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アジア太平洋地域(APAC)の家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測


Asia-Pacific (APAC) Consumer Electronics Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

アジア太平洋地域(APAC)の家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測 概要 アジア太平洋地域の家電小売業界プロファイルでは、市場規模(2017~22年、2027年予測)など、トップラインの質的および... もっと見る

 

 

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2023年10月27日 US$350
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サマリー

アジア太平洋地域(APAC)の家電小売市場の概要、競合分析、2027年までの予測

概要

アジア太平洋地域の家電小売業界プロファイルでは、市場規模(2017~22年、2027年予測)など、トップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力の分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要ハイライト

- 家電小売市場は、通信機器、コンピュータハードウェアおよびソフトウェア、家電製品、家庭用電化製品、写真機器の販売で構成されている。
- アジア太平洋地域のコンシューマーエレクトロニクス市場の2022年の総売上高は6,267億ドルで、2017年から2022年の年間平均成長率(CAGR)は5.4%であった。
- 2022年には通信機器セグメントが市場最大の割合を占め、総売上高は3,306億ドルで、市場全体の52.7%に相当する。
- 2022年、民生用電子機器市場は、スマートフォンの飽和とコンピューティングデバイス需要の回復により、若干の縮小を経験した。景気減速、インフレ、エネルギー価格の上昇が、家庭用娯楽機器に対する消費者の支出を減少させ、市場の落ち込みにつながった。

スコープ

- アジア太平洋地域の家電小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを明らかにすることで、入門レベルの調査にかかる時間を節約できます。
- ファイブフォース分析により、アジア太平洋地域の家電小売市場の競争力および魅力を把握
- 主要企業のプロファイルから、家電小売市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績の詳細を明らかにします。
- アジア太平洋地域の家電小売市場の今後の成長見通しを5年予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由

- 2022年のアジア太平洋地域の家電小売市場規模は?
- 2027年のアジア太平洋地域の家電小売市場規模は?
- アジア太平洋地域の家電小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- アジア太平洋地域の家電小売市場を構成する主要セグメントは?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the key strengths of leading players?
7.3. What has been the rationale behind recent M&A activity?
7.4. How is government regulation affecting competition in this market?
7.5. How is technology being used in leading players’ strategies?
8 Company Profiles
8.1. JD.com Inc
8.2. Yamada Holdings Co Ltd
8.3. Lotte International Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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Summary

Asia-Pacific (APAC) Consumer Electronics Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2027

Summary

Consumer Electronics Retail in Asia-Pacific industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2017-22, and forecast to 2027). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The consumer electronics retail market comprises the sales of communications equipment, computer hardware and software, consumer electronics, household appliances, and photographic equipment.
- The Asia-Pacific consumer electronics market had total revenues of $626.7 billion in 2022, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 5.4% between 2017 and 2022.
- The communications equipment segment accounted for the market's largest proportion in 2022, with total revenues of $330.6 billion, equivalent to 52.7% of the market's overall value.
- In 2022, the consumer electronics market experienced a slight contraction due to smartphone saturation and a rebound in computing device demand. The economic slowdown, inflation, and increased energy prices contributed to decreased consumer spending on home entertainment equipment, resulting in a dip in the market.

Scope

- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the consumer electronics retail market in Asia-Pacific
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the consumer electronics retail market in Asia-Pacific
- Leading company profiles reveal details of key consumer electronics retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Asia-Pacific consumer electronics retail market with five year forecasts

Reasons to Buy

- What was the size of the Asia-Pacific consumer electronics retail market by value in 2022?
- What will be the size of the Asia-Pacific consumer electronics retail market in 2027?
- What factors are affecting the strength of competition in the Asia-Pacific consumer electronics retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Asia-Pacific's consumer electronics retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the key strengths of leading players?
7.3. What has been the rationale behind recent M&A activity?
7.4. How is government regulation affecting competition in this market?
7.5. How is technology being used in leading players’ strategies?
8 Company Profiles
8.1. JD.com Inc
8.2. Yamada Holdings Co Ltd
8.3. Lotte International Co Ltd
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

 

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