北米植物由来食品・飲料市場予測 2023-2032NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 北米の植物性食品・飲料市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 10.61%で進展すると予測される。動物性製品の摂取による食物アレルギーは、米国の人口の間で一般的である。さらに、人口の大部分... もっと見る
サマリー主な調査結果北米の植物性食品・飲料市場の成長は、予測期間2023-2032年にCAGR 10.61%で進展すると予測される。動物性製品の摂取による食物アレルギーは、米国の人口の間で一般的である。さらに、人口の大部分が乳糖不耐症やセリアック病のような食品&飲料関連の病気にかかっている。 市場インサイト 北米の植物ベースの食品&飲料市場の成長評価については、米国とカナダを対象とする。カナダでは、代替タンパク質の供給状況が急速に変化している。また、菜食主義やベジタリアニズムへと消費者パターンがシフトしているため、植物ベースの肉・乳製品代替食品への需要が高まっている。一方、若い世代は栄養価が高く、持続可能な自然食品を好むようになっている。そのため、ほとんどの企業が植物由来の食品を製造し、食品・健康食品に取り入れている。例えば、Maple Leaf Foodsは2019年4月に植物由来の食肉施設に3億1,000万ドルを投資し、生産能力を増強した。 さらに、カナダ国民は肉を排除するか摂取を制限する食生活を実践している。これにより、植物由来の肉や乳製品の需要が高まるだろう。例えば、枝豆、キヌア、テンペ、豆腐は消費者の買い物かごの中で重要性を増している。同様に、肉なしの鶏肉やハンバーガーは、最も人気のある植物性代替肉であり、肉なしのベーコン、スライス、デリ、ホットドッグがそれに続く。こうした要因がカナダの植物性食品・飲料市場の需要を押し上げている。 競争洞察 市場で著名な企業には、Beyond Meat Inc、Conagra Brands、Blue Diamond Growersなどがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果の調査 - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、阻害要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因、市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED STATES 9.1.6.1.1. UNITED STATES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. CANADA 9.1.6.2.1. CANADA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. AMY’S KITCHEN INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT LIST 10.2.3. BEYOND MEAT INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT LIST 10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT LIST 10.2.6. CONAGRA BRANDS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. DAIYA FOODS INC 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT LIST 10.2.8. DANONE SA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. GENERAL MILLS INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCT LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCT LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. KEVITA INC 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCT LIST 10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED STATES 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. NORTH AMERICA 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN NORTH AMERICA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED STATES 9.1.6.1.1. UNITED STATES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. CANADA 9.1.6.2.1. CANADA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. AMY’S KITCHEN INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT LIST 10.2.3. BEYOND MEAT INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT LIST 10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT LIST 10.2.6. CONAGRA BRANDS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. DAIYA FOODS INC 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT LIST 10.2.8. DANONE SA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. GENERAL MILLS INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCT LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCT LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. KEVITA INC 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCT LIST 10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートInkwood Research社の飲料分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |