アジア太平洋地域のサービスとしての農業技術市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 19.09%で成長すると予測される。アジア太平洋地域は、垂直農法技術の世界的なハブになろうとしており、その主な要... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域のサービスとしての農業技術市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 19.09%で成長すると予測される。アジア太平洋地域は、垂直農法技術の世界的なハブになろうとしており、その主な要因は、世界の他の地域と比較して、この地域でより速いペースで受け入れられているIoT技術の急速な採用によるものである。 市場洞察 アジア太平洋地域のサービスとしての農業技術市場の成長を予測するために、中国、日本、インド、韓国、インドネシア、タイ、オーストラリア&ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域が評価されている。タイ政府は、従来の農業をスマート農業に転換し、同国の農業収益性のギャップを埋める取り組みを奨励している。さらに、収量向上技術による気候への影響を相殺するため、政府は農家に気候に配慮した農法を採用するよう呼びかけている。タイ政府は、畜産など特定の応用分野での研修イニシアティブも立ち上げている。 インドネシアでは現在、農業バリューチェーン開発(ICARE)プロジェクトが進行中で、9つの特定地域で持続可能で包括的な農業バリューチェーンを促進するモデルの開発に重点を置いている。注目すべきイノベーションのひとつに、ガジャマダ大学農業技術学部の研究者が開発した統合大豆農業産業システム、スマート・アグリカルチュラル・エンタープライズ(SAE)がある。このシステムは、インドネシアで最も人気のあるタンパク質であるテンペの生産に使用されている。インドネシア中央統計局(BPS)によると、インドネシアにおける大豆の年間必要量は280万トンと推定されているが、現在の国内生産量はわずか80万トンである。予測期間中、こうした要因がアジア太平洋地域の市場成長を牽引すると予想される。 競争に関する洞察 市場の主要企業としては、マイクロソフト株式会社、富士通株式会社などが挙げられる。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. THAILAND 8.1.5.5.1. THAILAND AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. INDONESIA 8.1.5.6.1. INDONESIA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AIRBUS SAS 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. AT&T 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. CERES IMAGING 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6. CLAAS KGAA MBH 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. DEERE & COMPANY 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. FUJITSU 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. HEXAGON AB 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. IBM CORPORATION 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. MICROSOFT CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. TOPCON CORPORATION 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TRIMBLE INC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. AUTOMATION IS BECOMING AN INTEGRAL PART OF THE AGRICULTURAL SECTOR 2.5.2. RISE OF CORPORATE FARMING IN THE REGION 2.5.3. CONCERNS REGARDING DATA PRIVACY AND DATA OWNERSHIP 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASED DEMAND FOR FOOD PRODUCTION 3.1.2. ECONOMIC NECESSITY OF PRECISION AGRICULTURE 3.1.3. NEED FOR MINIMAL CAPITAL INVESTMENT 3.1.4. INNOVATION AND TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN AGRICULTURE 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. LACK OF TECHNICAL EXPERTISE AMONG FARMERS 3.2.2. POOR CONNECTIVITY IMPACTS TECHNOLOGICAL SERVICES 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.4. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.5. KEY BUYING CRITERIA 4.5.1. DATA ANALYSIS 4.5.2. CONNECTIVITY 4.5.3. DATA SECURITY 4.5.4. DATA COLLECTION FREQUENCY 5. MARKET BY TECHNOLOGY 5.1. DATA ANALYTICS & INTELLIGENCE 5.2. GUIDANCE TECHNOLOGY 5.3. SENSING TECHNOLOGY 5.4. VARIABLE RATE APPLICATION TECHNOLOGY 5.5. OTHER TECHNOLOGIES 6. MARKET BY TYPE 6.1. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS) 6.2. EQUIPMENT AS A SERVICE (EAAS) 7. MARKET BY APPLICATION 7.1. YIELD MAPPING AND MONITORING 7.2. SOIL MANAGEMENT 7.3. CROP HEALTH MANAGEMENT 7.4. NAVIGATION AND POSITIONING 7.5. OTHER APPLICATIONS 8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 8.1. ASIA-PACIFIC 8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 8.1.2. ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET DRIVERS 8.1.3. ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET CHALLENGES 8.1.4. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET 8.1.5. COUNTRY ANALYSIS 8.1.5.1. CHINA 8.1.5.1.1. CHINA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.2. JAPAN 8.1.5.2.1. JAPAN AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.3. INDIA 8.1.5.3.1. INDIA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.4. SOUTH KOREA 8.1.5.4.1. SOUTH KOREA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.5. THAILAND 8.1.5.5.1. THAILAND AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.6. INDONESIA 8.1.5.6.1. INDONESIA AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.7. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 8.1.5.7.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 8.1.5.8. REST OF ASIA-PACIFIC 8.1.5.8.1. REST OF ASIA-PACIFIC AGRICULTURE TECHNOLOGY AS A SERVICE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9. COMPETITIVE LANDSCAPE 9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 9.1.1. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS 9.1.2. PARTNERSHIPS AND AGREEMENTS 9.1.3. MERGERS & ACQUISITIONS 9.2. COMPANY PROFILES 9.2.1. ACCENTURE 9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.2. AGCO CORPORATION 9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.3. AIRBUS SAS 9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.4. AT&T 9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.5. CERES IMAGING 9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6. CLAAS KGAA MBH 9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.7. DEERE & COMPANY 9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.8. FUJITSU 9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.8.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.9. HEXAGON AB 9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.9.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.10. IBM CORPORATION 9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.10.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.11. MICROSOFT CORPORATION 9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.11.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.12. RAVEN INDUSTRIES (ACQUIRED BY CNH INDUSTRIAL NV) 9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.12.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.13. TOPCON CORPORATION 9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.13.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES 9.2.14. TRIMBLE INC 9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 9.2.14.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 9.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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