米国医薬品サプライチェーンマネジメント市場予測 2023-2030UNITED STATES PHARMACEUTICAL SUPPLY CHAIN MANAGEMENT MARKET FORECAST 2023-2030 主な調査結果 米国の医薬品サプライチェーン管理市場は、2023年から2030年の予測期間においてCAGR 8.84%で成長すると予測されています。同国の市場成長は、高いデジタル変革率、革新的な最先端技術の採用の急増... もっと見る
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サマリー主な調査結果米国の医薬品サプライチェーン管理市場は、2023年から2030年の予測期間においてCAGR 8.84%で成長すると予測されています。同国の市場成長は、高いデジタル変革率、革新的な最先端技術の採用の急増、医薬品への支出の増加によって促進されます。 市場インサイト 米国の大規模な医療機関は、物流センターの購入またはリース、トラック車両の運用に傾斜しています。流通を自社で行うという決定は、特に医薬品の供給において、法令遵守などの問題を直接管理するためです。さらに、病院のサプライチェーンをインソーシングすることで、大幅なコスト削減につながると主張する組織もあります。例えば、米国の医療機関であるマーシー・ヘルス・システムは、保管と輸送をインソースすることで、流通コストと物流を年間最大30%削減することに成功しました。 また、DQSAのTitle IIであるDrug Supply Chain Security Act (DSCSA)では、米国内で流通する特定の処方薬を識別・追跡するために、パッケージレベルでの商品の相互運用性、電子追跡を実現するための手順を詳しく説明しています。この措置により、食品医薬品局(FDA)の能力が向上し、盗難、偽造、汚染、またはその他の危険な医薬品から顧客を守ることができるようになります。さらに、これらの措置は、医薬品のサプライチェーンから潜在的に有害な医薬品を特定し、排除することを促進するものです。したがって、前述の要因は、推定期間中に米国の医薬品サプライチェーンマネジメント市場の成長を促進するものと思われます。 競合他社の洞察 市場の主要企業は、Oracle Corporation、Cardinal Health、McKesson Corporationなどです。 当社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクス(推進要因、抑制要因、機会、課題)の戦略的な内訳説明 - すべてのセグメント、サブセグメント、地域について、最低9年間の市場予測と3年間の過去データ - 市場セグメンテーション:主要なセグメントを徹底的に評価し、その市場規模を推定します。 - 地域別分析:地域および国別セグメントの評価とその市場占有率 - 主要な分析ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要な購買基準など。 - 競合環境は、主要企業を要因や市場シェアなどに基づいて理論的に説明するものです。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS IN HEALTHCARE 3.1.2. ADOPTION OF GS1 STANDARD SYSTEM 3.1.3. GROWING PRESSURE TO REDUCE HEALTHCARE COSTS 3.1.4. SURGING DEMAND FOR PHARMACEUTICALS PRODUCTS 3.1.5. HIGH PREVALENCE OF DRUG COUNTERFEITING IN THE PHARMA INDUSTRY 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS IN HEALTHCARE DATA EXCHANGE 3.2.2. HIGH OPERATIONAL COSTS OF HEALTHCARE SCM SOFTWARE 3.2.3. TECHNICAL PROBLEMS ASSOCIATED WITH SCM SOFTWARE 3.2.4. SECURITY ISSUES IN WEAK SCM LINKS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.1.1. TRANSPORTATION MANAGEMENT SYSTEM 5.1.2. PLANNING & ANALYTICS 5.1.3. WAREHOUSE & INVENTORY MANAGEMENT SYSTEM 5.1.4. PROCUREMENT & SOURCING 5.1.5. MANUFACTURING EXECUTION SYSTEM 5.2. SERVICE 5.2.1. PROFESSIONAL SERVICES 5.2.2. MANAGED SERVICES 6. MARKET BY DEPLOYMENT MODE 6.1. ON-PREMISE 6.2. CLOUD-BASED 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. PRODUCT LAUNCHES 7.1.2. PARTNERSHIPS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. CARDINAL HEALTH 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. INFOR 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. MANHATTAN ASSOCIATES 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. MCKESSON CORPORATION 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. ORACLE CORPORATION 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.6. SAP SE 7.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.7. TECSYS INC 7.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. INCREASING APPLICATION OF CLOUD COMPUTING SYSTEMS IN HEALTHCARE 3.1.2. ADOPTION OF GS1 STANDARD SYSTEM 3.1.3. GROWING PRESSURE TO REDUCE HEALTHCARE COSTS 3.1.4. SURGING DEMAND FOR PHARMACEUTICALS PRODUCTS 3.1.5. HIGH PREVALENCE OF DRUG COUNTERFEITING IN THE PHARMA INDUSTRY 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. STRINGENT REGULATIONS IN HEALTHCARE DATA EXCHANGE 3.2.2. HIGH OPERATIONAL COSTS OF HEALTHCARE SCM SOFTWARE 3.2.3. TECHNICAL PROBLEMS ASSOCIATED WITH SCM SOFTWARE 3.2.4. SECURITY ISSUES IN WEAK SCM LINKS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY TECHNOLOGY TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 5. MARKET BY COMPONENT 5.1. SOLUTION 5.1.1. TRANSPORTATION MANAGEMENT SYSTEM 5.1.2. PLANNING & ANALYTICS 5.1.3. WAREHOUSE & INVENTORY MANAGEMENT SYSTEM 5.1.4. PROCUREMENT & SOURCING 5.1.5. MANUFACTURING EXECUTION SYSTEM 5.2. SERVICE 5.2.1. PROFESSIONAL SERVICES 5.2.2. MANAGED SERVICES 6. MARKET BY DEPLOYMENT MODE 6.1. ON-PREMISE 6.2. CLOUD-BASED 7. COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 7.1.1. PRODUCT LAUNCHES 7.1.2. PARTNERSHIPS 7.2. COMPANY PROFILES 7.2.1. CARDINAL HEALTH 7.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.1.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.2. INFOR 7.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.2.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.3. MANHATTAN ASSOCIATES 7.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.3.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.4. MCKESSON CORPORATION 7.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.4.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.5. ORACLE CORPORATION 7.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.5.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.6. SAP SE 7.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.6.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 7.2.7. TECSYS INC 7.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 7.2.7.2. PRODUCTS / SERVICES LIST 7.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |