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体重管理市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Weight Management Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の体重管理市場は、2021年に4,700億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.36%を示し、2027年までに6845億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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166 英語

 

サマリー

世界の体重管理市場は、2021年に4,700億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.36%を示し、2027年までに6845億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

体重管理は、健康的な体重を維持するためにライフスタイルと食生活の変化を取り入れるプロセスです。ほとんどの体重管理戦略は、その人の身長、性別、年齢に基づいて、健康的な食事と日々の身体活動を促進するものです。現在、人々は、食事代替製品、低カロリー食品・飲料、低カロリー甘味料、緑茶・ハーブティー、運動プログラム、手術などで構成されるさまざまな体重管理プログラムを採用しています。

不健康なライフスタイルやファストフードの急速な消費は、肥満率の上昇につながっています。このため、糖尿病、肥満、高コレステロール、心臓発作などの慢性疾患の発生率が高まっています。そのため、消費者は健康志向を強め、栄養価の高い食事やワークアウトプログラムを取り入れ、健康で健康的な生活を送るようになってきています。これは、市場を成長へ導く重要な要因の1つです。さらに、肥満や過体重の増加も、世界中の公共医療費に大きな負担をかけています。このため、政府や企業は、インセンティブやウェルネスプログラムを通じて、これらの疾患の蔓延を抑えるための取り組みを行うよう促しています。さらに、いくつかの大手メーカーは、より良い代謝率を達成するために消費者を支援する繊維、ハーブやミネラルなど、様々な成分を含む新しい栄養補助食品を発売しています。このことは、世界の体重管理産業にプラスの影響を与えています。市場の成長を促進する他の要因のいくつかは、新興のジム文化や減量サプリメントの上昇の取り込みと一緒に、可処分所得と消費者の支出能力の増加が含まれています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の体重管理市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ダイエット、機器、サービスに基づいて市場を分類しています。

ダイエット別の内訳

機能性飲料
機能性食品
健康補助食品

現在、市場全体の大半を機能性飲料が占めている。

機器別構成比

フィットネス
カーディオトレーニング機器
ストレングストレーニング機器
その他
外科用機器
低侵襲・肥満治療機器
非侵襲性外科手術用機器

現在、フィットネス機器が最も大きなシェアを占めています。

サービス別構成比

ヘルスクラブ
コンサルテーションサービス
オンライン減量サービス

その中で、ヘルスクラブは市場の主役の座を占めています。

地域別の洞察

アジア太平洋地域
北アメリカ
ヨーロッパ
中近東・アフリカ
中南米

地域別では、北米が明らかに優位性を示しています。

競争環境
市場の競争環境は、多数の大小メーカーが存在し、価格と品質で競争していることが特徴です。主なプレイヤーは以下の通りです。

Herbalife International, Inc.
NutriSystem, Inc.
ウェイト・ウォッチャーズ・インターナショナル(Weight Watchers International, Inc.
eDiets.com
ブランズウィック社
エチコンエンドサージェリー社
ゴールドジム・インターナショナル社
アメルスポーツ
テクノジムSPA
ジェニー・クレイグ社
メドトロニック社
ケロッグ社
アトキンス・ニュートリショナルズ社
アポロ・エンドサージェリー社
サイバーインターナショナル株式会社
ジョンソン・エンド・ジョンソン株式会社
ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co.KG

本レポートで回答した主な質問
体重管理の世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するのか?
この業界における主要な地域市場は?
COVID-19は体重管理の世界市場にどのような影響を及ぼしましたか?
食事療法に基づく市場の内訳は?
機器に基づく市場のブレークアップは?
サービス別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
体重管理の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?
産業界における利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Weight Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Diet
5.5 Market Breakup by Service
5.6 Market Breakup by Equipment
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Diet
6.1 Functional Beverages
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Functional Food
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dietary Supplements
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Health Clubs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Consultation Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Weight Loss Services
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Equipment
8.1 Fitness Equipment
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Breakup by Type
8.1.2.1 Cardiovascular Training Equipment
8.1.2.2 Strength Training Equipment
8.1.2.3 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Surgical Equipment
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Breakup by Type
8.2.2.1 Minimally Invasive/Bariatric Equipment
8.2.2.2 Non-Invasive Surgical Equipment
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Herbalife International, Inc.
14.3.2 NutriSystem, Inc.
14.3.3 Weight Watchers International, Inc.
14.3.4 eDiets.com
14.3.5 Brunswick Corporation
14.3.6 Ethicon Endo-surgery, Inc.
14.3.7 Golds Gym International, Inc.
14.3.8 Amer Sports
14.3.9 Technogym SPA
14.3.10 Jenny Craig Inc.
14.3.11 Medtronic Inc.
14.3.12 Kellogg Company
14.3.13 Atkins Nutritionals Inc.
14.3.14 Apollo Endosurgery Inc.
14.3.15 Cyber International, Inc.
14.3.16 Johnson & Johnson
14.3.17 ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG

 

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Summary

The global weight management market reached a value of US$ 470 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 684.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.36% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Weight management is the process of adopting the lifestyle and dietary changes to maintain healthy body weight. Most weight management strategies promote healthy eating and daily physical activity based on the person's height, gender and age. Nowadays, people are adopting various weight management programs that consist of meal replacement products, low-calorie foods and beverages, low-calorie sweeteners, green tea/herbal tea, exercise programs and surgeries.

Unhealthy lifestyles and rapid consumption of fast food have led to higher obesity rates. This has led to rising occurrences of chronic diseases, such as diabetes, obesity, high cholesterol and heart attacks. Consequently, consumers are becoming increasingly health-conscious and adopting nutritious diets and workout programs to stay healthy and fit. This represents one of the key factors driving the market toward growth. Moreover, the rising incidences of obesity and overweight are also putting a major strain on public healthcare budgets across the globe. This is prompting governments and corporations to take initiatives to reduce the prevalence of these conditions through incentives and wellness programs. In addition to this, several leading manufacturers have launched new dietary supplements containing various ingredients, such as fibers, herbs and minerals, that help consumers in attaining a better metabolism rate. This has positively impacted the weight management industry worldwide. Some of the other factors driving the market growth include increasing disposable incomes and consumer expenditure capacities, along with the emerging gym-culture and the rising uptake of weight-loss supplements.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global weight management market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on diet, equipment and service.

Breakup by Diet:

Functional Beverages
Functional Food
Dietary Supplements

At present, functional beverages account for the majority of the overall market share.

Breakup by Equipment:

Fitness
Cardiovascular Training Equipment
Strength Training Equipment
Others
Surgical
Minimally Invasive/Bariatric Equipment
Non-Invasive Surgical Equipment

Fitness equipment currently dominates the market, holding the largest market share.

Breakup by Service:

Health Clubs
Consultation Services
Online Weight Loss Services

Amongst these, health clubs hold the leading position in the market.

Regional Insights:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

Region-wise, North America exhibits a clear dominance in the market.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market is characterized by the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players are:

Herbalife International, Inc.
NutriSystem, Inc.
Weight Watchers International, Inc.
eDiets.com
Brunswick Corporation
Ethicon Endo-surgery, Inc.
Golds Gym International, Inc.
Amer Sports
Technogym SPA
Jenny Craig Inc.
Medtronic Inc.
Kellogg Company
Atkins Nutritionals Inc.
Apollo Endosurgery Inc.
Cyber International, Inc.
Johnson & Johnson, Inc.
ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG

Key Questions Answered in This Report:
How has the global weight management market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global weight management market?
What is the breakup of the market based on the diet?
What is the breakup of the market based on the equipment?
What is the breakup of the market based on the service?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global weight management market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?
What are the profit margins in industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Weight Management Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Diet
5.5 Market Breakup by Service
5.6 Market Breakup by Equipment
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Diet
6.1 Functional Beverages
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Functional Food
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Dietary Supplements
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Health Clubs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Consultation Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Weight Loss Services
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Equipment
8.1 Fitness Equipment
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Breakup by Type
8.1.2.1 Cardiovascular Training Equipment
8.1.2.2 Strength Training Equipment
8.1.2.3 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 Surgical Equipment
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Breakup by Type
8.2.2.1 Minimally Invasive/Bariatric Equipment
8.2.2.2 Non-Invasive Surgical Equipment
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Europe
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Herbalife International, Inc.
14.3.2 NutriSystem, Inc.
14.3.3 Weight Watchers International, Inc.
14.3.4 eDiets.com
14.3.5 Brunswick Corporation
14.3.6 Ethicon Endo-surgery, Inc.
14.3.7 Golds Gym International, Inc.
14.3.8 Amer Sports
14.3.9 Technogym SPA
14.3.10 Jenny Craig Inc.
14.3.11 Medtronic Inc.
14.3.12 Kellogg Company
14.3.13 Atkins Nutritionals Inc.
14.3.14 Apollo Endosurgery Inc.
14.3.15 Cyber International, Inc.
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