世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の中古高級品市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Europe Secondhand Luxury Goods Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

欧州の中古高級品市場は、2021年に152億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、同市場が2027年までに248億米ドルの規模に達し、2022年から2027年の間に8.7%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,699
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
110 英語

 

サマリー

欧州の中古高級品市場は、2021年に152億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、同市場が2027年までに248億米ドルの規模に達し、2022年から2027年の間に8.7%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

中古高級品とは、セカンドユーザーによって購入される高級品やプレミアム品を指します。これらのアイテムには、一般的にアンティーク家具、宝石、美術品、高級靴やアパレル、バッグ、時計などが含まれます。中古の高級品は、通常、耐久性があり、保証期間も長いため、再販市場に適している。ヨーロッパでは、中古の高級品は一般的にオークション、チャリティーイベント、バザー形式の募金活動、個人経営の委託販売店、オンライン小売チャンネルなどで販売されています。

ファッションアパレルから化粧品に至るまで、数多くの高級小売ブランドが幅広く存在していることが、主に欧州の市場成長を牽引しています。高級衣料、アクセサリー、靴などを手頃な価格で購入したいという需要が高まっていることが、欧州の中古高級品市場をさらに促進しています。また、限定カプセルコレクションやファッションドロップの人気が高まっていることも、高級品に希少性をもたらし、中古高級品の需要を高めています。これとは別に、ヨーロッパ諸国における社会経済文化の変化や、中古品の使用に対するスティグマ(烙印)の減少も、市場の成長を後押ししています。さらに、オンライン再販プラットフォームの増加も、中古高級品の需要に拍車をかけている。これらのプラットフォームは、中古品の評判を高めるために高級ブランドと戦略的なパートナーシップや提携を結んでおり、欧州の市場成長を後押ししています。さらに、認証手続きや品質チェックを強化する数々の高度な技術の出現により、顧客が中古の高級品を再販売・購入する際に安全で信頼できる環境が整っています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、欧州の中古高級品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの地域・国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、人口統計、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

宝飾品と時計
ハンドバッグ
衣料品
革小物
フットウェア
アクセサリー
その他

人口動態別構成比

男性
女性
ユニセックス

販売チャネル別構成比。

オフライン
オンライン

国別構成比

フランス
イタリア
イギリス
ドイツ
ロシア
スペイン
その他

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、フェンディ(LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton)、Vestiaire Collective、Harrods Limited、Cartier International (Compagnie Financière Richemont SA), Chrono24, Collector Square, Rewind Vintage Affairs, Audemars Piguet and Chronext AGなどが挙げられている。

本レポートで回答した主な質問
ヨーロッパの中古高級品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は欧州の中古高級品市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
人口統計学に基づく市場の内訳は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
欧州の中古高級品市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Europe Secondhand Luxury Goods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Jewelry and Watches
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Handbags
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Clothing
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Small Leather Goods
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Footwear
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Accessories
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Demography
7.1 Men
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Women
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Unisex
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Offline
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Online
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Country
9.1 France
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Breakup by Product Type
9.1.3 Market Breakup by Demography
9.1.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.1.5 Market Forecast
9.2 Italy
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Breakup by Product Type
9.2.3 Market Breakup by Demography
9.2.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.2.5 Market Forecast
9.3 United Kingdom
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Breakup by Product Type
9.3.3 Market Breakup by Demography
9.3.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.3.5 Market Forecast
9.4 Germany
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Breakup by Product Type
9.4.3 Market Breakup by Demography
9.4.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.4.5 Market Forecast
9.5 Russia
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Product Type
9.5.3 Market Breakup by Demography
9.5.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.5.5 Market Forecast
9.6 Spain
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Breakup by Product Type
9.6.3 Market Breakup by Demography
9.6.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.6.5 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Breakup by Product Type
9.7.3 Market Breakup by Demography
9.7.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.7.5 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter’s Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Fendi (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton)
13.3.2 Vestiaire Collective
13.3.3 Harrods Limited
13.3.4 Cartier International (Compagnie Financière Richemont SA)
13.3.5 Chrono24
13.3.6 Collector Square
13.3.7 Rewind Vintage Affairs
13.3.8 Audemars Piguet
13.3.9 Chronext AG

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe secondhand luxury goods market reached a value of US$ 15.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 24.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Secondhand luxury goods refer to high-end and premium items that are purchased by the second user. These items commonly include antique furniture, jewelry, artworks, luxury footwear and apparel, bags, watches, etc. Secondhand luxury goods are usually durable with an extended warranty period that makes them suitable for the resale market. In Europe, secondhand luxury goods are generally sold at auctions, charity events, bazaar-style fundraisers, privately-owned consignment shops, online retail channels, etc.

The wide presence of numerous luxury retail brands ranging from fashion apparel to cosmetics is primarily driving the market growth in Europe. The growing demand for high-end clothing, accessories, footwear, etc., at affordable prices, is further propelling the market for secondhand luxury goods in Europe. Additionally, the rising popularity of limited capsule collections and fashion drops have also created scarcity for luxury items, which in turn is bolstering the demand for secondhand luxury goods. Apart from this, the changing socio-economic culture across the European countries coupled with the diminishing stigma on using pre-owned goods is also augmenting the market growth. Moreover, the growing number of online re-selling platforms is further fueling the demand for secondhand luxury goods. These platforms are entering into strategic partnerships and alliances with luxury brands for improving the reputation of secondhand products, thereby propelling the market growth in Europe. Additionally, the emergence of numerous advanced technologies for enhanced authentication procedures and quality checks has provided a safe and reliable environment for the customers to re-sell and buy secondhand luxury goods.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Europe secondhand luxury goods market, along with forecasts at the regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, demography and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Jewelry and Watches
Handbags
Clothing
Small Leather Goods
Footwear
Accessories
Others

Breakup by Demography:

Men
Women
Unisex

Breakup by Distribution Channel:

Offline
Online

Breakup by Country:

France
Italy
United Kingdom
Germany
Russia
Spain
Others

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Fendi (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton), Vestiaire Collective, Harrods Limited, Cartier International (Compagnie Financière Richemont SA), Chrono24, Collector Square, Rewind Vintage Affairs, Audemars Piguet and Chronext AG.

Key Questions Answered in This Report:
How has the Europe secondhand luxury goods market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Europe secondhand luxury goods market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the demography?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the Europe secondhand luxury goods market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Europe Secondhand Luxury Goods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Jewelry and Watches
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Handbags
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Clothing
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Small Leather Goods
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Footwear
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Accessories
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Demography
7.1 Men
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Women
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Unisex
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Offline
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Online
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Country
9.1 France
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Breakup by Product Type
9.1.3 Market Breakup by Demography
9.1.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.1.5 Market Forecast
9.2 Italy
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Breakup by Product Type
9.2.3 Market Breakup by Demography
9.2.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.2.5 Market Forecast
9.3 United Kingdom
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Breakup by Product Type
9.3.3 Market Breakup by Demography
9.3.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.3.5 Market Forecast
9.4 Germany
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Breakup by Product Type
9.4.3 Market Breakup by Demography
9.4.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.4.5 Market Forecast
9.5 Russia
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Product Type
9.5.3 Market Breakup by Demography
9.5.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.5.5 Market Forecast
9.6 Spain
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Breakup by Product Type
9.6.3 Market Breakup by Demography
9.6.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.6.5 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Breakup by Product Type
9.7.3 Market Breakup by Demography
9.7.4 Market Breakup by Distribution Channel
9.7.5 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter’s Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Fendi (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton)
13.3.2 Vestiaire Collective
13.3.3 Harrods Limited
13.3.4 Cartier International (Compagnie Financière Richemont SA)
13.3.5 Chrono24
13.3.6 Collector Square
13.3.7 Rewind Vintage Affairs
13.3.8 Audemars Piguet
13.3.9 Chronext AG

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る