世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

エンタープライズサーチ市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Enterprise Search Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のエンタープライズサーチ市場は、2021年に44億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年までに87億8000万米ドルの市場に達すると予測して... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界のエンタープライズサーチ市場は、2021年に44億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.20%を示し、2027年までに87億8000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

エンタープライズサーチは、権限のあるユーザーが複数の異種ソースからコンテンツを取得するためのソフトウェアソリューションです。エンタープライズサーチは、コンテンツの収集、コンテンツ処理、インデックス作成、クエリ処理、マッチングから構成されます。エンタープライズサーチは、組織の生産性を向上させ、より良い意思決定のための強化された環境を作り出します。また、カスタマーサポートのソリューションとして、よくある質問(FAQ)とその回答を収集し、クイックリファレンス・データベースを構築することもできます。その結果、エンタープライズサーチは、政府機関、商業、医療、小売、メディア、エンターテインメント、銀行、金融サービス、保険(BFSI)などの分野で幅広く利用されています。

エンタープライズサーチの市場動向。
現在、世界中のさまざまな組織で、時間を節約するデータ検索機能を提供するソリューションに対する需要が高まっています。これは、業務効率を向上させるために、複数の企業で大量のデータを管理する必要性が高まっていることと合わせて、市場の主要な推進要因の1つとなっています。また、世界的なクラウドコンピューティングとSaaS(Software as a Service)の台頭により、中小企業におけるホスト型エンタープライズサーチソリューションの採用が増加しています。これは、エンタープライズサーチソリューションが提供する、許可された担当者のみが情報にアクセスできる優れたセキュリティ層と相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、世界中の企業でテキスト分析技術や人工知能(AI)技術の利用が増加していることも、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、エンタープライズサーチソリューションが提供する低メンテナンス、インストールコストの削減、最小限の技術サポートなどのいくつかの利点が、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、急速な技術進歩や、様々な企業における付加価値サービスへの需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のエンタープライズサーチ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、企業規模やエンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

企業規模別の内訳。

小企業
中堅企業
大企業

エンドユーザー別構成比

銀行・金融サービス
ヘルスケア
小売
官公庁・商業施設
メディア・エンターテイメント
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境は、Attivio (ServiceNow), Coveo Solutions Inc, Dassault Systèmes, Google LLC, International Business Machines Corporation, Lucidworks, MarkLogic Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Sinequa and X1 Technologies Inc.の主要企業のプロファイルと共に検討されています。

本レポートで回答した主な質問
世界のエンタープライズサーチ市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のエンタープライズサーチ市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
企業規模に基づく市場の内訳は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題とは?
世界のエンタープライズサーチ市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Enterprise Search Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Enterprise Size
6.1 Small Enterprises
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Medium Enterprises
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Large Enterprises
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End User
7.1 Banking and Financial Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Healthcare
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Retail
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Government and Commercial Offices
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Media and Entertainment
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Attivio (ServiceNow)
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2 Coveo Solutions Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.3 Dassault Systèmes
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
13.3.4 Google LLC
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 SWOT Analysis
13.3.5 International Business Machines Corporation
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.5.4 SWOT Analysis
13.3.6 Lucidworks
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 MarkLogic Corporation
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8 Oracle Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 SAP SE
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials
13.3.9.4 SWOT Analysis
13.3.10 Sinequa
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 X1 Technologies Inc
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global enterprise search market reached a value of US$ 4.46 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 8.78 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Enterprise search is a software solution wherein authorized users can retrieve content from several disparate sources. It comprises content collection, content processing, indexing, query processing, and matching. It helps organizations increase productivity while creating an enhanced environment for better decision making. It also assists in building a quick reference database after collecting the most frequently asked questions (FAQs) and answers for a customer support solution. As a result, enterprise search finds extensive applications in government, commercial, healthcare, retail, media and entertainment, and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors.

Enterprise Search Market Trends:
At present, there is a rise in the demand for solutions offering time-saving data search capabilities in various organizations across the globe. This, along with the growing need for supervising large volumes of data in several enterprises to improve the operational efficiency, represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is an increase in the adoption of hosted enterprise search solutions in small and medium enterprises due to the emergence of cloud computing and Software as a Service (SaaS) worldwide. This, coupled with the better security layer offered by enterprise search solutions for allowing access to information only for the authorized personnel, is propelling the growth of the market. Additionally, the rising utilization of text analytics techniques and artificial intelligence (AI) technologies in businesses around the world is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, several benefits offered by enterprise search solutions, such as low maintenance, reduced installation cost, and minimum technical support, are positively influencing the market. Apart from this, rapid technological advancements, along with the escalating demand for value-added services in various companies, is bolstering the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global enterprise search market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on enterprise size and end user.

Breakup by Enterprise Size:

Small Enterprises
Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by End User:

Banking and Financial Services
Healthcare
Retail
Government and Commercial Offices
Media and Entertainment
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Attivio (ServiceNow), Coveo Solutions Inc., Dassault Systèmes, Google LLC, International Business Machines Corporation, Lucidworks, MarkLogic Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Sinequa and X1 Technologies Inc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global enterprise search market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global enterprise search market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global enterprise search market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Enterprise Search Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Enterprise Size
6.1 Small Enterprises
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Medium Enterprises
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Large Enterprises
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by End User
7.1 Banking and Financial Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Healthcare
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Retail
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Government and Commercial Offices
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Media and Entertainment
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Attivio (ServiceNow)
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.2 Coveo Solutions Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.3 Dassault Systèmes
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.3.4 SWOT Analysis
13.3.4 Google LLC
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 SWOT Analysis
13.3.5 International Business Machines Corporation
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.5.4 SWOT Analysis
13.3.6 Lucidworks
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 MarkLogic Corporation
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8 Oracle Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 SAP SE
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials
13.3.9.4 SWOT Analysis
13.3.10 Sinequa
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 X1 Technologies Inc
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る