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衛星船舶追跡 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


Satellite Vessel Tracking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

衛星船舶追跡市場規模は、2024年に1億3,951万米ドルと推定され、2029年には2億8,964万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは15.73%で成長する見込みである。LEO衛星がセグメントをリードす... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
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サマリー

衛星船舶追跡市場規模は、2024年に1億3,951万米ドルと推定され、2029年には2億8,964万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは15.73%で成長する見込みである。LEO衛星がセグメントをリードすると予測されている-LEO軌道は地球に近いため、他の2つの軌道の中で広く選択されていることが指摘されている。多くの気象衛星や通信衛星は、地上から最も遠い地球高軌道をとる傾向がある。地球中周回軌道の衛星には、特定の地域を監視するために設計された航法衛星や特殊衛星が含まれる。船舶追跡衛星や地球観測衛星の多くは、地球低軌道にある。 - 当初、自動船舶識別装置(AIS)が導入され、利用可能になった後、この装置には大きな制限があった。地球の湾曲により、AIS装置の水平航続距離は岸から約74kmに制限されている。しかし、技術開発と地球低軌道への小型衛星の導入により、この情報入手の課題は解消された。 - 2017年から2022年にかけて、製造・打ち上げられた115以上の衛星船舶追跡衛星が、その付加的な利点から地球低軌道に配置された。世界中の様々な国が商業目的でこれらの衛星を所有している。 - 汚染防止のための船舶追跡、危険物品の移動の特定、海上監視などの分野でこれらの衛星の利用が増加しており、予測期間中に衛星の開発需要が高まると予想されている。北米が市場を牽引 - 北米の政府機関は、自動識別システム(AIS)の主要プロバイダーと提携している。モノのインターネット(IoT)ソリューション・プロバイダーであるORBCOMM Inc.は、船舶追跡やその他の海上航行・安全対策に使用されるデータサービスであるグローバル自動識別システム(AIS)を競争的に革新するため、米国政府機関から複数年の契約を獲得した。さらに、ORBCOMM は、他の特定の米国政府ユーザーに AIS サービスを提供する別の競争契約を獲得した。従って、この地域での事業活動の拡大が、予測期間を通じて市場の成長を促進すると予想される。 - 欧州では、フランスが軍事能力の向上に力を入れている。Airbus社は、PARADOS(無線信号捕捉センサー)やRAMSES(戦略無線・衛星通信情報システム)などのプログラムでの経験を生かし、戦略的ELINTシステムでの熟練度を提供するために選ばれた。これらのシステムは現在、フランス陸軍、フランス空軍・宇宙軍、フランス国防情報局、フランス海軍で運用されている。 - インド洋の船舶を追跡するため、インドとフランスは2019年にAIS技術を搭載した約10基のLEO衛星を打ち上げることを正式決定した。インドはまた、インド海軍が情報管理分析センター(IMAC)をホストする国家コマンド制御通信インテリジェンス(NC3I)ネットワークを確立した国家海洋領域認識(NMDA)プロジェクトの開発にも注力していた。

衛星船舶追跡の世界市場動向

衛星の小型化で期待される世界的な需要の高まり-小型衛星は、従来の衛星の数分の一のコストで、従来の衛星のほぼすべての機能を果たすことができるため、小型衛星コンステレーションの構築、打上げ、運用の実行可能性が高まっている。北米の需要は主に米国が牽引しており、同国は毎年最も多くの小型衛星を製造している。北米では、2017~2022年の間に、地域の様々なプレーヤーによって合計596機の超小型衛星が軌道に投入された。現在、NASAは、これらの衛星の開発を目的としたいくつかのプロジェクトに関与している。 - 欧州の需要は、主にドイツ、フランス、ロシア、イギリスが牽引しており、これらの国は、年間最大数の小型衛星を製造している。2017年から2022年の間に、この地域の様々なプレーヤーによって50機以上の超小型・超小型衛星が軌道に投入された。電子部品とシステムの小型化と商業化が市場参入を促進し、その結果、現在の市場シナリオを活用し、強化することを目指す新たな市場プレーヤーが出現した。例えば、英国を拠点とする新興企業Open Cosmos社は、ESAと提携し、約90%の競争力のあるコスト削減を確保しながら、エンドユーザーに商業用超小型衛星打ち上げサービスを提供している。アジア太平洋地域の需要は、主に中国、日本、インドが牽引しており、これらの国は年間最大数の小型衛星を製造している。2017-2022年の間に、190機以上の超小型衛星がこの地域の様々なプレーヤーによって軌道に投入された。中国は宇宙ベースの能力増強に向けて多大な資源を投入している。同国は、これまでアジア太平洋地域で最も多くの超小型衛星を打ち上げている。市場における投資機会の増加-北米の宇宙プログラムに対する世界政府支出は、2021年に約1030億ドルに達した。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙イノベーションと研究の震源地となっている。2022年、米国政府はその宇宙プログラムに約620億米ドルを費やし、世界で最も宇宙開発費が多い国となった。さらに、欧州各国も宇宙分野へのさまざまな投資の重要性を認識している。さらに、ヨーロッパの国々は、宇宙領域における様々な投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業において競争力と革新性を維持するために、宇宙活動や技術革新への支出を増やしている。この点に関して、ESAは2022年11月、地球観測における欧州のリードを維持し、航法サービスを拡大し、米国との探査におけるパートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表した。欧州宇宙機関(ESA)は、2023年から2025年まで185億ユーロの予算を支持するよう22カ国に要請している。アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加を考慮すると、2022年、日本の予算案によると、日本の宇宙予算は14億米ドルを超え、これにはH3ロケット、技術試験衛星9号、情報収集衛星(IGS)計画の開発が含まれる。同様に、2022年度のインドの宇宙開発予算案は18億3,000万米ドルである。そして2022年、韓国の科学情報通信省は、人工衛星、ロケット、その他の重要な宇宙機器の製造のために6億1900万米ドルの宇宙予算を発表した。

衛星船舶追跡業界の概要

衛星船舶追跡市場はかなり統合されており、上位5社で142.05%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、HEAD Aerospace、インド宇宙研究機関(ISRO)、Indra Systemmas、Kongsberg、Spire Global, Inc.である(アルファベット順)。

その他の特典

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星質量
4.2 衛星小型化
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 グローバル
4.4.2 オーストラリア
4.4.3 ブラジル
4.4.4 カナダ
4.4.5 中国
4.4.6 フランス
4.4.7 ドイツ
4.4.8 インド
4.4.9 イラン
4.4.10 日本
4.4.11 ニュージーランド
4.4.12 ロシア
4.4.13 シンガポール
4.4.14 韓国
4.4.15 アラブ首長国連邦
4.4.16 イギリス
4.4.17 米国
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 衛星質量
5.1.1 10-100kg
5.1.2 100~500kg
5.1.3 10kg未満
5.2 軌道クラス
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 衛星サブシステム
5.3.1 推進ハードウェアと推進剤
5.3.2 衛星バスとサブシステム
5.3.3 太陽電池アレイと電力ハードウェア
5.3.4 構造、ハーネス、メカニズム
5.4 エンドユーザー
5.4.1 民間
5.4.2 軍事・政府
5.4.3 その他
5.5 地域
5.5.1 アジア太平洋
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 北米
5.5.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 ホークアイ360
6.4.2 HEAD エアロスペース
6.4.3 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.4 インドラシステムマ
6.4.5 クレオス・スペース
6.4.6 コングスバーグ
6.4.7 スパイアグローバル社
6.4.8 SRTマリン
6.4.9 テルマ
6.4.10 アンシーンラボ

衛星企業の経営陣に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Satellite Vessel Tracking Market size is estimated at USD 139.51 million in 2024, and is expected to reach USD 289.64 million by 2029, growing at a CAGR of 15.73% during the forecast period (2024-2029). LEO satellites are expected to lead the segment - It has been noted that the LEO orbit is widely chosen among the other two orbits because of its proximity to the Earth. Many weather and communication satellites tend to have high Earth orbits farthest from the surface. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most vessel tracking satellites and Earth observation satellites are in low Earth orbit. - Initially, after the introduction of Automatic Identification System (AIS) equipment and its availability, this equipment had a major limitation. The Earth's curvature limits the AIS equipment's horizontal range to about 74 km from shore. However, this information availability challenge has been eliminated with the technological development and introduction of small satellites into low Earth orbit. - From 2017 to 2022, 115+ satellite vessel tracking satellites manufactured and launched were placed in low Earth orbit because of their added advantages. Various countries across the globe own these satellites for commercial purposes. - The increasing use of these satellites in areas such as tracking ships to prevent pollution, identifying the movement of dangerous goods, and maritime surveillance is expected to drive the demand for the development of satellites during the forecast period. North America is driving the market - Government agencies in North America have collaborated with the major providers of automatic identification systems (AIS). ORBCOMM Inc., an Internet of Things (IoT) solutions provider, won a multi-year contract from a US government agency to competitively innovate its global automatic identification system (AIS), a data service that is used for vessel tracking and other maritime navigation and safety efforts. In addition, ORBCOMM was awarded a separate competitive contract to provide AIS services to certain other US government users. Hence, growing business activity in the region is expected to drive the market’s growth throughout the forecast period. - In Europe, France has been extensively concentrating on improving its military capabilities. Airbus was selected to offer its proficiency in strategic ELINT systems using its experience in programs such as PARADOS (radio signal acquisition sensor) and RAMSES (strategic radio and satellite communication information system). These systems are currently in operational service with the French Army, the French Air and Space Force, France’s Defense Intelligence Agency, and the French Navy. - In order to track ships in the Indian Ocean, India and France formalized the launch of about 10 LEO satellites with AIS technology in 2019. India was also focused on the development of the National Maritime Domain Awareness (NMDA) project, under which the Indian Navy has established the National Command Control Communication Intelligence (NC3I) network that hosts the Information Management and Analysis Centre (IMAC).

Global Satellite Vessel Tracking Market Trends

Global rising demand expected for satellite miniaturization - The ability of the small satellite to perform nearly all of the functions of a traditional satellite at a fraction of the cost of a traditional satellite has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites annually. In North America, during 2017-2022, a total of 596 nanosatellites were placed into orbit by various players in the region. Currently, NASA is involved in several projects aimed at developing these satellites. - The demand from Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites annually. During 2017-2022, more than 50 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players who aim to capitalize on and enhance the current market scenario. For instance, a UK-based startup, Open Cosmos, partnered with ESA to provide commercial nanosatellite launch services to end users while ensuring competitive cost savings of around 90%. - The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, and India, which manufacture the largest number of small satellites annually. During 2017-2022, more than 190 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region. China is investing significant resources toward augmenting its space-based capabilities. The country has launched the most significant number of nano and microsatellites in Asia-Pacific to date. Increasing investment opportunities in the market - Global government expenditure for space programs in North America hit approximately 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. In the United States, federal agencies receive annual funding from Congress, which is USD 32.33 billion for its subsidiaries. - Additionally, countries in Europe are recognizing the importance of various investments in the space domain. They are increasing their spending on space activities and innovation to stay competitive and innovative in the global space industry. On this note, in November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) asks its 22 nations to back a budget of EUR 18.5 billion from 2023 to 2025. Germany, France, and Italy are the major contributors. - Considering the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, in 2022, according to the draft budget of Japan, the space budget of the country was over USD 1.4 billion, which included the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. Similarly, the proposed budget for India's space programs for FY 2022 was USD 1.83 billion. And in 2022, South Korea's Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment.

Satellite Vessel Tracking Industry Overview

The Satellite Vessel Tracking Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 142.05%. The major players in this market are HEAD Aerospace, Indian Space Research Organisation (ISRO), Indra Systemmas, Kongsberg and Spire Global, Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Mass
4.2 Satellite Miniaturization
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Global
4.4.2 Australia
4.4.3 Brazil
4.4.4 Canada
4.4.5 China
4.4.6 France
4.4.7 Germany
4.4.8 India
4.4.9 Iran
4.4.10 Japan
4.4.11 New Zealand
4.4.12 Russia
4.4.13 Singapore
4.4.14 South Korea
4.4.15 United Arab Emirates
4.4.16 United Kingdom
4.4.17 United States
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Satellite Mass
5.1.1 10-100kg
5.1.2 100-500kg
5.1.3 Below 10 Kg
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 Satellite Subsystem
5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
5.3.3 Solar Array & Power Hardware
5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
5.4 End User
5.4.1 Commercial
5.4.2 Military & Government
5.4.3 Other
5.5 Region
5.5.1 Asia-Pacific
5.5.2 Europe
5.5.3 North America
5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Hawkeye360
6.4.2 HEAD Aerospace
6.4.3 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.4 Indra Systemmas
6.4.5 Kleos Space
6.4.6 Kongsberg
6.4.7 Spire Global, Inc.
6.4.8 SRT marine
6.4.9 Terma
6.4.10 Unseenlabs

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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