フランスのサービスとしての農業技術市場予測 2023-2030FRANCE AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET FORECAST 2023-2030 主要業績 フランスのサービスとしての農業技術市場は、予測期間中にCAGR 18.08%を記録すると予測される。この地域の市場成長を促進する主な要因には、農業技術導入の急増や農業技術プロジェクトの増加が含まれる... もっと見る
サマリー主要業績フランスのサービスとしての農業技術市場は、予測期間中にCAGR 18.08%を記録すると予測される。この地域の市場成長を促進する主な要因には、農業技術導入の急増や農業技術プロジェクトの増加が含まれる。調査対象市場の基準年は2022年であるが、予測年は2023年から2030年である。 市場インサイト フランスは国土の約90%が肥沃な土地であり、デジタル化による農業強化の大きな可能性を秘めている。その結果、「アグリテック」と呼ばれる農業技術セクターは、国内で著しい成長を遂げている。農業技術の革新は、効率を最適化し、収穫量を増やし、全体的な収益性を高めることを目的として、農場全体にますます浸透しつつある。アグリ・テックの急増は、農業のさまざまな側面の完成を目指す新興企業の出現に拍車をかけている。これらのベンチャー企業は、アルゴリズム、ソフトウェア・アプリケーション、衛星技術、ドローン、人工知能ソリューション、ロボット・システムの開発を掘り下げている。 その一例が、パリを拠点とするLa Ferme Digitaleという団体で、農業にデジタル技術を導入することを目的とした45のプロジェクトを支援している。これらのイニシアチブは、有機肥料の生産や農業市場の設立から、意思決定支援ソフトウェアの作成やMiiMOSAのようなクラウドファンディング・プラットフォームの導入まで、農業や食品関連のベンチャーに焦点を当てた多様な目的を包含している。したがって、こうした要因が予測期間中のフランス農業テクノロジー・アズ・ア・サービス市場の成長を押し上げると予想される。 競合他社の洞察 市場で事業を展開する主要企業には、IBM Corporation、Airbus SAS、Microsoft Corporationなどが含まれる。 弊社のレポート提供内容は以下のとおりです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE COUNTRY 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 8.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ACCENTURE 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. AGCO CORPORATION 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AIRBUS SAS 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. AT&T 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. DEERE & COMPANY 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. FUJITSU 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. IBM CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.8. MICROSOFT CORPORATION 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.9. TOPCON CORPORATION 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE COUNTRY 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. COMPETITIVE LANDSCAPE 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 8.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 8.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 8.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 8.2. COMPANY PROFILES 8.2.1. ACCENTURE 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.2. AGCO CORPORATION 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.3. AIRBUS SAS 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.4. AT&T 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.5. DEERE & COMPANY 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.6. FUJITSU 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.7. IBM CORPORATION 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.8. MICROSOFT CORPORATION 8.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 8.2.9. TOPCON CORPORATION 8.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 8.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 8.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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