アジア太平洋植物由来食品・飲料市場予測 2023-2032ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2032 主な調査結果 アジア太平洋地域の植物性食品・飲料市場の成長は、評価期間2023-2032年にCAGR 11.06%で増加すると予測される。市場成長の原動力は、同地域におけるベジタリアン料理の人気、代替肉への需要、環境... もっと見る
サマリー主な調査結果アジア太平洋地域の植物性食品・飲料市場の成長は、評価期間2023-2032年にCAGR 11.06%で増加すると予測される。市場成長の原動力は、同地域におけるベジタリアン料理の人気、代替肉への需要、環境意識の高まり、投資と健康への取り組みである。 市場インサイト アジア太平洋地域の植物性食品・飲料市場の成長分析には、タイ、ベトナム、中国、マレーシア、オーストラリア・ニュージーランド、韓国、日本、インド、その他のアジア太平洋地域の評価が含まれる。マレーシアでは消費者の意識が高まり、植物性食品の消費が増加しているため、植物性食品がより身近なものとなっている。ダール、豆腐、ひよこ豆、テンペといった伝統的な食材はアジアやマレーシアで人気がある。需要の高まりと嗜好の変化に伴い、市場に対応するレストランや食品チェーンが台頭している。 Berjaya Food Bhdのような競合他社も市場に参入し、Salaのようなビーガンレストランを発表している。その結果、流通業者、生産者、小売業者は、植物性食品分野でより多くのチャンスを手にしている。マレーシアのFMCG企業は革新的な植物性食品や飲料を製造しており、伝統的な肉食系企業はベジタリアン向け業者と提携し、このトレンドを活用している。 タイでは、環境、動物福祉、健康への懸念から、消費者が植物ベースの食事に関心を持つようになっている。2019年には、革新的な食品新興企業がタイに推定30億ドルを投資した。既存の企業も新興企業も、天然肉と同様の風味と特性を持つ植物性製品の創出を目指している。 競争に関する洞察 市場の大手企業には、ゼネラル・ミルズ(General Mills)、ネスレSA(Nestle SA)などがある。 当社のレポート提供内容は以下の通りです: - 市場全体の主要な調査結果を探る - 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題) - 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測 - 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測 - 地理的分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価 - 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。 - 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明です。 - 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品・サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など 目次TABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR SOUTH KOREA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. CHINA 9.1.6.1.1. CHINA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. JAPAN 9.1.6.2.1. JAPAN PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.3. INDIA 9.1.6.3.1. INDIA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.4. SOUTH KOREA 9.1.6.4.1. SOUTH KOREA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.5. MALAYSIA 9.1.6.5.1. MALAYSIA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.6. THAILAND 9.1.6.6.1. THAILAND PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.7. VIETNAM 9.1.6.7.1. VIETNAM PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. AMY’S KITCHEN INC 10.2.2.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.2.2. PRODUCT LIST 10.2.3. BEYOND MEAT INC 10.2.3.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.3.2. PRODUCT LIST 10.2.4. BLUE DIAMOND GROWERS 10.2.4.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.4.2. PRODUCT LIST 10.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.5. CAMPBELL SOUP COMPANY 10.2.5.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.5.2. PRODUCT LIST 10.2.6. CONAGRA BRANDS 10.2.6.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.6.2. PRODUCT LIST 10.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.7. DAIYA FOODS INC 10.2.7.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.7.2. PRODUCT LIST 10.2.8. DANONE SA 10.2.8.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.8.2. PRODUCT LIST 10.2.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.9. GENERAL MILLS INC 10.2.9.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.9.2. PRODUCT LIST 10.2.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.10. IMPOSSIBLE FOODS INC 10.2.10.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.10.2. PRODUCT LIST 10.2.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.11. KEVITA INC 10.2.11.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.11.2. PRODUCT LIST 10.2.12. LIVING HARVEST TEMPT 10.2.12.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.12.2. PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
SummaryKEY FINDINGS Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY 1.1. STUDY OBJECTIVES 1.2. METHODOLOGY 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS 2. EXECUTIVE SUMMARY 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 2.2. MARKET OVERVIEW 2.3. SCOPE OF STUDY 2.4. CRISIS SCENARIO ANALYSIS 2.4.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 2.5. MAJOR MARKET FINDINGS 2.5.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK 3. MARKET DYNAMICS 3.1. KEY DRIVERS 3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS 3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS 3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES 3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS 3.2. KEY RESTRAINTS 3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS 3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS 4. KEY ANALYTICS 4.1. KEY MARKET TRENDS 4.2. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 4.2.1. BUYERS POWER 4.2.2. SUPPLIERS POWER 4.2.3. SUBSTITUTION 4.2.4. NEW ENTRANTS 4.2.5. INDUSTRY RIVALRY 4.3. GROWTH PROSPECT MAPPING 4.3.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR SOUTH KOREA 4.4. MARKET MATURITY ANALYSIS 4.5. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS 4.6. VALUE CHAIN ANALYSIS 4.6.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS 4.6.2. FOOD MANUFACTURERS 4.6.3. DISTRIBUTORS 4.6.4. END-USERS 5. MARKET BY PRODUCT TYPE 5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES 5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS 5.1.2. PLANT-BASED CHEESE 5.1.3. PLANT-BASED YOGURT 5.1.4. PLANT-BASED CREAMER 5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS 5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES 5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN 5.2.2. TOFU 5.2.3. TEMPEH 5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES 5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS 5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS 5.5. PLANT-BASED BEVERAGES 5.5.1. PLANT-BASED MILK 5.5.1.1. SOY MILK 5.5.1.2. ALMOND MILK 5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK 5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES 5.5.3. COFFEE 5.5.4. TEA 5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES 5.6. OTHER PRODUCT TYPES 6. MARKET BY SOURCE 6.1. SOY 6.2. WHEAT 6.3. PEA 6.4. COCONUT 6.5. ALMOND 6.6. CASHEW 6.7. OTHER SOURCES 7. MARKET BY STORAGE 7.1. FROZEN 7.2. REFRIGERATED 7.3. SHELF-STABLE 8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL 8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS 8.1.2. CONVENIENCE STORES 8.1.3. SPECIALTY STORES 8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS 8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL 9. GEOGRAPHICAL ANALYSIS 9.1. ASIA-PACIFIC 9.1.1. MARKET SIZE & ESTIMATES 9.1.2. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET DRIVERS 9.1.3. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET CHALLENGES 9.1.4. ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET REGULATORY FRAMEWORK 9.1.5. KEY PLAYERS IN ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET 9.1.6. COUNTRY ANALYSIS 9.1.6.1. CHINA 9.1.6.1.1. CHINA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.2. JAPAN 9.1.6.2.1. JAPAN PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.3. INDIA 9.1.6.3.1. INDIA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.4. SOUTH KOREA 9.1.6.4.1. SOUTH KOREA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.5. MALAYSIA 9.1.6.5.1. MALAYSIA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.6. THAILAND 9.1.6.6.1. THAILAND PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.7. VIETNAM 9.1.6.7.1. VIETNAM PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.8. AUSTRALIA & NEW ZEALAND 9.1.6.8.1. AUSTRALIA & NEW ZEALAND PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 9.1.6.9. REST OF ASIA-PACIFIC 9.1.6.9.1. REST OF ASIA-PACIFIC PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET SIZE & OPPORTUNITIES 10. COMPETITIVE LANDSCAPE 10.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS 10.1.1. ACQUISITIONS 10.1.2. PRODUCT LAUNCHES 10.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS 10.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES 10.2. COMPANY PROFILES 10.2.1. ADM 10.2.1.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.1.2. PRODUCT LIST 10.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.2. 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PRODUCT LIST 10.2.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.13. MEATLESS FARM 10.2.13.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.13.2. PRODUCT LIST 10.2.14. NESTLE SA 10.2.14.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.14.2. PRODUCT LIST 10.2.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES 10.2.15. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC 10.2.15.1. COMPANY OVERVIEW 10.2.15.2. PRODUCT LIST 10.2.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
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