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民間航空機着陸装置市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Commercial Aircraft Landing Gear Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

民間航空機用着陸装置市場は、2020年の147億2000万米ドルから2026年には201億3000万米ドルに成長し、予測期間中(2021年〜2026年)にCAGR4.18%を記録すると予測されています。 現在進行中のCOVID-19のパンデ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

民間航空機用着陸装置市場は、2020年の147億2000万米ドルから2026年には201億3000万米ドルに成長し、予測期間中(2021年〜2026年)にCAGR4.18%を記録すると予測されています。

現在進行中のCOVID-19のパンデミックは、ウイルスの蔓延を抑えるための世界的な取り組みとして、渡航制限の発動やフライトの停止など、本格的な危機を招きました。航空業界は、航空輸送量と収益の損失により不自由な生活を強いられ、サバイバルモードに陥っています。IATA、ICAO、国際空港評議会(ACI)、国連世界観光機関(UNWTO)、世界貿易機関(WTO)、国際通貨基金(IMF)の最新情報によると、2020年の国際航空旅客数は2020年を基準として50~55%程度落ちると予想されています。航空会社のレベニュー・パー・キロメーター(RPK)は、2019年の値と比較して48%減少すると予想される。航空会社は、営業総収入で2億8,900万米ドルから3,870億米ドルの潜在的損失を記録すると予想される。ヨーロッパとアジア太平洋地域は、国際旅客輸送量と収益の面で最も大きな打撃を受けると予想される。このため、世界中の複数の航空会社が発注の取り消しや納入の延期を行い、市場の調達面に影響を及ぼしています。

航空会社は保有航空機の健全性を維持することに重点を置いており、新しい航空機を調達するのは最後の手段であると考えられています。COVID-19が収益源を大きく妨げ、航空会社の利益率を低下させているため、航空機の効率を維持するためにMROに頼る航空会社が増えると予想されます。さらに、空港が戦略的活動として様々な種類のMROを支援することを奨励するために、いくつかの政府のイニシアティブが策定されている。国内のさまざまな空港で MRO 用の適切なスペースが確保されるよう、政府によってさまざまな全体的アプローチが取られているため、予測期間中に着陸装置 MRO などの民間航空機 MRO 活動の強化につながる可能性があります。

主な市場動向

2020年、主要着陸装置セグメントが最大の市場シェアを占める

メインランディングギアは、最初の衝撃の際に航空機の全重量を負担する。そのため、ノーズランディングギアと比較して、使用されるタイヤの数が多くなっています。メインランディングギアの製造は、ノーズランディングギアと比較して部品点数が多いため、より多くのコストを伴います。したがって、この分野での収益はノーズランディングギアの分野と比較して多くなります。ワイドボディ機や大型貨物機は、航空機の重量を支えるために大型の主脚装置を必要とするため、このセグメントの主な収益源となっています。ワイドボディ機に使用されるマルチボギーランディングギアは、新規購入費用、MRO費用、アフターマーケット費用などが高額になります。例えば、世界最大の民間航空機であるA380の場合、メインランディングギアは合計20個の車輪で構成されています。この航空機のメインランディングギアアセンブリは、民間航空機用に開発されたものの中で最も大きく、最も複雑なものとなっています。このように、メインランディングギアの組立単位当たりのコストは、関係するサブシステムの数が多いため高くなり、その結果、このセグメントの売上高も高くなります。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを記録すると予想される

民間航空産業の成長は、アジア太平洋地域が最も高いと予測されています。高い旅客輸送量の伸びを背景に、この地域の複数の航空会社が近年、新しい民間航空機を発注しています。予測期間中、民間航空機の納入の大部分はアジア太平洋地域が占めると予想されます。これに伴い、新しい民間航空機の着陸装置に対する需要も、今後数年間はアジア太平洋地域で最も高くなると予想されます。中国の民間航空機部門は過去5年間で大きく前進し、今後数年間はさらなる改善が期待されています。中国は2020年に米国を抜いて最大の航空市場となる。中国国営航空宇宙メーカーのCOMACは、2015年にARJ21型機を発売し、2021年にはC919の初号機納入を計画しています。Liebherr LAMC Aviation Co.Ltd.は、ARJ21プログラムの着陸装置のサプライヤーであり、C919着陸装置ストラットの組み立てラインがあります。中国におけるフリート数の増加は、同国におけるMROサービスに対する大きな需要も生み出しました。2019年現在、インドはアジア太平洋地域で2番目に急成長している航空市場です。

インドの国際線および国内線の航空旅客数は、2010年から2019年の間に2倍以上に増加しました。航空旅客輸送量の増加により、インドの航空会社の一部は航空機の規模を拡大することを余儀なくされました。現在、インドの航空会社は、COVID前の約80%の水準で国内線を運航しています。2021年3月までにCOVID前の水準に達する見込みである。インドの航空会社は、ランディングギアのMROサービスをほとんど海外のMROプレーヤーに依存している。今後、地方空港や国際空港の建設が進み、航空機の保有台数も増加することから、インドにおける民間航空機の着陸装置MRO市場の成長には大きな可能性があると考えられます。中国とインド以外にも、いくつかの地域の航空産業は、巨大な内需により他の地域の国々よりも早く回復すると予想され、それによって今後数年間、関連する民間航空機着陸装置市場の成長を助けると考えられています。

競合他社の状況

民間航空機用着陸装置市場は、多くのMRO企業が参入しているため、非常に断片的な市場となっています。市場には、着陸装置システムサプライヤー、部品プロバイダー、着陸装置インテグレーター、MROプロバイダーが含まれる。Safran SA、Raytheon Technologies Corporation、Honeywell International Inc.、AAR Corporation、Meggitt PLCが、市場における有力なプレーヤーです。今後数年間、着陸装置(および関連機器)市場の成長傾向が予測されるため、企業は需要に対応するために生産能力と能力を拡大しています。例えば、2020年2月、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーションは、テキサス州フォートワースに着陸装置施設を新設し、ワシントン州スポーケンにあるカーボンブレーキ製造施設を拡張する計画を発表しました。現在、コロラド州プエブロにあるカーボンブレーキ製造施設の拡張が進められている。着陸装置メーカーは、航空機の燃費を向上させるための先進的な軽量着陸装置システムや、騒音低減装置、電動着陸装置システム(航空機の二酸化炭素排出量を削減する)の研究開発にも投資しています。SPPは、JAXA、川崎重工業、三菱航空機と共同で、主脚に取り付ける騒音低減装置の設計・製造を目指すFQUROH(高揚力構成による騒音低減技術の飛行実証)に取り組んでいます。着陸装置メーカーや組立メーカーは、メンテナンスとサポート能力を高め、新しい地域の顧客にサービスを提供するために、パートナーシップや協力関係を結んでいます。また、着陸装置メーカーや組立メーカーに加え、MROプロバイダーも着陸装置メンテナンス施設の新設や航空会社や航空機運航会社との長期提携など、市場での存在感を高めるために積極的な投資を行っています。こうした投資は、今後数年間における各社の成長見通しを後押しするものと期待されています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Challenges
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Landing Gear Type
5.1.1 Main Landing Gear
5.1.2 Nose Landing Gear
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Narrowbody
5.2.2 Widebody
5.2.3 Regional Jet
5.3 MRO
5.3.1 Replacement
5.3.2 Repair
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 France
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Rest of Latin America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 South Africa
5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Héroux-Devtek Inc.
6.2.2 CIRCOR International Inc.
6.2.3 Magellan Aerospace Corp.
6.2.4 Triumph Group Inc.
6.2.5 Safran SA
6.2.6 Raytheon Technologies Corporation
6.2.7 Sumitomo Precision Products Co. Ltd
6.2.8 AAR Corp.
6.2.9 Liebherr-International Deutschland GmbH
6.2.10 Honeywell International Inc.
6.2.11 Revima Group
6.2.12 Meggitt PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The commercial aircraft landing gear market is expected to grow from USD 14.72 billion in 2020 to USD 20.13 billion in 2026, witnessing a CAGR of 4.18% during the forecast period (2021 - 2026).

The ongoing COVID-19 pandemic resulted in a full-scale crisis with the imposition of travel restrictions and the suspension of flights in a global effort to contain the spread of the virus. The aviation industry is in survival mode, crippled by the loss of traffic and revenues. According to the latest updates from IATA, ICAO, the Airports Council International (ACI), the UN World Tourism Organization (UNWTO), the World Trade Organization (WTO), and the International Monetary Fund (IMF), the international air passenger traffic in 2020 is expected to experience a drop of about 50-55% compared to the 2020 baseline. Airline Revenue-Per-Kilometer (RPK) is anticipated to drop by 48% compared to the 2019 value. The airlines are expected to record potential losses from USD 289 million to USD 387 billion in gross operating revenues. Europe and Asia-Pacific are anticipated to be the worst hit in terms of international passenger traffic and revenues. This led to the cancellation of orders and the deferral of deliveries by several airlines across the world, affecting the procurement aspect of the market.

Airlines are inclined toward maintaining the optimum health of their fleet and choose to procure new aircraft only as a last resort, owing to the high investment involved. With COVID-19 severely hampering revenue sources and eroding the profit margins of the airlines, more airlines are expected to resort to MRO to maintain fleet efficiency. Furthermore, several government initiatives have been formulated to encourage airports to support various types of MRO as a strategic activity. Various holistic approaches are now being undertaken by the governments to ensure that adequate space is allocated at various airports within the country for MRO, which may lead to an enhancement in terms of commercial aircraft MRO activities, including landing gear MRO during the forecast period.

Key Market Trends

The Main Landing Gear Segment Held the Largest Market Share in 2020

The main landing gear bears the whole weight of the aircraft during the first impact. Hence, the number of tires used in them is more compared to the nose landing gears. The main landing gear manufacturing involves more costs due to a higher number of parts compared to the nose landing gears. Thus, the revenues from this segment are more compared to the nose landing gears segment. Widebody aircraft and large freighter aircraft are the main revenue generators for the segment, as they require large main landing gear equipment to support the weight of the aircraft. The cost of purchasing a new landing gear, MRO, and aftermarket costs for the multi-bogey landing gear used in widebody aircraft is high. For instance, in the A380, the world’s largest commercial aircraft, the main landing gear consists of 20 wheels in total. The main landing gear assembly of the aircraft is the largest and most complex ever developed for a commercial aircraft. Thus, the cost per unit landing gear assembly of the main landing gear is higher due to a larger number of subsystems involved, resulting in higher revenues for the segment.

Asia-Pacific is Expected to Register the Highest CAGR During the Forecast Period

The growth of the commercial aviation industry is projected to be the highest in Asia-Pacific. With a high passenger traffic growth, several airlines in the region ordered new commercial aircraft in recent years. A major portion of commercial aircraft deliveries is expected to be in Asia-Pacific during the forecast period. Correspondingly, the demand for new commercial aircraft landing gear is also expected to be highest in Asia-Pacific in the coming years. China's commercial aviation sector made great strides in the past five years, and further improvements are expected in the coming years. China crossed the United States to become the largest aviation market in 2020. The Chinese state-owned aerospace manufacturer, COMAC, launched the ARJ21 aircraft in 2015 and planned to make the first delivery of C919 in 2021. Liebherr LAMC Aviation Co. Ltd is the supplier of landing gear for the ARJ21 program and is home to the assembly line for C919 landing gear struts. The growing fleet size in China also generated significant demand for MRO services in the country. As of 2019, India was the second-fastest growing aviation market in Asia-Pacific.

The international and domestic air passenger traffic in India more than doubled between 2010 to 2019. The increasing air passenger traffic forced some of the airlines in India to expand their fleet size. Currently, Indian airlines are operating domestic flights at around 80% of their pre-COVID levels. They are expected to reach their pre-COVID levels by March 2021. Airlines in India are mostly dependent on foreign MRO players for landing gear MRO services. With the construction of new regional and international airports in the coming years and the growth in fleet size, there is a huge potential for the commercial aircraft landing gear MRO market to grow in India. In addition to China and India, the aviation industries in several other regions are also expected to recover faster than the countries in other regions due to huge domestic demand, thereby helping the growth of the related commercial aircraft landing gear market in the coming years.

Competitive Landscape

The market for commercial aircraft landing gear is highly fragmented due to many MRO players in the market. The market includes landing gear system suppliers, component providers, landing gear integrators, and MRO providers. Safran SA, Raytheon Technologies Corporation, Honeywell International Inc., AAR Corporation, and Meggitt PLC are prominent players in the market. With the forecasted trend for growth in the market for landing gear (and related equipment) in the coming years, companies are expanding their production capacities and capabilities to cater to the demand. For instance, in February 2020, Raytheon Technologies Corporation announced its plan to construct a new landing systems facility in Fort Worth, Texas, and expand its carbon brake manufacturing facility in Spokane, Washington. The expansion of its carbon brake manufacturing facility in Pueblo, Colorado, is currently underway. Landing gear suppliers are also investing in the research and development of advanced lightweight landing gear systems to increase the fuel efficiency of aircraft and noise-reducing devices and electric landing gear systems (to reduce carbon emissions of aircraft). In collaboration with JAXA, Kawasaki Heavy Industries, and Mitsubishi Aircraft Corporation, SPP is involved in FQUROH (flight demonstration of quiet technology to reduce noise from high-lift configurations), which aims to design and manufacture noise reduction devices attached to the main landing gear. Landing gear manufacturers and assemblers are entering partnerships and collaborations to increase their maintenance and support capabilities and serve customers in new geographical locations. In addition to the efforts of manufacturers and assemblers, MRO providers are also actively investing in enhancing their presence in the market by constructing new landing gear maintenance facilities and entering long-term partnerships with airlines and aircraft operators. Such investments are expected to propel the growth prospects of companies in the coming years.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Challenges
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Landing Gear Type
5.1.1 Main Landing Gear
5.1.2 Nose Landing Gear
5.2 Aircraft Type
5.2.1 Narrowbody
5.2.2 Widebody
5.2.3 Regional Jet
5.3 MRO
5.3.1 Replacement
5.3.2 Repair
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 France
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Latin America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Rest of Latin America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 South Africa
5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Héroux-Devtek Inc.
6.2.2 CIRCOR International Inc.
6.2.3 Magellan Aerospace Corp.
6.2.4 Triumph Group Inc.
6.2.5 Safran SA
6.2.6 Raytheon Technologies Corporation
6.2.7 Sumitomo Precision Products Co. Ltd
6.2.8 AAR Corp.
6.2.9 Liebherr-International Deutschland GmbH
6.2.10 Honeywell International Inc.
6.2.11 Revima Group
6.2.12 Meggitt PLC

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