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衛星部品・コンポーネント:市場シェア分析、産業動向・統計、2017~2029年の成長予測


Satellite Parts and Components - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

衛星部品・コンポーネント市場規模は2024年に2,449億3,000万米ドルと推定され、2029年には3,896億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.73%で成長する見込みである。新たな衛星... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
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サマリー

衛星部品・コンポーネント市場規模は2024年に2,449億3,000万米ドルと推定され、2029年には3,896億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.73%で成長する見込みである。新たな衛星製造技術の適応により、新たなビジネスチャンスが広がることが期待される-世界の衛星部品・コンポーネント産業は近年、いくつかのトレンドを経験している。技術の進歩に伴い、小型衛星の性能とコスト効率が向上し、様々な用途に魅力的な選択肢となっている。衛星の小型化の傾向は、推進システム、電力システム、アンテナなどの小型衛星部品に対する需要の増加をもたらした。 - アディティブ・マニュファクチャリング(3Dプリンティング)は、複雑な部品の製造と製造コストの削減が可能なため、衛星業界で人気を集めている。この技術は、アンテナ、ブラケット、エンジン部品などの衛星部品の製造に利用されている。NASAや欧州宇宙機関といった主要な宇宙機関がそれを強調している。世界の宇宙産業の主要プレーヤーのひとつである米国は、衛星通信、リモートセンシング、宇宙探査のための先端技術開発におけるトレンドセッターである。これらの革新的技術には、高性能エレクトロニクス、先進センサー、軽量素材、推進システムなどが含まれる。もうひとつのトレンドは、衛星の設計・開発において、既存のコンポーネントやサブシステムの商用オフザシェルフ(COTS)の利用が増加していることである。COTSコンポーネントは、信頼性と性能を向上させながら、開発時間とコストを大幅に削減することができる。 - 2017年から2022年5月までの間に、世界中で約4300機以上の衛星が製造され、打ち上げられた。全体として、このようなトレンドが世界の衛星部品・コンポーネント産業の将来を形成しており、企業は絶えず変化する市場の需要に対応しながら、この分野での技術革新を推進している。世界の衛星部品・コンポーネント市場は、2023年から2029年にかけて40%の成長が見込まれている。

衛星部品・コンポーネントの世界市場動向

衛星の小型化の重要性の高まりは、衛星の質量に影響を及ぼすと予想される。現在、衛星は小型化しており、小型衛星は、従来の衛星の数分の一のコストで、従来の衛星ができるほとんどすべてのことができる。それに応じて、小型衛星への信頼も飛躍的に高まっている。小型衛星は通常、開発サイクルが短く、開発チームも小規模で、打ち上げコストもはるかに低い。質量によって大きく分類されるのは、1,000kgを超える大型衛星である。2017年から2022年の間に、打ち上げられた約44機の大型衛星は北米の組織が所有している。中型衛星は質量が500~1000kgである。世界全体では、320機以上の衛星が打ち上げられた。衛星は質量によって分類される。小型衛星は開発期間が短く、ミッション全体のコストを削減できるため、この地域では小型衛星への移行が進んでいる。小型衛星は開発期間が短く、ミッション全体のコストを削減できるため、この地域では小型衛星への傾向が強まっている。小型衛星によって、科学的・技術的成果を得るために必要な時間を大幅に短縮することが可能になった。小型衛星のミッションは柔軟であるため、新たな技術的機会やニーズへの対応も容易である。米国の小型衛星産業は、特定の用途に合わせた小型衛星を設計・製造するための強固な枠組みによって支えられている。様々な宇宙機関の支出の増加は衛星産業にプラスの影響を与えると予想される。通信、ナビゲーション、地球観測を含む様々な用途での衛星技術の利用の増加は、新しく革新的な衛星部品へのニーズを生み出している。各企業は、これらの用途に特有の要件を満たす部品を開発するために研究開発に投資している。AIや機械学習、積層造形、先端材料の利用といった技術の進歩が、衛星部品業界における研究開発投資の必要性を後押ししている。2022年11月、欧州宇宙機関(ESA)は、地球観測における欧州のリードを維持し、航法サービスを拡大し、米国との探査パートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙開発資金を25%増額することを提案したと発表した。欧州宇宙機関(ESA)は、2023年から2025年にかけての約185億ユーロの予算を支持するよう22カ国に求めている。同様に、2022年9月、フランスは国家および欧州の宇宙プログラムへの支出を増やすと発表した。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAが存在する、宇宙技術革新と研究の中心地である。2022年、米国政府はその宇宙プログラムに約620億米ドルを支出し、世界で最も宇宙開発費が多い国となった。米国では、連邦政府機関は毎年政府から資金援助を受けており、その子会社のために323億3,000万米ドルが使われている。宇宙と研究助成金に対する支出はこの地域で急増し、世界経済のあらゆる領域でこの分野の重要性が増すと予想される。

衛星部品業界の概要

衛星部品市場はかなり統合されており、上位5社で90.12%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、ジェネラル・ダイナミクス社、ロッキード・マーチン社、ノースロップ・グラマン社、タレス社、ボーイング社である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星小型化
4.2 衛星質量
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 グローバル
4.4.2 オーストラリア
4.4.3 ブラジル
4.4.4 カナダ
4.4.5 中国
4.4.6 フランス
4.4.7 ドイツ
4.4.8 インド
4.4.9 イラン
4.4.10 日本
4.4.11 ニュージーランド
4.4.12 ロシア
4.4.13 シンガポール
4.4.14 韓国
4.4.15 アラブ首長国連邦
4.4.16 イギリス
4.4.17 米国
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 地域
5.1.1 アジア太平洋
5.1.2 欧州
5.1.3 北米
5.1.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 AAC クライド・スペース
6.4.2 BAEシステムズ
6.4.3 ゼネラル・ダイナミクス
6.4.4 イノベーティブ・ソリューションズ・イン・スペースBV
6.4.5 イエナ・オプトロニク
6.4.6 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.4.7 ノースロップ・グラマン
6.4.8 OHB SE
6.4.9 SENER グループ
6.4.10 Sitael S.p.A.
6.4.11 タレス
6.4.12 ボーイング社

衛星企業の経営陣に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Satellite Parts and Components Market size is estimated at USD 244.93 billion in 2024, and is expected to reach USD 389.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.73% during the forecast period (2024-2029). The adaptation of new satellite manufacturing techniques is expected to open new scope of opportunities - The global satellite parts and components industry has been experiencing several trends in recent years. With the advancements in technology, small satellites have become more capable and cost-effective, making them an attractive option for various applications. The trend of satellite miniaturization resulted in an increasing demand for small satellite components, such as propulsion systems, power systems, and antennas. - Additive manufacturing, or 3D printing, has been gaining popularity in the satellite industry due to its ability to produce complex parts and reduce manufacturing costs. This technology is being used to produce satellite components such as antennas, brackets, and engine parts. The major space agencies such as NASA and the European Space Agency have emphasized that. One of the major players in the global space industry, the United States, is a trendsetter in the development of advanced technologies for satellite communications, remote sensing, and space exploration. These innovative technologies include high-performance electronics, advanced sensors, lightweight materials, and propulsion systems. Another trend is the increasing use of pre-existing components and subsystems commercial-off-the-shelf (COTS) in satellite design and development. COTS components can significantly reduce development time and costs while improving reliability and performance. - Between 2017 and May 2022, around 4300+ satellites were manufactured and launched globally. Overall, these trends are shaping the future of the global satellite parts and components industry as companies work to meet the demands of an ever-changing market while also driving innovation in the field. The global satellite parts and components market is expected to grow by 40% between 2023 and 2029.

Global Satellite Parts and Components Market Trends

The increased importance of satellite miniaturization is expected to affect the satellite mass - Satellites are getting smaller nowadays, and a small satellite can do almost everything that a conventional satellite can at a fraction of the cost of the conventional satellite, which has made the building, launching, and operation of small satellite constellations increasingly viable. Correspondingly, reliance on them has been growing exponentially. Small satellites typically have shorter development cycles, smaller development teams, and cost much less for launch. - The major classification types according to mass are large satellites that are more than 1,000 kg. During 2017-2022, around 44 large satellites launched were owned by North American organizations. A medium-sized satellite has a mass between 500 and 1000 kg. Globally, organizations operated more than 320 satellites launched. Satellites are classified according to mass. Satellites with a mass of less than 500 kg are considered small satellites, and around 3800+ small satellites were launched globally. - There is a growing trend toward small satellites in the region because of their shorter development time, which can reduce overall mission costs. They have made it possible to significantly reduce the time required to obtain scientific and technological results. Small spacecraft missions tend to be flexible and can, therefore, be more responsive to new technological opportunities or needs. The small satellite industry in the United States is supported by a robust framework for designing and manufacturing small satellites tailored to serve specific application profiles. The demand for satellite parts and components in the North American region is expected to surge during 2023-2029 due to increasing demand in the commercial and military space sector. The increasing expenditures of different space agencies is expected to positively impact the satellite industry - The increasing use of satellite technology in various applications, including communication, navigation, and earth observation, has created a need for new and innovative satellite components. Companies are investing in R&D to develop components that meet the specific requirements of these applications. Technological advancements, such as the use of AI and machine learning, additive manufacturing, and advanced materials, are driving the need for R&D investment in the satellite parts and components industry. These advancements are creating new opportunities for the development of innovative components. - In November 2022, ESA announced that it proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) is asking its 22 nations to back a budget of some EUR 18.5 billion for 2023-2025. Likewise, in September 2022, France announced that it is expecting to increase spending on national and European space programs. - In North America, global government expenditure for space programs hit a record of approximately 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of NASA, the world's biggest space agency. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. In the United States, federal agencies receive aid from the government every year, known as funding, USD 32.33 billion for its subsidiaries. The spending on space and research grants is expected to surge in the region, growing the sector's importance in every domain of the global economy.

Satellite Parts and Components Industry Overview

The Satellite Parts and Components Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 90.12%. The major players in this market are General Dynamics, Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Thales and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Satellite Mass
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Global
4.4.2 Australia
4.4.3 Brazil
4.4.4 Canada
4.4.5 China
4.4.6 France
4.4.7 Germany
4.4.8 India
4.4.9 Iran
4.4.10 Japan
4.4.11 New Zealand
4.4.12 Russia
4.4.13 Singapore
4.4.14 South Korea
4.4.15 United Arab Emirates
4.4.16 United Kingdom
4.4.17 United States
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Region
5.1.1 Asia-Pacific
5.1.2 Europe
5.1.3 North America
5.1.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 AAC Clyde Space
6.4.2 BAE Systems
6.4.3 General Dynamics
6.4.4 Innovative Solutions in Space BV
6.4.5 Jena-Optronik
6.4.6 Lockheed Martin Corporation
6.4.7 Northrop Grumman Corporation
6.4.8 OHB SE
6.4.9 SENER Group
6.4.10 Sitael S.p.A.
6.4.11 Thales
6.4.12 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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