デジタル・ロイヤルティ・プログラム:2020-2025年の市場動向、クレジットカード、小売店の対応状況DIGITAL LOYALTY PROGRAMMES: MARKET TRENDS, CREDIT CARDS & RETAILER READINESS 2020-2025 ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタル・ロイヤルティ・プログラム」は、ロイヤルティ業界のプレイヤーに、主要なロイヤルティバーティカルズやクレジットカードのリワードを含むロイヤルティプログラ... もっと見る
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サマリー
ジュニパー・リサーチの最新レポート「デジタル・ロイヤルティ・プログラム」は、ロイヤルティ業界のプレイヤーに、主要なロイヤルティバーティカルズやクレジットカードのリワードを含むロイヤルティプログラム市場の現状に関する包括的な独自評価を提供するとともに、急速に進化するこの市場の将来的な見通しを示しています。
調査では、さまざまな業界バーティカルズにおけるロイヤルティの基本的な推進要因、ロイヤルティプログラムのデジタル化がどのように進んでいるか、ロイヤルティプログラムがどのように作成・運営されているか、そしてこれが多様な市場における小売業者のユーザー体験をどのように進化させているかを詳細に分析しています。
また、異なる業種におけるデジタルロイヤリティプログラムの主要な事例を調査し、プログラムの展開と進化のためのベストプラクティスを確立しています。
本調査は以下を対象としています。
調査一式には以下が含まれます。
主な特徴
市場分析。デジタルロイヤリティのエコシステムを詳細に評価し、世界の主要地域や産業分野における市場の現状を分析しています。
インタビュー。バリューチェーン全体の主要なデジタルロイヤリティプラットフォームおよびソリューションプロバイダーに。インタビューした内容
Benchmark Industry Forecasts:携帯電話やeクーポンの利用件数と金額、クレジットカードの特典やインセンティブの取引件数と金額、デジタル・ロイヤリティ・プログラムの会員数の予測。
ジュニパーリサーチ社のリーダーボード。主要なデジタル・ロイヤルティ・プラットフォームおよびソリューション・プロバイダー15社を分析し、それぞれのポジショニングを評価します。
小売業レディネス・インデックス:世界の売上高上位25社の小売業のインデックス・ポジショニングを分析しています。
KEY QUESTIONS
参考にした企業
インタビューしました。CodeBroker, Eagle Eye, Valassis.
プロファイリング済み。プロファイル:
Aimia、Annex Cloud、AppCard、Bink、BrandLoyalty、Brandmovers、CodeBroker、Comarch、Eagle Eye、Kobie、m?wise、Quotient、smile.io、Valassis、Yotpo。
ケーススタディを行った。
Juniper Research Retailer Positioning Indexに含まれるもの。Aeon、Ahold Delhaize、Aldi、Alibaba、Amazon、Auchan、Carrefour、Costco、Groupe Casino、H&M、The Home Depot、IKEA、Inditex、Intermarche、JD.com、Lowe's、McDonald's、Metro AG、Rewe Group、Schwarz Group、Seven & I、SPAR International、Tesco、Walgreens Boots Alliance、Walmart
Mentioned:7-Eleven, AA, ACCC(Australian Competition and Consumer Commission), Accor, Adavium Medical, Aditi, Adobe, Advance Auto Parts, Ahalogy, Air Canada, Air Portugal, AkzoNobel, Albert Heijn, Aldi, AliExpress, Alitalia, Alleigance, Alliance Data Systems, American Airlines, American Express, ANA, ANA(Association of National Advertisers), Ancestry, Antavo, AOL, Apple, Argos,Armstrong McCall、Asda、ASG、AT&T、Auckland Airport、avios、AwardWallet、Away Travel、Bain&Company、Banco do Brasil、Banco Itau、Bank of America、Bank of Baroda、Bank of India,Bank of New Zealand, Barclaycard, Barclays Bank, Bed, Bath & Beyond, BGL BNP Paribas, BigCommerce, BigHairyDog, Bilendi, BILLA, BIPA, bitFlyer, BJ's, Bond Brand Loyalty, Bonmarche Holdings, Booking.com、BP、Bradesco、British Airways、Brixy、Calvin Klein、Canadian Retail Solutions、Canara Bank、Capital One、Cardlytics、Casino、Certco、Chase Bank、Cheap Monday、China Mobile、China UnionPay、Cisco、Citibank、Clang、Clearly、Coca-Cola、Coles、Comex、Complete Data Systems,ConAgra、ConnectUpz、Consumer Intelligence Research Partners、COS、Costa Coffee、Crisp Mobile、Debenhams、Deloitte、Demand Film、Digicash Payments、Diners Club International、Discover Financial Services、Dollar General、Dotdigital、Dotz、Douka Be、Duane Reade、Dunkin'、Ebates.com、eBay、ejje、Elevaate、Embassy Suites、EMM(Eredivisie Media & Marketing)、Emma、EMVCo、ensighten、Enterprise Rent-A-Car、Epsilon、Esurance、ETSI、European Central Bank、Eurostar、Everybody's Bitcoin、EVO Payments,Evy's Tree、ExxonMobil、Facebook、Feeding America、fidme、FIFA、Food Lion、Foodstuffs、franprix、Fresh & Easy、Geant Casino、Gemalto、GET1FREE、Goldman Sachs、Google、Gooseberries、GoPlae、Greggs、Groupon,Grupo Aeromexico, Halliburton, Hallmark, Hampton, Hannaford, Harland Clarke Holdings, Hawaiin Airlines, HDFC Bank, Heathrow Airport, Heineken, Hello Kitty, Hilton Hotels & Resorts, HSBC, HTC, HubSpot, Hudson's Bay,Hunkemoller、IAG New Zealand、IBM、ICBC、IceMobile、ICICI Bank、Infor、Infosys、Inkbox、Inspire Loyalty、Instagram、International Testing Services、intu、ITRetail、JADS(Jheronimus Academy of Data Science)、JCB、JD Sports、JD.com, JetBlue, Jimmy Joy, Just Eat, JustGiving.com, Karns, Kaufland Handelshof, Kaufmarkt, KFC, Kipling, Klarna, Klaviyo, Kognitiv Corporation, Kroger, L'Oreal, La Place, LATAM Airlines, Lenovo, Lidl, Lightspeed, Listrak, Livelo Brasil, LMG (Loyalty Management Group), Loblaws, Loyalize, Loyalty New Zealand, Loyalty One,Loyalty Partner, LoyaltyLionm LSBU (London South Bank University), MacAndrews & Forbes, MacKenzie-Childs, Macy's, Magento, Mallett Group, Mandarin Oriental, Marine Depot, Marriott Hotels, Mastercard, MDI, MEF, Melissa & Doug, MERKUR, MGM Resorts International, Microsoft, Mnogo.ru, Monetate, Monki, Monoprix, MVMT Watches, MyGravity, Myntra, Myspace, Nahkauf, NAM (News America Marketing), NBC Universal, Nectar, Neogov, Nestle, Netpoints, Netto, New Balance, Next Web, NFL, Nielsen, Nike, NPCI (National Payments Corporation of India), Okendo, Olympus, OneStep, Onmyoji, Optimizely, Oracle,Oracle Hospitality, Other Stories, Oysho, P&G, Pao de Acucar, Payback, PayPass, Paytm, PENNY, People's Bank of China, PetSmart, Pinterest, Pixi, Pizza Express, Plexure, Polaroid, Popbar, Primera, ProLogic Retail Services, Publix, Pull&Bear, Punjab National Bank, QlikView, QuickPivot, Rakuten, RCBC Bank, ReadyTouch, Realtor.com, ReCharge, Redpoint Global, RetailMeNot, RetailPro, Rise.ai, ROFDA, Run Gum, Runway Fashion Exchange, RuPay, S&H(Sperry & Hutchinson), Saga, Sainsbury's, Salesforce, Samsung, Santander, SAP, Secor, Security Service Power, SessionM, Shell, Shoelace, Shop'n Save, Shopify, ShopKeep, Shopmium, Shopnz.com, Shopper's Stop, ShopRite, Shur Save, Signal, Singapore Airlines, SleekShop, Smart Button, Smile.io, SMS Bump, Southwest Airlines, SpringboardRetail, Stamped, Standard Charter Bank, Starbucks, StarHub, State Bank of India, SteelSeries, Stocard, Strava, Subway, Sun Capital Partners, Suning.com、Super Indo、Swell、TAM SA、Taobao、Taopiaopiao、Target、TCC Global、Tealium、Telstra、Telus、Texas International Airlines、The Soup Peddler、Tmall、TMForum、T-Mobile、Tommy Hilfiger、Tops、Topsport Community、Tpoint Japan、Tradedoubler、Tranxactor、TripIt Pro、Turkcell、Twid、Twitter、Uber、Ubimo、UEFA、Unata、Unilever、Union Bank of India,United Airlines, UNTUCKit, US Bank National Association, Uterque, ValueClick, Vericast, VietinBank, Visa, Vivobarefoot, Vodafone, Volusion, Voucher Codes, Waitrose, Waldorf Astoria, Webtrends, WeChat, Weekday, Whole Foods Market, Wirecard, Wix, WooCommerce, World Economic Forum, Xiami, Yandex, Youku, Yoyo, Z Energy, Zara, Zendesk, Zinrelo, Zunny.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチのデジタル・ロイヤルティ・プログラム予測スイートには以下が含まれます。
主要8地域の地域別データ、および11カ国の国別データが含まれます。
モバイルとeクーポンの予測
デジタル・ロイヤルティ・プログラムの会員数の予測。
クレジットカードの取引量と金額の予測(国別)。
インタラクティブ・シナリオ・ツールにより、ジュニパー・リサーチのデータを複数の異なる指標で操作することができます。
118以上のテーブルと14,000以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
IFxl(インタラクティブ・エクセル)データベースでは、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の想定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で厳選した市場を並べて比較したりすることができます。
地域:北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東の8つの主要地域
国:カナダ、中国、デンマーク、ドイツ、日本、ノルウェー、ポルトガル、スペイン、スウェーデン、英国、米国
目次
1.デジタル・ロイヤルティ市場の概要
1.1 はじめに .7
図 1.1:消費者が参加するロイヤリティ・プログラムの平均数 .7
1.1.1 ロイヤリティ・プログラムの歴史 .7
i. Trading Stamp .7
図 1.2: S&H Green Stamp .8
ii.クーポン.8
iii.パンチカード .9
iv.カードベースのロイヤリティ・プログラム .9
v. 連合のロイヤリティ・プログラム .9
vi.クレジットカードのリワード・スキーム.10
1.1.2 ロイヤリティ・プログラム ?10
図1.3: ロイヤリティ・イニシアチブへの投資の主な要因 .11
1.1.3 デジタル・ロイヤリティ .11
図1.4:世界のスマートフォン設置台数(m)、2013-2019.12
図 1.5: スマートフォン経由で購入された物理的商品のリモート決済の総額(m)、2016-2019.12
1.2 デジタルロイヤリティ市場のセグメント化 .13
i. リワードアグリゲーター .13
ii.カード連動型のロイヤルティ .14
ケーススタディFidel .14
iii.ロイヤリティ機能を統合したPOSシステム .15
iv.モバイル・エンゲージメント(Eメールおよびテキストメッセージ).15
v. アプリ.15
vi.デジタルウォレット .16
vii.ブロックチェーン17
2.デジタルロイヤリティ ?地域別分析 & 主要な垂直軸
2.1 市場の現状 ?地域別分析 .19
2.1.1 北米.19
2.1.2 中南米.19
2.1.3 欧州 ?20
2.1.4 極東・中国 20
2.1.5 インド亜大陸 21
2.1.6 その他のアジア太平洋地域 21
2.1.7 アフリカ・中東 22
2.2 主要市場の垂直分布 .22
2.2.1 食料品 .22
図2.1:食料品のロイヤルティの5つの柱」。23
i. グローサリー市場におけるデジタル・ロイヤルティ。23
2.2.2 小売業.25
i. 小売業市場におけるデジタル・ロイヤルティ .25
2.2.3 ホスピタリティ .28
i. ホスピタリティ市場におけるデジタル・ロイヤルティ .28
2.2.4 旅行 .29
i. 旅行市場におけるデジタル・ロイヤルティ .30
図 2.2:ホテルでの報酬の好みトップ 3 .30
2.2.5 エンターテインメント .32
i. エンターテインメント市場におけるデジタル・ロイヤルティ .32
2.2.6 スポーツ・レジャー .32
i. スポーツ・レジャー市場におけるデジタル・ロイヤルティ .32
ii.スポーツクラブファンのデジタル・ロイヤルティ .32
ケーススタディ.34
図 2.3: Fortress ONE Loyalty:顧客インターフェースの例 .34
2.2.7 通信会社 .35
i. 通信市場におけるデジタル・ロイヤルティ .35
2.2.8 ギャンブル .36
3.デジタル・ロイヤルティ ?小売企業のポジショニング・インデックス.37
3.1 小売企業のポジショニング・インデックス .38
3.1.1 ポジショニング・インデックスの基準と限界 .38
表 3.1:小売企業のポジショニング・スコア基準の定義 .38
表 3.2: 小売企業のポジショニング・インデックス・スコア .39
表 3.3:小売企業のポジショニング・インデックス ?段階的進化モデル.39
図 3.4:リテーラー・ポジショニング・インデックスデジタルロイヤルティ .40
3.1.2 ポジショニング・インデックスの解説.41
i. 創業期.41
ii.確立フェーズ .41
iii.フォーカス段階 .43
iv.成熟期 .46
v. 進化期 .46
3.2 デジタル・ロイヤルティの未来 .46
4.デジタル・ロイヤルティ ?Credit Card Reward Schemes
4.1 Introduction.52
4.2 Market Status .52
Figure 4.1:ペイメントカードの発行枚数(m)、全カード対クレジットカード、2016-2019年。52
i. アメリカン・エキスプレス .53
ii.ディスカバー.53
iii.JCB .54
iv.Mastercard .54
v. RuPay.55
vi.銀聯.56
vii.Visa(ビザ) .56
viii.Apple Card.57
4.3 特典付きクレジットカード&デビットカード ?57
4.3.1 小売業者 .57
i. Amazon.57
ⅱ.ウォルマート58
iii.スターバックス .58
ⅳ.Suning.com .58
4.3.2 食料品58
i. Kroger.58
ii.アマゾン ?ホールフーズ .59
iii.Nectar.59
iv.Sainsbury's.59
4.3.3 ホテル・旅行 .59
i. ヒルトン.60
ii.サウスウエスト航空 .60
4.3.4 ジュニパー・リサーチの見解 .60
表4.2 リワード交換者の3つのタイプ .60
5. デジタル・ロイヤルティの競合状況 & リーダーボード
5.1 ベンダー分析 & リーダーボード .62
5.1.1 ベンダー評価基準 .62
表5.1:Digital Loyalty Vendor Assessment Criteria.63
5.1.2 Capability Assessment & Market Positioning Scoring
Heatmap.64
Table 5.2: Digital Loyalty Vendor Analysis Scoring Matrix:Capability & Capacity
vs Product & Position .64
図 5.3:デジタル・ロイヤルティのリーダーボード .65
5.1.3 リーダーボードのベンダーのグループ化.66
i. 確立されたリーダー .66
ii.リーディングチャレンジャー .66
iii.Disruptors & Emulators .67
5.1.4 Limitations & Interpretation.67
5.2 Digital Loyalty Movers & Shakers .69
5.3 Vendor Profiles ?デジタル・ロイヤリティ・プロバイダー .71
5.3.1 Aimia .71
i. 企業 .71
ii.地域的な広がり .71
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.71
iv.サービスの概要 .71
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強み & 戦略的展開
機会 .72
5.3.2 アネックス・クラウド .72
i. コーポレート.72
ii.72
ii.地理的な広がり。73
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .73
iv.提供製品の概要 .73
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会 .74
5.3.3 AppCard .74
i. Corporate.74
ii.地理的な広がり。75
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .75
iv.オファーのハイレベルビュー .75
図 5.4:AppCardのPinky AI .75
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .76
5.3.4 Bink.76
i. Corporate.76
ii.地理的な広がり。77
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .77
iv.提供製品の概要 .77
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強み & 戦略的発展機会 .77
5.3.5 ブランドロイヤリティ.78
i. コーポレート.78
ii.地理的な広がり。78
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .78
iv.ブランドロイヤルティ
の分析フレームワーク .79 図 5.5: ブランドロイヤルティの分析フレームワーク .79
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会.79
5.3.6 ブランドロイヤリティ.80
i. 企業 .80
ii.地域的な広がり .80
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .80
iv.ハイレベルな製品群 .80
v. ジュニパー・リサーチの見解
5.3.7 CodeBroker .82
i. 法人向け .82
ii.地域的な広がり .82
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .82
図 5.6: Bed, Bath & Beyond モバイルクーポン .82
iv.図 5.7: CodeBroker のオムニチャネル・キャンペーン・オーケストレーション .83
v. ジュニパー・リサーチの見解。
5.3.8 Comarch .83
i. Corporate .83
表 5.8: Comarch 売上高、PLN/$10bn、2016-2019.84
ii.地理的な広がり .84
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.84
iv.ハイレベルなサービス内容 .84
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強み & 戦略的展開機会 .85
5.3.9 イーグル・アイ.85
i. 会社概要.85
表 5.9: イーグル・アイ 売上高 $m, 2016-2019 .86
ii.地理的な広がり.86
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .86
iv.提供するサービスのハイレベルビュー .86
図 5.10: イーグル・アイ・エアー:86 図 5.10: Eagle Eye Air: One Platform, Many Products .86
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会 .87
5.3.10 Kobie.88
i. Corporate.88
ii.地理的な広がり。88
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .88
iv.提供製品の上位表示 .88
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会 .89
5.3.11 m?wise.89
i. コーポレート.89
ii.地理的な広がり。90
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .90
iv.提供製品のハイレベルビュー .90
図 5.11: m?wise Analytics Cloud .90
図 5.12: Salesforce Marketing Cloud .91
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .91
5.3.12 Quotient .91
i. Corporate .91
表 5.14:Quotient
Technologies Revenues, $m, 2016-2018.91
表 5.13:クオティエント社の買収(2015~2019年).92
ii.地理的な広がり .92
iii.主要顧客および戦略的パートナーシップ.92
iv.提供製品のハイレベルビュー .92
図 5.15:クオティエントの統計.92
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.93
5.3.13 Smile.io .93
i. 企業 .93
ii.地域的な広がり .93
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .94
iv.ハイレベルなサービス内容 .94
図5.16:Smile.ioプランの価格比較 .95
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的開発機会.95
5.3.14 Valassis.95
i. Corporate .95
ii.地域的な広がり .96
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .96
iv.ハイレベルな製品群 .96
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的開発機会.97
5.3.15 Yotpo.97
i. Corporate .97
ii.地理的な広がり。97
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .98
iv.98 iv. ハイレベルなサービスの提供 .98
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .99
巻末資料 .100
Summary
このレポートでは、ロイヤルティ業界のプレイヤーに、主要なロイヤルティバーティカルズやクレジットカードのリワードを含むロイヤルティプログラム市場の現状に関する包括的な独自評価を提供するとともに、急速に進化するこの市場の将来的な見通しを示しています。
Report Description
Juniper Research’s new Digital Loyalty Programmes report offers players in the loyalty space a comprehensive independent assessment of the current state of the loyalty programme market, including key loyalty verticals and credit card rewards, as well as outlining our future outlook for this rapidly evolving market.
The research provides detailed analysis of the fundamental drivers of loyalty within different industry verticals, how the digitisation of loyalty programmes is improving, how they are created and run, and how this is evolving the user experience for retailers in diverse markets. The report also examines key examples of digital loyalty programmes within different industry verticals to establish best practice for programme deployment and evolution.
The research covers:
The research suite includes:
KEY FEATURES
Market Analysis: Provides a detailed evaluation of the digital loyalty ecosystem; analysing the current market status across key global regions and industry verticals:
Interviews: With leading digital loyalty platform and solution providers across the value chain. Interviewed:
Benchmark Industry Forecasts: Mobile and eCoupon redemption volumes and values, as well as credit card reward/incentive transaction volumes and values plus forecasts for digital loyalty programme membership.
Juniper Research Leaderboard: Analyses 15 key digital loyalty platform and solution providers to evaluate their respective positioning.
Retailer Readiness Index - Index positioning for the top 25 retailers globally by revenue. This is a crucial resource for established and new loyalty programme providers alike.
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Interviewed: CodeBroker, Eagle Eye, Valassis.
Profiled: Aimia, Annex Cloud, AppCard, Bink, BrandLoyalty, Brandmovers, CodeBroker, Comarch, Eagle Eye, Kobie, m?wise, Quotient, smile.io, Valassis, Yotpo.
Case Studied: Fidel, Fortress.
Included in Juniper Research Retailer Positioning Index: Aeon, Ahold Delhaize, Aldi, Alibaba, Amazon, Auchan, Carrefour, Costco, Groupe Casino, H&M, The Home Depot, IKEA, Inditex, Intermarche, JD.com, Lowe's, McDonald's, Metro AG, Rewe Group, Schwarz Group, Seven & I, SPAR International, Tesco, Walgreens Boots Alliance, Walmart.
Mentioned: 7-Eleven, AA, ACCC (Australian Competition and Consumer Commission), Accor, Adavium Medical, Aditi, Adobe, Advance Auto Parts, Ahalogy, Air Canada, Air Portugal, AkzoNobel, Albert Heijn, Aldi, AliExpress, Alitalia, Alleigance, Alliance Data Systems, American Airlines, American Express, ANA, ANA (Association of National Advertisers), Ancestry, Antavo, AOL, Apple, Argos, Armstrong McCall, Asda, ASG, AT&T, Auckland Airport, avios, AwardWallet, Away Travel, Bain & Company, Banco do Brasil, Banco Itau, Bank of America, Bank of Baroda, Bank of India, Bank of New Zealand, Barclaycard, Barclays Bank, Bed, Bath & Beyond, BGL BNP Paribas, BigCommerce, BigHairyDog, Bilendi, BILLA, BIPA, bitFlyer, BJ’s, Bond Brand Loyalty, Bonmarche Holdings, Booking.com, BP, Bradesco, British Airways, Brixy, Calvin Klein, Canadian Retail Solutions, Canara Bank, Capital One, Cardlytics, Casino, Certco, Chase Bank, Cheap Monday, China Mobile, China UnionPay, Cisco, Citibank, Clang, Clearly, Coca-Cola, Coles, Comex, Complete Data Systems, ConAgra, ConnectUpz, Consumer Intelligence Research Partners, COS, Costa Coffee, Crisp Mobile, Debenhams, Deloitte, Demand Film, Digicash Payments, Diners Club International, Discover Financial Services, Dollar General, Dotdigital, Dotz, Douka Be, Duane Reade, Dunkin’, Ebates.com, eBay, ejje, Elevaate, Embassy Suites, EMM (Eredivisie Media & Marketing), Emma, EMVCo, ensighten, Enterprise Rent-A-Car, Epsilon, Esurance, ETSI, European Central Bank, Eurostar, Everybody’s Bitcoin, EVO Payments, Evy’s Tree, ExxonMobil, Facebook, Feeding America, fidme, FIFA, Food Lion, Foodstuffs, franprix, Fresh & Easy, Geant Casino, Gemalto, GET1FREE, Goldman Sachs, Google, Gooseberries, GoPlae, Greggs, Groupon, Grupo Aeromexico, Halliburton, Hallmark, Hampton, Hannaford, Harland Clarke Holdings, Hawaiin Airlines, HDFC Bank, Heathrow Airport, Heineken, Hello Kitty, Hilton Hotels & Resorts, HSBC, HTC, HubSpot, Hudson’s Bay, Hunkemoller, IAG New Zealand, IBM, ICBC, IceMobile, ICICI Bank, Infor, Infosys, Inkbox, Inspire Loyalty, Instagram, International Testing Services, intu, ITRetail, JADS (Jheronimus Academy of Data Science), JCB, JD Sports, JD.com, JetBlue, Jimmy Joy, Just Eat, JustGiving.com, Karns, Kaufland Handelshof, Kaufmarkt, KFC, Kipling, Klarna, Klaviyo, Kognitiv Corporation, Kroger, L’Oreal, La Place, LATAM Airlines, Lenovo, Lidl, Lightspeed, Listrak, Livelo Brasil, LMG (Loyalty Management Group), Loblaws, Loyalize, Loyalty New Zealand, Loyalty One, Loyalty Partner, LoyaltyLionm LSBU (London South Bank University), MacAndrews & Forbes, MacKenzie-Childs, Macy’s, Magento, Mallett Group, Mandarin Oriental, Marine Depot, Marriott Hotels, Mastercard, MDI, MEF, Melissa & Doug, MERKUR, MGM Resorts International, Microsoft, Mnogo.ru, Monetate, Monki, Monoprix, MVMT Watches, MyGravity, Myntra, Myspace, Nahkauf, NAM (News America Marketing), NBC Universal, Nectar, Neogov, Nestle, Netpoints, Netto, New Balance, Next Web, NFL, Nielsen, Nike, NPCI (National Payments Corporation of India), Okendo, Olympus, OneStep, Onmyoji, Optimizely, Oracle, Oracle Hospitality, Other Stories, Oysho, P&G, Pao de Acucar, Payback, PayPass, Paytm, PENNY, People’s Bank of China, PetSmart, Pinterest, Pixi, Pizza Express, Plexure, Polaroid, Popbar, Primera, ProLogic Retail Services, Publix, Pull&Bear, Punjab National Bank, QlikView, QuickPivot, Rakuten, RCBC Bank, ReadyTouch, Realtor.com, ReCharge, Redpoint Global, RetailMeNot, RetailPro, Rise.ai, ROFDA, Run Gum, Runway Fashion Exchange, RuPay, S&H (Sperry & Hutchinson), Saga, Sainsbury’s, Salesforce, Samsung, Santander, SAP, Secor, Security Service Power, SessionM, Shell, Shoelace, Shop’n Save, Shopify, ShopKeep, Shopmium, Shopnz.com, Shopper's Stop, ShopRite, Shur Save, Signal, Singapore Airlines, SleekShop, Smart Button, Smile.io, SMS Bump, Southwest Airlines, SpringboardRetail, Stamped, Standard Charter Bank, Starbucks, StarHub, State Bank of India, SteelSeries, Stocard, Strava, Subway, Sun Capital Partners, Suning.com, Super Indo, Swell, TAM SA, Taobao, Taopiaopiao, Target, TCC Global, Tealium, Telstra, Telus, Texas International Airlines, The Soup Peddler, Tmall, TMForum, T-Mobile, Tommy Hilfiger, Topps, Topsport Community, Tpoint Japan, Tradedoubler, Tranxactor, TripIt Pro, Turkcell, Twid, Twitter, Uber, Ubimo, UEFA, Unata, Unilever, Union Bank of India, United Airlines, UNTUCKit, US Bank National Association, Uterque, ValueClick, Vericast, VietinBank, Visa, Vivobarefoot, Vodafone, Volusion, Voucher Codes, Waitrose, Waldorf Astoria, Webtrends, WeChat, Weekday, Whole Foods Market, Wirecard, Wix, WooCommerce, World Economic Forum, Xiami, Yandex, Youku, Yoyo, Z Energy, Zara, Zendesk, Zinrelo, Zunny.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Loyalty Programme forecast suite includes:
Regional splits for 8 key regions, as well as 11 country-level data splits for:
Forecasts for mobile and eCoupons split by
Forecasts for digital loyalty programme memberships.
Forecasts for credit card transaction volumes and values, split by:
Interactive Scenario Tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for several different metrics.
Access to the full set of forecast data of more than 118 tables and over 14,000 datapoints.
Juniper Research’s highly granular IFxl (interactive Excel) database enables clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool; and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Canada, China, Denmark, Germany, Japan, Norway, Portugal, Spain, Sweden, UK, USA
Table of Contents
1. Overview of the Digital Loyalty Market
1.1 Introduction.7
Figure 1.1: Average Number of Loyalty Programmes Consumers Participate In .7
1.1.1 The History of Loyalty Programs .7
i. Trading Stamps .7
Figure 1.2: S&H Green Stamps .8
ii. Coupons .8
iii. Punch Cards .9
iv. Card-based Loyalty Programmes.9
v. Coalition Loyalty Programmes .9
vi. Credit Card Reward Schemes.10
1.1.2 Loyalty Programmes ? Drivers of Success.10
Figure 1.3: Primary Drivers for Investing in Loyalty Initiatives .11
1.1.3 Digital Loyalty .11
Figure 1.4: Global Smartphone Installed Base (m), 2013-2019.12
Figure 1.5: Total Value of Remote Payments for Physical Goods Purchased via
Smartphone ($m), 2016-2019.12
1.2 Segmentation of the Digital Loyalty Market .13
i. Reward Aggregators.13
ii. Card-linked Loyalty .14
Case Study: Fidel .14
iii. POS systems with Integrated Loyalty Functionality .15
iv. Mobile Engagement (Email & Text Messages).15
v. Apps .15
vi. Digital Wallets . 16
vii. Blockchain. 17
2. Digital Loyalty ? Regional Analysis & Key Verticals
2.1 Market Status ? Regional Analysis .19
2.1.1 North America.19
2.1.2 Latin America.19
2.1.3 Europe ? West, Central & East.20
2.1.4 Far East & China.20
2.1.5 Indian Subcontinent.21
2.1.6 Rest of Asia Pacific .21
2.1.7 Africa & Middle East.22
2.2 Key Market Verticals .22
2.2.1 Grocery.22
Figure 2.1: The ‘5 Pillars of Grocery Loyalty’. 23
i. Digital Loyalty in the Grocery Market. 23
2.2.2 Retail.25
i. Digital Loyalty in the Retail Market . 25
2.2.3 Hospitality .28
i. Digital Loyalty in the Hospitality Market . 28
2.2.4 Travel .29
i. Digital Loyalty in the Travel Market. 30
Figure 2.2: Top Three Hotel Reward Preferences . 30
2.2.5 Entertainment .32
i. Digital Loyalty in the Entertainment Market .32
2.2.6 Sport & Leisure .32
i. Digital Loyalty in the Sport & Leisure Market.32
ii. Digital Loyalty & Sports Club Fans .32
Case Study: Fortress.34
Figure 2.3: Fortress ONE Loyalty: Example Customer Interface .34
2.2.7 Telcos.35
i. Digital Loyalty in the Telecoms Market.35
2.2.8 Gambling .36
3. Digital Loyalty ? Retailer Positioning Index
.37
3.1 Retailer Positioning Index.38
3.1.1 Criteria for Positioning Index & Limitations.38
Table 3.1: Retailer Positioning Score Criteria Definitions .38
Table 3.2: Retailer Positioning Index Scores.39
Table 3.3: Retailer Positioning Index ? Phased Evolution Model.39
Figure 3.4: Retailer Positioning Index: Digital Loyalty .40
3.1.2 Positioning Index Commentary.41
i. Inception Phase.41
ii. Establish Phase .41
iii. Focus Phase.43
iv. Mature Phase .46
v. Evolve Phase.46
3.2 The Future of Digital Loyalty .46
4. Digital Loyalty ? Credit Card Reward Schemes
4.1 Introduction.52
4.2 Market Status .52
Figure 4.1: Payment Cards in Issue (m), All Cards vs Credit Cards, 2016-2019. 52
i. American Express . 53
ii. Discover. 53
iii. JCB . 54
iv. Mastercard . 54
v. RuPay. 55
vi. UnionPay. 56
vii. Visa . 56
viii. Apple Card. 57
4.3 Reward Credit & Debit Cards ? Market Segmentation.57
4.3.1 Retailers .57
i. Amazon. 57
ii. Walmart. 58
iii. Starbucks . 58
iv. Suning.com . 58
4.3.2 Grocery.58
i. Kroger. 58
ii. Amazon ? Whole Foods . 59
iii. Nectar. 59
iv. Sainsbury’s. 59
4.3.3 Hotel/Travel .59
i. Hilton. 60
ii. Southwest Airlines .60
4.3.4 Juniper Research’s View.60
Table 4.2: The Three Types of Reward Redeemers .60
5. Digital Loyalty Competitive Landscape &
Leaderboard
5.1 Vendor Analysis & Leaderboard .62
5.1.1 Vendor Assessment Criteria.62
Table 5.1: Digital Loyalty Vendor Assessment Criteria.63
5.1.2 Capability Assessment & Market Positioning Scoring
Heatmap.64
Table 5.2: Digital Loyalty Vendor Analysis Scoring Matrix: Capability & Capacity
vs Product & Position .64
Figure 5.3: Digital Loyalty Leaderboard .65
5.1.3 Leaderboard Vendor Groupings.66
i. Established Leaders .66
ii. Leading Challengers .66
iii. Disruptors & Emulators .67
5.1.4 Limitations & Interpretation.67
5.2 Digital Loyalty Movers & Shakers .69
5.3 Vendor Profiles ? Digital Loyalty Providers .71
5.3.1 Aimia .71
i. Corporate .71
ii. Geographical Spread .71
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.71
iv. High Level View of Offerings .71
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 72
5.3.2 Annex Cloud .72
i. Corporate. 72
ii. Geographical Spread. 73
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 73
iv. High Level View of Offerings . 73
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 74
5.3.3 AppCard .74
i. Corporate. 74
ii. Geographical Spread. 75
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 75
iv. High Level View of Offerings . 75
Figure 5.4: AppCard’s Pinky AI . 75
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 76
5.3.4 Bink.76
i. Corporate. 76
ii. Geographical Spread. 77
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 77
iv. High Level View of Offerings . 77
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 77
5.3.5 BrandLoyalty.78
i. Corporate. 78
ii. Geographical Spread. 78
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .78
iv. High Level View of Offerings .79
Figure 5.5: BrandLoyalty’s Analytical Framework.79
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.79
5.3.6 Brandmovers.80
i. Corporate .80
ii. Geographical Spread .80
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .80
iv. High Level View of Offerings .80
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.81
5.3.7 CodeBroker .82
i. Corporate .82
ii. Geographical Spread .82
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .82
Figure 5.6: Bed, Bath & Beyond Mobile Coupon.82
iv. High Level View of Offerings .82
Figure 5.7: CodeBroker’s Omnichannel Campaign Orchestration .83
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.83
5.3.8 Comarch .83
i. Corporate .83
Table 5.8: Comarch Revenues, PLN/$bn, 2016-2019.84
ii. Geographical Spread .84
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .84
iv. High Level View of Offerings .84
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 85
5.3.9 Eagle Eye.85
i. Corporate. 85
Table 5.9: Eagle Eye Revenues $m, 2016-2019 . 86
ii. Geographical Spread. 86
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 86
iv. High Level View of Offerings . 86
Figure 5.10: Eagle Eye Air: One Platform, Many Products . 86
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 87
5.3.10 Kobie.88
i. Corporate. 88
ii. Geographical Spread. 88
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 88
iv. High Level View of Offerings . 88
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 89
5.3.11 m?wise.89
i. Corporate. 89
ii. Geographical Spread. 90
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 90
iv. High Level View of Offerings . 90
Figure 5.11: m?wise Analytics Cloud. 90
Figure 5.12: Salesforce Marketing Cloud . 91
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 91
5.3.12 Quotient .91
i. Corporate .91
Table 5.14: Quotient Technologies Revenues, $m, 2016-2018.91
Table 5.13: Quotient Acquisitions, 2015-2019.92
ii. Geographical Spread .92
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .92
iv. High Level View of Offerings .92
Figure 5.15: Quotient Statistics.92
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.93
5.3.13 Smile.io .93
i. Corporate .93
ii. Geographical Spread .93
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .94
iv. High Level View of Offerings .94
Figure 5.16: Smile.io Plan Price Comparison.95
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.95
5.3.14 Valassis.95
i. Corporate .95
ii. Geographical Spread .96
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .96
iv. High Level View of Offerings .96
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.97
5.3.15 Yotpo.97
i. Corporate .97
ii. Geographical Spread. 97
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 98
iv. High Level View of Offerings . 98
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 99
Endnotes .100
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