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ゲーム周辺機器市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Gaming Peripherals Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ゲーム周辺機器の世界市場規模は、2021年に40.2億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.44%を示し、2027年には66億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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108 英語

 

サマリー

ゲーム周辺機器の世界市場規模は、2021年に40.2億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.44%を示し、2027年には66億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ゲーム周辺機器は、より良いゲーム体験のためにパーソナルコンピュータ(PC)やノートパソコンに接続される補助装置です。ヘッドセット、ゲームパッド、ジョイスティック、タブレットペン、ゲーミングマウス、キーボード、外付けハードドライブ、メディアカードリーダーなどが含まれます。現在、高速インターネット接続の普及と、競争力のあるマルチプレイヤー型ビデオゲームの発売が、全世界の高度なゲーム周辺機器の販売にプラスの影響を与えています。
ゲーミング周辺機器の市場動向

ゲーム愛好家やプロゲーマーの数が大幅に増加し、没入感のあるリアルなゲーム体験に対する需要が高まっていることが、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の1つとなっています。また、eスポーツやバーチャルリアリティ(VR)ゲームの人気が高まっていることから、人間工学に基づいたカスタマイズが可能なゲーム専用キーボードやゲームパッドの採用が進んでいます。また、急速な都市化と個人の可処分所得の増大が、優れた品質のゲーム機、全身センサー、その他のゲーム周辺機器の販売を後押ししています。さらに、ゲーム用グラフィックスの向上や、プレミアムゲームやサッカーゲームへの需要の高まりも、この業界に携わるメーカーに有利な成長機会を提供する主な要因となっています。このほか、オンラインゲームの商業化の進展やゲームストリーミングプラットフォームの台頭により、世界中でゲーム周辺機器の利用が拡大しています。これとは別に、VRカメラ、触覚グローブ、コントローラー、椅子などの革新的なゲーム用アクセサリーの開発と高精細ディスプレイの導入が、市場にプラスの推進力を与えると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のゲーム周辺機器市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、ゲーミングデバイスタイプ、技術、流通チャネルを基に市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ヘッドセット
キーボード
ジョイスティック
マウス
ゲームパッド
その他

ヘッドセットは、外部の騒音を遮断し、ゲーム中のコミュニケーションを容易にするため、現在最も大きな製品タイプとなっています。

ゲーミングデバイスのタイプ別構成比。

PC(デスクトップ/ノートPC)
ゲーミングコンソール

ビデオゲーム人気の高まりと、ユーザーフレンドリーなインターフェースへの要求の高まりから、ゲーム機が最大のシェアを占めています。

技術別構成比

有線
ワイヤレス

ゲーム機の市場シェアは、ゲーム人気の高まりとユーザーフレンドリーなインターフェースへの要求の高まりにより、最大となっています。

販売チャネル別構成比

オンライン
オフライン

ゲーム専門店の拡大により、オフラインの流通チャネルが市場を独占

地域別構成比

アジア太平洋地域
北米
欧州
中近東・アフリカ
中南米

北米は、オンラインゲームの人気が高まっていることと、カスタムメイドのデバイスが容易に入手できることから、市場をリードしています。

競合環境

本レポートでは、Alienware, Logitech, Razer, Mad Catz, Turtle Beach, Corsair, Cooler Master, Sennheiser, HyperX, SteelSeries, Anker, Roccat, Reddragon, Das, Gamdias, Sadesなどの主要メーカーによる市場競争環境も分析されている。

本レポートで回答した主な質問
1.2021年のゲーム周辺機器の世界市場規模は?
2.ゲーム用周辺機器の世界市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19がゲーム用周辺機器の世界市場に与えた影響とは?
4.ゲーム用周辺機器の世界市場における製品タイプ別の内訳は?
5.ゲーム周辺機器の世界市場におけるデバイスタイプ別の内訳は?
6.ゲーム周辺機器の世界市場における技術別の内訳は?
7.ゲーム周辺機器の世界市場における流通チャネル別の内訳は?
8.ゲーミング周辺機器の世界市場における主要地域は?
9.ゲーム周辺機器の世界市場における主要企業/プレイヤーは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Gaming Peripherals Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Gaming Device Type
5.6 Market Breakup by Technology
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Headsets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Keyboards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Joysticks
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mice
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Gamepads
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Gaming Device Type
7.1 PC (Desktop/Laptop)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gaming Consoles
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Wired
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Wireless
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Online
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Offline
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alienware
15.3.2 Logitech
15.3.3 Razer
15.3.4 Mad Catz
15.3.5 Turtle Beach
15.3.6 Corsair
15.3.7 Cooler Master
15.3.8 Sennheiser
15.3.9 HyperX
15.3.10 SteelSeries
15.3.11 Anker
15.3.12 Roccat
15.3.13 Reddragon
15.3.14 Das
15.3.15 Gamdias
15.3.16 Sades

 

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Summary

The global gaming peripherals market size reached US$ 4.02 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.6 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 8.44% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Gaming peripheral is an auxiliary device connected to a personal computer (PC) or laptop for a better gaming experience. It includes headsets, gamepads, joysticks, tablet pens, gaming mice, keyboards, external hard drives, and media card readers. At present, the increasing penetration of high-speed internet connectivity and the launch of competitive, multiplayer video games are positively influencing the sales of advanced gaming peripherals across the globe.
Gaming Peripherals Market Trends:

A significant increase in the number of gaming enthusiasts and professional gamers, in confluence with the escalating demand for an immersive and realistic gaming experience, represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, the growing popularity of e-sports and virtual reality (VR) games among the masses is driving the adoption of special gaming keyboards and gamepads that can be customized to provide better ergonomics to users. In addition, rapid urbanization and inflating disposable income of individuals are propelling the sales of superior quality gaming consoles, whole body sensors, and other gaming peripheral devices. Furthermore, improving gaming graphics and the growing demand for premium and football stimulation games are other major factors offering lucrative growth opportunities to manufacturers operating in the industry. Besides this, the rising commercialization of online gaming and the emerging trend of game streaming platforms are increasing the use of gaming peripherals across the globe. Apart from this, the development of innovative gaming accessories, such as VR cameras, haptic gloves, controllers, and chairs, along with the introduction of high-definition displays, is projected to provide a positive thrust to the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gaming peripherals market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, gaming device type, technology, and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Headsets
Keyboards
Joysticks
Mice
Gamepads
Others

Headsets currently represent the largest product type as they block out external noises and facilitate in-game communication.

Breakup by Gaming Device Type:

PC (Desktop/Laptop)
Gaming Consoles

Gaming consoles hold the largest market share on account of the increasing popularity of video games and the escalating demand for a user-friendly interface.

Breakup by Technology:

Wired
Wireless

Gaming consoles hold the largest market share on account of the increasing popularity of video games and the escalating demand for a user-friendly interface.

Breakup by Distribution Channel:

Online
Offline

Offline distribution channel dominates the market due to the expansion of specialty game stores.

Breakup by Region:

Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America

North America enjoys the leading market position on account of the rising popularity of online games and the easy availability of custom-made devices.

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Alienware, Logitech, Razer, Mad Catz, Turtle Beach, Corsair, Cooler Master, Sennheiser, HyperX, SteelSeries, Anker, Roccat, Reddragon, Das, Gamdias, Sades, etc.

Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global gaming peripherals market in 2021?
2. What are the key factors driving the global gaming peripherals market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global gaming peripherals market?
4. What is the breakup of the global gaming peripherals market based on the product type?
5. What is the breakup of the global gaming peripherals market based on the device type?
6. What is the breakup of the global gaming peripherals market based on the technology?
7. What is the breakup of the global gaming peripherals market based on the distribution channel?
8. What are the key region in the global gaming peripherals market?
9. Who are the key companies/players in the global gaming peripherals market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Gaming Peripherals Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Gaming Device Type
5.6 Market Breakup by Technology
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Headsets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Keyboards
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Joysticks
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mice
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Gamepads
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Gaming Device Type
7.1 PC (Desktop/Laptop)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gaming Consoles
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Wired
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Wireless
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Online
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Offline
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alienware
15.3.2 Logitech
15.3.3 Razer
15.3.4 Mad Catz
15.3.5 Turtle Beach
15.3.6 Corsair
15.3.7 Cooler Master
15.3.8 Sennheiser
15.3.9 HyperX
15.3.10 SteelSeries
15.3.11 Anker
15.3.12 Roccat
15.3.13 Reddragon
15.3.14 Das
15.3.15 Gamdias
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