創薬インフォマティクス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Drug Discovery Informatics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の創薬インフォマティクス市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.62%を示し、2027年までに51億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る
サマリー世界の創薬インフォマティクス市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.62%を示し、2027年までに51億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。創薬インフォマティクスは、大量の生化学データの解析と解釈に使用される技術的なソリューションです。データは、研究目的で臨床研究室で行われた実験から生成され、さまざまな医薬品の開発に関する洞察を得るために利用されます。シーケンシング、ターゲットデータ解析、データ可視化、ドッキング、分子モデリング、創薬・開発用データベース保護など、数多くのソフトウェアやハードウェアベースのツールを含んでいます。その結果、医療機関、製薬・バイオテクノロジー企業、医薬品開発業務受託機関(CRO)などで広く利用されています。 世界中のヘルスケアおよび製薬業界の著しい成長は、市場の前向きな見通しを生み出す主要な要因の1つとなっています。さらに、慢性疾患の増加や、希少疾患の治療に効果的なソリューションへの要求が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。創薬インフォマティクスは、製薬会社が新薬の分析や複数のソースからの生物学的情報の取り扱いに広く利用されています。さらに、モデリングとシミュレーションによって薬物動態の結果を予測するのに役立つ革新的な生理学的薬物動態(PBPK)シミュレータプラットフォームの開発など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因として作用しています。また、政府や民間の医療機関がオーファンドラッグを開発するための投資を増やしていることも、市場の成長に寄与しています。その他、老年人口の増加や、バイオインフォマティクス分野における広範な研究開発(R&D)活動などが、市場をさらに牽引すると予想されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界の創薬インフォマティクス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、ワークフロー、機能、モード、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。 ワークフロー別の内訳 創薬 医薬品開発 機能別構成比。 配列解析プラットフォーム 分子モデリング 分子ドッキング 臨床試験データ管理 その他 モード別内訳 アウトソーシング インハウス エンドユーザー別構成比。 製薬会社 バイオテクノロジー企業 医薬品開発業務受託機関(CRO) その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 業界の競争環境は、Accenture Plc、Certara、Charles River Laboratories Inc.、Collaborative Drug Discovery Inc.、Eurofins DiscoverX Products、Infosys Ltd.、International Business Machines Corporation、Jubilant Biosys Limited、Oracle Corporation、PerkinElmer Inc、Selvita、Thermo Fisher Scientific Inc.の主要企業のプロファイルと共に検討されている。 本レポートで回答した主な質問 世界の創薬インフォマティクス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の創薬インフォマティクス市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場とは? ワークフローに基づく市場のブレークアップは? 機能別の市場構成は? モードによる市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題とは? 創薬インフォマティクスの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Drug Discovery Informatics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Workflow 6.1 Drug Discovery 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Drug Development 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Function 7.1 Sequence Analysis Platforms 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Molecular Modelling 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Molecular Docking 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Clinical Trial Data Management 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Mode 8.1 Outsourced 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 In-house 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Pharmaceutical Companies 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Biotechnology Companies 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Contract Research Organization (CROs) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Accenture PLC 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Certara 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Charles River Laboratories Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Collaborative Drug Discovery Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.5 Eurofins DiscoverX Products 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Infosys Ltd. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 International Business Machines Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Jubilant Biosys Limited 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Oracle Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 PerkinElmer Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Selvita 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis
SummaryThe global drug discovery informatics market reached a value of US$ 2.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.62% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Drug Discovery Informatics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Workflow 6.1 Drug Discovery 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Drug Development 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Function 7.1 Sequence Analysis Platforms 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Molecular Modelling 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Molecular Docking 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Clinical Trial Data Management 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Mode 8.1 Outsourced 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 In-house 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Pharmaceutical Companies 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Biotechnology Companies 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Contract Research Organization (CROs) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Others 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Accenture PLC 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Certara 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.3 Charles River Laboratories Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Collaborative Drug Discovery Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.5 Eurofins DiscoverX Products 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.6 Infosys Ltd. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 International Business Machines Corporation 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Jubilant Biosys Limited 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Oracle Corporation 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 PerkinElmer Inc. 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Selvita 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis
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