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中東・アフリカのビジネスジェット市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2016年~2029年の成長予測


Middle-East and Africa Business Jet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029

中東・アフリカのビジネスジェット市場規模は2024年に8.6億米ドルと推定され、2029年には17.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は14.74%で推移すると予測される。主な見出し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカのビジネスジェット市場規模は2024年に8.6億米ドルと推定され、2029年には17.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は14.74%で推移すると予測される。主な見出し-ボディタイプ別最大市場-大型ジェット機:快適性、利便性、長距離移動が可能であることから、大型ジェット機の人気が高まっており、同地域の大型ジェット機需要を牽引すると予測される。-ボディタイプ別急成長市場-大型ジェット機:消費者が、広くてパーソナライズされた空間を提供する高級品質で利便性の高いジェット機を好むことが、大型ジェット機の採用率を押し上げている。-国別最大市場-カタール:様々な分野の企業や個人が大型ジェット機を購入することが、同国の市場成長を牽引している。

MEAビジネスジェット市場動向

大型ジェット機が最大のボディタイプ-2016年から2021年までの世界のビジネスジェット機納入台数の約3%を中東・アフリカが占める。パンデミック後、この地域のビジネスジェット需要は2021年に113%急増し、特に大型ビジネスジェット・セグメントで急増した。 - 大型ジェット機セグメントは現在の運航機数の大半を占めており、全588機のうち293機を占めている。2021年、エア・チャーター・サービス・プロバイダーは、地域全体で高い需要を目の当たりにし、ビジネス航空の新規会員数が急増した。例えば、2021年、UAEを拠点とするエア・チャーター・サービス・プロバイダーのVistaJetは、2021年1月から6月にかけて、2020年上半期と比較して新規会員数が約100%の伸びを記録した。2022年7月時点の中東のビジネスジェット機保有台数では、ボンバルディアが現在の運航台数の23%を占め、ガルフストリームが21%、ボーイングが14%で続いた。アフリカでは、ボンバルディアが現在の運航機数の22%を占めてトップで、セスナ、BAE、ガルフストリームがそれぞれ21%、15%、13%で続いている。この地域におけるUHNWIの急増は、同国のビジネスジェット・セグメントを後押しすると予想される。カタールは最大の国-中東・アフリカ地域は、2021年の世界のビジネスジェット納入数の約3%を占めた。パンデミック後、この地域のビジネスジェット需要は2021年に2020年比で113%急増し、特に大型ビジネスジェット・セグメントで急増した。パンデミック後、プライベートジェットを初めて利用する人が増加した。また、中東から米国や欧州諸国への長距離移動が増加した。 - 中東・アフリカでは、大型ジェット機の導入が進んでいる。2022年7月現在、大型ジェット機は中東のビジネスジェット機全体の約50%、アフリカ地域では36%を占めている。ボンバルディアは、Global 7500のような大型ジェット機を提供することで、この地域での成長機会を重視している。2021年、航空チャーターサービス・プロバイダーは、ビジネス航空への新規加入の急増に伴い、中東・アフリカ地域全体で高い需要を目の当たりにした。例えば、2021年、UAEを拠点とするエア・チャーター・サービス・プロバイダーのビスタ・ジェットは、2020年上半期と比較して、2021年1月と6月の新規会員数で約100%の伸びを記録した。2022年7月現在、中東のビジネス・ジェット機保有台数では、ボンバルディアが現在の運航機体規模の23%を占める主要な相手先商標製品メーカーであり、ガルフストリームが21%、ボーイングが14%でこれに続く。同様にアフリカでは、ボンバルディアが現在の運航機体数の22%を占めてトップであり、セスナが21%、BAEが15%、ガルフストリームが13%と続く。同地域におけるUHNWIの急増は、同地域のビジネスジェットを後押しすると予想され、2022年から2028年にかけて約200機のビジネスジェットが納入される見込みである。

MEAビジネスジェット産業概要

中東・アフリカのビジネスジェット市場はかなり統合されており、上位5社で99.21%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ボンバルディア社、ダッソー・アビエーション社、ゼネラル・ダイナミクス社、ピラタス・エアクラフト社である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 個人富裕層(HNWI)
4.2 規制の枠組み
4.3 バリューチェーン分析

5 市場セグメンテーション
5.1 ボディタイプ
5.1.1 大型ジェット機
5.1.2 小型ジェット機
5.1.3 中型ジェット機
5.2 国
5.2.1 アルジェリア
5.2.2 エジプト
5.2.3 カタール
5.2.4 サウジアラビア
5.2.5 南アフリカ
5.2.6 トルコ
5.2.7 アラブ首長国連邦
5.2.8 その他の中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 主要な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 ボンバルディア
6.4.3 シーラス・デザイン・コーポレーション
6.4.4 ダッソー・アビエーション
6.4.5 エンブラエル
6.4.6 ゼネラル・ダイナミクス・コーポレーション
6.4.7 本田技研工業株式会社
6.4.8 ピラタス・エアクラフト
6.4.9 テキストロン社
6.4.10 ボーイング社

航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Middle-East and Africa Business Jet Market size is estimated at USD 0.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.74% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Body Type - Large Jet : The increasing popularity of large jets because of their comfort, convenience, and ability to travel long distances is projected to drive the demand for large jets in the region. -Fastest-growing Market by Body Type - Large Jet : The consumers' preference for high premium quality and convenient jets, which offers large and personalized space, is driving the adoption rate for large jets. -Largest Market by Country - Qatar : Procuring large jets by various companies or individuals across various sectors drives the country's market growth.

MEA Business Jet Market Trends

Large Jet is the largest Body Type - Middle East & Africa accounted for around 3% of the global business jet deliveries from 2016 to 2021. After the pandemic, the demand for business jets in the region surged by 113% in 2021, specifically in the large business jet segment. - The large jet segment dominates the current operational fleet, accounting for 293 aircraft out of the total 588 aircraft. The UHNWIs are the dominant users of large business jets in the region. - In 2021, air charter service providers witnessed high demand in the entire region, with a surge in new memberships for business aviation. For instance, in 2021, the UAE-based air charter service provider VistaJet registered a growth of around 100% in new memberships during January and June 2021 compared to the first half of 2020. - Bombardier was the leading OEM, with 23% of the current operational fleet size, followed by Gulfstream and Boeing, with 21% and 14%, respectively, in the Middle Eastern business jet fleet as of July 2022. In Africa, Bombardier was the leading player in terms of the current operational fleet, with 22% of the jets, followed by Cessna, BAE, and Gulfstream with 21%, 15%, and 13% of the current fleet, respectively. The surge in UHNWIs in the region is expected to aid the business jet segment in the country. Around 200+ aircraft are expected to be delivered during 2022-2028. Qatar is the largest Country - The Middle East & African region accounted for around 3% of the global business jet deliveries in 2021. After the pandemic, business jet demand in this region surged 113% in 2021 compared to 2020, specifically in the large business jet segment. The number of first-time flyers in private jets increased after the pandemic. The companies also witnessed increased long-distance travel from the Middle East to the United States and European countries. - Adopting large jets is more prevalent in the Middle East & Africa. In terms of the current operational fleet, the large jets accounted for around 50% of the overall Middle East business jet fleet and 36% in the Africa region of July 2022. Bombardier emphasizes growth opportunities in this region with their large jet offerings such as Global 7500. - In 2021, air charter service providers witnessed high demand in the whole Middle East & African region with the surge in new memberships for business aviation. For instance, in 2021, UAE-based air charter service provider vista jet registered a growth of around 100% in new memberships in January and June 2021 as compared to the 1st half of 2020. - Bombardier is the leading original equipment manufacturer with 23% of the current operational fleet size, followed by Gulfstream and Boeing with 21% and 14% in the Middle East business jet fleet as of July 2022. Similarly, in Africa, Bombardier is the leading player in terms of the current operational fleet, with 22% of the jets, followed by Cessna, BAE, and Gulfstream, with 21%, 15%, and 13% of the current fleet. The surge in UHNWI individuals in the region is expected to aid the business jet in the region, and around 200 business jets are expected to be delivered during 2022-2028

MEA Business Jet Industry Overview

The Middle-East and Africa Business Jet Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 99.21%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., Dassault Aviation, General Dynamics Corporation and Pilatus Aircraft Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 High-Net-Worth Individual (HNWI)
4.2 Regulatory Framework
4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Body Type
5.1.1 Large Jet
5.1.2 Light Jet
5.1.3 Mid-Size Jet
5.2 Country
5.2.1 Algeria
5.2.2 Egypt
5.2.3 Qatar
5.2.4 Saudi Arabia
5.2.5 South Africa
5.2.6 Turkey
5.2.7 United Arab Emirates
5.2.8 Rest Of Middle East And Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 Bombardier Inc.
6.4.3 Cirrus Design Corporation
6.4.4 Dassault Aviation
6.4.5 Embraer
6.4.6 General Dynamics Corporation
6.4.7 Honda Motor Co., Ltd.
6.4.8 Pilatus Aircraft Ltd
6.4.9 Textron Inc.
6.4.10 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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