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核剤・清澄剤市場:剤型(核剤、清澄剤)、形態(粉末、顆粒、液体)、ポリマー(PP、PE、PET)、用途(包装、消費財、自動車、エレクトロニクス)、地域別 - 2029年までの世界予測


Nucleating & Clarifying Agents Market by Agent Type (Nucleators, Clarifiers), Form (Powder, Granules, Liquid), Polymer (PP, PE, PET), Application (Packaging, Consumer Products, Automotive, Electronics), and Region - Global Forecast to 2029

金額ベースでは、核剤・清澄剤市場は2024年の3億7,890万米ドルから2029年には5億1,250万米ドルに成長し、年平均成長率は6.2%になると予測されている。環境に優しい製造に向けた政府による厳しい規制や政策が、核... もっと見る

 

 

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マーケッツアンドマーケッツ
2024年12月18日 US$4,950
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サマリー

金額ベースでは、核剤・清澄剤市場は2024年の3億7,890万米ドルから2029年には5億1,250万米ドルに成長し、年平均成長率は6.2%になると予測されている。環境に優しい製造に向けた政府による厳しい規制や政策が、核剤・清澄剤市場にプラスの影響を与えている。多くの国が、プラスチック廃棄物の削減や環境に優しい製造を奨励する規制を設けている。持続可能性は、企業が産業全般にわたって材料を選択する上で最も重要なパラメータとなっており、核剤・清澄剤は、プラスチックのリサイクルと軽量化の能力を提供することで、その実現に貢献している。これらの薬剤は、ポリプロピレンや他のポリマーの特性を向上させ、これらの材料を加工するための材料使用量やエネルギー消費量を削減する。

"核剤セグメントは、予測期間中、核剤・清澄剤市場で2番目に急成長するセグメントと予測される"
核剤セグメントは、予測期間中、核剤&清澄剤市場で2番目に急成長するセグメントと予測される。高分子科学の発展は、多くの産業分野における核剤の機能性と用途を変える大きな技術的進歩をもたらした。高度な化学・材料科学により、特殊な用途に適した特殊な核剤がいくつか生み出され、その結果、メーカーは機械的強度、熱安定性、透明性、結晶性を向上させたポリマーを処方する柔軟性を高めることができるようになった。
「顆粒セグメントは、予測期間中、核剤・清澄剤市場で2番目に高いCAGRを記録すると予測される。
顆粒セグメントは、2024年から2029年の間に、核剤&清澄剤市場で2番目に高いCAGRを目撃すると予測されている。この成長は、顆粒のサイズと物理的性質が、保管と輸送の面で費用対効果を高めることに起因している。顆粒は輸送用コンテナや倉庫で占めるスペースが小さいため、保管・輸送コストの削減によりプロセスの合理化を望む生産者にとって魅力的な選択肢となる。その堅牢な形状は、取り扱い時の流出を最小限に抑え、汚染や廃棄物の削減に役立つ。
"その他のポリマーセグメントは、2023年の核剤・清澄剤市場において、金額ベースで第4位のポリマータイプであった。"
その他のポリマーセグメントは、核剤&清澄剤市場で4番目に大きなポリマータイプとして立っている。ポリスチレンやアクリロニトリル・ブタジエン・スチレンのようなその他のポリマーは、強度、剛性、美観の妥協が必要な特殊包装ソリューションに使用されることが増えている。透明化剤は、保護包装やディスプレイ包装において、これらのポリマーの硬度と透明度を向上させるのに役立つ。核剤と清澄剤によって強化されたこれらのポリマーは、高級で長持ちする製品を求める消費者ニーズの進化に対応し、高級ガジェット、自動車の内装、または高級包装に使用されている。
"2023年の核剤・清澄剤市場は、金額ベースで自動車分野が第3位の用途であった。"
自動車分野は、核剤・清澄剤市場において第3位の用途となっている。自動車用途では、適切な組み立てと動作を保証するため、正確な部品寸法が要求される。核剤は、ポリマーの結晶化度を向上させることにより、加工に関連する反りや収縮を低減し、バッテリーケーシング、エアインテークマニホールド、インストルメントパネルなどの部品の寸法安定性を向上させることにより、高精度アセンブリにおいて一定の性能と互換性を確保する。核剤はポリマーの強靭性と耐熱性を高め、悪条件下での耐久性を向上させる。これは、エンジンカバーや冷却システムの部品など、ボンネット下の部品にとって極めて重要である。
「核剤・清澄剤市場では、北米が金額ベースで第2位の地域であった。
2023年の核剤・清澄剤市場では、金額ベースで北米が第2位の地域となった。同地域の核剤・清澄剤市場は比較的成熟しており、アジア太平洋地域や欧州の発展途上市場よりも成長が遅い。技術革新は、近代的な製造と材料科学を重視することで知られる北米の核剤・清澄剤市場成長の主な推進要因である。プラスチックの品質を向上させるだけでなく、ポリマー加工、添加剤製造、材料最適化における高度な開発が、いくつかの産業におけるこれらの薬剤の用途に新たな機会をもたらしている。

- 企業タイプ別ティア1:55%、ティア2:25%、ティア3:20
- 役職別役員:50%、管理職:30%、その他:20
- 地域別北米40%、欧州35%、アジア太平洋地域20%、その他の地域5

本レポートに掲載されている主要企業は、Milliken & Company(米国)、ADEKA Corporation(日本)、Imerys S.A.(フランス)、Clariant AG(スイス)、BASF SE(ドイツ)、新日本理化株式会社(日本)、Plastiblends Co.(日本)、Plastiblends India Limited(インド)、Avient Corporation(米国)、GCH Technology Co.(中国)、Shandong Rainwell New Materials Technology Co.(Ltd.(中国)である。
調査範囲
本レポートでは、核剤・清澄剤市場を剤型、剤形、ポリマー、用途、地域に基づいて区分し、各地域の市場規模全体の金額(百万米ドル)の推計値を掲載しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、核剤・清澄剤市場に関連する事業概要、サービス、主要戦略に関する洞察を提供しています。
本レポートを購入する理由
この調査レポートは、業界分析(業界動向)、トップ企業の市場シェア分析、企業プロファイルなど、様々なレベルの分析に焦点を当てており、これらを総合することで、競争環境、核剤・清澄剤市場の新興・高成長セグメント、高成長地域、市場促進要因、阻害要因、機会などの全体像を把握することができます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 市場への浸透:世界市場のトップ企業が提供する核剤・清澄剤に関する包括的情報

- 主な促進要因の分析:(プラスチック消費の増加、包装用途におけるポリマー需要、プラスチックリサイクルへの注目の高まり)、抑制要因(プラスチックの悪影響に関する意識、環境問題)、機会(医薬品用途の増加、透明包装の需要拡大)、核剤・清澄剤市場の成長に影響を与える課題(ポリマーの適切な投与量、原料価格の変動)。

- 製品開発/イノベーション:核剤・清澄剤市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発売に関する詳細な洞察

- 市場開発:有利な新興市場に関する包括的な情報 - 本レポートでは、各地域の核剤・清澄剤市場を分析しています。

- 市場の多様化:世界の核剤・清澄剤市場における新製品、未開拓地域、最新動向に関する網羅的情報

- 競合他社の評価:核剤・清澄剤市場における主要企業の市場シェア、戦略、製品、製造能力に関する詳細な評価

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目次

1 はじめに
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.3 市場範囲 28
1.3.1 核剤・清澄剤市場:包含と除外 28
1.3.2 核剤・清澄剤市場:市場定義と包含:剤タイプ別 29
1.3.3 核剤・清澄剤市場:市場の定義と包含:ポリマー別 29
1.3.4 核剤・清澄剤市場:形態別市場の定義と包含量 29
1.3.5 核剤・清澄剤市場:用途別市場の定義と包含量 30
1.3.6 市場細分化 31
1.3.7 考慮した年数 32
1.3.8 通貨 32
1.3.9 単位の検討 32
1.4 利害関係者 32
1.5 変化のまとめ 33
2 調査方法 34
2.1 調査データ 34
2.1.1 二次データ 35
2.1.2 一次データ 35
2.1.2.1 主要な主要参加者 35
2.1.2.2 主要な業界インサイト 36
2.1.2.3 一次インタビューの内訳 36
2.2 市場規模の推定 37
2.2.1 ボトムアップアプローチ 37
2.2.2 トップダウンアプローチ 39
2.3 データの三角測量 39
2.4 成長予測 40
2.4.1 供給サイド分析 41
2.4.2 需要サイド分析 42
2.5 前提条件 43
2.6 限界 43
2.7 リスク評価 43

3 エグゼクティブ・サマリー
4 プレミアム・インサイト 48
4.1 核剤・清澄剤市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 48
4.2 核剤・清澄剤市場:地域別 48
4.3 アジア太平洋地域:核剤・清澄剤市場:用途・国別
国・地域別 49
4.4 地域別分析:核剤・清澄剤市場:ポリマー別 49
4.5 核剤・清澄剤市場の成長機会:国別 50
5 市場の概要
5.1 はじめに 51
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 52
5.2.1.1 プラスチックの消費量の増加 52
5.2.1.2 包装用途におけるポリマー需要の増加 52
5.2.1.3 プラスチックリサイクルへの注目の高まり 52
5.2.2 阻害要因 53
5.2.2.1 プラスチックの悪影響に対する認識 53
5.2.2.2 環境問題への懸念 54
5.2.3 機会 54
5.2.3.1 医薬品用途の増加 54
5.2.3.2 透明包装への需要の高まり 54
5.2.4 課題 55
5.2.4.1 ポリマーの適切な用量 55
5.2.4.2 原料価格の変動 55
5.3 ポーターの5つの力分析 56
5.3.1 新規参入の脅威 56
5.3.2 代替品の脅威 57
5.3.3 供給者の交渉力 57
5.3.4 買い手の交渉力 57
5.3.5 競争上のライバルの激しさ 57
5.4 主要ステークホルダーと購買基準 58
5.4.1 購買プロセスにおける主要ステークホルダー 58
5.4.2 購買基準 59
5.5 マクロ経済指標 59
5.5.1 GDPの動向と予測 60

6 業界動向
6.1 サプライチェーン分析 61
6.1.1 原材料 61
6.1.2 製造 62
6.1.3 流通ネットワーク 62
6.1.4 最終用途産業 62
6.2 価格分析 63
6.2.1 核剤・清澄剤の平均販売価格、
主要プレーヤー別 63
6.2.2 核剤・清澄剤の平均販売価格動向(地域別
地域別 64
6.3 顧客ビジネスに影響を与えるトレンドと混乱 65
6.4 エコシステム分析 66
6.5 ケーススタディ分析 68
6.5.1 ポリプロピレン(pp)産業の強化に関するケーススタディ 68
6.5.2 電子機器包装用透明フィルムに関するケーススタディ 68
6.5.3 自動車部品製造に関するケーススタディ 68
6.6 技術分析 69
6.6.1 主要技術 69
6.6.1.1 ナノテクノロジー 69
6.6.2 補足技術 69
6.6.2.1 3Dプリンティングと積層造形 69
6.7 貿易分析 70
6.7.1 輸入シナリオ(HSコード3812) 70
6.7.2 輸出シナリオ(HSコード3812) 71
6.8 規制の状況 72
6.8.1 規制機関、政府機関、その他の組織 74
6.8.2 規制の枠組み 75
6.8.2.1 製品の安全性と品質基準 75
6.8.2.2 環境コンプライアンス 75
6.8.2.3 リサイクルと廃棄物管理 75
6.8.2.4 エネルギー効率基準 76
6.9 主要会議とイベント 77
6.10 投資と資金調達のシナリオ 78
6.11 特許分析 78
6.11.1 方法論 79
6.11.2 文書の種類 79
6.11.3 上位出願者 81
6.11.4 管轄区域分析 84
6.12 核剤・清澄剤市場におけるAI/GEN AIの影響 85

7 核剤・清澄剤市場、剤型別 86
7.1 はじめに 87
7.2 核剤 89
7.2.1 軽量材料の需要増加が市場を牽引 89
7.3 清澄剤 90
7.3.1 透明度の高いプラスチックへの需要の高まりが市場成長を支える 90
8 核剤・清澄剤市場:ポリマー別 93
8.1 導入 94
8.2 ポリプロピレン 96
8.2.1 消費財における需要の増加が市場を牽引 96
8.3 ポリエチレン 98
8.3.1 パッケージ産業からの需要増加が市場を押し上げる 98
8.3.2 高密度ポリエチレン 99
8.3.3 低密度ポリエチレン 99
8.3.4 直鎖状低密度ポリエチレン 99
8.4 ポリエチレンテレフタレート 100
8.4.1 食品・飲料包装の需要拡大が市場を牽引 100
8.5 その他のポリマー 101
8.5.1 ポリアミド 103
8.5.2 ポリスチレン 103
8.5.3 アクリロニトリル・ブタジエン・スチレン 103
9 核剤・清澄剤市場:形態別 104
9.1 はじめに 105
9.2 粉末 106
9.2.1 簡便性が採用を促進する 106
9.3 グラニュール 108
9.3.1 流動性の向上と顆粒の圧縮性向上が需要を押し上げる 108
9.4 液体 110
9.4.1 液剤とポリマーマトリックスとの混和性の向上が需要を牽引 110
10 核剤・清澄剤市場:用途別 112
10.1 導入 113
10.2 包装 115
10.2.1 食品・飲料用透明包装の需要増加が市場を牽引 115
10.2.2 食品・飲料包装 115
10.2.3 メディア包装 115

10.3 消費者製品 117
10.3.1 消費者製品の機能性と美的魅力の向上が採用を促進する 117
10.3.2 パーソナルケア製品 117
10.3.3 家庭用製品 117
10.4 自動車 119
10.4.1 軽量素材の増加傾向が市場を牽引 119
10.4.2 自動車内装 119
10.4.3 自動車外装 119
10.4.4 自動車用電気システム 119
10.5 エレクトロニクス 121
10.5.1 処理サイクルタイムの短縮と生産性向上が市場を牽引 121
10.6 その他の用途 122
10.6.1 建築・建設 122
10.6.2 医薬品 122
10.6.3 農業 123
11 核剤・清澄剤市場(地域別) 125
11.1 はじめに 126
11.2 アジア太平洋地域 128
11.2.1 中国 136
11.2.1.1 産業成長の加速が市場を牽引 136
11.2.2 インド 137
11.2.2.1 ポリマー技術の進歩が市場成長を促進する 137
11.2.3 日本 139
11.2.3.1 活発な自動車産業が市場を牽引 139
11.2.4 韓国 141
11.2.4.1 成長する電子産業が市場を牽引 141
11.3 欧州 143
11.3.1 ドイツ 150
11.3.1.1 自動車産業の成長が需要を押し上げる 150
11.3.2 フランス 152
11.3.2.1 パッケージ食品消費の増加が市場を牽引 152
11.3.3 イタリア 154
11.3.3.1 消費者製品の需要増加が市場を押し上げる 154
11.3.4 イギリス 156
11.3.4.1 研究開発投資の増加が市場成長を後押しする 156
11.3.5 ロシア 158
11.3.5.1 主要産業におけるポリプロピレン需要の増加が市場を押し上げる 158
11.3.6 トルコ 160
11.3.6.1 ポリマー加工における技術の進歩と革新が需要を牽引 160
11.4 北米 163
11.4.1 米国 170
11.4.1.1 持続的な人口増加と生活水準の向上が市場を牽引 170
11.4.2 メキシコ 172
11.4.2.1 包装産業の力強い成長が需要を牽引 172
11.4.3 カナダ 174
11.4.3.1 高機能プラスチックの需要拡大が市場成長を促進 174
11.5 中東・アフリカ 176
11.5.1 イラン 183
11.5.1.1 産業基盤の拡大が市場を牽引する 183
11.5.2 南アフリカ 184
11.184 5.2.1 成長する製造業セクターが巨大な成長機会をもたらす 184
11.6 南アメリカ 187
11.6.1 ブラジル 194
11.6.1.1 堅調なプラスチック包装産業が市場を牽引 194
11.6.2 アルゼンチン 196
11.6.2.1 成長する消費者製品分野が市場を牽引 196
12 競争環境 198
12.1 はじめに 198
12.2 主要企業の戦略/勝利への権利 198
12.3 市場シェア分析 199
12.4 収益分析 201
12.5 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 202
12.5.1 スター企業 202
12.5.2 新興リーダー 202
12.5.3 浸透型プレーヤー 202
12.5.4 参加企業 202
12.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー 2023年
12.5.5.1 企業フットプリント 204
12.5.5.2 地域別フットプリント 205
12.5.5.3 エージェントタイプのフットプリント 206
12.5.5.4 フォームフットプリント 207
12.5.5.5 アプリケーションフットプリント 208
12.6 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2023年) 209
12.6.1 進歩的企業 209
12.6.2 反応企業 209
12.6.3 ダイナミックな企業 209
12.6.4 スターティング・ブロック 209

12.6.5 競争ベンチマーキング:新興企業/中小企業(2023年) 211
12.6.5.1 主要新興企業/中小企業の詳細リスト 211
12.6.5.2 主要新興企業/中小企業の競合ベンチマーキング 211
12.7 ブランド/製品比較分析 212
12.8 企業の評価と財務指標 213
12.8.1 財務指標 213
12.8.2 企業評価 214
12.9 競争シナリオ 214
12.9.1 製品上市 214
12.9.2 取引 215
12.9.3 拡張 216
13 会社プロファイル 218
13.1 主要企業 218
13.1.1 ミリケン・アンド・カンパニー 218
13.1.1.1 事業概要 218
13.1.1.2 提供製品 218
13.1.1.3 最近の動向 219
13.1.1.3.1 製品上市 219
13.1.1.3.2 事業拡大 220
13.1.1.4 MnMの見解 221
13.1.1.4.1 主要な強み 221
13.1.1.4.2 戦略的選択 221
13.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 221
13.1.2 クラリアントAG 222
13.1.2.1 事業概要 222
13.1.2.2 提供製品 223
13.1.2.3 最近の動向 225
13.1.2.3.1 製品の発売 225
13.1.2.3.2 事業拡張 225
13.1.2.4 MnMの見解 226
13.1.2.4.1 主要な強み 226
13.1.2.4.2 戦略的選択 226
13.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 226
13.1.3 株式会社ADEKA 227
13.1.3.1 事業概要 227
13.1.3.2 提供製品 228
13.1.3.3 MnMビュー 229
13.1.3.3.1 主要な強み 229
13.1.3.3.2 戦略的選択 229
13.1.3.3.3 弱点と競争上の脅威 229

13.1.4 BASF SE 230
13.1.4.1 事業概要 230
13.1.4.2 提供製品 231
13.1.4.3 MnMの見解 232
13.1.4.3.1 主要な強み 232
13.1.4.3.2 戦略的選択 232
13.1.4.3.3 弱点と競争上の脅威 232
13.1.5 アビエントコーポレーション 233
13.1.5.1 事業概要 233
13.1.5.2 提供製品 234
13.1.5.3 MnMの見解 235
13.1.5.3.1 主要な強み 235
13.1.5.3.2 戦略的選択 235
13.1.5.3.3 弱点と競争上の脅威 235
13.1.6 イメリスS.A. 236
13.1.6.1 事業概要 236
13.1.6.2 提供製品 237
13.1.6.3 最近の動向 238
13.1.6.3.1 取引 238
13.1.6.3.2 事業拡大 238
13.1.7 新日本理化(株239
13.1.7.1 事業概要 239
13.1.7.2 提供製品 240
13.1.8 山東雨沃新材料科技有限公司241
13.1.8.1 事業概要 241
13.1.8.2 提供製品 241
13.1.9 GCHテクノロジー(株242
13.1.9.1 事業概要 242
13.1.9.2 取扱製品 242
13.1.10 プラスティブレンド・インディア・リミテッド 244
13.1.10.1 事業概要 244
13.1.10.2 提供製品 245
13.2 新興企業/中小企業 246
13.2.1 L. BRUGGEMAN GMBH & CO.KG 246
13.2.2 ALTANA AG 246
13.2.3 ポリベル247
13.2.4 リーディケミカルフォーム 247
13.2.5 ユーテックケミカル(株248
13.2.6 青島玉新材料技術有限公司 248
13.2.7 HPLアディティブズ・リミテッド 249
13.2.8 ポリケムアロイ(株249
13.2.9 リチュウ化学250
13.2.10 エバースプリングケミカル(株250
13.2.11 テクノアペックス 251
13.2.12 テクマーPM, LLC 251
13.2.13 mg ポリブレンド 252
13.2.14 ホールスター 252
13.2.15 Grafe Gmbh & co.KG 253
14 隣接・関連市場 254
14.1 はじめに
14.2 限界 254
14.3 プラスチック添加剤市場 254
14.3.1 市場の定義
14.3.2 市場概要
14.4 プラスチック添加剤市場:地域別 255
14.4.1 ヨーロッパ 255
14.4.2 北米 256
14.4.3 アジア太平洋地域 256
14.4.4 南米 257
14.4.5 中東・アフリカ 258
15 付録 259
15.1 ディスカッション・ガイド 259
15.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 262
15.3 カスタマイズオプション 264
15.4 関連レポート 264
15.5 著者の詳細 265

 

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Summary

In terms of value, the nucleating & clarifying agents market is estimated to grow from USD 378.9 million in 2024 to USD 512.5 million by 2029, at a CAGR of 6.2%. Stringent regulations and policies by the government towards eco-friendly manufacturing is positive influencing the nucleating & clarifying agents market. Many countries have created regulations that encourage manufacturers to reduce plastic waste and employ eco-friendly production. Sustainability has become the most crucial parameter for companies to select materials across industries; and nucleating and clarifying agents help to achieve it by providing the ability of recycling and lightweight plastics. These agents enhance the property of polypropylene along with other polymers and reduce the material usage and energy consumption to process these materials.

“Nucleators segment is projected to be the second-fastest growing segment of nucleating & clarifying agents market, during the forecast period”
Nucleators segment is estimated to be the second-fastest growing segment of nucleating & clarifying agents market, during the forecast period. The development in polymer science has brought in significant technological advancements transforming the functionality and application of nucleators in a number of industrial sectors. Advanced chemical and material sciences have created some specific nucleating agents fit for special applications, resulting in enabling the manufacturer with increased flexibility to formulate the polymer with increased mechanical strength, thermal stability, transparency, and crystallinity.
“Granules segment is projected to witness the second-highest CAGR in the nucleating & clarifying agents market, during the forecast period.”
The granules segment is projected to witness the second-highest CAGR in the nucleating & clarifying agents market, between 2024 and 2029. The growth is attributed to the size and the physical nature of granules that render them cost-effective in terms of storage and transportation. Granules occupy a smaller space in the shipping containers and warehouses and therefore, the attractive option for producers wanting to streamline their processes due to reduced storage and shipping costs. Their robust form ensures minimal spillage during handling, which can help reduce contamination and waste.
“Other polymers segment was the fourth-largest polymer type of nucleating & clarifying agents market, in terms of value, in 2023.”
Other polymers segment stands as the fourth-largest polymer type in the nucleating & clarifying agents market. Other polymers like polystyrene and acrylonitrile butadiene styrene are increasingly being used for specialty packaging solutions that require a compromise between strength, rigidity, and aesthetic appeal. Clarifying agents help improve the hardness and clarity for these polymers in protective and display packaging. These polymers, which are enhanced by nucleating and clarifying agents, meet the evolving consumer needs for high-end and long-lasting products and are used in luxury gadgets, car interiors, or premium packaging.
“Automotive segment was the third largest application of nucleating & clarifying agents market, in terms of value, in 2023.”
Automotive segment stands as the third-largest application in the nucleating & clarifying agents market. Automotive applications demand precise component dimensions to ensure proper assembly and operation. Nucleating agents reduce the processing-related warpage and shrinkage by improving crystallinity in polymers, thus ensuring constant performance and compatibility in high-precision assemblies through improved dimensional stability in components such as battery casings, air intake manifolds, and instrument panels. Nucleating agents enhance the toughness and heat resistance of polymers, thus enhancing their durability in adverse conditions. This is crucial for the under-the-hood components such as engine covers and parts for the cooling system.
“North America was the second largest region in the nucleating & clarifying agents market, in terms of value.”
North America was the second-largest region in the nucleating & clarifying agents market, in terms of value, in 2023. The nucleating & clarifying agents market in the region is comparatively mature, growing slower than the developing markets in the Asia Pacific region and Europe. Technological innovation is a major driving factor for the growth of the nucleating and clarifying agents market in North America, a region known for its emphasis on modern manufacturing and material science. Besides enhancing the plastic qualities, advanced developments in polymer processing, additive manufacturing, and material optimization are bringing new opportunities for the applications of these agents in several industries.

• By Company Type: Tier 1 - 55%, Tier 2 - 25%, and Tier 3 - 20%
• By Designation: Directors - 50%, Managers - 30%, and Others - 20%
• By Region: North America - 40%, Europe - 35%, Asia Pacific - 20%, Rest of World – 5%

The key players profiled in the report include Milliken & Company (US), ADEKA Corporation (Japan), Imerys S.A. (France), Clariant AG (Switzerland), BASF SE (Germany), New Japan Chemical Co., Ltd. (Japan), Plastiblends India Limited (India), Avient Corporation (US), GCH Technology Co., Ltd. (China), and Shandong Rainwell New Materials Technology Co., Ltd. (China).
Research Coverage
This report segments the market for nucleating & clarifying agents based on agent type, form, polymer, application, and region and provides estimations of value (USD Million) for the overall market size across various regions. A detailed analysis of key industry players has been conducted to provide insights into their business overviews, services, and key strategies, associated with the market for nucleating & clarifying agents.
Reasons to Buy this Report
This research report is focused on various levels of analysis — industry analysis (industry trends), market share analysis of top players, and company profiles, which together provide an overall view of the competitive landscape, emerging and high-growth segments of the nucleating & clarifying agents market; high-growth regions; and market drivers, restraints, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Market Penetration: Comprehensive information on nucleating & clarifying agents offered by top players in the global market

• Analysis of key drivers: (Increase in consumption of plastics, demand for polymers in packaging applications, and increasing focus on plastic recycling), restraints (awareness about adverse effects of plastics and environmental concerns), opportunities (rise in pharmaceutical applications and growing demand for transparent packaging), and challenges (appropriate dosage in polymers and fluctuating raw material prices) influencing the growth of nucleating & clarifying agents market.

• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the nucleating & clarifying agents market

• Market Development: Comprehensive information about lucrative emerging markets — the report analyzes the markets for nucleating & clarifying agents across regions.

• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped regions, and recent developments in the global nucleating & clarifying agents market

• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, strategies, products, and manufacturing capabilities of leading players in the nucleating & clarifying agents market



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 28
1.1 STUDY OBJECTIVES 28
1.2 MARKET DEFINITION 28
1.3 MARKET SCOPE 28
1.3.1 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET: INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 28
1.3.2 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY AGENT TYPE 29
1.3.3 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY POLYMER 29
1.3.4 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY FORM 29
1.3.5 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET: MARKET DEFINITION AND INCLUSIONS, BY APPLICATION 30
1.3.6 MARKET SEGMENTATION 31
1.3.7 YEARS CONSIDERED 32
1.3.8 CURRENCY CONSIDERED 32
1.3.9 UNIT CONSIDERED 32
1.4 STAKEHOLDERS 32
1.5 SUMMARY OF CHANGES 33
2 RESEARCH METHODOLOGY 34
2.1 RESEARCH DATA 34
2.1.1 SECONDARY DATA 35
2.1.2 PRIMARY DATA 35
2.1.2.1 Key primary participants 35
2.1.2.2 Key industry insights 36
2.1.2.3 Breakdown of primary interviews 36
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 37
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 37
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 39
2.3 DATA TRIANGULATION 39
2.4 GROWTH FORECAST 40
2.4.1 SUPPLY-SIDE ANALYSIS 41
2.4.2 DEMAND-SIDE ANALYSIS 42
2.5 ASSUMPTIONS 43
2.6 LIMITATIONS 43
2.7 RISK ASSESSMENT 43

3 EXECUTIVE SUMMARY 44
4 PREMIUM INSIGHTS 48
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET 48
4.2 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY REGION 48
4.3 ASIA PACIFIC: NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY APPLICATION
AND COUNTRY 49
4.4 REGIONAL ANALYSIS: NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY POLYMER 49
4.5 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET GROWTH OPPORTUNITIES, BY COUNTRY 50
5 MARKET OVERVIEW 51
5.1 INTRODUCTION 51
5.2 MARKET DYNAMICS 51
5.2.1 DRIVERS 52
5.2.1.1 Increasing consumption of plastics 52
5.2.1.2 Rising demand for polymers in packaging applications 52
5.2.1.3 Increasing focus on plastic recycling 52
5.2.2 RESTRAINTS 53
5.2.2.1 Awareness of adverse effects of plastics 53
5.2.2.2 Environmental concerns 54
5.2.3 OPPORTUNITIES 54
5.2.3.1 Rise in pharmaceutical applications 54
5.2.3.2 Growing demand for transparent packaging 54
5.2.4 CHALLENGES 55
5.2.4.1 Appropriate dosage in polymers 55
5.2.4.2 Fluctuating raw material prices 55
5.3 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 56
5.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 56
5.3.2 THREAT OF SUBSTITUTES 57
5.3.3 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 57
5.3.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 57
5.3.5 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 57
5.4 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 58
5.4.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 58
5.4.2 BUYING CRITERIA 59
5.5 MACROECONOMIC INDICATORS 59
5.5.1 GDP TRENDS AND FORECAST 60

6 INDUSTRY TRENDS 61
6.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 61
6.1.1 RAW MATERIALS 61
6.1.2 MANUFACTURING 62
6.1.3 DISTRIBUTION NETWORK 62
6.1.4 END-USE INDUSTRIES 62
6.2 PRICING ANALYSIS 63
6.2.1 AVERAGE SELLING PRICE OF NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS,
BY KEY PLAYER 63
6.2.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS,
BY REGION 64
6.3 TRENDS AND DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMER BUSINESS 65
6.4 ECOSYSTEM ANALYSIS 66
6.5 CASE STUDY ANALYSIS 68
6.5.1 CASE STUDY ON ENHANCEMENT OF POLYPROPYLENE (PP) INDUSTRY 68
6.5.2 CASE STUDY ON TRANSPARENT FILM FOR ELECTRONICS PACKAGING 68
6.5.3 CASE STUDY ON AUTOMOTIVE PARTS PRODUCTION 68
6.6 TECHNOLOGY ANALYSIS 69
6.6.1 KEY TECHNOLOGY 69
6.6.1.1 Nanotechnology 69
6.6.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGY 69
6.6.2.1 3D printing and additive manufacturing 69
6.7 TRADE ANALYSIS 70
6.7.1 IMPORT SCENARIO (HS CODE 3812) 70
6.7.2 EXPORT SCENARIO (HS CODE 3812) 71
6.8 REGULATORY LANDSCAPE 72
6.8.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 74
6.8.2 REGULATORY FRAMEWORK 75
6.8.2.1 Product safety and quality standards 75
6.8.2.2 Environmental compliance 75
6.8.2.3 Recycling and waste management 75
6.8.2.4 Energy efficiency standards 76
6.9 KEY CONFERENCES AND EVENTS 77
6.10 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 78
6.11 PATENT ANALYSIS 78
6.11.1 METHODOLOGY 79
6.11.2 DOCUMENT TYPES 79
6.11.3 TOP APPLICANTS 81
6.11.4 JURISDICTION ANALYSIS 84
6.12 IMPACT OF AI/GEN AI ON NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET 85

7 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY AGENT TYPE 86
7.1 INTRODUCTION 87
7.2 NUCLEATORS 89
7.2.1 INCREASING DEMAND FOR LIGHTWEIGHT MATERIALS TO DRIVE MARKET 89
7.3 CLARIFIERS 90
7.3.1 RISING DEMAND FOR HIGH-TRANSPARENCY PLASTICS TO SUPPORT MARKET GROWTH 90
8 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY POLYMER 93
8.1 INTRODUCTION 94
8.2 POLYPROPYLENE 96
8.2.1 RISING DEMAND IN CONSUMER GOODS TO DRIVE MARKET 96
8.3 POLYETHYLENE 98
8.3.1 INCREASING DEMAND FROM PACKAGING INDUSTRY TO BOOST MARKET 98
8.3.2 HIGH-DENSITY POLYETHYLENE 99
8.3.3 LOW-DENSITY POLYETHYLENE 99
8.3.4 LINEAR LOW-DENSITY POLYETHYLENE 99
8.4 POLYETHYLENE TEREPHTHALATE 100
8.4.1 GROWING DEMAND FOR FOOD & BEVERAGE PACKAGING TO DRIVE MARKET 100
8.5 OTHER POLYMERS 101
8.5.1 POLYAMIDE 103
8.5.2 POLYSTYRENE 103
8.5.3 ACRYLONITRILE BUTADIENE STYRENE 103
9 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY FORM 104
9.1 INTRODUCTION 105
9.2 POWDER 106
9.2.1 EASE OF APPLICATION TO DRIVE ADOPTION 106
9.3 GRANULES 108
9.3.1 ENHANCED FLOW PROPERTIES AND INCREASED COMPRESSIBILITY OF GRANULES TO BOOST DEMAND 108
9.4 LIQUID 110
9.4.1 BETTER MISCIBILITY OF LIQUID AGENTS WITH POLYMER MATRICES TO DRIVE DEMAND 110
10 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY APPLICATION 112
10.1 INTRODUCTION 113
10.2 PACKAGING 115
10.2.1 RISING DEMAND FOR TRANSPARENT FOOD & BEVERAGE PACKAGING TO DRIVE MARKET 115
10.2.2 FOOD & BEVERAGE PACKAGING 115
10.2.3 MEDIA PACKAGING 115

10.3 CONSUMER PRODUCTS 117
10.3.1 ENHANCED FUNCTIONALITY AND AESTHETIC APPEAL OF CONSUMER PRODUCTS TO DRIVE ADOPTION 117
10.3.2 PERSONAL CARE PRODUCTS 117
10.3.3 HOUSEHOLD PRODUCTS 117
10.4 AUTOMOTIVE 119
10.4.1 RISING TREND OF LIGHTWEIGHT MATERIALS TO DRIVE MARKET 119
10.4.2 AUTOMOTIVE INTERIORS 119
10.4.3 AUTOMOTIVE EXTERIORS 119
10.4.4 AUTOMOTIVE ELECTRICAL SYSTEMS 119
10.5 ELECTRONICS 121
10.5.1 REDUCED PROCESSING CYCLE TIME AND ENHANCED PRODUCTIVITY TO PROPEL MARKET 121
10.6 OTHER APPLICATIONS 122
10.6.1 BUILDING & CONSTRUCTION 122
10.6.2 PHARMACEUTICALS 122
10.6.3 AGRICULTURAL 123
11 NUCLEATING & CLARIFYING AGENTS MARKET, BY REGION 125
11.1 INTRODUCTION 126
11.2 ASIA PACIFIC 128
11.2.1 CHINA 136
11.2.1.1 Accelerating industrial growth to drive market 136
11.2.2 INDIA 137
11.2.2.1 Advancing polymer technology to fuel market growth 137
11.2.3 JAPAN 139
11.2.3.1 Dynamic automobile sector to drive market 139
11.2.4 SOUTH KOREA 141
11.2.4.1 Growing electronics industry to drive market 141
11.3 EUROPE 143
11.3.1 GERMANY 150
11.3.1.1 Growth in automotive industry to boost demand 150
11.3.2 FRANCE 152
11.3.2.1 Increased consumption of packaged food to drive market 152
11.3.3 ITALY 154
11.3.3.1 Growing demand for consumer products to boost market 154
11.3.4 UK 156
11.3.4.1 Increasing investment in R&D to boost market growth 156
11.3.5 RUSSIA 158
11.3.5.1 Rising demand for polypropylene in key industries to boost market 158
11.3.6 TURKEY 160
11.3.6.1 Technological advancements and innovations in polymer processing to drive demand 160
11.4 NORTH AMERICA 163
11.4.1 US 170
11.4.1.1 Continuous population growth and improving living standards to drive market 170
11.4.2 MEXICO 172
11.4.2.1 Robust growth of packaging industry to drive demand 172
11.4.3 CANADA 174
11.4.3.1 Growing demand for high-performance plastics to fuel market growth 174
11.5 MIDDLE EAST & AFRICA 176
11.5.1 IRAN 183
11.5.1.1 Expanding industrial base to drive market 183
11.5.2 SOUTH AFRICA 184
11.5.2.1 Growing manufacturing sector to present immense growth opportunities 184
11.6 SOUTH AMERICA 187
11.6.1 BRAZIL 194
11.6.1.1 Robust plastic packaging industry to drive market 194
11.6.2 ARGENTINA 196
11.6.2.1 Growing consumer products segment to drive market 196
12 COMPETITIVE LANDSCAPE 198
12.1 INTRODUCTION 198
12.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 198
12.3 MARKET SHARE ANALYSIS 199
12.4 REVENUE ANALYSIS 201
12.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 202
12.5.1 STARS 202
12.5.2 EMERGING LEADERS 202
12.5.3 PERVASIVE PLAYERS 202
12.5.4 PARTICIPANTS 202
12.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 204
12.5.5.1 Company footprint 204
12.5.5.2 Region footprint 205
12.5.5.3 Agent type footprint 206
12.5.5.4 Form footprint 207
12.5.5.5 Application footprint 208
12.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 209
12.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 209
12.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 209
12.6.3 DYNAMIC COMPANIES 209
12.6.4 STARTING BLOCKS 209

12.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 211
12.6.5.1 Detailed list of key startups/SMEs 211
12.6.5.2 Competitive benchmarking of key startups/SMEs 211
12.7 BRAND/PRODUCT COMPARISON ANALYSIS 212
12.8 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 213
12.8.1 FINANCIAL METRICS 213
12.8.2 COMPANY VALUATION 214
12.9 COMPETITIVE SCENARIO 214
12.9.1 PRODUCT LAUNCHES 214
12.9.2 DEALS 215
12.9.3 EXPANSIONS 216
13 COMPANY PROFILES 218
13.1 KEY PLAYERS 218
13.1.1 MILLIKEN & COMPANY 218
13.1.1.1 Business overview 218
13.1.1.2 Products offered 218
13.1.1.3 Recent developments 219
13.1.1.3.1 Product launches 219
13.1.1.3.2 Expansions 220
13.1.1.4 MnM view 221
13.1.1.4.1 Key strengths 221
13.1.1.4.2 Strategic choices 221
13.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 221
13.1.2 CLARIANT AG 222
13.1.2.1 Business overview 222
13.1.2.2 Products offered 223
13.1.2.3 Recent developments 225
13.1.2.3.1 Product launches 225
13.1.2.3.2 Expansions 225
13.1.2.4 MnM view 226
13.1.2.4.1 Key strengths 226
13.1.2.4.2 Strategic choices 226
13.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 226
13.1.3 ADEKA CORPORATION 227
13.1.3.1 Business overview 227
13.1.3.2 Products offered 228
13.1.3.3 MnM view 229
13.1.3.3.1 Key strengths 229
13.1.3.3.2 Strategic choices 229
13.1.3.3.3 Weaknesses and competitive threats 229

13.1.4 BASF SE 230
13.1.4.1 Business overview 230
13.1.4.2 Products offered 231
13.1.4.3 MnM view 232
13.1.4.3.1 Key strengths 232
13.1.4.3.2 Strategic choices 232
13.1.4.3.3 Weaknesses and competitive threats 232
13.1.5 AVIENT CORPORATION 233
13.1.5.1 Business overview 233
13.1.5.2 Products offered 234
13.1.5.3 MnM view 235
13.1.5.3.1 Key strengths 235
13.1.5.3.2 Strategic choices 235
13.1.5.3.3 Weaknesses and competitive threats 235
13.1.6 IMERYS S.A. 236
13.1.6.1 Business overview 236
13.1.6.2 Products offered 237
13.1.6.3 Recent developments 238
13.1.6.3.1 Deals 238
13.1.6.3.2 Expansions 238
13.1.7 NEW JAPAN CHEMICAL CO., LTD. 239
13.1.7.1 Business overview 239
13.1.7.2 Products offered 240
13.1.8 SHANDONG RAINWELL NEW MATERIALS TECHNOLOGY CO., LTD. 241
13.1.8.1 Business overview 241
13.1.8.2 Products offered 241
13.1.9 GCH TECHNOLOGY CO., LTD. 242
13.1.9.1 Business overview 242
13.1.9.2 Products offered 242
13.1.10 PLASTIBLENDS INDIA LIMITED 244
13.1.10.1 Business overview 244
13.1.10.2 Products offered 245
13.2 STARTUPS/SMES 246
13.2.1 L. BRÜGGEMANN GMBH & CO. KG 246
13.2.2 ALTANA AG 246
13.2.3 POLYVEL INC. 247
13.2.4 REEDY CHEMICAL FOAM 247
13.2.5 EUTEC CHEMICAL CO., LTD. 248
13.2.6 QINGDAO JADE NEW MATERIAL TECHNOLOGY CO., LTD 248
13.2.7 HPL ADDITIVES LIMITED 249
13.2.8 POLYCHEM ALLOY, INC. 249
13.2.9 RICHYU CHEMICAL CO. 250
13.2.10 EVERSPRING CHEMICAL CO., LTD. 250
13.2.11 TEKNOR APEX 251
13.2.12 TECHMER PM, LLC 251
13.2.13 MG POLYBLENDS 252
13.2.14 HALLSTAR 252
13.2.15 GRAFE GMBH & CO. KG 253
14 ADJACENT & RELATED MARKETS 254
14.1 INTRODUCTION 254
14.2 LIMITATIONS 254
14.3 PLASTIC ADDITIVES MARKET 254
14.3.1 MARKET DEFINITION 254
14.3.2 MARKET OVERVIEW 254
14.4 PLASTIC ADDITIVES MARKET, BY REGION 255
14.4.1 EUROPE 255
14.4.2 NORTH AMERICA 256
14.4.3 ASIA PACIFIC 256
14.4.4 SOUTH AMERICA 257
14.4.5 MIDDLE EAST & AFRICA 258
15 APPENDIX 259
15.1 DISCUSSION GUIDE 259
15.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 262
15.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 264
15.4 RELATED REPORTS 264
15.5 AUTHOR DETAILS 265

 

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