北米農業技術サービス市場予測 2023-2032NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 16.44%で成長すると予測される。ハイブリッド作物生産の継続的な成長と、農業における継続的な技術進歩が、市場拡大の大きな機... もっと見る
サマリー主な調査結果北米のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 16.44%で成長すると予測される。ハイブリッド作物生産の継続的な成長と、農業における継続的な技術進歩が、市場拡大の大きな機会をもたらしている。 市場インサイト 北米のサービスとしての農業技術市場の成長を推定するために、カナダと米国を評価する。米国農務省経済調査局(USDA Economic Research Service)の最近の評価によると、2021年には米国に201万戸の農場があり、8億9,500万エーカーの土地を占め、平均農場面積は445エーカーであった。米国農務省は2050年までに、環境への影響を半減させながら農業生産高を40%増加させることを目指している。米国農務省が投資を発表した国立食品農業研究所(NIFA)の持続可能な農業システム・イニシアチブは、気候変動に配慮した食料・農業システムを構築・強化するため、持続可能な農業研究プロジェクトに約1億4600万ドルを投資する。 カナダでは、2022年2月の調査によると、農家が農業活動による気候への影響を制御し、最小限に抑えるのを支援するため、政府はオンタリオ州土壌・作物改良協会を通じてパートナー団体に1億8270万ドルを割り当てた。農業セクター全体を強化するためのこうした政府の取り組みやプログラムの結果、カナダにおけるサービス市場としての農業技術のニーズは拡大している。カナダ経済の大部分は、農業・農業食品部門が貢献している。農業部門は、カナダのGDPの約6.8%にあたる1,349億ドルに貢献している。したがって、これらの要因が予測期間中の北米市場の成長を後押しすることになる。 競合他社の洞察 市場をリードする企業には、Deere & Company、AGCO Corporationなどがある。 当レポートの内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED STATES 8.1.5.1.1. UNITED STATES AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. CANADA 8.1.5.2.1. CANADA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AGRIVI LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4. AIRBUS SAS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. AT&T 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CERES IMAGING 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7. CLAAS KGAA MBH 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. DEERE & COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. FUJITSU 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. HEXAGON AB 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. IBM CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. MICROSOFT CORPORATION 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TOPCON CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. TRIMBLE INC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. NORTH AMERICA 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED STATES 8.1.5.1.1. UNITED STATES AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. CANADA 8.1.5.2.1. CANADA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AGRIVI LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4. AIRBUS SAS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. AT&T 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CERES IMAGING 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7. CLAAS KGAA MBH 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. DEERE & COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. FUJITSU 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. HEXAGON AB 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. IBM CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. MICROSOFT CORPORATION 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TOPCON CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. TRIMBLE INC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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