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カタールの決済市場-成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Qatar Payments Market- Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

カタール決済市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR14.21%で成長すると予測されています。中東地域ではリアルタイム決済への関心が高く、多くの高速決済の取り組みが開始されたり、導入されようとしています... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

カタール決済市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR14.21%で成長すると予測されています。中東地域ではリアルタイム決済への関心が高く、多くの高速決済の取り組みが開始されたり、導入されようとしています。中東の一部の政府は、現金の使用を控えるよう積極的に働きかけています。

主な特徴
QNB Visaクレジットカードは、カード会員に多くの機会や限定特典を提供し、実際のカードの使用やQNB Payデジタルウォレットを通じたデジタル取引の際に、シームレスな決済体験を提供します。
カタールは2022年のワールドカップ開催に向けてキャッシュレス化を進めており、カタール中央銀行(QCB)は電子財布を利用して環境をさらに整備し、同国の電子決済を拡大させています。また、カタール中央銀行は、統一されたQRコードの仕様と規格を発行しています。ユーザーは、小売店や公共交通機関で携帯電話でレスポンスコード(QRコード)をスキャンして支払いを行うことができます。
カタールでは、商品やサービスがデジタルで、シームレスに、かつ迅速に提供されることを期待する消費者が増えているため、電子商取引の導入が進んでいます。企業は、電子商取引による決済費用の一部を獲得しようと努力しています。カタールの決済市場は今後数年間、サービス部門を中心に堅調な成長が見込まれています。
クレジットカードは、カタールの消費者がオンラインで買い物をする際の最も一般的な方法の一つです。Visa、MasterCard、Maestro、American Express、Discoverといった多国籍金融機関が加盟店とカード発行銀行の間で決済を行い、世界中の何百万人ものユーザーがブランドのあるクレジットカードを使って買い物をすることができるのです。
カタールでは、紙幣や硬貨の管理に対する健康上の懸念から、消費者や業者が現金の使用を減らそうとする場面もあり、COVID-19の大流行が電子決済への移行を加速させたと言われています。多くの業者が店頭での買い物に非接触型カードやモバイルバンキングの利用を促し、消費者は現金の使用や決済端末への接触を避けるため、支払い習慣を変えました。
カタールの人々は、直接の現金処理による接触や感染拡大を避けるためにデジタル決済プランを利用し、COVID-19の蔓延を抑えるために社会的距離を置いているのです。地元の市場が閉鎖され、人が集まることを避けるため、人々は必要な物資をオンラインで購入することを好み、デジタル決済市場の需要を高めています。


主な市場動向

スマートフォンの普及率上昇


これまで現金主義だったカタールでは、COVID-19とFIFAワールドカップという2つのプレッシャーから、金融機関はデジタル化を余儀なくされています。その結果、キャッシュレス決済が大幅に増加し、カタールの新しいモバイル決済システムもこれに対応しています。
中東では国境を越えた決済が大きく伸びており、UAEとサウジアラビアは世界3大送金コリドーのうちの2つを受け持っています。今後5年間は、リアルタイム決済に関する国家間の合意やデジタル送金業者の拡大が、クロスボーダー取引における重要な推進力となるでしょう。
カタールは、中東で最もスマートフォンの普及率が高い国の一つです。インターネットの普及率が高まり、魅力的なモバイルショッピングアプリが登場したことで、カタール企業にとってMコマースが新たなビジネスチャンスであることは間違いないでしょう。カタールのモバイル・ショッピングはまだ初期段階にありますが、消費者が安全性やセキュリティの機能をより認識し、外出先でも買い物ができる数々の利点を知るにつれ、人気が高まっていくと予想されます。
デジタル決済のインフラやサービスが十分に発達していないこと、銀行口座を持たない消費者や商店が多いこと、現金を好む文化があることなどの理由から、小売取引の電子化が進んでいます。しかし、政府や規制当局の新たな取り組みや、国内・地域・世界規模の新たな決済ネットワークが登場し、急速な変化をもたらしています。


オンライン広告費の伸び。


カタールのオープン・バンキングは、決済のデジタル化を可能にするだけでなく、他の実行者が銀行を中間搾取できるような状況を作り出す点で、前述の他の改革とは異なります。オープン・バンキングは、将来的に普通預金口座の残高と決済能力の切り離しを促進するでしょう。
承認プロセスの容易さは、特にカタールの若い消費者の間でBNPLの人気を高めている特徴のひとつです。BNPLプロバイダーが採用しているソフトな信用調査により、銀行やプレミアムブランドのクレジットカード、BNPL以前の小売割賦プランと比較すると、より多くの承認が得られています。信用調査機関への報告がないことも、承認につながる要因の1つです。多くのBNPLプロバイダーは新規口座を信用情報機関に報告しないため、消費者の全体的な信用エクスポージャーを評価することが困難になっています。これは、BNPLの拡大に伴い、ますます複雑な問題になってきています。


競合の状況

カタールの電子商取引決済市場は、少数の大手企業が存在し、適度に断片化されています。さらに、新規参入組が革新的なオンライン決済技術やソリューションを提供し、競争を激化させています。


2021年12月~ 中東・アフリカ最大の金融機関であるQNBは、中国の最高峰モバイル決済ソリューションであるWeChat Payをカタールの小売業者に提供開始し、中国人顧客の獲得を目指す小売部門の顧客を支援するコミットメントを示しました。
2021年3月~ Visa Inc.は、世界的なロイヤルティおよびリワードソリューションプロバイダーであるENTERTAINER事業と提携し、MENA地域のプレミアムカード会員向けにENTERTAINERアプリによる新しいエクスペリエンスを開始しました。この無料アプリにより、Visa Platinum、Visa Signature、Visa Infiniteのカード会員は、2023年1月31日まで、さまざまなお得なサービスを利用することができるようになります。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Real-time Payment Systems being launched in key GCC countries
5.1.2 Increasing use of a digital wallet
5.2 Market Challenges
5.2.1 Difficulties in Cross-border Payments Operation
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Use of internet Banking
5.3.2 New entrants might well drive innovation, resulting in greater adoption.
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Qatar (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Qatar
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Qatar

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Commercial Bank Of Qatar
7.1.2 Qatar National Bank
7.1.3 Doha Bank
7.1.4 PayPal Holdings, Inc
7.1.5 CashU
7.1.6 Alphabet Inc
7.1.7 ACI Worldwide Inc.
7.1.8 Samsung Electronics Inc
7.1.9 Apple Inc.
7.1.10 Mastercard (MasterPass)

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Qatar payments market is expected to grow at a CAGR of 14.21% over the forecast period (2022 - 2027). Interest in real-time payments has been robust in the Middle East region, where a number of faster payment initiatives have started up or are about to introduce. Certain Middle Eastern governments are actively encouraging people to drop cash.

Key Highlights
The QNB Visa credit card provides cardholders with a lot of opportunities and exclusive offers, and a seamless payment experience when using their physical cards or making digital transactions through QNB Pay digital wallets.
As Qatar moves toward a cashless economy in processing for the 2022 World Cup, the Qatar Central Bank (QCB) has used electronic wallets to develop the environment further and increase the country's electronic payments. Qatar Central Bank has also issued a unified QR code specification and standard. Users can pay by scanning the response code (QR code) with their mobile phones at retail stores or public transportation.
E-commerce adoption in Qatar increases as more consumers expect their goods and services to be provided digitally, seamlessly, and quickly. Companies are striving for a piece of the e-commerce payment spend. The payments market in Qatar is expected to grow steadily in the coming years, particularly in the services sector.
Credit cards are one of the most popular and common ways for Qatari consumers to make online purchases. Payments are processed between merchants and card-issuing banks by multinational financial corporations such as Visa, MasterCard, Maestro, American Express, and Discover, allowing millions of users worldwide to make purchases using branded credit cards.
The COVID-19 pandemic has accelerated the shift to electronic payments in Qatar, as consumers and merchants have attempted to decrease their use of cash in some situations due to health concerns about controlling banknotes and coins. Many vendors inspired the use of contactless cards and mobile banking for in-store purchases, and consumers altered their payment habits to avoid using cash and coming into contact with payment terminals.
Qatar people are using digital payment plans to avoid contact and the spread of infection through direct cash processing and adhere to social distancing to limit the spread of COVID-19. People prefer online purchases of essential supplies due to the closure of local marketplaces and avoiding public gatherings, increasing demand for the digital payments market.


Key Market Trends

Increasing smartphone penetration


Previously a cash-based citizen, the dual pressures of COVID-19 and the FIFA World Cup have forced financial institutions in Qatar to go digital. As a result, there has been a massive increase in cashless payments, which the new Qatar Mobile Payments System now supports.
Cross-border payments have significant growth in the Middle East, with the UAE and Saudi Arabia hosting two of the world's three most large remittance corridors. Over the next five years, agreements between countries for real-time settlement and the expansion of digital money-transfer operators will be critical drivers in cross-border transactions.
Qatar has one of the highest smartphone penetration rates in the Middle East. With rising internet penetration and the introduction of highly engaging mobile shopping apps, m-commerce is undoubtedly an emerging business avenue for Qatari companies. While still in its infancy, mobile shopping in Qatar is expected to grow in popularity as consumers become more aware of the safety and security features and become more acquainted with the numerous benefits of being able to shop on the go.
Retail transactions are increasingly being conducted electronically, owing to factors such as poorly developed digital-payments infrastructure and services, underbanked consumer and merchant segments, and a cultural preference for cash. However, new government and regulatory initiatives, as well as the entry of new local, regional, and global payment networks, are bringing about rapid change.


Growth in online advertisement expenditure.


Open banking in Qatar differs from the other reforms mentioned in it not only allows payments to be digitized, but it also creates conditions in which other performers can disintermediate banks. Open banking will drive the decoupling of savings account balances and payment capabilities in the future.
The ease of the approval process is one of the features that has made BNPL so popular, particularly among younger consumers in Qatar. The softer credit checks used by BNPL providers result in more approvals when compared to bank and premium brand credit cards and pre-BNPL retail installment plans. The absence of credit bureau reporting is another factor driving endorsements. Many BNPL providers do not report new accounts to credit bureaus, making it difficult to assess a consumer's overall credit exposure. This is becoming an increasingly complex issue as BNPL expands.


Competitive Landscape

Qatar e-commerce payments market is moderately fragmented, with a few significant players. Furthermore, new entrants in the country deliver innovative online payment technologies and solutions, increasing competition.


December 2021- QNB, the Middle East and Africa's largest financial institution, has launched WeChat Pay, China's premier mobile payment solution, to retailers in Qatar, demonstrating its commitment to assisting retail sector clients seeking to attract Chinese customers.
March 2021- Visa Inc., in partnership with the ENTERTAINER business, a global loyalty and rewards solutions provider, launched the new experience with the ENTERTAINER app for its premium cardholders in the MENA region. The free app will allow Visa Platinum, Visa Signature, and Visa Infinite cardholders to take advantage of a wide range of incredible deals until January 31, 2023.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Real-time Payment Systems being launched in key GCC countries
5.1.2 Increasing use of a digital wallet
5.2 Market Challenges
5.2.1 Difficulties in Cross-border Payments Operation
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Use of internet Banking
5.3.2 New entrants might well drive innovation, resulting in greater adoption.
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Qatar (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Qatar
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Qatar

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Commercial Bank Of Qatar
7.1.2 Qatar National Bank
7.1.3 Doha Bank
7.1.4 PayPal Holdings, Inc
7.1.5 CashU
7.1.6 Alphabet Inc
7.1.7 ACI Worldwide Inc.
7.1.8 Samsung Electronics Inc
7.1.9 Apple Inc.
7.1.10 Mastercard (MasterPass)

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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