インド有機肥料市場予測 2023-2030INDIA ORGANIC FERTILIZERS MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 インドの有機肥料市場の成長は、予測期間2023-2030年にCAGR 12.76%を記録すると予測される。インドでは有機農業が着実なペースで拡大している。また、農業は同国の重要な生計源である。 市場イン... もっと見る
サマリー主な調査結果インドの有機肥料市場の成長は、予測期間2023-2030年にCAGR 12.76%を記録すると予測される。インドでは有機農業が着実なペースで拡大している。また、農業は同国の重要な生計源である。 市場インサイト 有機農業の利点について農家を教育することを目的とした意識向上プログラムの推進は、ポストハーベスト・インフラやマーケティング施設の提供と相まって、インドの有機肥料セクターの拡大を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。例えば、Bhartiya Prakritik Krishi Padhati(BPKP)は、2020-21会計年度にParamparagat Krishi Vikas Yojana(PKVY)の補助制度として導入された。このイニシアチブは、自然農法(NF)を含む伝統的な土着の慣習を支持することを目的としている。このような取り組みによる継続的な支援は、有機農業の利点が認識されつつあることと共に、依然として重要である。 インドの有機肥料市場のセグメンテーションには、作物の種類、形態、供給源が含まれる。動物由来の有機肥料は、糞尿、血粉、骨粉などの動物の排泄物を利用して製造される。これらの肥料は窒素、リン、カリウムの貴重な貯蔵庫として機能し、土壌構造の強化に貢献する。有機的な性質を持つこれらの肥料は、環境にやさしく、化学肥料を使わない農法を求める消費者の声の高まりに合致している。農家が合成肥料の代替品を模索するなか、動物性有機肥料の分野は著しい拡大を遂げている。 競争に関する洞察 市場で事業を展開している大手企業には、Krishak Bharati Cooperative Limited、Biomax Naturals、Agri Lifeなどがある。 本レポートには以下の内容が含まれます: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地理的分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明です。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. GROWING INVESTMENTS IN ORGANIC FERTILIZERS FOR SUSTAINABLE AGRICULTURAL DEVELOPMENT 2.6.2. HARNESSING THE POTENTIAL OF ORGANIC WASTE 2.6.3. INCREASING GOVERNMENT SUPPORT THROUGH TARGETED SUBSIDIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING POPULATION 3.1.2. EXPANDING ORGANIC CULTIVATION FOOTPRINT 3.1.3. ADVANCES IN ORGANIC FERTILIZERS’ MANUFACTURING PROCESS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH RELIANCE ON CHEMICAL FERTILIZERS 3.2.2. STRINGENT AND TIME-CONSUMING PROCESS OF REGISTRATION OF ORGANIC FARMING 3.2.3. HIGH COSTS AND UNAVAILABILITY OF INPUTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PESTLE ANALYSIS 4.3.1. POLITICAL 4.3.2. ECONOMICAL 4.3.3. SOCIAL 4.3.4. TECHNOLOGICAL 4.3.5. LEGAL 4.4. ENVIRONMENTAL 4.5. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.5.1. BUYERS POWER 4.5.2. SUPPLIERS POWER 4.5.3. SUBSTITUTION 4.5.4. NEW ENTRANTS 4.5.5. INDUSTRY RIVALRY 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7.1. RAW MATERIALS 4.7.2. MANUFACTURERS 4.7.3. DISTRIBUTORS OR RETAILERS / ONLINE SALES 4.7.4. MARKETING AND SALES 5. MARKET BY CROP TYPE 5.1. CEREAL AND GRAINS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. OILSEEDS AND PULSES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. COMMERCIAL CROPS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 5.4. FRUITS AND VEGETABLES 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS 5.5. OTHER CROP TYPES 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FORM 6.1. DRY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. LIQUID 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY SOURCE 7.1. ANIMAL-BASED FERTILIZERS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PLANT-BASED FERTILIZERS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. MINERAL-BASED FERTILIZERS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER ORGANIC FERTILIZERS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. AGRI LIFE 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. BIOMAX NATURALS 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.3. COROMANDEL INTERNATIONAL LIMITED 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. KRISHAK BHARATI COOPERATIVE LIMITED 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. TATA CHEMICALS LIMITED 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. COUNTRY SNAPSHOT 2.3. COUNTRY ANALYSIS 2.4. SCOPE OF STUDY 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS 2.6.1. GROWING INVESTMENTS IN ORGANIC FERTILIZERS FOR SUSTAINABLE AGRICULTURAL DEVELOPMENT 2.6.2. HARNESSING THE POTENTIAL OF ORGANIC WASTE 2.6.3. INCREASING GOVERNMENT SUPPORT THROUGH TARGETED SUBSIDIES 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. RISING POPULATION 3.1.2. EXPANDING ORGANIC CULTIVATION FOOTPRINT 3.1.3. ADVANCES IN ORGANIC FERTILIZERS’ MANUFACTURING PROCESS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. HIGH RELIANCE ON CHEMICAL FERTILIZERS 3.2.2. STRINGENT AND TIME-CONSUMING PROCESS OF REGISTRATION OF ORGANIC FARMING 3.2.3. HIGH COSTS AND UNAVAILABILITY OF INPUTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS 4.2. KEY MARKET TRENDS 4.3. PESTLE ANALYSIS 4.3.1. POLITICAL 4.3.2. ECONOMICAL 4.3.3. SOCIAL 4.3.4. TECHNOLOGICAL 4.3.5. LEGAL 4.4. ENVIRONMENTAL 4.5. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.5.1. BUYERS POWER 4.5.2. SUPPLIERS POWER 4.5.3. SUBSTITUTION 4.5.4. NEW ENTRANTS 4.5.5. INDUSTRY RIVALRY 4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.7.1. RAW MATERIALS 4.7.2. MANUFACTURERS 4.7.3. DISTRIBUTORS OR RETAILERS / ONLINE SALES 4.7.4. MARKETING AND SALES 5. MARKET BY CROP TYPE 5.1. CEREAL AND GRAINS 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS 5.2. OILSEEDS AND PULSES 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS 5.3. COMMERCIAL CROPS 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS 5.4. FRUITS AND VEGETABLES 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS 5.5. OTHER CROP TYPES 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS 6. MARKET BY FORM 6.1. DRY 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS 6.2. LIQUID 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7. MARKET BY SOURCE 7.1. ANIMAL-BASED FERTILIZERS 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS 7.2. PLANT-BASED FERTILIZERS 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS 7.3. MINERAL-BASED FERTILIZERS 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS 7.4. OTHER ORGANIC FERTILIZERS 7.4.1. MARKET FORECAST FIGURE 7.4.2. SEGMENT ANALYSIS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. AGRI LIFE 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCT LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. BIOMAX NATURALS 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCT LIST 8.2.3. COROMANDEL INTERNATIONAL LIMITED 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCT LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. KRISHAK BHARATI COOPERATIVE LIMITED 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCT LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. TATA CHEMICALS LIMITED 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCT LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポート
Inkwood Research社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|