サービスとしての欧州農業技術市場予測 2023-2032EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 16.91%で成長すると予測される。同地域は、政府の後押しと認知度の向上により、農業技術および関連ソリューションの需要が今後... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 16.91%で成長すると予測される。同地域は、政府の後押しと認知度の向上により、農業技術および関連ソリューションの需要が今後数年間で大きく伸びると予測される。 市場インサイト 欧州のサービスとしての農業技術市場の成長を予測するために、イギリス、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、オランダ、その他の欧州地域を評価する。予測される数年間で、ガイド付き技術、可変レート技術、農業用ロボットなど、サービスとしての農業技術のイタリア市場は十分に確立されると思われる。適切な農場接続のためのインテリジェンス・ソフトウェア・ソリューションや関連データ分析など、こうした農業技術の利用がますます広まることで、同国の農業生産の持続可能性が高まると予想される。 スペイン政府は、共通農業政策(CAP)2023-2027の国家戦略計画を通じて気候スマート農業を支援している。この計画には、農業に関連する気候変動問題に対処し、欧州グリーン・ディールによって設定された環境目標を達成するための対策が数多く含まれている。目標のひとつは、2030年までに国内の農地面積の20%を有機農法で耕作することである。さらに、利用されている農地の86%以上が、適切な農業環境条件を満たすことが期待されている。さらに、炭素隔離や景観の維持など、より野心的な取り組みに農家が取り組むことを奨励するために64億2,000万ドルが割り当てられている。したがって、これらの要因が予測期間中の欧州市場の成長を促進すると予想される。 競合他社の洞察 市場の主要企業には、CLAAS KGaA mbH、Agrivi Ltdなどがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. NETHERLANDS 8.1.5.6.1. NETHERLANDS AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. REST OF EUROPE 8.1.5.7.1. REST OF EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AGRIVI LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4. AIRBUS SAS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. AT&T 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CERES IMAGING 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7. CLAAS KGAA MBH 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. DEERE & COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. FUJITSU 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. HEXAGON AB 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. IBM CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. MICROSOFT CORPORATION 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TOPCON CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. TRIMBLE INC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. EUROPE 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. UNITED KINGDOM 8.1.5.1.1. UNITED KINGDOM AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. GERMANY 8.1.5.2.1. GERMANY AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. FRANCE 8.1.5.3.1. FRANCE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. ITALY 8.1.5.4.1. ITALY AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. SPAIN 8.1.5.5.1. SPAIN AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. NETHERLANDS 8.1.5.6.1. NETHERLANDS AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. REST OF EUROPE 8.1.5.7.1. REST OF EUROPE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AGRIVI LTD 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4. AIRBUS SAS 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. AT&T 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.6. CERES IMAGING 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7. CLAAS KGAA MBH 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. DEERE & COMPANY 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. FUJITSU 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. HEXAGON AB 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. IBM CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. MICROSOFT CORPORATION 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TOPCON CORPORATION 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.15. TRIMBLE INC 9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.15.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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