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ハプティック技術市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Haptic Technology Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のハプティック技術市場は、2021年に81億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.4%を示し、2027年までに177億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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144 英語

 

サマリー

世界のハプティック技術市場は、2021年に81億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.4%を示し、2027年までに177億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ハプティック技術(運動感覚コミュニケーション)とは、視覚、聴覚、触覚に働きかけることでマルチモデル体験を提供するバーチャルリアリティおよび複合現実感ソリューションのことです。アクチュエーター、ハプティックドライブ、マイクロコントローラーユニットなど、さまざまなデバイスを通じて操作する物理的フィードバックと圧力感度を利用した技術が含まれます。ハプティックアクチュエーターは、電気信号を振動に変換し、操作するユーザーがそれを感知できるようにする電子デバイスです。この技術は、仮想物体、ゲーム機、手術機器、ウェアラブルデバイスの作成と制御、遠隔操作機械やテラボットの効率化などによく利用されています。

家電部門の著しい成長と、機器の拡張性を向上させるためのハプティック技術ソリューションの採用拡大が、市場に好影響を与えている主な要因の1つとなっています。スマートフォン、タブレット、メディアプレーヤー、家電製品、仮想インターフェースにハプティクスが広く採用され、音、タッチ、視覚効果が強化されたことで、製品設計と業務効率の改善が促進されました。さらに、ゲーム用途でのハプティック技術の利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。操作コンソールやジョイスティックなどのゲーム用入力デバイスは、この技術を使用してさまざまな強度の振動や機械的信号を提供し、それによって没入感のあるユーザー体験を実現しています。さらに、自動車や医療用電子機器での3Dタッチスクリーンディスプレイの利用が拡大していることも、市場の成長に寄与しています。その他、ロボット工学、製造業、工業オートメーションにおけるハプティクスの普及や、視覚障害者向けの効率的なツールやデバイスの開発などが、市場をさらに押し上げると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のハプティック技術市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、コンポーネント、フィードバック、テクノロジー、アプリケーションに基づき、市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

アクチュエーター
ドライバとコントローラ
ソフトウェア
その他

フィードバック別構成比

触覚
フォース

技術によるブレークアップ。

キャプティブ
抵抗膜方式
その他

アプリケーション別構成比

自動車・輸送機器
コンシューマーエレクトロニクス
教育・研究
ゲーミング
ヘルスケア
エンジニアリング
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境
当レポートでは、3d Systems Corporation、Haption、Immersion Corporation、Johnson Electric Holdings Limited、Microchip Technology Inc、ON Semiconductor Corporation、Precision Microdrives Ltd、Senseg Oy(O-film Global HK Trading Limited)、SMK Corporation、Synaptics Incorporated、Tactus Technology Inc、 Texas Instruments Incorporated、Ultrahapticsなどの主要企業による市場競争環境も分析されています。

本レポートで回答した主な質問
ハプティック技術の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のハプティック技術市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
フィードバックに基づく市場のブレークアップは?
技術別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のハプティック技術市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Haptic Technology Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Actuators
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Drivers and Controllers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Software
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Feedback
7.1 Tactile
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Force
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Captive
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Resistive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Automotive and Transportation
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Consumer Electronics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Education and Research
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Gaming
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Engineering
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3d Systems Corporation
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Haption
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Immersion Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Johnson Electric Holdings Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Microchip Technology Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 ON Semiconductor Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Precision Microdrives Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Senseg Oy (O-film Global HK Trading Limited)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 SMK Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 Synaptics Incorporated
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Tactus Technology Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Texas Instruments Incorporated
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 Ultrahaptics
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global haptic technology market reached a value of US$ 8.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 17.7 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Haptic technology, or kinesthetic communication, refers to virtual and mixed reality solutions that offer multi-model experiences by engaging sight, sound and touch. It involves technology that uses physical feedback and pressure sensitivity to operate through various devices, such as actuators, haptic drives and microcontroller units. The haptic actuators are electronic devices that convert electric signals to vibrations that can be sensed by the user operating the device. This technology is commonly used for creating and controlling virtual objects, game consoles, surgical equipment and wearable devices, and to enhance the efficiency of remote-controlled machines and telerobots.

Significant growth in the consumer electronics sector, along with the increasing adoption of haptic technology solutions for improved scalability of devices, are among the key factors creating a positive impact on the market. The widespread adoption of haptics in smart-phones, tablets, media players, home appliances and virtual interfaces for enhanced sound, touch and visual effects have facilitated improvements in product designs and operational efficiencies. Furthermore, increasing utilization of haptic technology in gaming applications is also driving the market growth. Gaming input devices, such as operating consoles and joysticks, use the technology to provide different intensities of vibrations and mechanical signals, thereby providing immersive user experience. Additionally, the growing usage of 3D-touchscreen displays in automobiles and medical electronics is contributing to the growth of the market. Other factors, including the proliferation of haptics in robotics, manufacturing and industrial automation, along with the development of efficient tools and devices for visually-impaired individuals, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global haptic technology market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, feedback, technology and application.

Breakup by Component:

Actuators
Drivers and Controllers
Software
Others

Breakup by Feedback:

Tactile
Force

Breakup by Technology:

Captive
Resistive
Others

Breakup by Application:

Automotive and Transportation
Consumer Electronics
Education and Research
Gaming
Healthcare
Engineering
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being 3d Systems Corporation, Haption, Immersion Corporation, Johnson Electric Holdings Limited, Microchip Technology Inc., ON Semiconductor Corporation, Precision Microdrives Ltd., Senseg Oy (O-film Global HK Trading Limited), SMK Corporation, Synaptics Incorporated, Tactus Technology Inc., Texas Instruments Incorporated and Ultrahaptics.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global haptic technology market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global haptic technology market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the feedback?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global haptic technology market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Haptic Technology Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Actuators
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Drivers and Controllers
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Software
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Feedback
7.1 Tactile
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Force
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Captive
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Resistive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Automotive and Transportation
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Consumer Electronics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Education and Research
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Gaming
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Engineering
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3d Systems Corporation
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Haption
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Immersion Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Johnson Electric Holdings Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Microchip Technology Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 ON Semiconductor Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Precision Microdrives Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Senseg Oy (O-film Global HK Trading Limited)
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 SMK Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 Synaptics Incorporated
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Tactus Technology Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Texas Instruments Incorporated
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.13 Ultrahaptics
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio

 

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