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テレプレゼンスロボット市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Telepresence Robots Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

テレプレゼンスロボットの世界市場は、2021年に248.2百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.53%を示し、2027年までに587.5百万米ドルに達すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

テレプレゼンスロボットの世界市場は、2021年に248.2百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.53%を示し、2027年までに587.5百万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

テレプレゼンスロボットは、ビデオ会議を通じて個人の仮想的なプレゼンスを容易にする遠隔操作デバイスである。車輪付きのスタンド、アームユニット、ビデオカメラ、ディスプレイスクリーン、その他のマルチメディアデバイスで構成され、共通の空間に物理的に存在しない個人間のコミュニケーションを容易にする。主に組織内で使用され、ユーザーはロボットを遠隔操作し、内蔵されたスマートフォンやタブレットのアプリケーションを通じて他の人と対話することができます。そのため、企業、教育、ヘルスケア、ホームケアなど、さまざまな産業で幅広く利用されています。

デジタル化の新たなトレンドは、人工知能(AI)や機械学習(ML)の技術的進歩とともに、市場の成長を促進する主要な要因として表されています。消費者の日常生活におけるスマートフォンの普及が進み、業務の自動化に対する要求が高まっていることから、テレプレゼンスロボットは世界中の企業で急速に採用が進んでいます。さらに、ヘルスケア分野での利用が拡大していることも、市場の成長を後押しする要因となっています。これらのロボットは、患者のモニタリング、遠隔訪問、食品や医薬品の配送、患者と医師とのリアルタイムでのバーチャルコミュニケーションなど、複数のタスクの実行に広く使用されています。さらに、テレプレゼンスロボットは、遠隔会議や労働者の遠隔モニタリングの実施、遠隔地にいる生徒の教育や教室セッションの管理などに広く採用されています。その他、ロボット技術の進歩や、ロボットをよりカスタマイズしやすく、使いやすくするための広範な研究開発活動も、市場成長の要因となっています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、テレプレゼンスロボットの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネントの種類、ロボットの種類、エンドユーズセクターに基づいて市場を分類しています。

コンポーネントタイプ別内訳。

カメラ
ディスプレイ
スピーカー・マイク
電源
センサー・制御系
その他

ロボットタイプ別構成比

定置型
モバイル

エンドユーズセクター別構成比。

教育
ヘルスケア
企業
ホームケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
このレポートでは、Amy Robotics, Anybots, Double Robotics, Endurance Robot, InTouch Health, iRobot, Mantaro Networks, Qihan Technology, Suitable Technologies, Vecna Technologies, VGo Communications, Xandexなどの主要企業による市場の競争環境についても分析を行っています。

本レポートで回答した主な質問
1.テレプレゼンスロボットの世界市場の成長とは?
2.COVID-19が世界のテレプレゼンスロボット市場に与える影響とは?
3.世界のテレプレゼンスロボット市場のドライバーは?
4.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要な産業動向は?
5.テレプレゼンスロボットの世界市場のエンドユーザー部門別内訳は?
6.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要地域は?
7.テレプレゼンスロボットの世界市場における主要企業/プレイヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telepresence Robots Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component Type
6.1 Camera
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Display
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Speaker and Microphone
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Power Source
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Sensors and Control Systems
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Robot Type
7.1 Stationary
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use Sector
8.1 Education
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Corporate
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Homecare
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amy Robotics
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Anybots
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Double Robotics
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Endurance Robot
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 InTouch Health
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 iRobot
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Mantaro Networks
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Qihan Technology
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Suitable Technologies
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Vecna Technologies
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 VGo Communications
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Xandex
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global telepresence robots market reached a value of US$ 248.2 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 587.5 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 15.53% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

A telepresence robot is a remote-controlled device that facilitates the virtual presence of individuals through video conferencing. It consists of a wheel-mounted stand, arm unit, video camera, display screen and other multimedia devices to facilitate communications between individuals who are not physically available in a common space. It is primarily used in an organizational environment where users can maneuver the robot remotely and interact with others through an inbuilt smartphone or tablet application. Owing to this, it finds extensive applications across various industries, including corporate, education, healthcare, homecare, etc.

The emerging trend of digitization, along with technological advancements in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), represent as the key factors driving the growth of the market. Owing to the increasing penetration of smartphones in the daily life of consumers, and the growing requirement for operational automation, telepresence robots are rapidly being adopted by enterprises across the globe. Furthermore, the widespread utilization by the healthcare sector is another factor providing a boost to the market growth. These robots are widely used to perform multiple tasks, including patient monitoring, remote visiting, delivery of food and medicines and enabling patients to virtually communicate with doctors in real-time. Additionally, telepresence robots are widely adopted for conducting teleconferences and remote monitoring of the workforce, along with managing distant education and classroom session for students located in remote areas. Other factors contributing to the market growth include advancements in robotic technology and extensive research and development (R&D) activities to make these robots more customizable and user-friendly.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telepresence robots market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component type, robot type and end-use sector.

Breakup by Component Type:

Camera
Display
Speaker and Microphone
Power Source
Sensors and Control Systems
Others

Breakup by Robot Type:

Stationary
Mobile

Breakup by End-Use Sector:

Education
Healthcare
Corporate
Homecare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Amy Robotics, Anybots, Double Robotics, Endurance Robot, InTouch Health, iRobot, Mantaro Networks, Qihan Technology, Suitable Technologies, Vecna Technologies, VGo Communications, Xandex, etc.

Key Questions Answered in This Report
1. What is the global telepresence robots market growth?
2. What is the impact of COVID-19 on the global telepresence robots market?
3. What are the global telepresence robots market drivers?
4. What are the key industry trends in the global telepresence robots market?
5. What is the global telepresence robots market breakup by end-use sector?
6. What are the major regions in the global telepresence robots market?
7. Who are the key companies/players in the global telepresence robots market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Telepresence Robots Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component Type
6.1 Camera
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Display
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Speaker and Microphone
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Power Source
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Sensors and Control Systems
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Robot Type
7.1 Stationary
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Mobile
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-Use Sector
8.1 Education
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Healthcare
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Corporate
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Homecare
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Amy Robotics
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Anybots
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Double Robotics
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Endurance Robot
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 InTouch Health
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 SWOT Analysis
14.3.6 iRobot
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Mantaro Networks
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Qihan Technology
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Suitable Technologies
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Vecna Technologies
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 VGo Communications
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Xandex
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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