世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

衛星打ち上げロケット - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017〜2029年の成長予測


Satellite Launch Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

衛星打ち上げロケット市場規模は、2024年に46.5億米ドルと推定され、2029年には121.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)に21.10%のCAGRで成長する見込みである。また、ロケットエンジンによ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
211 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

衛星打ち上げロケット市場規模は、2024年に46.5億米ドルと推定され、2029年には121.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)に21.10%のCAGRで成長する見込みである。また、ロケットエンジンによって推進されるロケットを使用して、惑星間の旅に打ち上げることもできる。人工衛星は、その設計や主な目的に応じて、さまざまな距離で地球を周回する。それぞれの距離には、カバー範囲の拡大やエネルギー効率の低下など、利点と課題がある。地球中軌道(MEO)にある衛星には、特定の地域を監視するために設計された航法衛星や特殊衛星が含まれる。NASAの地球観測システムを含むほとんどの地球科学衛星は、地球低軌道(LEO)にある。 - これらの軌道で製造・打ち上げられる衛星は、それぞれ用途が異なる。例えば、2017年から2022年にかけて、ほぼ4,131機の衛星がLEOに配備され、主に通信と地球観測に重点が置かれている。MEOで打ち上げられた57機の衛星のほとんどは、航法/全地球測位目的で作られた。同様に、GEOに打ち上げられた147機の衛星のほとんどは、通信と地球観測を目的としている。 - LEOは、その近さ、国際宇宙ステーション(ISS)の存在、赤道経路に従わなければならない強制力のなさなど、様々な利点から、最も一般的に使用されている軌道である。この軌道では、衛星は毎秒約7.8kmの速度で移動し、地球を一周するのに約90分かかる。 - 電子情報、地球科学、レーザー画像処理、電子情報、光学画像処理、気象学などの分野で衛星の利用が増加していることから、ロケット需要の牽引役となることが予想される。同市場は2029年には210%の成長が見込まれ、2023年に記録された額を上回る。2029年にはアジア太平洋地域と北米が92%の累積シェアを占めると予想される- 宇宙産業は近年目覚しい成長を遂げており、数多くの企業がロケットの開発と配備の主要プレーヤーとして台頭している。北米は宇宙探査のパイオニアであり、多くの宇宙ミッションがこの地域に端を発している。SpaceXは現在、Falcon-9、Falcon Heavy、Starshipなどの打ち上げロケットを保有し、同地域における打ち上げサービスの主要プロバイダーとなっている。2017年から2022年にかけて、スペースX社のロケットは約2,744基の衛星を軌道に打ち上げた。 - 欧州では、アリアングループのような企業が、再使用可能な第1段を含むアリアン・ネクスト・ロケットを開発している。ロシアのロスコスモスもまた、ロケット開発・配備の長い歴史を持つ、この業界における重要なプレーヤーである。同社はソユーズロケットとプロトンロケットの開発を担当し、さまざまな衛星を宇宙に打ち上げてきた。2017年から2022年にかけて、ソユーズロケットは世界の様々な衛星事業者のために約611個の衛星を宇宙に打ち上げた。 - アジア太平洋地域では、CASCは、世界で最も信頼性の高いロケットの1つとなっている長征ロケットシリーズを含む、さまざまなロケットの開発と配備を担当している。2017年から2022年にかけて、CASCの長征ロケットは世界の様々な衛星事業者のために約372基の衛星を宇宙に打ち上げた。一方、JAXAはH-IIAロケットとH-IIBロケットを開発した。2017年から2022年にかけて、JAXAのH-IIAロケットは、世界の様々な衛星事業者のために約25機の衛星を宇宙に打ち上げた。2017年から2022年にかけて、ISROのロケットは世界の様々な衛星事業者のために約171個の衛星を宇宙に打ち上げた。

衛星打上げ輸送機の世界市場動向

世界の衛星打上げロケット市場における需要の高まりと競争 - 北米は宇宙開発のパイオニアであり、多くの宇宙ミッションがこの地域に端を発している。SpaceX社は北米を代表する航空宇宙企業で、先進的な再使用型ロケットや宇宙船を製造・打ち上げている。現在、Falcon-9、Falcon Heavy、Starshipなどの打ち上げロケットを有し、同地域における打ち上げサービスの主要プロバイダーとなっている。2017年から2022年にかけて、スペースX社のロケットは約2,744基の衛星を軌道に打ち上げた。欧州では、アリアン・グループなどの企業がアリアン・ネクスト・ロケットを開発しており、アリアン・ロケットの再使用可能な第1段を含む。ロシアのロスコスモスもまた、ロケット開発・配備の長い歴史を持つ、この市場における重要なプレーヤーである。同社はソユーズロケットとプロトンロケットの開発を担当し、さまざまな衛星を宇宙に打ち上げてきた。2017年から2022年にかけて、ソユーズロケットは世界の様々な衛星事業者のために約611基の衛星を宇宙に打ち上げた。 - アジア太平洋地域では、CASCは世界で最も信頼性の高いロケットの1つとなった長征ロケットシリーズを含む、様々なロケットの開発と配備を担当している。2017年から2022年にかけて、CASCの長征ロケットは世界の様々な衛星事業者のために約372基の衛星を宇宙に打ち上げた。2017年から2022年にかけて、JAXAはH-IIAロケットとH-IIBロケットを使って、世界の様々な衛星事業者のために約25基の衛星を宇宙に打ち上げた。インドの宇宙プログラムも近年著しい成長を遂げており、ISROは同国のロケット開発で重要な役割を果たしている。2017年から2022年にかけて、ISROのロケットは世界の様々な衛星オペレータのために約171個の衛星を宇宙に打ち上げた。世界の衛星ロケット市場における投資機会-北米では、宇宙計画のための世界政府支出は2021年に約1030億米ドルの記録に達した。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙イノベーションと研究の震源地となっている。2022年、米国政府は宇宙プログラムに620億米ドル近くを費やし、世界で最も宇宙開発費が多い国となった。2022年11月、ESAは22カ国に2023~2025年の185億ユーロの予算を要請したと発表した。39億米ドル弱の費用で開発され、当初は2020年7月の打ち上げを予定していたこのプロジェクトは、相次ぐ延期に見舞われている。2023年2月、インド政府は、ISROがさまざまな宇宙関連活動のために20億米ドルを受け取る予定であると発表した。主要計画に関する支出では、打ち上げ活動、ロケット、エンジン、衛星などの研究開発費に9,441百万インドルピーが割り当てられている。2021年3月、日本は宇宙関連活動に41.4億米ドルを支出する計画を発表した。2023年3月、韓国は次世代キャリアロケットKSLV-2の開発に約1億1360万米ドルを使用すると発表した。

衛星打上げロケット産業概要

衛星打上げロケット市場はかなり統合されており、上位5社で160.48%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、アリアン・グループ、中国航天科技股份有限公司(CASC)、ROSCOSMOS、スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ・コーポレーション、ユナイテッド・ローンチ・アライアンスLLC.(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 人工衛星の小型化
4.2 ロケットの所有者
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 グローバル
4.4.2 オーストラリア
4.4.3 ブラジル
4.4.4 カナダ
4.4.5 中国
4.4.6 フランス
4.4.7 ドイツ
4.4.8 インド
4.4.9 イラン
4.4.10 日本
4.4.11 ニュージーランド
4.4.12 ロシア
4.4.13 シンガポール
4.4.14 韓国
4.4.15 アラブ首長国連邦
4.4.16 イギリス
4.4.17 米国
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 軌道クラス
5.1.1 GEO
5.1.2 LEO
5.1.3 MEO
5.2 打ち上げロケット
5.2.1 ヘビー
5.2.2 惑星間
5.2.3 ライト
5.2.4 中型
5.3 地域
5.3.1 アジア太平洋
5.3.1.1 国別
5.3.1.1.1 中国
5.3.1.1.2 インド
5.3.1.1.3 ニュージーランド
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 国別
5.3.2.1.1 ロシア
5.3.3 北米
5.3.3.1 国別
5.3.3.1.1 米国
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 国別
5.3.4.1.1 イラン
5.3.4.1.2 その他の地域

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 アリアングループ
6.4.2 中国航空宇宙科学技術公司(CASC)
6.4.3 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.4 三菱重工業
6.4.5 ノースロップ・グラマン社
6.4.6 ロスコスモス
6.4.7 Space Exploration Technologies Corp.
6.4.8 スペースX
6.4.9 ボーイング社
6.4.10 ユナイテッド・ローンチ・アライアンス LLC.

衛星のCEOにとって重要な7つの戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Satellite Launch Vehicle Market size is estimated at USD 4.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.10% during the forecast period (2024-2029). The demand for LEO satellites is driving the segment's growth - During the launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth. It can also be launched into an interplanetary journey using a launch vehicle propelled by rocket engines. Satellites orbit the Earth at varying distances depending on their design and primary purpose. Each distance has its own benefits and challenges, including increased coverage and decreased energy efficiency. Satellites in medium Earth orbit (MEO) include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most Earth science satellites, including NASA's Earth Observation System, are in low Earth orbit (LEO). - Different satellites manufactured and launched in these orbits have different applications. For instance, from 2017 to 2022, almost 4,131 satellites were deployed in LEO, focusing mainly on communication and Earth observation. Most of the 57 satellites launched in MEO were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, most of the 147 satellites in GEO were deployed for communication and Earth observation purposes. - LEO is the most commonly used orbit due to its various advantages, such as close proximity, the presence of the International Space Station (ISS), and no compulsion to follow the equator path. In this orbit, satellites travel at a speed of around 7.8 km per second and take approximately 90 minutes to circle Earth, meaning the ISS travels around Earth about 16 times a day. - The increasing usage of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology is expected to drive the demand for launch vehicles. The market is expected to grow by 210% in 2029, outpacing the amount recorded in 2023. Asia-Pacific and North America are expected to occupy a major cumulative share of 92% in 2029 - The space industry has seen remarkable growth in recent years, with numerous companies emerging as major players in the development and deployment of launch vehicles. North America has been a pioneer in space exploration, with many space missions having their origins in the region. SpaceX is currently the leading provider of launch services in the region, with its launch vehicles including Falcon-9, Falcon Heavy, and Starship. During 2017-2022 SpaceX's rockets launched approximately 2,744 satellites into orbit. - In Europe, companies like ArianeGroup are developing the Ariane Next rockets, including a reusable first stage. Russia's Roscosmos is another key player in the industry, with a long history of developing and deploying launch vehicles. The company is responsible for developing the Soyuz and Proton rockets, which have been used to launch a range of satellites into space. During 2017-2022, the Soyuz rocket launched approximately 611 satellites into space for various satellite operators globally. - In Asia-Pacific, CASC is responsible for developing and deploying a range of launch vehicles, including the Long March series, which has become one of the most reliable launch vehicles in the world. During 2017-2022, CASC's Long March rocket launched approximately 372 satellites into space for various satellite operators globally. JAXA, on the other hand, has developed H-IIA and H-IIB rockets. During 2017-2022, JAXA's H-IIA rockets launched approximately 25 satellites into space for various satellite operators globally. During 2017-2022, ISRO's rockets launched approximately 171 satellites into space for various satellite operators globally.

Global Satellite Launch Vehicle Market Trends

Growing demand and competition in the global satellite launch vehicle market - North America has been a pioneer in space exploration, with many space missions having their origins in the region. SpaceX is a leading aerospace company in North America that manufactures and launches advanced reusable rockets and spacecraft. It is currently the leading provider of launch services in the region, with its launch vehicles including Falcon-9, Falcon Heavy, and Starship. During 2017-2022, SpaceX’s rockets launched approximately 2,744 satellites into orbit. - In Europe, companies such as ArianeGroup are developing the Ariane Next rockets, which involve a reusable first stage for the Ariane rocket. Russia's Roscosmos is another key player in the market, with a long history of developing and deploying launch vehicles. The company is responsible for the development of the Soyuz and Proton rockets, which have been used to launch a range of satellites into space. During 2017-2022, the Soyuz rocket launched approximately 611 satellites into space for various satellite operators globally. - In Asia-Pacific, CASC is responsible for developing and deploying a range of launch vehicles, including the Long March series, which has become one of the most reliable launch vehicles in the world. During 2017-2022, CASC's Long March rocket launched approximately 372 satellites into space for various satellite operators globally. During 2017-2022, JAXA launched approximately 25 satellites into space for various satellite operators globally using its H-IIA and H-IIB rockets. India's space program has also seen significant growth in recent years, with the ISRO playing a key role in the development of the country's launch vehicles. During 2017-2022, ISRO's rockets launched approximately 171 satellites into space for various satellite operators globally. Investment opportunities in the global satellite launch vehicle market - In North America, global government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. In terms of funds allocated for launch vehicle development, under FY 2023 President's Budget Request Summary from FY 2022-FY 2027, NASA is expected to receive USD 13.8 billion. - In November 2022, ESA announced that it had asked its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion for 2023-2025, with Germany, France, and Italy being the major contributors. Developed at a cost of just under USD 3.9 billion and originally set for an inaugural launch in July 2020, the project has been hit by a series of delays. The governments of France, Germany, and Italy announced that they had signed an agreement on "the future of launcher exploitation in Europe" to enhance the competitiveness of European vehicles while ensuring independent European access to space. - In February 2023, the Indian government announced that ISRO is expected to receive USD 2 billion for various space-related activities. Under the Outlay on Major Schemes, INR 9,441 crore has been allocated for launch activity, R&D on rockets, engines, satellites, etc. In March 2021, Japan announced its plan to spend USD 4.14 billion on space-related activities. In March 2023, South Korea announced that approximately USD 113.6 million would be used to develop a next-generation carrier rocket, the KSLV-2.

Satellite Launch Vehicle Industry Overview

The Satellite Launch Vehicle Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 160.48%. The major players in this market are Ariane Group, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), ROSCOSMOS, Space Exploration Technologies Corp. and United Launch Alliance, LLC. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Owner Of Launch Vehicle
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Global
4.4.2 Australia
4.4.3 Brazil
4.4.4 Canada
4.4.5 China
4.4.6 France
4.4.7 Germany
4.4.8 India
4.4.9 Iran
4.4.10 Japan
4.4.11 New Zealand
4.4.12 Russia
4.4.13 Singapore
4.4.14 South Korea
4.4.15 United Arab Emirates
4.4.16 United Kingdom
4.4.17 United States
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Orbit Class
5.1.1 GEO
5.1.2 LEO
5.1.3 MEO
5.2 Launch Vehicle Mtow
5.2.1 Heavy
5.2.2 Inter Planetary
5.2.3 Light
5.2.4 Medium
5.3 Region
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 By Country
5.3.1.1.1 China
5.3.1.1.2 India
5.3.1.1.3 New Zealand
5.3.2 Europe
5.3.2.1 By Country
5.3.2.1.1 Russia
5.3.3 North America
5.3.3.1 By Country
5.3.3.1.1 United States
5.3.4 Rest of World
5.3.4.1 By Country
5.3.4.1.1 Iran
5.3.4.1.2 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Ariane Group
6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
6.4.3 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.4 Mitsubishi Heavy Industries
6.4.5 Northrop Grumman Corporation
6.4.6 ROSCOSMOS
6.4.7 Space Exploration Technologies Corp.
6.4.8 SpaceX
6.4.9 The Boeing Company
6.4.10 United Launch Alliance, LLC.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(宇宙・防衛)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/27 10:26

159.18 円

166.34 円

202.23 円

ページTOPに戻る