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顔認識市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Facial Recognition Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

顔認証の世界市場は、2021年に50億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.2%を示し、2027年までに156億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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144 英語

 

サマリー

顔認証の世界市場は、2021年に50億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR21.2%を示し、2027年までに156億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

顔認識とは、顔を識別し、個人の身元を確認するための生体認証技術のことを指します。顔認識ソフトウェアおよびシステムは、深層学習アルゴリズムを使用して、パターン、ライブキャプチャまたはデジタル画像を保存された顔写真リポジトリにキャプチャ、分析、比較し、身元を確認します。検証のための物理的な接触が不要になり、既存のセキュリティインフラと統合することができ、セキュリティレベルの向上が期待できます。また、データ処理の高速化や認証の自動化も可能です。その結果、顔認証は、国土安全保障、犯罪捜査、ID管理、インテリジェントサイネージ、写真のインデックス付けやソートなど、幅広い用途に利用されています。

世界中でサイバー攻撃、テロ活動、ID盗難が増加していることは、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。さらに、多要素認証システムなどのスマートな監視システムの普及が、市場の成長を促進しています。顔認証は、アクセス制御のための正確な個人識別を通じて、公共および民間組織に高度なセキュリティを提供します。このため、企業や商業施設での需要が高まっています。また、ヘルスケア分野では、パスワードの代わりに、医療従事者が患者の医療記録に素早くアクセスできるようにするために、これらのシステムが使用されています。さらに、3D認識システムの開発など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因となっています。3D顔認識システムは、暗闇でも作動し、複数の視野角から顔を認識し、顔の特徴、年齢、性別の変化を判断することができます。このような高度な機能が、さまざまな産業分野で効率的な顔認識ソリューションの需要増加に寄与しています。その他、モバイルセキュリティ機器、ドローン、クラウドベースの監視システムの活用、大規模なインフラ開発などが、市場をさらに牽引すると予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界の顔認識市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、テクノロジー、アプリケーション、最終使用産業に基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

ソフトウェア
サービス

技術別構成比。

2D顔認識
3D顔認識
フェイシャルアナリティクス

アプリケーション別構成比

感情認識
勤怠管理・モニタリング
入退室管理
セキュリティ・監視
その他

エンドユーザー産業別内訳。

小売・Eコマース
BFSI
政府・防衛
自動車・輸送機器
メディア・エンターテイメント
ヘルスケア
通信・IT
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
当レポートでは、3M社、Animetrics Inc.、Aware Inc.、Ayonix Corporation、Cognitec Systems GmbH、Daon Inc、FaceFirst Inc、FacePhi Biometria、IDEMIA(Advent International)、NEC、サフラングループ、Thalesグループなどの主要企業による市場競争環境も分析している。

本レポートで回答した主な質問
世界の顔認識市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の顔認識市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
構成要素に基づく市場の内訳は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
最終用途産業別の市場ブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
顔認証の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Facial Recognition Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 2D Facial Recognition
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 3D Facial Recognition
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Facial Analytics
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Emotion Recognition
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Attendance Tracking and Monitoring
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Access Control
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Security and Surveillance
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Retail and E-commerce
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 BFSI
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Government and Defense
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Automotive and Transportation
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Media and Entertainment
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Telecom and IT
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Animetrics Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Aware Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Ayonix Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Cognitec Systems GmbH
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Daon Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 FaceFirst Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 FacePhi Biometria
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 IDEMIA (Advent International)
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 NEC Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Safran Group
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Thales Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global facial recognition market reached a value of US$ 5.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 15.6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 21.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Facial recognition refers to a biometric technology for identifying faces and verifying the identity of an individual. Facial recognition software and systems use deep learning algorithms to capture, analyze and compare patterns, live captures or digital images to the stored faceprint repository to verify the identity. It eliminates the need for physical contact for verification, can be integrated with existing security infrastructure and offers an improved level of security. It also enables faster data processing and facilitates automated authentication. As a result, facial recognition finds extensive applications for homeland security, criminal investigations, identity management, intelligent signage and photo indexing and sorting.

The increasing incidences of cyberattacks, terrorist activities and identity thefts across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the widespread utilization of smart surveillance systems, such as multi-factor authentication systems, is stimulating the market growth. Facial recognition provides high-level security to public and private organizations through accurate identification of individuals for access control. This, in turn, is bolstering their demand across the corporate sector and commercial spaces. These systems are also used in the healthcare sector to replace passwords and provide healthcare providers a quick access to the patient’s medical records. Additionally, various technological advancements, such as the development of 3D recognition systems, are acting as other growth-inducing factors. 3D facial recognition systems can operate in the dark, recognize faces from multiple viewing angles and determine changes in facial characteristics, age and gender. Such advanced features are contributing to the increasing demand for efficient facial recognition solutions across various industry sectors. Other factors, including the utilization of mobile security devices, drones and cloud-based surveillance systems, along with extensive infrastructural developments, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global facial recognition market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, technology, application and end use industry.

Breakup by Component:

Software
Services

Breakup by Technology:

2D Facial Recognition
3D Facial Recognition
Facial Analytics

Breakup by Application:

Emotion Recognition
Attendance Tracking and Monitoring
Access Control
Security and Surveillance
Others

Breakup by End Use Industry:

Retail and E-commerce
BFSI
Government and Defense
Automotive and Transportation
Media and Entertainment
Healthcare
Telecom and IT
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being 3M Company, Animetrics Inc., Aware Inc., Ayonix Corp­oration, Cognitec Systems GmbH, Daon Inc., FaceFirst Inc., FacePhi Biometria, IDEMIA (Advent International), NEC Corporation, Safran Group and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global facial recognition market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global facial recognition market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global facial recognition market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Facial Recognition Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Software
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 2D Facial Recognition
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 3D Facial Recognition
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Facial Analytics
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Emotion Recognition
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Attendance Tracking and Monitoring
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Access Control
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Security and Surveillance
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Retail and E-commerce
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 BFSI
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Government and Defense
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Automotive and Transportation
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Media and Entertainment
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Telecom and IT
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Animetrics Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Aware Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 Ayonix Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Cognitec Systems GmbH
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Daon Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 FaceFirst Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 FacePhi Biometria
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 IDEMIA (Advent International)
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 NEC Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Safran Group
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Thales Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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