanization. There is also a shift in the adoption rate of dogs in rural areas with the increased availability of pet food and also increasing adoption of pets. Moreover, there are places in Asia-Pacific without restrictions to take pets, such as dogs, due to the evolving pet ecosystem. For instance, in India, Head Up For Tails has pet stores that offer products and sales of products, such as pet food, pet grooming, and other services. With the higher life span, pet parents treat them as family members, and the evolution of the pet ecosystem is helping to increase the dog population as pets in the region. Increased demand for premium products for dogs, such as grain-free products and natural products, is due to increasing pet expenditure - In Asia-Pacific, there has been a rise in pet expenditure because of factors such as an increase in pet humanization, leading to the demand for commercial pet food, availability of different types of pet food, and pet parents' preference for good quality premium pet food as they are willing to pay premium prices. Traditionally, there has been a higher number of pet dogs with a higher expenditure share, accounting for 38.1% of the total pet expenditure in 2022. For instance, in Australia, dog food accounted for 40% of the country's pet expenditure in 2022, as dogs are most popular in Australia, and about 40% of the households had a pet dog in 2022. - In Asian countries such as China, India, and Australia, pet parents are also investing in the well-being of pets, including dogs, by providing them with additional services such as pet grooming and pet walking. Additionally, they feed their pet dogs with special products such as pet treats and nutraceutical supplements and provide good veterinary diets in their initial days. For instance, in India, pet parents feed their dogs with treats from brands such as Pedigree and Royal Canin, and about 65-70% of the dog expenditure (USD 624) is toward food and treats, whereas 20% is for other expenses such as pet grooming and pet daycare. - The growing awareness about different types of dog food available in the market for health concerns, treating their dogs as family members, and growing premiumization are the factors expected to help increase pet expenditure in the region during the forecast period.

Asia Pacific Dog Food Industry Overview

The Asia Pacific Dog Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 18.10%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Australia
5.3.2 China
5.3.3 India
5.3.4 Indonesia
5.3.5 Japan
5.3.6 Malaysia
5.3.7 Philippines
5.3.8 Taiwan
5.3.9 Thailand
5.3.10 Vietnam
5.3.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 PLB International
6.4.10 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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