世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米植物由来食品・飲料市場予測 2023-2032


NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032

主な調査結果 北米の植物性食品・飲料市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 10.61%で進展すると予測される。動物性製品の摂取による食物アレルギーは、米国の人口の間で一般的である。さらに、人口の大部分... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年4月21日 US$1,600
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
147 英語

 

サマリー

主な調査結果
北米の植物性食品・飲料市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 10.61%で進展すると予測される。動物性製品の摂取による食物アレルギーは、米国の人口の間で一般的である。さらに、人口の大部分が乳糖不耐症やセリアック病のような食品&飲料関連の病気にかかっている。
市場インサイト
北米の植物ベースの食品&飲料市場の成長評価については、米国とカナダを対象とする。カナダでは、代替タンパク質の供給状況が急速に変化している。また、菜食主義やベジタリアニズムへと消費者パターンがシフトしているため、植物ベースの肉・乳製品代替食品への需要が高まっている。一方、若い世代は栄養価が高く、持続可能な自然食品を好むようになっている。そのため、ほとんどの企業が植物由来の食品を製造し、食品・健康食品に取り入れている。例えば、Maple Leaf Foodsは2019年4月に植物由来の食肉施設に3億1,000万ドルを投資し、生産能力を増強した。
さらに、カナダ国民は肉を排除するか摂取を制限する食生活を実践している。これにより、植物由来の肉や乳製品の需要が高まるだろう。例えば、枝豆、キヌア、テンペ、豆腐は消費者の買い物かごの中で重要性を増している。同様に、肉なしの鶏肉やハンバーガーは、最も人気のある植物性代替肉であり、肉なしのベーコン、スライス、デリ、ホットドッグがそれに続く。こうした要因がカナダの植物性食品・飲料市場の需要を押し上げている。
競争洞察
市場で著名な企業には、Beyond Meat Inc、Conagra Brands、Blue Diamond Growersなどがある。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要調査結果の調査
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK
2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS
3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS
3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES
3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS
3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.6.2. FOOD MANUFACTURERS
4.6.3. DISTRIBUTORS
4.6.4. END-USERS
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES
5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS
5.1.2. PLANT-BASED CHEESE
5.1.3. PLANT-BASED YOGURT
5.1.4. PLANT-BASED CREAMER
5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS
5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES
5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN
5.2.2. TOFU
5.2.3. TEMPEH
5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES
5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS
5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS
5.5. PLANT-BASED BEVERAGES
5.5.1. PLANT-BASED MILK
5.5.1.1. SOY MILK
5.5.1.2. ALMOND MILK
5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK
5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES
5.5.3. COFFEE
5.5.4. TEA
5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES
5.6. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY SOURCE
6.1. SOY
6.2. WHEAT
6.3. PEA
6.4. COCONUT
6.5. ALMOND
6.6. CASHEW
6.7. OTHER SOURCES
7. MARKET BY STORAGE
7.1. FROZEN
7.2. REFRIGERATED
7.3. SHELF-STABLE
8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS
8.1.2. CONVENIENCE STORES
8.1.3. SPECIALTY STORES
8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS
8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES
9.1.4. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
9.1.6. COUNTRY ANALYSIS
9.1.6.1. UNITED STATES
9.1.6.1.1. UNITED STATES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.6.2. CANADA
9.1.6.2.1. CANADA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. ADM
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCT LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. AMY’S KITCHEN INC
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCT LIST
10.2.3. BEYOND MEAT INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCT LIST
10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCT LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCT LIST
10.2.6. CONAGRA BRANDS
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCT LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. DAIYA FOODS INC
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCT LIST
10.2.8. DANONE SA
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCT LIST
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. GENERAL MILLS INC
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCT LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCT LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. KEVITA INC
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCT LIST
10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCT LIST
10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.13. MEATLESS FARM
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCT LIST
10.2.14. NESTLE SA
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCT LIST
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCT LIST
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る


 

Summary

KEY FINDINGS
The North America plant-based food & beverage market growth is anticipated to progress at a CAGR of 10.61% during the forecast period, 2023-2032. Food allergies due to animal-based product consumption are common among the American population. In addition, a large part of the population has food & beverage-related illnesses like lactose intolerance and celiac disease.
MARKET INSIGHTS
The United States and Canada are assessed for the North America plant-based food & beverage market growth evaluation. In Canada, the supply landscape for alternative protein has transitioned rapidly. Also, there has been a rising demand for plant-based meat & dairy alternatives due to the shifting consumer patterns toward veganism and vegetarianism. Whereas the younger generation is increasingly preferring nutritional, sustainable, and natural food products. Accordingly, most companies are manufacturing plant-based food products and incorporating them into food & health products. For instance, Maple Leaf Foods invested $310 million in its plant-based meat facility in April 2019 to increase production capacity.
Furthermore, the Canadian population is following a diet that either eliminates meat or limits its intake. This is set to raise the demand for plant-based meat and dairy products. For instance, edamame, quinoa, tempeh, and tofu have gained relevance in the shopping basket of consumers. Similarly, meatless poultry and burgers are the most popular plant-based meat alternatives, followed by meatless bacon, slices, deli, and hot dogs. Such factors propel the Canada plant-based food & beverage market demands.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the eminent firms in the market are Beyond Meat Inc, Conagra Brands, Blue Diamond Growers, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• The competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. MARKET OVERVIEW
2.3. SCOPE OF STUDY
2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK
2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS
3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS
3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES
3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS
3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.2.1. BUYERS POWER
4.2.2. SUPPLIERS POWER
4.2.3. SUBSTITUTION
4.2.4. NEW ENTRANTS
4.2.5. INDUSTRY RIVALRY
4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES
4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.6.2. FOOD MANUFACTURERS
4.6.3. DISTRIBUTORS
4.6.4. END-USERS
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES
5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS
5.1.2. PLANT-BASED CHEESE
5.1.3. PLANT-BASED YOGURT
5.1.4. PLANT-BASED CREAMER
5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS
5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES
5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN
5.2.2. TOFU
5.2.3. TEMPEH
5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES
5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS
5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS
5.5. PLANT-BASED BEVERAGES
5.5.1. PLANT-BASED MILK
5.5.1.1. SOY MILK
5.5.1.2. ALMOND MILK
5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK
5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES
5.5.3. COFFEE
5.5.4. TEA
5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES
5.6. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY SOURCE
6.1. SOY
6.2. WHEAT
6.3. PEA
6.4. COCONUT
6.5. ALMOND
6.6. CASHEW
6.7. OTHER SOURCES
7. MARKET BY STORAGE
7.1. FROZEN
7.2. REFRIGERATED
7.3. SHELF-STABLE
8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS
8.1.2. CONVENIENCE STORES
8.1.3. SPECIALTY STORES
8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS
8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS
9.1. NORTH AMERICA
9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
9.1.2. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS
9.1.3. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES
9.1.4. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK
9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
9.1.6. COUNTRY ANALYSIS
9.1.6.1. UNITED STATES
9.1.6.1.1. UNITED STATES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
9.1.6.2. CANADA
9.1.6.2.1. CANADA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES
10. COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
10.1.1. ACQUISITIONS
10.1.2. PRODUCT LAUNCHES
10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
10.2. COMPANY PROFILES
10.2.1. ADM
10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.1.2. PRODUCT LIST
10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.2. AMY’S KITCHEN INC
10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.2.2. PRODUCT LIST
10.2.3. BEYOND MEAT INC
10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.3.2. PRODUCT LIST
10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS
10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.4.2. PRODUCT LIST
10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY
10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.5.2. PRODUCT LIST
10.2.6. CONAGRA BRANDS
10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.6.2. PRODUCT LIST
10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.7. DAIYA FOODS INC
10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.7.2. PRODUCT LIST
10.2.8. DANONE SA
10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.8.2. PRODUCT LIST
10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.9. GENERAL MILLS INC
10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.9.2. PRODUCT LIST
10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC
10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.10.2. PRODUCT LIST
10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.11. KEVITA INC
10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.11.2. PRODUCT LIST
10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT
10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.12.2. PRODUCT LIST
10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.13. MEATLESS FARM
10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.13.2. PRODUCT LIST
10.2.14. NESTLE SA
10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.14.2. PRODUCT LIST
10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC
10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW
10.2.15.2. PRODUCT LIST
10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?


Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る