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韓国の植物性食品・飲料市場予測 2023-2030


SOUTH KOREA PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET FORECAST 2023-2030

主な調査結果 韓国の植物性食品・飲料市場は予測期間2023-2030年にCAGR 11.25%で推進すると推定される。COVID-19の流行、環境意識の高まり、動物愛護への支持の高まりが市場成長に寄与している。 市場洞察 近... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2023年4月21日 US$1,100
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118 英語

 

サマリー

主な調査結果
韓国の植物性食品・飲料市場は予測期間2023-2030年にCAGR 11.25%で推進すると推定される。COVID-19の流行、環境意識の高まり、動物愛護への支持の高まりが市場成長に寄与している。
市場洞察
近年、韓国の植物ベースの食品・飲料市場は大きな成長を遂げている。この成長は、COVID-19の大流行による健康意識の高まりや代替蛋白源の模索など、さまざまな要因によるものである。環境意識の高まりと動物愛護への支持の高まりも市場の発展に寄与している。
その結果、ベジタリアン/ヴィーガンの分野を脚光を浴びさせるべく、ヴィーガン食品の老舗企業や大企業が市場に参入した。彼らの強力なプロモーションと投資により、ニッチ産業から重要な市場プレーヤーへと変貌を遂げた。
ヴィーガン製品の海外サプライヤーは、韓国の消費者に高品質のヴィーガン製品を幅広く提供する絶好の機会を与えられている。これは、オフライン市場やオンライン市場において、国際企業が提供するビーガン製品や環境にやさしい製品に高い価値が置かれているためである。韓国へのヴィーガン食品の輸入は、他の食品と同じ輸入規則が適用され、輸入に関する独自の規制や手続きはない。輸入後、ヴィーガン製品はオンライン・ストアやその他のチャネルを通じて流通し、多くの場合、韓国ヴィーガン認証機関の認証を受ける。
競争に関する洞察
市場で事業を展開する主要企業には、General Mills Inc、Conagra Brands、Danone SAなどが含まれる。
弊社のレポート提供内容は以下の通りです:
- 市場全体の主要な調査結果を探る
- 市場ダイナミクスの戦略的内訳(促進要因、抑制要因、機会、課題)
- 全セグメント、サブセグメント、地域の3年間の過去データとともに、最低9年間の市場予測
- 市場セグメンテーション:主要セグメントの徹底的な評価と市場予測
- 地理的分析:言及された地域と国レベルのセグメントを市場シェアとともに評価
- 主要分析:ポーターのファイブフォース分析、ベンダーランドスケープ、オポチュニティマトリックス、主要購買基準など。
- 競争環境は、要因や市場シェアなどに基づく主要企業の理論的説明です。
- 企業プロファイリング:詳細な会社概要、提供する製品/サービス、SCOT分析、最近の戦略的展開など


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目次

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS
3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS
3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES
3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS
3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR SOUTH KOREA
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.7.2. FOOD MANUFACTURERS
4.7.3. DISTRIBUTORS
4.7.4. END-USERS
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES
5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS
5.1.2. PLANT-BASED CHEESE
5.1.3. PLANT-BASED YOGURT
5.1.4. PLANT-BASED CREAMER
5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS
5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES
5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN
5.2.2. TOFU
5.2.3. TEMPEH
5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES
5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS
5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS
5.5. PLANT-BASED BEVERAGES
5.5.1. PLANT-BASED MILK
5.5.1.1. SOY MILK
5.5.1.2. ALMOND MILK
5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK
5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES
5.5.3. COFFEE
5.5.4. TEA
5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES
5.6. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY SOURCE
6.1. SOY
6.2. WHEAT
6.3. PEA
6.4. COCONUT
6.5. ALMOND
6.6. CASHEW
6.7. OTHER SOURCES
7. MARKET BY STORAGE
7.1. FROZEN
7.2. REFRIGERATED
7.3. SHELF-STABLE
8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS
8.1.2. CONVENIENCE STORES
8.1.3. SPECIALTY STORES
8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS
8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. CONAGRA BRANDS
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. DANONE SA
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. GENERAL MILLS INC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. NESTLE SA
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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Summary

KEY FINDINGS
The South Korea plant-based food & beverage market is estimated to propel with an 11.25% CAGR during the forecast period, 2023-2030. The COVID-19 pandemic, rising environmental awareness, and increased support for animal rights are contributing to the market growth.
MARKET INSIGHTS
In recent years, the plant-based food and beverage market in South Korea has experienced significant growth. This growth is attributed to various factors, such as the COVID-19 pandemic, which heightened health consciousness and the search for alternative protein sources. The rising environmental awareness and the increased support for animal rights have also contributed to the development of the market.
As a result, established vegan food businesses and major corporations have entered the market, propelling the vegetarian/vegan sector into the limelight. Their robust promotion and investments have transformed it from a niche industry to a significant market player.
Foreign suppliers of vegan products are presented with a significant opportunity to offer Korean consumers a wide range of high-quality vegan options. This is due to the high value placed on vegan and environmentally friendly products from international companies in offline and online markets. Importing vegan food products into Korea is subject to the same import rules as other foods, and there are no unique regulations or procedures governing their importation. After importation, vegan products are distributed through online stores and other channels, often with certification from the Korea Agency of Vegan Certification.
COMPETITIVE INSIGHTS
Key players operating in the market include General Mills Inc, Conagra Brands, Danone SA, etc.
Our report offerings include:
• Explore key findings of the overall market
• Strategic breakdown of market dynamics (Drivers, Restraints, Opportunities, Challenges)
• Market forecasts for a minimum of 9 years, along with 3 years of historical data for all segments, sub-segments, and regions
• Market Segmentation caters to a thorough assessment of key segments with their market estimations.
• Geographical Analysis: Assessments of the mentioned regions and country-level segments with their market share
• Key analytics: Porter’s Five Forces Analysis, Vendor Landscape, Opportunity Matrix, Key Buying Criteria, etc.
• Competitive landscape is the theoretical explanation of the key companies based on factors, market share, etc.
• Company profiling: A detailed company overview, product/services offered, SCOT analysis, and recent strategic developments



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
2.5.1. IMPACT OF COVID-19 ON PLANT-BASED FOOD & BEVERAGE MARKET
2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
2.6.1. EMERGENCE OF HEMP MILK AS A SUBSTITUTE FOR DAIRY-BASED MILK
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. GROWING ADOPTION OF VEGAN AND VEGETARIAN DIETS
3.1.2. FAVORABLE INITIATIVES BY GOVERNMENTS AND ASSOCIATIONS
3.1.3. TRENDING HEALTH AND SUSTAINABILITY LIFESTYLE CHOICES
3.1.4. SURGING FOOD SAFETY AND ANIMAL WELFARE CONCERNS
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. CHALLENGES ASSOCIATED WITH SENSORY PROPERTIES & ALLERGIC REACTIONS OF CERTAIN PLANT PROTEINS
3.2.2. EXORBITANT COSTS OF PLANT-BASED PRODUCTS
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING
4.4.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR SOUTH KOREA
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL SUPPLIERS
4.7.2. FOOD MANUFACTURERS
4.7.3. DISTRIBUTORS
4.7.4. END-USERS
5. MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. PLANT-BASED DAIRY DERIVATIVES
5.1.1. PLANT-BASED ICE CREAM & FROZEN DESSERTS
5.1.2. PLANT-BASED CHEESE
5.1.3. PLANT-BASED YOGURT
5.1.4. PLANT-BASED CREAMER
5.1.5. PLANT-BASED DAIRY SPREADS & DIPS
5.2. PLANT-BASED MEAT SUBSTITUTES
5.2.1. TEXTURED VEGETABLE PROTEIN
5.2.2. TOFU
5.2.3. TEMPEH
5.2.4. MYCOPROTEIN, SEITAN, AND OTHER MEAT SUBSTITUTES
5.3. PLANT-BASED NUTRITION/SNACK BARS
5.4. PLANT-BASED BAKERY PRODUCTS
5.5. PLANT-BASED BEVERAGES
5.5.1. PLANT-BASED MILK
5.5.1.1. SOY MILK
5.5.1.2. ALMOND MILK
5.5.1.3. OTHER PLANT-BASED MILK
5.5.2. PACKAGED SMOOTHIES
5.5.3. COFFEE
5.5.4. TEA
5.5.5. OTHER PLANT-BASED BEVERAGES
5.6. OTHER PRODUCT TYPES
6. MARKET BY SOURCE
6.1. SOY
6.2. WHEAT
6.3. PEA
6.4. COCONUT
6.5. ALMOND
6.6. CASHEW
6.7. OTHER SOURCES
7. MARKET BY STORAGE
7.1. FROZEN
7.2. REFRIGERATED
7.3. SHELF-STABLE
8. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
8.1. STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
8.1.1. SUPERMARKETS/HYPERMARKETS
8.1.2. CONVENIENCE STORES
8.1.3. SPECIALTY STORES
8.1.4. OTHER STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNELS
8.2. NON-STORE-BASED DISTRIBUTION CHANNEL
9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
9.1.1. ACQUISITIONS
9.1.2. PRODUCT LAUNCHES
9.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
9.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
9.2. COMPANY PROFILES
9.2.1. CONAGRA BRANDS
9.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.1.2. PRODUCT LIST
9.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.2. DANONE SA
9.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.2.2. PRODUCT LIST
9.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.3. GENERAL MILLS INC
9.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.3.2. PRODUCT LIST
9.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.4. NESTLE SA
9.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.4.2. PRODUCT LIST
9.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
9.2.5. THE HAIN CELESTIAL GROUP INC
9.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
9.2.5.2. PRODUCT LIST
9.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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