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民間航空 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2016〜2029年の成長予測


Commercial Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029

民間航空機市場規模は2024年に2,189億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,719億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は4.43%で推移すると予測される。主な注目点-サブ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

民間航空機市場規模は2024年に2,189億4,000万米ドルと推定され、2029年には2,719億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は4.43%で推移すると予測される。主な注目点-サブ航空機タイプ別最大市場-旅客機:サブ航空機タイプセグメントは旅客機が支配的である。ナローボディ航空機:ナローボディ航空機のフリートはフリート管理に柔軟性をもたらし、航空会社の運航コストの削減に貢献するため、急速に普及が進んでいる:地域別最大市場 - 北米 : この地域の国内および国際航空輸送量の増加は、航空会社がより多くの航空機を調達する原動力となっており、それによってこの地域の民間航空機市場の成長を後押ししている。

民間航空機市場の動向

国連世界観光機関(UNWTO)によれば、観光産業は世界のGDPの10%を占め、現代世界における主要な収入源のひとつとなっており、国境を越える旅行者の57%が航空機を利用している。過去15年間で、民間航空の旅客数は倍増した。今後20年間で、エアバスは3万8,000機以上の新機材が納入されると予測しており、その一部は、より老朽化した現在の航空機を置き換えることになる。その結果、ほとんどの航空会社が航空機発注のキャンセルまたは延期を決定した。しかし、民間航空業界は2021年に徐々に回復し、航空機納入数は2020年に比べて大幅に増加した。航空会社は、燃費と航続距離がより優れた航空機を求めており、新型航空機の開発は、OEMが今後数年間、より多くの航空会社の顧客を引きつけるのに役立つだろう。 - 国内旅客需要は国際旅客需要よりも早くCOVID-19以前のレベルに戻ると予想されるため、ナローボディ機の市場はワイドボディ機の需要よりも早く回復すると予想される。737MAXが2020年後半に運航を再開することも、ナローボディ市場の拡大を後押しする可能性がある。北米が最大の地域-COVID-19の流行は、世界的な輸送の停止により民間航空機市場に大きな悪影響を与えた。また、世界中で実施された厳格な閉鎖措置は、民間航空機市場の経済状況に大きな影響を与えた。そのため、2021年の国際旅客需要は2019年比で75.5%減少した。予測期間中、アジア太平洋地域は最も急成長している市場の1つになると予想される。国内旅客輸送量は、パンデミックが同地域の航空セクターに与えた影響にもかかわらず、2021年には漸増した。2021年には、この地域は世界の航空旅客輸送の27.5%を占める。アジア太平洋地域は、2022年から2028年にかけて、民間航空機納入総数の約40%を占める可能性がある。 - 北米は、アジア太平洋に次いで2番目に高い成長が見込まれる地域である。航空機納入数では、北米の民間航空機は2016年から2021年にかけて世界の民間航空機総数のほぼ29%を占めている。2022年から2028年にかけて、航空機納入数は57%増加すると予想される。北米は予測期間中、航空機納入総数の27%を占める可能性がある。 - 欧州の民間航空機は、2016年から2021年にかけて世界の民間航空機総数の17%を占めた。中東は世界の航空旅客輸送量の約6.5%のシェアを占め、アフリカ地域は約1.9%のシェアを占めた。南米の航空旅客数は、2020年の2億1,073万人に対し、2021年には1億9,915万人に縮小した。予測期間中、欧州、中東・アフリカ、南米は、それぞれ航空機納入総数の約20%、9%、3%を占める可能性がある。

民間航空機産業の概要

民間航空市場はかなり統合されており、上位5社で90.62%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ATR、エンブラエル、ボーイング・カンパニー、ユナイテッド・エアクラフト・コーポレーション(アルファベット順)である。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要産業動向
4.1 航空旅客輸送量
4.2 航空貨物輸送量
4.3 国内総生産
4.4 収入旅客キロ(RPK)
4.5 インフレ率
4.6 規制の枠組み
4.7 バリューチェーン分析

5 市場区分
5.1 サブ航空機タイプ
5.1.1 貨物機
5.1.2 旅客機
5.1.2.1 ナローボディ機
5.1.2.2 ワイドボディ機
5.2 地域
5.2.1 アジア太平洋
5.2.1.1 オーストラリア
5.2.1.2 中国
5.2.1.3 インド
5.2.1.4 インドネシア
5.2.1.5 日本
5.2.1.6 マレーシア
5.2.1.7 フィリピン
5.2.1.8 シンガポール
5.2.1.9 韓国
5.2.1.10 タイ
5.2.1.11 その他のアジア太平洋地域
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 フランス
5.2.2.2 ドイツ
5.2.2.3 イタリア
5.2.2.4 オランダ
5.2.2.5 ロシア
5.2.2.6 スペイン
5.2.2.7 英国
5.2.2.8 その他のヨーロッパ
5.2.3 中東・アフリカ
5.2.3.1 アルジェリア
5.2.3.2 エジプト
5.2.3.3 カタール
5.2.3.4 サウジアラビア
5.2.3.5 南アフリカ
5.2.3.6 トルコ
5.2.3.7 アラブ首長国連邦
5.2.3.8 その他の中東・アフリカ地域
5.2.4 北米
5.2.4.1 カナダ
5.2.4.2 メキシコ
5.2.4.3 米国
5.2.4.4 その他の北米地域
5.2.5 南米
5.2.5.1 ブラジル
5.2.5.2 チリ
5.2.5.3 コロンビア
5.2.5.4 南米のその他

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 ATR
6.4.3 COMAC
6.4.4 デ・ハビランド・エアクラフト・オブ・カナダ
6.4.5 エンブラエル
6.4.6 ボーイング
6.4.7 ユナイテッド・エアクラフト・コーポレーション

航空業界のCEOに対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Commercial Aviation Market size is estimated at USD 218.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 271.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.43% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Sub-Aircraft Type - Passenger Aircraft : The sub-aircraft type segment is dominated by passenger aircraft. Increasing air passenger traffic and the growing middle-class population in emerging countries are driving the market's growth. -Largest Market by Body Type - Narrowbody Aircraft : A fleet of narrowbody aircraft adds flexibility in terms of fleet management and helps reduce the operating costs of the airlines, thereby resulting in its rapid adoption. -Largest Market by Country - United States : The country is expected to register a major revenue share during 2022-2028 due to increasing levels of air transportation and a rising number of commercial aircraft orders from major airlines. -Largest Market by Region - North America : Rising domestic and international air traffic levels in the region are driving the airlines to procure more aircraft, thereby boosting the growth of the regional commercial aircraft market.

Commercial Aircraft Market Trends

Passenger Aircraft is the largest Sub Aircraft Type - According to the UNWTO, tourism contributes 10% of the world's GDP, making it one of the main sources of income in the modern world, with 57% of cross-border travelers using aircraft. In the last 15 years, the number of passengers in commercial aviation has doubled. - Over the next 20 years, Airbus estimates that more than 38,000 new airplanes will be delivered, some of which will replace the current fleet's more aged aircraft. - The COVID-19 pandemic affected air passenger traffic globally in 2020, reducing flight activity and impacting airline cash flows. As a result, most airlines decided to cancel or defer their aircraft orders. However, the commercial aviation industry recovered gradually in 2021, which led to a significant increase in aircraft deliveries compared to 2020. Airlines are looking for aircraft with better fuel efficiency and range, and the development of newer aircraft will help the OEMs attract more airline customers in the years to come. - Since the domestic passenger demand is anticipated to return to pre-COVID-19 levels earlier than the international passenger demand, the market for narrow-body aircraft is anticipated to rebound faster than the demand for wide-body aircraft. The 737 MAX's return to service in late 2020 may also support the expansion of the narrowbody market. North America is the largest Region - The COVID-19 pandemic had a huge negative impact on the commercial aircraft market due to a halt in global transportation. The stringent lockdowns enforced across the world also significantly impacted the economic conditions of the commercial aircraft market. Therefore, in 2021, international passenger demand was 75.5% lower than in 2019. - During the forecast period, the Asia-Pacific region is anticipated to have one of the fastest-growing markets. Domestic passenger traffic was progressively increasing in 2021 despite the pandemic's effects on the region's aviation sector. In 2021, the region constituted 27.5% of global air passenger travel worldwide. Asia-Pacific may have around 40% of total commercial aircraft deliveries during 2022-2028. - North America is expected to be the second-highest-growing region after Asia-Pacific. In terms of aircraft deliveries, North America’s commercial aircraft accounted for almost 29% of the total commercial aircraft worldwide from 2016 to 2021. Aircraft deliveries are expected to rise by 57% during 2022-2028. North America may be accountable for 27% of total aircraft deliveries during the forecast period. - Europe’s commercial aircraft accounted for 17% of the total commercial aircraft worldwide from 2016 to 2021. The Middle East held a share of around 6.5% of the global air passenger traffic, while the African region held a share of around 1.9%. Air travel in South America contracted to 199.15 million air passengers in 2021 compared to 210.73 million passengers traveled in 2020. During the forecast period, Europe, Middle East & Africa, and South America may account for around 20%, 9%, and 3% of total aircraft deliveries, respectively.

Commercial Aircraft Industry Overview

The Commercial Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 90.62%. The major players in this market are Airbus SE, ATR, Embraer, The Boeing Company and United Aircraft Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Air Passenger Traffic
4.2 Air Transport Freight
4.3 Gross Domestic Product
4.4 Revenue Passenger Kilometers (RPK)
4.5 Inflation Rate
4.6 Regulatory Framework
4.7 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Sub Aircraft Type
5.1.1 Freighter Aircraft
5.1.2 Passenger Aircraft
5.1.2.1 Narrowbody Aircraft
5.1.2.2 Widebody Aircraft
5.2 Region
5.2.1 Asia-Pacific
5.2.1.1 Australia
5.2.1.2 China
5.2.1.3 India
5.2.1.4 Indonesia
5.2.1.5 Japan
5.2.1.6 Malaysia
5.2.1.7 Philippines
5.2.1.8 Singapore
5.2.1.9 South Korea
5.2.1.10 Thailand
5.2.1.11 Rest Of Asia-Pacific
5.2.2 Europe
5.2.2.1 France
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 Italy
5.2.2.4 Netherlands
5.2.2.5 Russia
5.2.2.6 Spain
5.2.2.7 UK
5.2.2.8 Rest Of Europe
5.2.3 Middle East And Africa
5.2.3.1 Algeria
5.2.3.2 Egypt
5.2.3.3 Qatar
5.2.3.4 Saudi Arabia
5.2.3.5 South Africa
5.2.3.6 Turkey
5.2.3.7 United Arab Emirates
5.2.3.8 Rest Of Middle East And Africa
5.2.4 North America
5.2.4.1 Canada
5.2.4.2 Mexico
5.2.4.3 United States
5.2.4.4 Rest Of North America
5.2.5 South America
5.2.5.1 Brazil
5.2.5.2 Chile
5.2.5.3 Colombia
5.2.5.4 Rest Of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 ATR
6.4.3 COMAC
6.4.4 De Havilland Aircraft of Canada Ltd.
6.4.5 Embraer
6.4.6 The Boeing Company
6.4.7 United Aircraft Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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