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フランスのサービスとしての農業技術市場予測 2023-2030


FRANCE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET FORECAST 2023-2030

主要業績 フランスのサービスとしての農業技術市場は、予測期間中にCAGR 18.08%を記録すると予測される。この地域の市場成長を促進する主な要因には、農業技術導入の急増や農業技術プロジェクトの増加が含まれる... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年10月2日 US$1,100
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142 英語

 

サマリー

主要業績
フランスのサービスとしての農業技術市場は、予測期間中にCAGR 18.08%を記録すると予測される。この地域の市場成長を促進する主な要因には、農業技術導入の急増や農業技術プロジェクトの増加が含まれる。調査対象市場の基準年は2022年であるが、予測年は2023年から2030年である。
市場インサイト
フランスは国土の約90%が肥沃な土地であり、デジタル化による農業強化の大きな可能性を秘めている。その結果、「アグリテック」と呼ばれる農業技術セクターは、国内で著しい成長を遂げている。農業技術の革新は、効率を最適化し、収穫量を増やし、全体的な収益性を高めることを目的として、農場全体にますます浸透しつつある。アグリ・テックの急増は、農業のさまざまな側面の完成を目指す新興企業の出現に拍車をかけている。これらのベンチャー企業は、アルゴリズム、ソフトウェア・アプリケーション、衛星技術、ドローン、人工知能ソリューション、ロボット・システムの開発を掘り下げている。
その一例が、パリを拠点とするLa Ferme Digitaleという団体で、農業にデジタル技術を導入することを目的とした45のプロジェクトを支援している。これらのイニシアチブは、有機肥料の生産や農業市場の設立から、意思決定支援ソフトウェアの作成やMiiMOSAのようなクラウドファンディング・プラットフォームの導入まで、農業や食品関連のベンチャーに焦点を当てた多様な目的を包含している。したがって、こうした要因が予測期間中のフランス農業テクノロジー・アズ・ア・サービス市場の成長を押し上げると予想される。
競合他社の洞察
市場で事業を展開する主要企業には、IBM Corporation、Airbus SAS、Microsoft Corporationなどが含まれる。
弊社のレポート提供内容は以下のとおりです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR
2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE COUNTRY
2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION
3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE
3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT
3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS
3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. KEY BUYING CRITERIA
4.5.1. DATA ANALYSIS
4.5.2. CONNECTIVITY
4.5.3. DATA SECURITY
4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY
5. MARKET BY TECHNOLOGY
5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE
5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY
5.3. SENSING TECHNOLOGY
5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY
5.5. OTHER TECHNOLOGIES
6. MARKET BY TYPE
6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS)
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING
7.2. SOIL MANAGEMENT
7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT
7.4. NAVIGATION AND POSITIONING
7.5. OTHER APPLICATIONS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS
8.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ACCENTURE
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. AGCO CORPORATION
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. AIRBUS SAS
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. AT&T
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. DEERE & COMPANY
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. FUJITSU
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. IBM CORPORATION
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. MICROSOFT CORPORATION
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.9. TOPCON CORPORATION
8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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Summary

KEY FINDINGS
The France Agriculture Technology as a Service market is predicted to register a CAGR of 18.08% during the forecasted period. Some of the top factors facilitating the region’s market growth include the surge in agrotechnology adoption as well as the rise in agri-tech projects. While the base year considered for the studied market is 2022, the forecast years are between 2023 and 2030.
MARKET INSIGHTS
France boasts approximately 90% of its land as fertile ground, offering substantial potential for agricultural enhancement through digitization. Consequently, the agricultural technology sector, often referred to as ‘Agri-Tech,’ is experiencing significant growth within the country. Agrotechnology innovations are becoming increasingly prevalent across farms, aiming to optimize efficiency, increase yield, and enhance overall profitability. The surge in Agri-Tech has spurred the emergence of startups dedicated to perfecting various aspects of agriculture. These ventures delve into the development of algorithms, software applications, satellite technologies, drones, artificial intelligence solutions, and robotic systems.
An illustrative example is the Paris-based association La Ferme Digitale, which champions 45 projects aimed at introducing digital technologies into farming practices. These initiatives encompass diverse objectives, ranging from the production of organic fertilizers and the establishment of agricultural marketplaces to the creation of decision-support software and the introduction of crowdfunding platforms such as MiiMOSA, focusing on agriculture and food-related ventures. Therefore, such factors are expected to boost the France Agriculture Technology as a Service market growth during the forecasted period.
COMPETITIVE INSIGHTS
Leading players operating in the market include IBM Corporation, Airbus SAS, Microsoft Corporation, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR
2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE COUNTRY
2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION
3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE
3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT
3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS
3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.5. KEY BUYING CRITERIA
4.5.1. DATA ANALYSIS
4.5.2. CONNECTIVITY
4.5.3. DATA SECURITY
4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY
5. MARKET BY TECHNOLOGY
5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE
5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY
5.3. SENSING TECHNOLOGY
5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY
5.5. OTHER TECHNOLOGIES
6. MARKET BY TYPE
6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS)
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING
7.2. SOIL MANAGEMENT
7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT
7.4. NAVIGATION AND POSITIONING
7.5. OTHER APPLICATIONS
8. COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
8.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS
8.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS
8.2. COMPANY PROFILES
8.2.1. ACCENTURE
8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.2. AGCO CORPORATION
8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.3. AIRBUS SAS
8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.4. AT&T
8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.5. DEERE & COMPANY
8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.6. FUJITSU
8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.7. IBM CORPORATION
8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
8.2.8. MICROSOFT CORPORATION
8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
8.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST
8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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