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欧州の食品・医薬品用食用包装市場予測 2023-2032


EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET FORECAST 2023-2032

主な調査結果 欧州の食品・医薬品用可食包装市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 4.10%を記録すると予測される。市場成長促進要因としては、食品・飲料セクターの需要増加、消費者のライフスタイルの変化、包装... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年6月16日 US$1,600
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148 英語

 

サマリー

主な調査結果
欧州の食品・医薬品用可食包装市場は、予測期間2023-2032年にCAGR 4.10%を記録すると予測される。市場成長促進要因としては、食品・飲料セクターの需要増加、消費者のライフスタイルの変化、包装・加工食品需要の増加、包装商品への消費者のアクセスの増加、プラスチック汚染への懸念などが挙げられる。
市場インサイト
欧州の食品・医薬品可食包装市場の成長評価には、フランス、スペイン、イタリア、英国、ドイツ、ベルギー、北欧諸国、その他欧州の分析が含まれる。フランス包装業界は、世界的に最も大きく確立された市場の1つであり、人口動態、都市化、雇用率の変化により、消費者の支出や買い物習慣に変化が生じている。これらの要因は、食用包装を含む革新的なパッケージング・ソリューションの必要性を後押ししており、予測期間には需要の増加が見込まれている。
フランスでは、2040年までに使い捨てプラスチックの使用を禁止するなど、プラスチック包装に対する厳しい法律が制定されており、同国の食用包装市場の成長を後押しすることになりそうだ。2025年までにプラスチックを100%リサイクルするという公約は、持続可能な代替包装の必要性をさらに強調している。廃棄物回避と循環型経済を促進する法律が最近採択されたことで、フランスの包装業界は環境に優しいソリューションを提供する必要に迫られており、その結果、食用包装の消費を促進している。
一方、ドイツは、包装食品や栄養補助食品分野での包装サイズ縮小の需要に牽引され、可食包装市場をリードしている。少人数世帯や一人世帯の増加、外出先での包装の利便性といった要因が、可食性包装材料の需要増加に寄与している。さらに、プラスチック汚染に対する国の法律が、食用包装を含む環境に優しい包装ソリューションの採用を後押しすると予想される。
競争洞察
市場をリードする企業には、Devro、AllinAll Ingredients Ltdなどがあります。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. EMERGING USE OF NANOTECHNOLOGY IN EDIBLE PACKAGING
2.5.2. WIDE ARRAY OF BIOMATERIALS AVAILABLE FOR EDIBLE PACKAGING
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING CONCERNS ASSOCIATED WITH INCREASING PACKAGING WASTE
3.1.2. SURGE IN DEMAND FOR PROCESSED FOODS
3.1.3. FAVORABLE INITIATIVES THROUGH RESEARCH, DEVELOPMENT, & PRODUCT LAUNCHES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES WITH THE COMMERCIALIZATION OF EDIBLE PACKAGING
3.2.2. RELUCTANT CONSUMER ACCEPTANCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. EDIBLE PACKAGING MARKET ANALYSIS
4.2.1. TYPES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.2. ADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.3. DISADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.4. DESIRABLE CHARACTERISTICS OF EDIBLE PACKAGING
4.2.5. EDIBLE PACKAGING PRODUCTION METHODS
4.2.5.1. EDIBLE FILM-FORMING TECHNIQUES
4.2.5.2. EDIBLE COATING-FORMING TECHNIQUES
4.3. KEY MARKET TRENDS
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RAW MATERIALS
4.8.2. EDIBLE PACKAGING DEVELOPMENT & MANUFACTURING
4.8.3. SALES AND DISTRIBUTION
4.8.4. END-USERS
4.9. PATENT ANALYSIS
5. MARKET BY SOURCE
5.1. PLANT-BASED
5.2. ANIMAL-BASED
6. MARKET BY COMPONENT
6.1. PROTEIN
6.2. POLYSACCHARIDE
6.3. LIPID
6.4. OTHER COMPONENTS
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. FOOD
7.1.1. FRESH FOOD
7.1.2. BAKERY & CONFECTIONERY
7.1.3. FROZEN FOOD
7.1.4. OTHER FOODS
7.2. PHARMACEUTICAL
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. EUROPE
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET DRIVERS
8.1.3. EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET CHALLENGES
8.1.4. REGULATORY FRAMEWORK IN EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
8.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
8.1.6. COUNTRY ANALYSIS
8.1.6.1. UNITED KINGDOM
8.1.6.1.1. UNITED KINGDOM EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.2. GERMANY
8.1.6.2.1. GERMANY EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.3. FRANCE
8.1.6.3.1. FRANCE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.4. ITALY
8.1.6.4.1. ITALY EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.5. SPAIN
8.1.6.5.1. SPAIN EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.6. NORDIC COUNTRIES
8.1.6.6.1. NORDIC COUNTRIES EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.7. BELGIUM
8.1.6.7.1. BELGIUM EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.8. REST OF EUROPE
8.1.6.8.1. REST OF EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. ALLINALL INGREDIENTS LTD
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.2. AMTREX NATURE CARE PVT LTD
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.3. APEEL SCIENCES
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.4. DECOMER TECHNOLOGY OÜ
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.5. DEVRO LIMITED
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.6. EVOWARE
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCT LIST
9.2.7. GLANBIA NUTRITIONALS INC
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCT LIST
9.2.8. INGREDION INC
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCT LIST
9.2.9. JRF TECHNOLOGY LLC
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCT LIST
9.2.10. MANTROSE-HAEUSER CO INC
9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.10.2. PRODUCT LIST
9.2.11. MONOSOL LLC
9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.11.2. PRODUCT LIST
9.2.12. NAGASE & CO LTD
9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.12.2. PRODUCT LIST
9.2.13. NOTPLA LIMITED
9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.13.2. PRODUCT LIST
9.2.14. PACE INTERNATIONAL
9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.14.2. PRODUCT LIST
9.2.15. TATE & LYLE PLC
9.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Europe edible packaging in food & pharmaceutical market is predicted to record a 4.10% CAGR during the forecast period, 2023-2032. The market growth drivers include rising demand from the food and beverage sector, changing consumer lifestyles, increased demand for packaging and processed foods, growing consumer access to packaged goods, and concerns over plastic pollution.
MARKET INSIGHTS
The Europe edible packaging in food & pharmaceutical market growth evaluation includes the analysis of France, Spain, Italy, the United Kingdom, Germany, Belgium, Nordic Countries, and Rest of Europe. The France packaging industry, one of the largest and most established markets globally, is experiencing shifts in consumer spending and shopping habits due to changing demographics, urbanization, and employment rates. These factors drive the need for innovative packaging solutions, including edible packaging, expected to witness increased demand in the forecast period.
France’s stringent legislation against plastic packaging, such as the ban on single-use plastics by 2040, is set to propel the country’s edible packaging market growth. The commitment to recycling 100% of plastics by 2025 further emphasizes the need for sustainable packaging alternatives. With the recent adoption of laws promoting waste avoidance and the circular economy, the packaging industry in France is under pressure to provide eco-friendly solutions, thus driving the consumption of edible packaging.
On the other hand, Germany leads the edible packaging market, driven by the demand for reduced pack sizes in the packaged food and nutraceutical sectors. Factors like the rise of small or one-person households and the convenience of on-the-go packaging contribute to the increased demand for edible packaging materials. Additionally, the country’s legislation against plastic pollution is expected to boost the adoption of eco-friendly packaging solutions, including edible packaging.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the leading market players include Devro, AllinAll Ingredients Ltd, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. EMERGING USE OF NANOTECHNOLOGY IN EDIBLE PACKAGING
2.5.2. WIDE ARRAY OF BIOMATERIALS AVAILABLE FOR EDIBLE PACKAGING
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING CONCERNS ASSOCIATED WITH INCREASING PACKAGING WASTE
3.1.2. SURGE IN DEMAND FOR PROCESSED FOODS
3.1.3. FAVORABLE INITIATIVES THROUGH RESEARCH, DEVELOPMENT, & PRODUCT LAUNCHES
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES WITH THE COMMERCIALIZATION OF EDIBLE PACKAGING
3.2.2. RELUCTANT CONSUMER ACCEPTANCE
4. KEY ANALYTICS
4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
4.2. EDIBLE PACKAGING MARKET ANALYSIS
4.2.1. TYPES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.2. ADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.3. DISADVANTAGES OF EDIBLE PACKAGING
4.2.4. DESIRABLE CHARACTERISTICS OF EDIBLE PACKAGING
4.2.5. EDIBLE PACKAGING PRODUCTION METHODS
4.2.5.1. EDIBLE FILM-FORMING TECHNIQUES
4.2.5.2. EDIBLE COATING-FORMING TECHNIQUES
4.3. KEY MARKET TRENDS
4.4. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.4.1. BUYERS POWER
4.4.2. SUPPLIERS POWER
4.4.3. SUBSTITUTION
4.4.4. NEW ENTRANTS
4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM
4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.8.1. RAW MATERIALS
4.8.2. EDIBLE PACKAGING DEVELOPMENT & MANUFACTURING
4.8.3. SALES AND DISTRIBUTION
4.8.4. END-USERS
4.9. PATENT ANALYSIS
5. MARKET BY SOURCE
5.1. PLANT-BASED
5.2. ANIMAL-BASED
6. MARKET BY COMPONENT
6.1. PROTEIN
6.2. POLYSACCHARIDE
6.3. LIPID
6.4. OTHER COMPONENTS
7. MARKET BY APPLICATION
7.1. FOOD
7.1.1. FRESH FOOD
7.1.2. BAKERY & CONFECTIONERY
7.1.3. FROZEN FOOD
7.1.4. OTHER FOODS
7.2. PHARMACEUTICAL
8. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
8.1. EUROPE
8.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
8.1.2. EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET DRIVERS
8.1.3. EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET CHALLENGES
8.1.4. REGULATORY FRAMEWORK IN EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
8.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET
8.1.6. COUNTRY ANALYSIS
8.1.6.1. UNITED KINGDOM
8.1.6.1.1. UNITED KINGDOM EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.2. GERMANY
8.1.6.2.1. GERMANY EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.3. FRANCE
8.1.6.3.1. FRANCE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.4. ITALY
8.1.6.4.1. ITALY EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.5. SPAIN
8.1.6.5.1. SPAIN EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.6. NORDIC COUNTRIES
8.1.6.6.1. NORDIC COUNTRIES EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.7. BELGIUM
8.1.6.7.1. BELGIUM EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
8.1.6.8. REST OF EUROPE
8.1.6.8.1. REST OF EUROPE EDIBLE PACKAGING IN FOOD & PHARMACEUTICAL MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. ALLINALL INGREDIENTS LTD
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.2. AMTREX NATURE CARE PVT LTD
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.3. APEEL SCIENCES
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.4. DECOMER TECHNOLOGY OÜ
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.5. DEVRO LIMITED
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.6. EVOWARE
9.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.6.2. PRODUCT LIST
9.2.7. GLANBIA NUTRITIONALS INC
9.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.7.2. PRODUCT LIST
9.2.8. INGREDION INC
9.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.8.2. PRODUCT LIST
9.2.9. JRF TECHNOLOGY LLC
9.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.9.2. PRODUCT LIST
9.2.10. MANTROSE-HAEUSER CO INC
9.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.10.2. PRODUCT LIST
9.2.11. MONOSOL LLC
9.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.11.2. PRODUCT LIST
9.2.12. NAGASE & CO LTD
9.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.12.2. PRODUCT LIST
9.2.13. NOTPLA LIMITED
9.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.13.2. PRODUCT LIST
9.2.14. PACE INTERNATIONAL
9.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.14.2. PRODUCT LIST
9.2.15. TATE & LYLE PLC
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9.2.15.2. PRODUCT LIST

 

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