抗肥満薬市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Anti-Obesity Drugs Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の抗肥満薬市場は、2021年に17億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.20%を示し、2027年までに36億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19... もっと見る
サマリー世界の抗肥満薬市場は、2021年に17億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.20%を示し、2027年までに36億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。抗肥満薬は、体重の減少やコントロールを目的とし、一般的に病的な肥満の場合にのみ医学的に処方されます。特に甘いものや脂肪分、塩分、高カロリーの食品に対する欲求を抑え、強迫的な摂食を抑制する効果があります。また、血圧、有害な脂質レベル、ウエスト周囲径、糖度、非アルコール性脂肪肝疾患(NAFLD)のコントロール、主要な心血管疾患(CVD)のリスクおよび糖尿病性腎臓病の進行を最小限に抑えるなど、独自の健康効果も期待されます。 抗肥満薬の市場動向。 最近の抗肥満薬の進歩により、個人で臨床的に有意な体重減少を達成できる可能性が出てきました。このことは、座りがちなライフスタイルに起因する肥満の蔓延と相まって、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の一つとなっています。さらに、肥満は2型糖尿病(T2D)、心血管疾患(CVD)、食道・結腸・直腸・肝臓・胆嚢・膵臓・腎臓のがんの発症リスクを高めるとされています。また、数多くの精神疾患、神経疾患、肺疾患、消化器疾患、腎疾患、筋骨格系疾患、内分泌疾患などを引き起こす可能性があります。さらに、睡眠不足、概日リズムの乱れ、慢性的なストレス、抗てんかん薬や向精神薬の使用増加などが、体重増加をさらに促進させる可能性があります。このことは、食欲や食物への欲求を調整するのに役立つ抗肥満薬(AOM)の承認件数が増加していることと相まって、市場の成長を促進しています。これとは別に、減量は個人の生活の質、運動能力、日常生活機能、心理的幸福の向上に役立ちます。健康志向の高まり、製薬業界の成長、過剰体重と密接に関連する疾病の管理への注目の高まりとともに、市場の成長を刺激すると予想されます。 主な市場細分化 IMARCグループは、世界の抗肥満薬市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、薬物クラス、薬物タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。 薬物クラス別の内訳 末梢性作用薬 中枢性薬物 薬物タイプ別構成比 処方薬 OTC医薬品 流通チャネル別内訳 病院薬局 小売店 オンライン薬局 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 業界の競争環境についても、Boehringer Ingelheim International GmbH、Currax Pharmaceuticals LLC、Gelesis、GlaxoSmithKline plc、Merck&Co.Inc.、Norgine B.V.、Novo Nordisk A/S、Pfizer Inc、Rhythm Pharmaceuticals Inc.、SHIONOGI & Co.Ltd.、武田薬品工業株式会社、Vivus LLC.の7社です。 本レポートで回答した主な質問 世界の抗肥満薬市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の抗肥満薬市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場とは? 薬効分類に基づく市場の内訳は? 薬物タイプに基づく市場のブレークアップは? 販売チャネル別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の抗肥満薬市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Anti-Obesity Drugs Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Drug Class 6.1 Peripherally Acting Drugs 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Centrally Acting Drugs 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Drug Type 7.1 Prescription Drugs 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 OTC Drugs 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Hospital Pharmacy 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Retail Pharmacy 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Pharmacy 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Boehringer Ingelheim International GmbH 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Currax Pharmaceuticals LLC 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Gelesis 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 GlaxoSmithKline plc 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Merck & Co. Inc. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Norgine B.V. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Novo Nordisk A/S 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Pfizer Inc. 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.9 Rhythm Pharmaceuticals Inc. 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.10 SHIONOGI & Co. Ltd. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Vivus LLC 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global anti-obesity drugs market reached a value of US$ 1.78 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.63 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 12.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Anti-Obesity Drugs Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Drug Class 6.1 Peripherally Acting Drugs 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Centrally Acting Drugs 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Drug Type 7.1 Prescription Drugs 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 OTC Drugs 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Hospital Pharmacy 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Retail Pharmacy 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Online Pharmacy 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Boehringer Ingelheim International GmbH 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 Currax Pharmaceuticals LLC 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Gelesis 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.4 GlaxoSmithKline plc 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 Merck & Co. Inc. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Norgine B.V. 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Novo Nordisk A/S 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Pfizer Inc. 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.9 Rhythm Pharmaceuticals Inc. 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.10 SHIONOGI & Co. Ltd. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 Vivus LLC 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio
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