血液培養検査市場:方法別(従来型、自動化)、製品別(消耗品、機器)、技術別(培養、分子、プロテオミクス)、用途別(菌血症、真菌症)、エンドユーザー別(病院、リファレンスラボ)、地域別-2028年までの世界予測
Blood Culture Tests Market by Method (Conventional, Automated), Product (Consumables, Instruments), Technology (Culture, Molecular, Proteomics), Application (Bacteremia, Fungemia), End User (Hospitals, Reference Labs) & Region- Global Forecast to 2028
世界の血液培養検査の市場規模は、2023年の52億米ドルから2028年には76億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.0%である。この市場の成長の主な要因は、高齢者人口の増加、敗血症の罹患率の増加と治療... もっと見る
サマリー 世界の血液培養検査の市場規模は、2023年の52億米ドルから2028年には76億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.0%である。この市場の成長の主な要因は、高齢者人口の増加、敗血症の罹患率の増加と治療費の高騰、血流感染症の罹患率の高さ、迅速診断技術に対する需要の高まり、感染症の有病率の高さである。しかし、自動化機器の高コストと訓練された検査技師の不足が、今後数年間の市場成長を抑制すると予想される。
自動血液培養検査セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されている。
方法に基づいて、血液培養検査市場は自動血液培養方法と従来型/手動血液培養方法のセグメントに分けられる。自動血液培養検査セグメントは予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されている。自動血液培養装置の収益成長を促進する主な要因は、感染症の同定と治療を迅速に行う能力、迅速なターンアラウンドタイム、手動介入が少ないことによる汚染リスクの低減である。その結果、タイムリーな同定により、標的治療の迅速な開始が可能になり、患者の転帰の改善と入院期間の短縮につながる。
予測期間中、消耗品セグメントは市場で最大のシェアを占めている。
製品別に見ると、血液培養検査は機器、消耗品、ソフトウェアおよびサービスに大別される。消耗品セグメントは最大のシェアを占めており、これは酵母、細菌、真菌の検出のために培地を繰り返し購入すること、メチシリン耐性黄色ブドウ球菌(MRSA)や広域βラクタマーゼ(ESBL)産生菌などの薬剤耐性感染症が増加していることに起因している。
分子技術分野は、市場の第2位のシェアを占めている。
技術に基づき、血液培養検査はプロテオミクス、培養ベース技術、分子技術に大別される。最大かつ最も急速に成長しているセグメントがマイクロアレイであるため、分子技術市場は血液培養検査市場で2番目に大きなシェアを占めている。この背景には、敗血症の発生率の増加があり、血液サンプルから細菌、真菌、マイコバクテリアの存在を検出するための迅速な診断技術が求められている。
菌血症セグメントは市場で最大のシェアを占めた。
用途別では、血液培養検査はマイコバクテリア検出、菌血症、真菌血症に大別される。菌血症セグメントは血液培養検査市場で最大のシェアを占めている。その主な理由は、血流感染症の増加と世界的な敗血症患者数の増加である。敗血症や敗血症性ショックは、高い罹患率(入院期間の延長や関連医療費の増加を招く)と死亡率を伴う。埋め込み型器具、気管内チューブ、糖尿病、癌、腎臓や肝臓の疾患などの慢性的な健康状態、免疫系が抑制されている患者は敗血症を発症しやすい。
基準検査室セグメントは、CAGRが最も高いと予測されている。
エンドユーザー別では、血液培養検査市場は学術研究機関、病院検査室、レファレンス検査室、その他の検査室(独立研究機関、病理検査室、細菌検査室、医師事務作業室(POL)を含む)に分けられる。この市場では、レファレンス検査室部門が最も高い成長率を示すと予測されている。これは、病院によるレファレンスラボへの血液培養検査のアウトソーシングが増加しているためである。
欧州は血液培養検査市場で第2位のシェアを占めている。
欧州は、血液培養検査市場の第2位のシェアを占めた。欧州市場の成長の原動力は、敗血症患者の増加、高い医療費、急速に増加する老人人口、規制当局の承認の増加、この地域の強力な政府支援である。欧州では医療費が急激に上昇しており、医療費を賄うための資金を調達するためのさまざまな取り組みが不十分であることが判明している。
血液培養検査市場における主要参入企業のプロファイルの内訳:
- 企業タイプ別:ティア1 60%、ティア2 30%、ティア3 10
- 役職別Cレベル幹部50%、取締役40%、その他10
- 地域別北米- 45%、ヨーロッパ- 35%、アジア太平洋地域- 15%、その他の地域- 5
血液培養検査の主要企業
血液培養検査の主要企業は、Danaher社(米国)、Luminex Corporation社(米国)、Bruker社(米国)、Roche Diagnostics社(スイス)、Carl Zeiss AG社(ドイツ)、株式会社ニコン(日本)、テルモ株式会社(日本)、Becton, Dickinson and Company社(米国)、BioMérieux社(フランス)、Himedia Laboratories Pvt.(Ltd.(インド)、Autobio Diagnostics Co.(Ltd.(中国)、Axiom Laboratories(インド)、Mikroscan Technologies, Inc.(Ltd.(英国)、Hardy Diagnostics(米国)、OpGen, Inc.(米国)、Meditech Technologies India Private Limited(インド)、Iridica(米国)、Thermo Fisher Scientific Inc.(米国)、Biosystems, Inc.(米国)、BINDER GmBH(ドイツ)、Biobase Biotech (Jinan) Co.(Ltd.(中国)、Scenker Biological Technology Co.(Ltd.(中国)、Bulldog Bio社(イギリス)、Anaerobe Systems, Inc.)
調査範囲
本レポートでは、血液培養検査を分析し、方法、製品、技術、用途、エンドユーザー、地域などの様々なセグメントに基づいて、この市場の市場規模と今後の成長可能性を推定することを目的としています。また、市場で入手可能な様々な血液培養検査製品の製品ポートフォリオマトリックスも掲載しています。また、同市場における主要企業の競合分析も行っており、企業プロフィール、サービス内容、主要市場戦略などを掲載しています。
レポート購入の理由
本レポートは、既存企業だけでなく、新規参入企業や小規模企業にとっても、市場の動向を把握する上で有益であり、ひいては市場シェアを拡大する上で役立ちます。本レポートを購入される企業は、以下の戦略のいずれか、または任意の組み合わせを使用して、市場での地位を強化することができます。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供する:
- 主な促進要因(敗血症患者の増加と治療費の高騰、老年人口の増加、血流感染症の高発生率、迅速診断技術に対する需要の高まり、感染症の高蔓延)、阻害要因(自動化機器の高コストと訓練された検査技師の不足がこの市場の成長を制限している)、機会(新興国における成長機会、抗生物質耐性微生物の特定)、課題(市場のカニバリゼーション、新規参入企業の生き残り)の分析。
- 市場への浸透:世界の血液培養検査のトップ企業が提供する製品ポートフォリオに関する包括的な情報。本レポートでは、この市場を方法、製品、技術、用途、エンドユーザー別に分析しています。
- サービスの強化/革新:世界の血液培養検査の今後の動向に関する詳細な洞察。
- 市場開発:方法別、製品別、技術別、用途別、エンドユーザー別の有利な新興市場に関する包括的情報。
- 市場の多様化:世界の血液培養検査における新サービスやサービス強化、成長地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報。
- 競合評価:世界の血液培養検査における主要企業の市場シェア、成長戦略、製品提供、企業評価象限、能力を詳細に評価します。
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Summary The global blood culture tests is projected to reach USD 7.6 billion by 2028 from USD 5.2 billion in 2023, at a CAGR of 8.0% during the forecast period. Growth in this market is majorly driven by the rising geriatric population, growing incidence of sepsis cases and high cost treatment, high incidence of blood stream infections, growing demand for rapid diagnostic techniques and high prevalence of infectious diseases. However, high cost of automated instruments and lack of trained laboratory technicians are expected to restrain the market growth in the upcoming years.
The automated blood culture tests segment is projected to grow at the highest CAGR during the forecast period.
Based on method, the market for blood culture tests is divided into segments for automated blood culture method and conventional/manual blood culture method. The automated blood culture tests segment is projected to grow at the highest CAGR during the forecast period. Key factors driving revenue growth for automated blood culture equipment is the ability to expedite infection identification and treatment, quick turnaround time and reduced risk of contamination due to low manual intervention. Consequently, timely identification allows for prompt initiation of targeted treatments, leading to improved patient outcomes and shorter hospital stays.
The consumables segment is the largest share of the market during the forecast period.
Based on product, the blood culture tests is broadly segmented into, instruments, consumables, and software and services. The consumables segment accounted for the largest share and this is attributed to the repeated purchase of media for the detection of yeast, bacteria and fungi and increase in drug-resistant infections, such as methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA) and extended-spectrum beta-lactamase (ESBL)-producing bacteria.
The molecular technology segment accounted for the second largest share of the market.
Based on technology, the blood culture tests is broadly segmented into proteomics, culture-based technologies and molecular technologies. Due to its largest and fastest growing segment which is the microarray segment, the molecular technologies market is accounted for the second largest share of the blood culture tests market. This can be attributed to the increasing incidence of sepsis, which demands rapid diagnostic techniques for detecting the presence of bacteria, fungi, and mycobacteria from blood samples.
The bacteremia segment accounted for the largest share of the market.
Based on applications, the blood culture tests is broadly segmented into mycobacterial detection, bacteremia and fungemia. Bacteremia segment has accounted for the largest share of the blood culture tests market. The main reason for this is the increasing number of bloodstream infections and the growing number of sepsis cases worldwide. Sepsis and septic shock is associated with a high morbidity rate (which can result in a prolonged hospital stay and increase the associated healthcare costs) and mortality rate. Patients with implanted devices; endotracheal tubes; chronic healthcare conditions such as diabetes, cancer, and diseases of the kidney and liver; and those with suppressed immune systems are more prone to developing sepsis.
The reference laboratories segment is projected to have the highest CAGR. Based on end users, the bloodculture tests market is divided into academic research laboratories, hospital laboratories, reference laboratories, and other laboratories (involves independent research laboratories, pathology laboratories, bacteriological laboratories, and physician office laboratories (POLs). The reference laboratories segment is projected to grow at the highest rate in this market. This is due to the increasing outsourcing of blood culture tests by hospitals to reference laboratories.
Europe accounted for the second largest share of the blood culture tests market.
Europe accounted for the second largest share of the blood culture tests . Growth in the European market is driven by the increasing number of sepsis cases, high healthcare expenditure, rapidly growing geriatric population, growing regulatory approvals, and strong government support in this region. Healthcare costs have risen exponentially in Europe, and various initiatives to raise funds to cover healthcare costs have proven inadequate.
The break-up of the profile of primary participants in the blood culture tests market: • By Company Type: Tier 1- 60%, Tier 2- 30%, and Tier 3- 10% • By Designation: C-Level Executives- 50%, Directors-40%, and Others-10% • By Region: North America- 45% , Europe- 35%, Asia-Pacific- 15%, and Rest of the World- 5%
Key players in the Blood culture tests The key players operating in the blood culture tests include Danaher (US), Luminex Corporation (US), Bruker (US), Roche Diagnostics (Switzerland), Carl Zeiss AG (Germany), Nikon Corporation (Japan), Terumo Corporation (Japan), Becton, Dickinson and Company (US), BioMérieux (France), Himedia Laboratories Pvt. Ltd. (India), Autobio Diagnostics Co., Ltd. (China), Axiom Laboratories (India), Mikroscan Technologies, Inc. (US), Labotronics Ltd. (UK), Hardy Diagnostics (US), OpGen, Inc. (US), Meditech Technologies India Private Limited (India), Iridica (US), Thermo Fisher Scientific Inc. (US), Biosystems, Inc (US), BINDER GmBH (Germany), Biobase Biotech (Jinan) Co., Ltd. (China), Scenker Biological Technology Co., Ltd. (China), Bulldog Bio (England), and Anaerobe Systems, Inc. (US).
Research Coverage: The report analyzes the blood culture tests and aims at estimating the market size and future growth potential of this market based on various segments such as method, product, technology, application, end user, and region. The report also includes a product portfolio matrix of various blood culture tests products available in the market. The report also provides a competitive analysis of the key players in this market, along with their company profiles, service offerings, and key market strategies.
Reasons to Buy the Report The report will enrich established firms as well as new entrants/smaller firms to gauge the pulse of the market, which in turn would help them, garner a more significant share of the market. Firms purchasing the report could use one or any combination of the below-mentioned strategies to strengthen their position in the market.
This report provides insights into the following pointers: • Analysis of Key drivers (growing incidences of sepsis cases and high cost of treatment, rising geriatric population, high incidence of bloodstream infections, growing demand for rapid diagnostic techniques, and the high prevalence of infectious diseases), restraints (high cost of automated instruments and lack of trained laboratory technicians are limiting the growth of this market), opportunities (growth opportunities in emerging economies, identification of antibiotic resistance microorganisms), and challenges ( market cannibalization, survival of new entrants). • Market Penetration: Comprehensive information on product portfolios offered by the top players in the global blood culture tests . The report analyzes this market by. method, product, technology, application, end user. • Service Enhancement/Innovation: Detailed insights on upcoming trends in the global blood culture tests. • Market Development: Comprehensive information on the lucrative emerging markets by method, product, technology, application, end user. • Market Diversification: Exhaustive information about new services or service enhancements, growing geographies, recent developments, and investments in the global blood culture tests. • Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, product offerings, company evaluation quadrant, and capabilities of leading players in the global blood culture tests.
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