世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ウイスキー市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Whiskey Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のウイスキー市場は、2021年に598億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.12%を示し、2027年までに861億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
106 英語

 

サマリー

世界のウイスキー市場は、2021年に598億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.12%を示し、2027年までに861億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ウィスキーは、麦芽、ライ麦、小麦、トウモロコシなどの穀物のマッシュを発酵させて製造されるアルコール飲料です。一般的に木製の樽で熟成され、若返りやレクリエーション用の飲み物として飲まれています。最も人気のあるウイスキーのスタイルは、スコッチウイスキー、グレーンウイスキー、ブレンデッドウイスキー、アイリッシュウイスキー、アメリカンウイスキーなどです。適度な量のウイスキーの消費は、心臓や血圧に関連する合併症の発症リスクを低減させるため、健康に有益であると考えられています。しかし、過剰な摂取は重大な健康問題と関連します。また、医学的な緊急事態の場合、アルコールの代わりに傷口の消毒に使われることもある。

ウイスキーの市場動向
アルコール飲料の製造における技術革新と進歩、および世界各地のウイスキー蒸留所の増加が、市場の成長を促す主な要因の一つです。また、先進国、新興国を問わず、プレミアムおよびスーパープレミアムなウイスキーへの需要が高まっています。さらに、消費者のライフスタイルの変化や、社会人の間で社交や週半ば/週末のパーティーの傾向が強まっていることも、市場にプラスの影響を及ぼしています。ウイスキーは、仲間内で気品や洗練さをアピールしたいという欲求と結び付けられることが多く、その結果、消費者は革新的でユニークな飲用体験を求めるようになりました。さらに、流通・購買チャネルを強化するためのメーカーによる大規模なプロモーション活動や、消費者に手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売ポータルの開発が、市場をさらに押し上げています。さらに、オーガニックウイスキーなどの製品イノベーションが、世界中の消費者の間で急速に嗜好を高めています。可処分所得水準の向上や都市化の進展など、その他の要因も市場の成長に寄与すると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のウイスキー市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、品質、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

アメリカンウイスキー
アイリッシュウイスキー
スコッチウイスキー
カナディアンウイスキー
その他

品質別構成比

プレミアム
ハイエンド・プレミアム
スーパープレミアム

流通チャネル別構成比。

オフトレード
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
ディスカウントストア
オンラインストア
その他
オントレード
レストラン・バー
酒販店
その他

地域別構成比

欧州
北アメリカ
アジア太平洋
中近東・アフリカ
中南米

競合の状況
本レポートでは、Diageo plc、Bacardi Limited、Suntory Beverage & Food Limited、Pernod Ricard、The Brown-Forman Corporation、 Asahi Group Holdings Ltd、 William Grant & Sons Holdings Ltd、The Edrington Group、 Allied Blenders and Distillers Pvt Ltd、 Constellation Brands、La Martiniquaiseなどの主要企業による市場競争環境も分析されています。

本レポートで回答した主な質問
世界のウイスキー市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
世界のウイスキー産業における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のウイスキー産業にどのような影響を与えたか?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
品質による市場のブレークアップは?
流通チャネルに基づく市場のブレークアップは?
世界のウイスキー産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界のウイスキー産業における主要な推進要因と課題は何ですか?
世界のウイスキー産業の構造と主要プレイヤーは?
世界のウイスキー産業における競争はどの程度か?
ウイスキー産業における利益率は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Whiskey Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Quality
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 American Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Irish Whiskey
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Scotch Whiskey
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Canadian Whiskey
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Quality
7.1 Premium
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 High-End Premium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Super Premium
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Off-Trade
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Breakup by Type
8.1.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.2.2 Discount Stores
8.1.2.3 Online Stores
8.1.2.4 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 On-Trade
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Breakup by Type
8.2.2.1 Restaurants and Bars
8.2.2.2 Liquor Stores
8.2.2.3 Others
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Europe
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 North America
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter’s Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Diageo plc
14.3.2 Bacardi Limited
14.3.3 Suntory Beverage & Food Limited
14.3.4 Pernod Ricard
14.3.5 The Brown–Forman Corporation
14.3.6 Asahi Group Holdings Ltd
14.3.7 William Grant & Sons Holdings Ltd
14.3.8 The Edrington Group
14.3.9 Allied Blenders and Distillers Pvt Ltd
14.3.10 Constellation Brands
14.3.11 La Martiniquaise

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global whiskey market reached a value of US$ 59.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 86.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.12% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Whiskey is an alcoholic beverage manufactured by fermenting the grain mash of malted barley, rye, wheat or corn. It is commonly aged in wooden barrels and is consumed as a rejuvenating and recreational drink. The most popular styles of whiskey include scotch whiskey, grain whiskey, blended whiskey, Irish and American whiskey. The consumption of whiskey at a moderate rate is considered beneficial for health as it reduces the risk of developing heart and blood pressure-related complications. However, excessive intake is associated with critical health issues. In cases of medical emergencies, it is also used as an alternative to alcohol to disinfect wounds.

Whiskey Market Trends:
Innovations and advancements in the manufacturing of alcoholic drinks, coupled with an increase in the number of whiskey distilleries across the globe are among the key factors driving the growth of the market. There is also an increasing demand for premium and super-premium whiskeys across both developed and emerging nations. Furthermore, changing lifestyles of consumers and the growing trend of socializing and mid-week/weekend parties among working professionals are also influencing the market positively. Whiskey is often associated with a desire to showcase class and sophistication among peers, which has resulted in consumers looking for innovative and unique drinking experiences. Additionally, extensive promotional activities by manufacturers to strengthen distribution and purchase channels, along with the development of online retailing portals that provide consumers with a hassle-free shopping experience, is driving the market further. Moreover, product innovations such as organic whiskeys are gaining rapid preference among consumers across the globe. Other factors, including rising disposable income levels and increasing urbanization, are also projected to contribute to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global whiskey market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, quality and distribution channel.

Breakup by Product Type:

American Whiskey
Irish Whiskey
Scotch Whiskey
Canadian Whiskey
Others

Breakup by Quality:

Premium
High-End Premium
Super Premium

Breakup by Distribution Channel:

Off-Trade
Supermarkets and Hypermarkets
Discount Stores
Online Stores
Others
On-Trade
Restaurants and Bars
Liquor Stores
Others

Breakup by Region:

Europe
North America
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Diageo plc, Bacardi Limited, Suntory Beverage & Food Limited, Pernod Ricard, The Brown–Forman Corporation, Asahi Group Holdings Ltd, William Grant & Sons Holdings Ltd, The Edrington Group, Allied Blenders and Distillers Pvt Ltd, Constellation Brands, La Martiniquaise, etc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global whiskey market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global whiskey industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global whiskey industry?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the quality?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the global whiskey industry?
What are the key driving factors and challenges in the global whiskey industry?
What is the structure of the global whiskey industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global whiskey industry?
What are the profit margins in the whiskey industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Whiskey Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by Quality
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Region
5.8 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 American Whiskey
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Irish Whiskey
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Scotch Whiskey
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Canadian Whiskey
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Quality
7.1 Premium
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 High-End Premium
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Super Premium
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Off-Trade
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Breakup by Type
8.1.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.2.2 Discount Stores
8.1.2.3 Online Stores
8.1.2.4 Others
8.1.3 Market Forecast
8.2 On-Trade
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Breakup by Type
8.2.2.1 Restaurants and Bars
8.2.2.2 Liquor Stores
8.2.2.3 Others
8.2.3 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Europe
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 North America
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Asia Pacific
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Middle East and Africa
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Latin America
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter’s Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Diageo plc
14.3.2 Bacardi Limited
14.3.3 Suntory Beverage & Food Limited
14.3.4 Pernod Ricard
14.3.5 The Brown–Forman Corporation
14.3.6 Asahi Group Holdings Ltd
14.3.7 William Grant & Sons Holdings Ltd
14.3.8 The Edrington Group
14.3.9 Allied Blenders and Distillers Pvt Ltd
14.3.10 Constellation Brands
14.3.11 La Martiniquaise

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/07 10:27

155.63 円

167.26 円

203.27 円

ページTOPに戻る