世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドネシアの家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Indonesia Consumer Electronics Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

インドネシアの家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 インドネシアの家電小売業界プロファイルでは、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの質的およ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年10月27日 US$350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
38 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。


 

サマリー

インドネシアの家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

インドネシアの家電小売業界プロファイルでは、市場規模(2017~22年の金額と数量、2027年までの予測)など、トップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析を含む主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 家電小売市場は、通信機器、コンピュータハードウェアとソフトウェア、家電製品、家庭用電化製品、写真機器の販売で構成されている。
- インドネシアのコンシューマーエレクトロニクス市場の2022年の総売上高は83億ドルで、2017年から2022年にかけての複合年間成長率(CAGR)は4.7%のマイナス成長となった。
- 2022年には通信機器分野が市場最大の割合を占め、総売上高は57億ドルで、市場全体の68.3%に相当する。
- 2022年には、スマートフォンの飽和とコンピューティングデバイスの需要回復により、コンシューマーエレクトロニクス市場は縮小に転じた。景気減速、インフレ、エネルギー価格の上昇が、家庭用娯楽機器に対する消費者の支出を減少させ、市場の落ち込みにつながった。例えば、GlobalDataによると、2022年のインドネシアの消費者物価上昇率は4.2%で、1.6%から上昇した。

スコープ

- インドネシアの家電小売市場の規模、成長、主要企業を特定することで、初級調査の時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、インドネシアの家電小売市場の競争激しさとその魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、家電小売市場の主要企業のグローバルな事業展開と財務実績の詳細を明らかにします。
- インドネシアの家電小売市場の今後の成長見通しを金額・数量ともに5年間の予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- インドネシアの家電小売市場の2022年の金額規模は?
- 2027年のインドネシア家電小売市場規模は?
- インドネシア家電小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- インドネシアの家電小売市場規模は地域別でどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the key strengths of the leading players?
7.3. What has been the rationale behind recent M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. PT Erajaya Swasembada Tbk
8.2. Yamada Holdings Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Indonesia Consumer Electronics Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Consumer Electronics Retail in Indonesia industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value and volume 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The consumer electronics retail market comprises the sales of communications equipment, computer hardware and software, consumer electronics, household appliances, and photographic equipment.
- The Indonesian consumer electronics market had total revenues of $8.3 billion in 2022, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 4.7% between 2017 and 2022.
- The communications equipment segment accounted for the market's largest proportion in 2022, with total revenues of $5.7 billion, equivalent to 68.3% of the market's overall value.
- In 2022, the consumer electronics market experienced contraction due to smartphone saturation and a rebound in computing device demand. The economic slowdown, inflation, and increased energy prices contributed to decreased consumer spending on home entertainment equipment, resulting in a dip in the market. For instance, consumer price inflation in Indonesia in 2022 stood at 4.2%, an increase from 1.6%, according to GlobalData.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, and leading players in the consumer electronics retail market in Indonesia
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the consumer electronics retail market in Indonesia
- Leading company profiles reveal details of key consumer electronics retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Indonesia consumer electronics retail market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy

- What was the size of the Indonesia consumer electronics retail market by value in 2022?
- What will be the size of the Indonesia consumer electronics retail market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Indonesia consumer electronics retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- How large is Indonesia’s consumer electronics retail market in relation to its regional counterparts?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the key strengths of the leading players?
7.3. What has been the rationale behind recent M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. PT Erajaya Swasembada Tbk
8.2. Yamada Holdings Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(consumer electronics)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/18 10:26

155.35 円

164.28 円

199.02 円

ページTOPに戻る