欧州植物由来食品・飲料市場予測 2023-2032EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 欧州の植物性食品・飲料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 10.80%を記録する。動物性食品の消費を最小限に抑えたいという志向の高まりと、家畜の生産と維持が環境に与える影響に対する意識の高まり... もっと見る
サマリー主な調査結果欧州の植物性食品・飲料市場は予測期間2023-2032年にCAGR 10.80%を記録する。動物性食品の消費を最小限に抑えたいという志向の高まりと、家畜の生産と維持が環境に与える影響に対する意識の高まりが、同地域の市場需要を押し上げている。 市場洞察 ドイツ、北欧諸国、英国、イタリア、スペイン、フランス、その他の欧州が、欧州の植物性食品・飲料市場の成長分析対象として評価されている。ドイツでは、フレキシタリアンまたはベジタリアンであると認識している人の数は2019年に800万人に達した。同国の菜食主義者の多くは、食事制限ではなくライフスタイルの選択として菜食主義を採用している。これは、健康、環境、動物福祉に対する関心の高まりにより、ドイツ国民の間で菜食主義やベジタリアンが増加していることに起因している。 その上、同国は食品表示のためにベジタリアンとビーガンの法的定義を打ち出している。さらに、フレキシタリアン人口の増加は、ドイツの食肉セクターを監視下に置いたここ数十年のスキャンダルに起因している。腐った肉の販売、動物虐待の調査、鳥インフルエンザや豚インフルエンザの発生、食肉処理工場での強制労働などの報告である。 イタリアはヴィーガンフレンドリーな食品・飲料の潜在的市場として評価されている。また、同国の小売店では、菜食主義者向けに動物性食品を含まない代替食品・飲料を提供している。豆乳、レンズ豆(豆類とひよこ豆)、じゃがいも、米、パスタ(当たり前だ)、季節の果物などである。 デンマークでは、人口の2.5%がベジタリアンのライフスタイルを実践している。Coop Analyseとデンマーク・ベジタリアン協会によると、18歳から34歳のベジタリアン人口は2019年に5.2%に増加した。さらに、ベジタリアンの数は増加傾向にある。動物倫理が動物製品を避ける顕著な理由として挙げられている。このような要因が、これらの国々における市場成長の原動力となっている。 競合他社の洞察 市場の主要企業には、Nestle SA、The Hain Celestial Group Inc、Meatless Farmなどがある。 弊社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地域別分析:言及された地域および国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明である。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED KINGDOM 9.1.6.1.1. UNITED KINGDOM PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. GERMANY 9.1.6.2.1. GERMANY PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.3. FRANCE 9.1.6.3.1. FRANCE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.4. ITALY 9.1.6.4.1. ITALY PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.5. SPAIN 9.1.6.5.1. SPAIN PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.6. NORDIC COUNTRIES 9.1.6.6.1. NORDIC COUNTRIES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.7. REST OF EUROPE 9.1.6.7.1. REST OF EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. AMY’S KITCHEN INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT LIST 10.2.3. BEYOND MEAT INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT LIST 10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT LIST 10.2.6. CONAGRA BRANDS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. DAIYA FOODS INC 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT LIST 10.2.8. DANONE SA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. GENERAL MILLS INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCT LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCT LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. KEVITA INC 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCT LIST 10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 2.5.2. FAST FOOD BECOMES PLANT-BASED IN EUROPE AND NORTH AMERICA 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. EUROPE 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. UNITED KINGDOM 9.1.6.1.1. UNITED KINGDOM PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. GERMANY 9.1.6.2.1. GERMANY PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.3. FRANCE 9.1.6.3.1. FRANCE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.4. ITALY 9.1.6.4.1. ITALY PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.5. SPAIN 9.1.6.5.1. SPAIN PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.6. NORDIC COUNTRIES 9.1.6.6.1. NORDIC COUNTRIES PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.7. REST OF EUROPE 9.1.6.7.1. REST OF EUROPE PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. AMY’S KITCHEN INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT LIST 10.2.3. BEYOND MEAT INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT LIST 10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT LIST 10.2.6. CONAGRA BRANDS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. DAIYA FOODS INC 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT LIST 10.2.8. DANONE SA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. GENERAL MILLS INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCT LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCT LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. KEVITA INC 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCT LIST 10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(飲料)の最新刊レポートInkwood Research社の飲料分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Inkwood Research社はどのような調査会社ですか?Inkwood Researchは世界40ヶ国以上の国を対象に広範な市場を調査し、世界市場全体を調査したレポートに加え、アジア太平洋地域、欧州、北米などの主要地域や主要国毎のレポートも数多く出版してい... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |