テレプレゼンスロボット市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Telepresence Robots Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 テレプレゼンスロボットの世界市場は、2021年に248.2百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.53%を示し、2027年までに587.5百万米ドルに達すると予測しています。COV... もっと見る
サマリーテレプレゼンスロボットの世界市場は、2021年に248.2百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.53%を示し、2027年までに587.5百万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。テレプレゼンスロボットは、ビデオ会議を通じて個人の仮想的なプレゼンスを容易にする遠隔操作デバイスである。車輪付きのスタンド、アームユニット、ビデオカメラ、ディスプレイスクリーン、その他のマルチメディアデバイスで構成され、共通の空間に物理的に存在しない個人間のコミュニケーションを容易にする。主に組織内で使用され、ユーザーはロボットを遠隔操作し、内蔵されたスマートフォンやタブレットのアプリケーションを通じて他の人と対話することができます。そのため、企業、教育、ヘルスケア、ホームケアなど、さまざまな産業で幅広く利用されています。 デジタル化の新たなトレンドは、人工知能(AI)や機械学習(ML)の技術的進歩とともに、市場の成長を促進する主要な要因として表されています。消費者の日常生活におけるスマートフォンの普及が進み、業務の自動化に対する要求が高まっていることから、テレプレゼンスロボットは世界中の企業で急速に採用が進んでいます。さらに、ヘルスケア分野での利用が拡大していることも、市場の成長を後押しする要因となっています。これらのロボットは、患者のモニタリング、遠隔訪問、食品や医薬品の配送、患者と医師とのリアルタイムでのバーチャルコミュニケーションなど、複数のタスクの実行に広く使用されています。さらに、テレプレゼンスロボットは、遠隔会議や労働者の遠隔モニタリングの実施、遠隔地にいる生徒の教育や教室セッションの管理などに広く採用されています。その他、ロボット技術の進歩や、ロボットをよりカスタマイズしやすく、使いやすくするための広範な研究開発活動も、市場成長の要因となっています。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、テレプレゼンスロボットの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネントの種類、ロボットの種類、エンドユーズセクターに基づいて市場を分類しています。 コンポーネントタイプ別内訳。 カメラ ディスプレイ スピーカー・マイク 電源 センサー・制御系 その他 ロボットタイプ別構成比 定置型 モバイル エンドユーズセクター別構成比。 教育 ヘルスケア 企業 ホームケア その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 このレポートでは、Amy Robotics, Anybots, Double Robotics, Endurance Robot, InTouch Health, iRobot, Mantaro Networks, Qihan Technology, Suitable Technologies, Vecna Technologies, VGo Communications, Xandexなどの主要企業による市場の競争環境についても分析を行っています。 本レポートで回答した主な質問 1.テレプレゼンスロボットの世界市場の成長とは? 2.COVID-19が世界のテレプレゼンスロボット市場に与える影響とは? 3.世界のテレプレゼンスロボット市場のドライバーは? 4.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要な産業動向は? 5.テレプレゼンスロボットの世界市場のエンドユーザー部門別内訳は? 6.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要地域は? 7.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要企業/プレイヤーは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telepresence Robots Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component Type 6.1 Camera 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Display 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Speaker and Microphone 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Power Source 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Sensors and Control Systems 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Robot Type 7.1 Stationary 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Mobile 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-Use Sector 8.1 Education 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Healthcare 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Corporate 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Homecare 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Indicators 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Amy Robotics 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Anybots 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Double Robotics 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Endurance Robot 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 InTouch Health 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 SWOT Analysis 14.3.6 iRobot 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Mantaro Networks 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Qihan Technology 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Suitable Technologies 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Vecna Technologies 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 VGo Communications 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.12 Xandex 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global telepresence robots market reached a value of US$ 248.2 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 587.5 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 15.53% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Telepresence Robots Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component Type 6.1 Camera 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Display 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Speaker and Microphone 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Power Source 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Sensors and Control Systems 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Robot Type 7.1 Stationary 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Mobile 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-Use Sector 8.1 Education 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Healthcare 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Corporate 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Homecare 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Indicators 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Amy Robotics 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Anybots 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Double Robotics 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 Endurance Robot 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 InTouch Health 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 SWOT Analysis 14.3.6 iRobot 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Mantaro Networks 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Qihan Technology 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 Suitable Technologies 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.10 Vecna Technologies 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.11 VGo Communications 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.12 Xandex 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/07 10:27 155.63 円 167.26 円 203.27 円 |