通信テスト・計測市場:提供製品別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、テストソリューション別、テストタイプ別(企業テスト、フィールドネットワークテスト、ラボ・製造テスト、ネットワーク保証テスト)、エンドユーザー別、地域別 - 2029年までの世界予測
Communication Test and Measurement Market by Offering (Hardware, Software, Services), Test Solution, Type of Test (Enterprise Test, Field Network Test, Lab & Manufacturing Test, Network Assurance Test), End User and Region - Global Forecast to 2029
MarketsandMarketsの予測によると、通信テスト・計測市場規模は2024年の96億米ドルから2029年には149億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは9.1%になると予測されている。規制基準や業界仕様により、通信機器は一... もっと見る
サマリー MarketsandMarketsの予測によると、通信テスト・計測市場規模は2024年の96億米ドルから2029年には149億米ドルに成長し、予測期間中のCAGRは9.1%になると予測されている。規制基準や業界仕様により、通信機器は一定の性能基準と規制コンプライアンスを満たす必要がある。このため、これらの規格への準拠を保証できる専門的なテストおよび測定ソリューションの必要性が高まっている。
「サービス別では、マネージドサービス分野が予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されている。
マネージド・サービスは、通信戦略を効率的に評価、監視、強化するための包括的なソリューションを組織に提供する。これらのサービスは、専門的な知識や高度な技術へのアクセスを提供するため、企業はコスト効率を維持しながら、ニーズに応じてリソースを拡張することができる。これらの機能をマネージド・サービス・プロバイダーにアウトソーシングすることで、企業は自社のコアコンピタンスに集中できる一方、コミュニケーション・イニシアチブをシームレスに実行できるようになります。マネージド・サービスはまた、厳格なプロトコルと規制基準の遵守により、データ・セキュリティとコンプライアンスに関連するリスクを軽減します。このサービスにより、顧客はテスト機器の更新、修理、メンテナンスに費やす労力、時間、費用の無駄から解放され、市場で入手可能な高度な通信テスト・測定機器を安価に活用することができる。サービス・プロバイダーやネットワーク機器メーカーは、資本支出(CAPEX)と運用支出(OPEX)を削減するため、マネージド・サービスを選択する傾向が強まっている。
「サービス別では、プロフェッショナルサービス分野が予測期間中最大の市場規模を維持すると予測されている。
プロフェッショナル・サービスは、組織のコミュニケーション効率を高めるためにオーダーメイドのソリューションを提供する、不可欠なパートナーとして機能する。これらのサービスには、コンサルティング、戦略策定、ツール導入、データ分析、トレーニング、品質保証、継続的改善など、さまざまな分野が含まれる。プロフェッショナル・サービス・プロバイダーは、組織と密接に協力し、コミュニケーション・ニーズの評価、戦略計画の立案、測定ツールの導入、データ分析、ベストプラクティスの遵守の徹底などを行います。これらのサービスは、ネットワーク機器メーカーやサービスプロバイダーが新サービスをテストし、ネットワーク設計を検証し、特性化することを支援し、コスト、複雑さ、市場投入までの時間を大幅に削減します。プロフェッショナル・サービスを利用することで、エンドユーザーは最適なネットワーク・インフラストラクチャの開発にかかる時間と労力を削減し、コア・ビジネス目標に集中することができる。これが、各業界がプロフェッショナル・サービスを採用する主な理由です。
"アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長する見込み"
アジア太平洋地域の通信テスト・計測市場は著しい進歩を遂げており、新技術の先進的かつダイナミックな採用を目の当たりにしており、予測期間中、通信テスト・計測市場において最高のCAGRを記録すると予想されている。アジア太平洋諸国は、通信テスト・計測市場の成長に大きく貢献している。自動化された電子製品への需要の高まりは、アジア太平洋市場を非常に魅力的なものにしているが、成長は断片的であり、多くの地元企業がアジア太平洋地域の通信テストと計測のエコシステムを競争力のあるものにしている。
主要企業の内訳
本調査では、ソリューションベンダーからティア1企業まで、さまざまな業界専門家による洞察を掲載しています。主要企業の内訳は以下の通り:
企業別:ティア1~35%、ティア2~40%、ティア3~25
役職別C-Level Executives-35%、Director-Level-25%、その他-40
地域別:北米-30%、欧州-35%、APAC-25%、RoW-10
通信テスト・計測市場の主要プレーヤーは、アンリツ(日本)、フォーティヴ(米国)、EXFO(カナダ)、ローデ・シュワルツ(ドイツ)、エマーソン(米国)、VIAVIソリューションズ(米国)、横河(日本)、スピレント・コミュニケーションズ(英国)、キーサイト・テクノロジーズ(米国)、ファーウェイ(中国)である、Hammer(米国)、Calnex Solutions(英国)、Luna Innovations(米国)、NetScout(米国)、Cisco(米国)、LitePoint(米国)、SysMech(英国)、VeEX(米国)、TEOCO Corporation(米国)、NetAlly(米国)、thinkRF(カナダ)、Kyrio(米国)、Fastech Telecommunications(インド)、Eagle Photonics(インド)、Verkotan(フィンランド)。これらの企業は、通信テスト・計測市場における足跡を拡大するために、パートナーシップ、契約、提携、新製品の発売、製品の強化、買収など、さまざまな成長戦略を採用している。
調査範囲
本レポートでは、世界の通信テスト・計測市場を、ハードウェア、ソフトウェア、サービス(プロフェッショナルサービス(サポートサービス、コンサルティングサービス、トレーニングサービス)、マネージドサービス)に分類しています。)テストソリューションに基づくと、市場は有線テストソリューションと無線テストソリューションの2つのセグメントに分類される。テストタイプ別では、エンタープライズテスト、フィールドネットワークテスト、ラボ&製造テスト、ネットワーク保証テストに分類される。エンドユーザーに基づけば、市場は通信サービスプロバイダー、ネットワーク機器メーカー、モバイル機器メーカー、その他のエンドユーザーに区分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米に区分される。
レポートの主な利点
本レポートは、通信テストおよび測定市場全体とサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、同市場における市場リーダー/新規参入者を支援する。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するための洞察を得るのに役立つだろう。本レポートは、利害関係者が市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供する:
主な促進要因(ネットワーク試験需要の増加、自動化製品に対する需要の高まりと通信試験・測定機器に対するニーズの高まり、急速な技術進歩)、阻害要因(価格敏感性、標準化の欠如)、機会(5Gネットワークの展開、帯域幅とトラフィック検査に対する需要の高まり、量子通信試験)、課題(絶えず変化する技術への対応、セキュリティとプライバシーに関する懸念)の分析。
- 製品開発/イノベーション:通信テストおよび測定市場における今後の技術、研究開発活動、新製品およびサービスの発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の通信テストおよび測定市場を分析しています。
- 市場の多様化:通信テストおよび測定市場における新製品およびサービス、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
競合評価:アンリツ(日本)、Fortive(米国)、EXFO(カナダ)、ローデ・シュワルツ(ドイツ)、Emerson(米国)、VIAVI Solutions(米国)、横河(日本)、Spirent Communications(英国)、Keysight Technologies(米国)などの主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を詳細に評価、Huawei(中国)、Hammer(米国)、Calnex Solutions(英国)、Luna Innovations(米国)、NetScout(米国)、Cisco(米国)、LitePoint(米国)、SysMech(英国)、VeEX(米国)、TEOCO Corporation(米国)、NetAlly(米国)、thinkRF(カナダ)、Kyrio(米国)、Fastech Telecommunications(インド)、Eagle Photonics(インド)、Verkotan(フィンランド)。
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Summary MarketsandMarkets forecasts that the communication test and measurement market size is projected to grow from USD 9.6 billion in 2024 to USD 14.9 billion by 2029, at a CAGR of 9.1% during the forecast period. Regulatory standards and industry specifications require communication equipment to meet certain performance criteria and regulatory compliance. This drives the need for specialized test and measurement solutions that can ensure adherence to these standards.
“By services, the managed services segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period.” managed services offer organizations comprehensive solutions to assess, monitor, and enhance their communication strategies efficiently. These services provide access to specialized expertise and advanced technologies, enabling organizations to scale resources according to their needs while remaining cost-effective. By outsourcing these functions to managed service providers, organizations can focus on their core competencies while ensuring that communication initiatives are executed seamlessly. Managed services also mitigate risks associated with data security and compliance, thanks to stringent protocols and adherence to regulatory standards. This service relieves customers from wasting efforts, time, and money on the update, repair, and maintenance of test equipment and leverages the advanced communication test and measurement equipment available in the market at cheaper rates. The service providers and network equipment manufacturers are increasingly opting for managed services to reduce their capital expenditure (CAPEX) and operational expenditure (OPEX).
“By services, the professional services segment is expected to hold the largest market size during the forecast period.” Professional services act as indispensable partners, offering tailored solutions to enhance organizational communication effectiveness. These services encompass a spectrum of offerings, including consultation, strategy development, tool implementation, data analysis, training, quality assurance, and continuous improvement. Professional service providers collaborate closely with organizations to assess communication needs, devise strategic plans, implement measurement tools, analyze data, and ensure adherence to best practices. These services assist network equipment manufacturers and service providers in testing new services, qualifying, and characterizing the network design, thereby significantly reducing the costs, complexity, and time-to-market. Professional services reduce the amount of time and effort taken by end users in developing optimal network infrastructure and enable them to focus on their core business objectives. This is the major reason for the adoption of professional services by industries.
“Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period.” The communication test and measurement market in the Asia Pacific region is undergoing significant advancements and has witnessed the advanced and dynamic adoption of new technologies and is expected to record the highest CAGR in the communication test and measurement market during the forecast period. Asia Pacific countries are considerably contributing to the growth of the communication test and measurement market. The growing demand for automated electronic products has made the Asia Pacific market very attractive, but the growth is fragmented, and many local players have specialized contributions making the communication test and measurement ecosystem in Asia Pacific competitive.
Breakdown of primaries
The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:
By Company: Tier 1–35%, Tier 2–40%, and Tier 3–25% By Designation: C-Level Executives–35, Director Level–25%, and Others–40% By Region: North America–30%, Europe–35%, APAC–25%, RoW–10% The major players in the communication test and measurement market are Anritsu (Japan), Fortive (US), EXFO (Canada), Rohde & Schwarz (Germany), Emerson (US), VIAVI Solutions (US), Yokogawa (Japan), Spirent Communications (UK), Keysight Technologies (US), Huawei (China), Hammer (US), Calnex Solutions (UK), Luna Innovations (US), NetScout (US), Cisco (US), LitePoint (US), SysMech (England), VeEX (US), TEOCO Corporation (US), NetAlly (US), thinkRF (Canada), Kyrio (US), Fastech Telecommunications (India), Eagle Photonics (India), Verkotan (Finland). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, product enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the communication test and measurement market.
Research Coverage The report segments the global communication test and measurement market based on offering has been classified into hardware, software, and services (professional services (support services, consulting services, training services), managed services)). Based on test solution, the market is classified into two segments, wireline test solution and wireless test solution. Based on type of test, the market is classified by enterprise test, field network test, lab & manufacturing test, and network assurance test. Based on end user, the market is segmented into telecommunication service provider, network equipment manufacturer, mobile device manufacturer, and other end users. By region, the market has been segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America. Key benefits of the report The report would help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall communication test and measurement market and the subsegments. This report would help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report would help stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on the key market drivers, restraints, challenges, and opportunities. The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (growing demand for network testing, rising demand for automated products and a growing need for communication test and measurement equipment, rapid technological advancements), restraints (price sensitivity, lack of standardization), opportunities (deployment of 5G networks, rising demand for bandwidth and traffic inspection, quantum communication testing), and challenges (matching up with continually changing technologies, security and privacy concerns).
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the communication test and measurement market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the communication test and measurement market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the communication test and measurement market.
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as Anritsu (Japan), Fortive (US), EXFO (Canada), Rohde & Schwarz (Germany), Emerson (US), VIAVI Solutions (US), Yokogawa (Japan), Spirent Communications (UK), Keysight Technologies (US), Huawei (China), Hammer (US), Calnex Solutions (UK), Luna Innovations (US), NetScout (US), Cisco (US), LitePoint (US), SysMech (England), VeEX (US), TEOCO Corporation (US), NetAlly (US), thinkRF (Canada), Kyrio (US), Fastech Telecommunications (India), Eagle Photonics (India), Verkotan (Finland).
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