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アジア太平洋地域のキャットフード市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Asia Pacific Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のキャットフード市場規模は2024年に119億2000万米ドルと推定され、2029年には195億3000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.38%で成長する。ペット用おやつは最も急... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年12月1日 US$4,750
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319 英語

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サマリー

アジア太平洋地域のキャットフード市場規模は2024年に119億2000万米ドルと推定され、2029年には195億3000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.38%で成長する。ペット用おやつは最も急成長している分野であり、愛猫人口の増加がアジア太平洋地域のキャットフード市場を牽引している-アジア太平洋地域のキャットフード市場は上昇傾向にある。猫は、犬よりも飼育スペースや世話の手間がかからないペットを求める飼い主に人気がある。2022年、猫はアジア太平洋地域のペットフード市場の34.0%を占め、キャットフード市場は2017年から2021年の間に50.3%増加した。この増加は主に同地域のペット猫人口の増加に起因しており、2017年の1億360万匹から2022年には1億3320万匹に増加した。同地域ではペットの人間化が進んでおり、ペットの飼い主がペットを家族の一員と考えていることから、プレミアムキャットフード製品の需要が高まった。 - 食品とペット用おやつは、2022年にそれぞれ68.6億米ドルと16.9億米ドルを占める主要セグメントであった。これらの分野のシェアが高いのは、猫に定期的な食事を与え、しつけや娯楽の目的で重要な役割を果たしているためである。猫用おやつは、予測期間中にCAGR 12.4%を記録し、最も急成長するセグメントと予測される。 - フード製品分野では、ウェットフードは水分と肉の含有量が高く、猫の自然な食事と栄養要件に合致しているため、猫に好まれる選択肢として浮上している。そのため2022年には、アジア太平洋地域のフード製品分野でウェットフードが53.5%を占めている。 - ペット用動物用飼料とペット用栄養補助食品は合計で、2022年の市場全体の14.2%を占めた。これらの製品は、ペットのさまざまな健康状態に的を絞った栄養補給やサポートを提供するために特別に設計されている。 - 猫人口の増加と市販のペットフード製品が提供する様々な利点が、予測期間中の市場を牽引すると予想される。中国と日本は、猫の人口の多さとペットの人間化の進展が牽引するアジア太平洋地域の主要なキャットフード市場である。2022年には、アジア太平洋地域は世界のキャットフード市場において最大市場の1つに浮上し、市場価値は約99.7億米ドルに達した。中国と日本は、これらの国々における猫の飼育率が高いことから、アジア太平洋地域のキャットフード部門に大きく貢献している。キャットフード分野は2017年から2022年にかけて69.9%成長したが、これはこの地域における猫の飼育率の増加、猫の健康に対する意識の高まり、ペットの人間化の傾向の高まりが要因である。 - 中国はアジア太平洋地域のキャットフード製品セグメントを支配しており、2022年の市場価値は35.8億米ドルである。これは主に、2022年に7,850万人に達する同国の巨大な猫ペット人口によるものである。中国の可処分所得の増加、人口統計パターンの変化、消費者の嗜好の進化が、市場の存在感を高めている。 - 日本はアジア太平洋地域で最大の猫好き国のひとつである。猫はペットの主要な選択肢であり、2022年には日本のペット人口の43.6%を占める。このように猫の人口が多いことが、同国におけるキャットフード製品セグメントの成長に寄与しており、2022年の市場価値は21億4,000万米ドルに達した。 - インドネシアは猫の市場として最も急成長しており、予測期間中のCAGRは18.7%を記録すると予想される。同国では、他のペットに比べて猫の維持費が安く、費用対効果が高いため、ペットとしての人気が高まっている。例えば、同国の猫人口は2017年から2022年の間に137.6%増加した。 - 猫人口の増加、可処分所得の増加、猫の健康に対する意識の高まりが、予測期間中のキャットフードセグメントの成長を促進すると推定される。

アジア太平洋地域のキャットフード市場動向

この地域では、ペットカフェやペットショップといった新たな購入エコシステムが発展しており、多種多様なキャットフード製品やサービスを通じて、購入から動物の世話まで支援することで、猫の人口を増やしている-アジア太平洋地域では、猫は犬に比べシェアが低く、2022年のペット人口に占める割合は26.1%であった。中国、インド、オーストラリアなどの国々では、リラックスしてストレスが軽減されるといった健康上の利点や、ペットを伴侶と考えることから、ペットの飼育が増加している。したがって、ペットとしての猫の人口は2017年から2022年の間に0.28%増加した。 - インドネシアやマレーシアなどの国では、猫の親は犬の親よりも高い。インドネシアとマレーシアでは、2021年にそれぞれ47%と34%を占めたが、これはこれらの国の宗教文化のためであり、彼らは犬よりも猫をペットとして飼うことを好む。このため、これらの国ではドッグフードよりもキャットフードに投資する企業が増えるだろう。中国では、都市部における猫を含むペットの数が増加しており、猫を含むペット人口は2018年から2020年にかけて10.2%増加し、2020年には都市部におけるペット人口は1億80万人に達する。さらに、パンデミック時の同伴者の増加により、猫人口は2020年の7,440万匹から2022年には8,250万匹に増加。また、猫の寿命は20年以上であるため、長期的な影響もあるだろう。この地域では、ペットカフェやペットショップがあり、多種多様なペットフード製品やサービスを通じて、動物の購入から世話までをサポートしているため、新しいペット飼育・購入のエコシステムが発展している。例えばベトナムでは、ザ・ニャー・ハウス・バイ・アール・ハウスがベジタリアンやビーガン向けの食事を提供する猫カフェであり、猫の家となっている。健康上の利点による猫の養子縁組の増加、アジア太平洋地域の文化、ペット生態系の変化などの要因は、同地域における猫の養子縁組の強化に役立っている。プレミアム化の進展、予防ケアの需要の増加、幅広いキャットフード製品の入手可能性が、ペット猫の支出を促進している-同地域における猫への支出は、過去の期間中に増加し、2017年から2022年の間に24.2%増加した。支出の増加は、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったこと、プレミアム化が進んだこと、猫の幸福のためのサービス需要が伸びたことによる。アジア太平洋地域では、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わないため、良質でプレミアムなペットフードを好むため、ペットへの支出が増加している。例えば、香港のキャットフード市場では、2022年のペットフード売上高の75%をプレミアム・ペットフード部門が占めている。日本、シンガポール、台湾などの他の国々では、香港のペットの親が猫を含むペットのために支出する金額の約50~60%を売上が占めており、その支出は2022年には台湾の一人当たり60米ドルに対し、香港では一人当たり約140米ドルであった。したがって、香港でのプレミアム化の拡大は、予測期間中、この地域の他の国々でのプレミアム化を促進すると予想される。 - ウェブサイト上の製品数が多く、ペットフードの注文が容易であるため、猫の飼い主を含むペットの親の数は、ペットショップやコンビニエンスストアなどの他のチャネルと比較して、専用のペットフードをオンラインで購入する。例えば、2019年、中国のオンラインチャネルによるペットフードの売上は、ペットショップチャネルの売上貢献が21%であったのに比べ、57%であった。従って、一人当たりのペットフードへの支出が高く、ペット人口の増加に伴いプレミアム化が進んでいることから、予測期間中、同地域の猫に対するペット支出は増加すると予想される。

アジア太平洋地域のキャットフード産業概要

アジア太平洋地域のキャットフード市場は断片化されており、上位5社で14.45%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ADM、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 ペット人口
4.2 ペット支出
4.3 規制の枠組み
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 ペットフード製品
5.1.1 フード
5.1.1.1 サブ製品別
5.1.1.1.1 ドライペットフード
5.1.1.1.1.1 ドライペットフードサブ製品別
5.1.1.1.1.1 キブル
5.1.1.1.1.2 その他のドライペットフード
5.1.1.1.2 ウェットペットフード
5.1.2 ペット用栄養補助食品/サプリメント
5.1.2.1 サブプロダクト別
5.1.2.1.1 ミルクバイオアクティブ
5.1.2.1.2 オメガ3脂肪酸
5.1.2.1.3 プロバイオティクス
5.1.2.1.4 タンパク質およびペプチド
5.1.2.1.5 ビタミンとミネラル
5.1.2.1.6 その他の栄養補助食品
5.1.3 ペット用おやつ
5.1.3.1 サブプロダクト別
5.1.3.1.1 カリカリおやつ
5.1.3.1.2 デンタルトリーツ
5.1.3.1.3 フリーズドライおよびジャーキートリーツ
5.1.3.1.4 ソフト&チューイー トリーツ
5.1.3.1.5 その他のおやつ
5.1.4 ペット用動物飼料
5.1.4.1 サブプロダクト別
5.1.4.1.1 糖尿病用
5.1.4.1.2 消化器過敏症
5.1.4.1.3 口腔ケア用飼料
5.1.4.1.4 腎臓用
5.1.4.1.5 尿路疾患
5.1.4.1.6 その他の動物用飼料
5.2 流通チャネル
5.2.1 コンビニエンスストア
5.2.2 オンラインチャネル
5.2.3 専門店
5.2.4 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.5 その他のチャネル
5.3 生産国
5.3.1 オーストラリア
5.3.2 中国
5.3.3 インド
5.3.4 インドネシア
5.3.5 日本
5.3.6 マレーシア
5.3.7 フィリピン
5.3.8 台湾
5.3.9 タイ
5.3.10 ベトナム
5.3.11 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 ゼネラル・ミルズ社
6.4.6 IBグループ(ドルールズ・ペットフード社)
6.4.7 マース・インコーポレイテッド
6.4.8 ネスレ(ピュリナ)
6.4.9 PLBインターナショナル
6.4.10 Schell & Kampeter Inc.(ダイヤモンドペットフーズ)

ペットフードの経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia Pacific Cat Food Market size is estimated at USD 11.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 19.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.38% during the forecast period (2024-2029). Pet treats are the fastest-growing segment, and the increasing pet cat population is driving the Asia-Pacific cat food market - The Asia-Pacific cat food market has experienced an upward trend. Cats are popular among pet owners seeking low-maintenance pets that require less space and attention than dogs. In 2022, cats accounted for 34.0% of the pet food market in Asia-Pacific, and the cat food market increased by 50.3% between 2017 and 2021. This increase was mainly attributed to the increasing pet cat population in the region, which increased from 103.6 million in 2017 to 133.2 million in 2022. The increasing pet humanization in the region boosted the demand for premium cat food products, as pet owners consider their pets as family members. - Food products and pet treats were the major segments that accounted for USD 6.86 billion and USD 1.69 billion in 2022, respectively. The higher share of these segments was because of their significance in providing regular dietary requirements for cats and for training and entertainment purposes. Cat treats are anticipated to be the fastest-growing segment, recording a CAGR of 12.4% during the forecast period. - In the food product segment, wet food has emerged as the preferred choice for cats due to its high moisture and meat content, which aligns with their natural diet and nutritional requirements. Therefore, in 2022, wet food accounted for 53.5% of the food product segment in Asia-Pacific. - Pet veterinary diets and pet nutraceuticals collectively accounted for 14.2% of the total market in 2022. These products are specifically designed to provide targeted nutrition or support for various health conditions in pets. - The increasing cat population and the various benefits offered by commercial pet food products are anticipated to drive the market during the forecast period. China and Japan are the major cat food markets in Asia-Pacific driven by the large cat population and the growing pet humanization - In 2022, Asia-Pacific emerged as one of the largest markets in the global cat food market, with a market value of around USD 9.97 billion. China and Japan are the major contributors to the cat food segment in Asia-Pacific due to the high cat ownership rates in these countries. The cat food segment grew by 69.9% between 2017 and 2022, driven by the increasing adoption of cats, the growing awareness of cat health, and the rising trend of pet humanization in the region. - China dominates the Asia-Pacific cat food product segment, with a market value of USD 3.58 billion in 2022. This is mainly due to the country's huge pet cat population, which reached 78.5 million in 2022. China's growing disposable income, changing demographic patterns, and evolving consumer preferences have contributed to its strong market presence. - Japan is one of the biggest cat-loving countries in Asia-Pacific. Cats are the primary choice of pets, accounting for 43.6% of the country's pet population in 2022. This significant cat population has contributed to the growth of the cat food product segment in the country, which reached a market value of USD 2.14 billion in 2022. - Indonesia is the fastest-growing market for cats, and it is expected to register a CAGR of 18.7% during the forecast period. Cats are gaining popularity as pets due to their low maintenance and cost-effectiveness compared to other pets in the country. For instance, the cat population in the country increased by 137.6% between 2017 and 2022. - The growing cat population, increase in disposable income, and growing awareness of cat health are estimated to fuel the growth of the cat food segment during the forecast period.

Asia Pacific Cat Food Market Trends

A new purchase ecosystem is evolving in the region, such as pet cafes and pet stores, providing assistance from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of cat food products and services driving population of cats - In Asia-Pacific, cats have a lower share compared to dogs, and they accounted for 26.1% of the pet population in 2022. Countries such as China, India, and Australia have witnessed an increase in pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed and considering them as their companions. Therefore, the cat population as a pet increased by 0.28% between 2017 and 2022. - Cat parents are higher than dog parents in countries such as Indonesia and Malaysia. In Indonesia and Malaysia, it accounted for 47% and 34%, respectively, in 2021 because of the religious culture of these countries, and they prefer to adopt cats as pets than dogs. This will help the companies to invest more in cat food in these countries than dog food. In China, there has been an increase in the number of pets, including cats, in urban areas, and the pet population, including cats, increased by 10.2% between 2018 and 2020 to reach a pet population of 100.8 million in urban areas in 2020. Moreover, the cat population increased from 74.4 million in 2020 to 82.5 million in 2022 because of a rise in companionship during the pandemic. Also, it will have long-term effects as the life span of cats is more than 20 years. - A new pet adoption and purchase ecosystem is evolving in the region as there are pet cafes and pet stores providing assistance from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of pet food products and services. For instance, in Vietnam, The Meow House by R House is a cat cafe that serves vegetarian and vegan food and is a home for cats. Factors such as the rise in the adoption of cats due to health benefits, the culture of the Asia-Pacific, and changes in the pet ecosystem help in enhancing cat adoption in the region. Growing premiumization, the increasing demand for preventive care, and the availability of a wide range of cat food products are driving pet cat expenditure - The expenditure on cats in the region increased during the historical period, and it increased by 24.2% between 2017 and 2022. The increased expenditure was because of the availability of different types of pet food, the rise in premiumization, and a growth in demand for services for the cat's well-being. Pet parents are also concerned about their pet's health and are providing customized veterinary diets as a preventive measure to keep the cat healthy. - In Asia-Pacific, there has been a rise in pet expenditure because pet parents prefer good quality, premium pet food as they are willing to pay premium prices. For instance, in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022. In other countries such as Japan, Singapore, and Taiwan, sales accounted for about 50%-60% of the pet parents' spending in Hong Kong for pets, including cats; the expenditure was about USD 140 per capita compared to Taiwan's per capita of USD 60 in 2022. Therefore, growing premiumization in Hong Kong is expected to boost premiumization in other countries of the region during the forecast period. - A higher number of pet parents, including cat owners, purchase specialized pet food online compared to other channels, such as pet stores and convenience stores, because of the high number of products on the website and the ease of ordering pet food. For instance, in 2019, China's pet food sales from online channels were 57% compared to pet store channels, which contributed 21% to the sales. Therefore, the higher per capita spending on pet food and growing premiumization with the increase in the pet population are expected to boost pet expenditure on cats in the region during the forecast period.

Asia Pacific Cat Food Industry Overview

The Asia Pacific Cat Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 14.45%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated and Nestle (Purina) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study​
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Pet Population
4.2 Pet Expenditure
4.3 Regulatory Framework
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Pet Food Product
5.1.1 Food
5.1.1.1 By Sub Product
5.1.1.1.1 Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
5.1.1.1.2 Wet Pet Food
5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
5.1.2.1 By Sub Product
5.1.2.1.1 Milk Bioactives
5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.2.1.3 Probiotics
5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
5.1.3 Pet Treats
5.1.3.1 By Sub Product
5.1.3.1.1 Crunchy Treats
5.1.3.1.2 Dental Treats
5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
5.1.3.1.5 Other Treats
5.1.4 Pet Veterinary Diets
5.1.4.1 By Sub Product
5.1.4.1.1 Diabetes
5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
5.1.4.1.3 Oral Care Diets
5.1.4.1.4 Renal
5.1.4.1.5 Urinary tract disease
5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Convenience Stores
5.2.2 Online Channel
5.2.3 Specialty Stores
5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.5 Other Channels
5.3 Country
5.3.1 Australia
5.3.2 China
5.3.3 India
5.3.4 Indonesia
5.3.5 Japan
5.3.6 Malaysia
5.3.7 Philippines
5.3.8 Taiwan
5.3.9 Thailand
5.3.10 Vietnam
5.3.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 ADM
6.4.2 Affinity Petcare SA
6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
6.4.5 General Mills Inc.
6.4.6 IB Group (Drools Pet Food Pvt. Ltd.)
6.4.7 Mars Incorporated
6.4.8 Nestle (Purina)
6.4.9 PLB International
6.4.10 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter’s Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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