アジア太平洋地域の有機肥料市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の有機肥料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 10.51%を記録する。政府の積極的な取り組みが、研究資金、補助金、政策という形で同地域の有機農業を支えている。 市場インサイト ... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の有機肥料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 10.51%を記録する。政府の積極的な取り組みが、研究資金、補助金、政策という形で同地域の有機農業を支えている。 市場インサイト ベトナム、中国、オーストラリア・ニュージーランド、韓国、日本、インドネシア、タイ、インド、その他のアジア太平洋地域は、アジア太平洋地域の有機肥料市場の成長分析のために評価されている。日本では、2020年4月に日本の農林水産省が有機肥料部門を後押しするために重要な前進を行った。農林水産省は、環境直接支払制度の中で有機農家への支払額を増額するという注目すべき措置を導入した。0.1ヘクタール当たり1万2,000円(約90ユーロ)に改定された支払率は、従来の支払率に比べ50%増となった。この措置は、全国の有機農法を奨励し、支援することを意図して取られたものである。 インドネシアでは、オーガニック・トレード協会によると、UDパディが2021年のオーガニック部門で圧倒的な地位を占め、19.0%という大幅な市場シェアを誇った。僅差で続くのはKampung Kearifan Indonesia PTで、16.4%のシェアを誇っている。これらの企業は、有機肥料を推奨し、提供しようとする動きの先頭に立っており、農業領域で高まる需要に効果的に対応している。 有機農業の重要性を認識しているインドネシア農業省は、有機肥料の使用を農家に積極的に奨励している。この移行を促進するため、農業インフラ・施設総局は2008年から補助金を支給している。こうした取り組みは、持続可能な農業の実践を支持し、全国的に有機肥料の採用を拡大することを目的としている。 競争に関する洞察 市場の主要企業には、Agri Life、Coromandel International Limited、Tata Chemicals Limitedなどがある。 本レポートには以下の内容が含まれます: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地理的分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明です。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. GROWING INVESTMENTS IN ORGANIC FERTILIZERS FOR SUSTAINABLE AGRICULTURAL DEVELOPMENT 2.5.2. HARNESSING THE POTENTIAL OF ORGANIC WASTE 2.5.3. INCREASING GOVERNMENT SUPPORT THROUGH TARGETED SUBSIDIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING POPULATION 3.1.2. EXPANDING ORGANIC CULTIVATION FOOTPRINT 3.1.3. ADVANCES IN ORGANIC FERTILIZERS’ MANUFACTURING PROCESS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH RELIANCE ON CHEMICAL FERTILIZERS 3.2.2. STRINGENT AND TIME-CONSUMING PROCESS OF REGISTRATION OF ORGANIC FARMING 3.2.3. HIGH COSTS AND UNAVAILABILITY OF INPUTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIALS 4.6.2. MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS OR RETAILERS / ONLINE SALES 4.6.4. MARKETING AND SALES 5. MARKET BY CROP TYPE 5.1. CEREALS AND GRAINS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. OILSEEDS AND PULSES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. COMMERCIAL CROPS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 5.4. FRUITS AND VEGETABLES 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS 5.5. OTHER CROP TYPES 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FORM 6.1. DRY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. LIQUID 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY SOURCE 7.1. ANIMAL-BASED FERTILIZERS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PLANT-BASED FERTILIZERS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. MINERAL-BASED FERTILIZERS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER ORGANIC FERTILIZERS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. INDONESIA 8.1.5.5.1. INDONESIA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THAILAND 8.1.5.6.1. THAILAND ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. VIETNAM 8.1.5.7.1. VIETNAM ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AGRI LIFE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGROCARE CANADA 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. BIO-FLORA (SINGAPORE) PTE LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. BIOMAX NATURALS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. COROMANDEL INTERNATIONAL LIMITED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. HELLO NATURE INTERNATIONAL SRL 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. ILSA SPA 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. KRISHAK BHARATI COOPERATIVE LIMITED 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MAPLETON AGRI BIOTECH PTY LIMITED 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. NATURE SAFE 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. QUEENSLAND ORGANICS 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. SUSTANE NATURAL FERTILIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. TATA CHEMICALS LIMITED 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. THE SCOTTS MIRACLE-GRO COMPANY 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. TRUE ORGANIC PRODUCT LIST INC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCT LIST
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. GROWING INVESTMENTS IN ORGANIC FERTILIZERS FOR SUSTAINABLE AGRICULTURAL DEVELOPMENT 2.5.2. HARNESSING THE POTENTIAL OF ORGANIC WASTE 2.5.3. INCREASING GOVERNMENT SUPPORT THROUGH TARGETED SUBSIDIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING POPULATION 3.1.2. EXPANDING ORGANIC CULTIVATION FOOTPRINT 3.1.3. ADVANCES IN ORGANIC FERTILIZERS’ MANUFACTURING PROCESS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH RELIANCE ON CHEMICAL FERTILIZERS 3.2.2. STRINGENT AND TIME-CONSUMING PROCESS OF REGISTRATION OF ORGANIC FARMING 3.2.3. HIGH COSTS AND UNAVAILABILITY OF INPUTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.3.1. BUYERS POWER 4.3.2. SUPPLIERS POWER 4.3.3. SUBSTITUTION 4.3.4. NEW ENTRANTS 4.3.5. INDUSTRY RIVALRY 4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIALS 4.6.2. MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS OR RETAILERS / ONLINE SALES 4.6.4. MARKETING AND SALES 5. MARKET BY CROP TYPE 5.1. CEREALS AND GRAINS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. OILSEEDS AND PULSES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. COMMERCIAL CROPS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 5.4. FRUITS AND VEGETABLES 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS 5.5. OTHER CROP TYPES 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FORM 6.1. DRY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. LIQUID 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY SOURCE 7.1. ANIMAL-BASED FERTILIZERS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PLANT-BASED FERTILIZERS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. MINERAL-BASED FERTILIZERS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER ORGANIC FERTILIZERS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. INDONESIA 8.1.5.5.1. INDONESIA ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. THAILAND 8.1.5.6.1. THAILAND ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. VIETNAM 8.1.5.7.1. VIETNAM ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.9. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC ORGANIC FERTILIZERS MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. AGRI LIFE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCT LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGROCARE CANADA 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCT LIST 9.2.3. BIO-FLORA (SINGAPORE) PTE LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCT LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. BIOMAX NATURALS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCT LIST 9.2.5. COROMANDEL INTERNATIONAL LIMITED 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCT LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. HELLO NATURE INTERNATIONAL SRL 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCT LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. ILSA SPA 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCT LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. KRISHAK BHARATI COOPERATIVE LIMITED 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCT LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. MAPLETON AGRI BIOTECH PTY LIMITED 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCT LIST 9.2.10. NATURE SAFE 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCT LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. QUEENSLAND ORGANICS 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCT LIST 9.2.12. SUSTANE NATURAL FERTILIZER INC 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCT LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. TATA CHEMICALS LIMITED 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCT LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. THE SCOTTS MIRACLE-GRO COMPANY 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCT LIST 9.2.14.3. 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