世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

抗肥満薬市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Anti-Obesity Drugs Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の抗肥満薬市場は、2021年に17億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.20%を示し、2027年までに36億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の抗肥満薬市場は、2021年に17億8000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR12.20%を示し、2027年までに36億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

抗肥満薬は、体重の減少やコントロールを目的とし、一般的に病的な肥満の場合にのみ医学的に処方されます。特に甘いものや脂肪分、塩分、高カロリーの食品に対する欲求を抑え、強迫的な摂食を抑制する効果があります。また、血圧、有害な脂質レベル、ウエスト周囲径、糖度、非アルコール性脂肪肝疾患(NAFLD)のコントロール、主要な心血管疾患(CVD)のリスクおよび糖尿病性腎臓病の進行を最小限に抑えるなど、独自の健康効果も期待されます。

抗肥満薬の市場動向。
最近の抗肥満薬の進歩により、個人で臨床的に有意な体重減少を達成できる可能性が出てきました。このことは、座りがちなライフスタイルに起因する肥満の蔓延と相まって、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の一つとなっています。さらに、肥満は2型糖尿病(T2D)、心血管疾患(CVD)、食道・結腸・直腸・肝臓・胆嚢・膵臓・腎臓のがんの発症リスクを高めるとされています。また、数多くの精神疾患、神経疾患、肺疾患、消化器疾患、腎疾患、筋骨格系疾患、内分泌疾患などを引き起こす可能性があります。さらに、睡眠不足、概日リズムの乱れ、慢性的なストレス、抗てんかん薬や向精神薬の使用増加などが、体重増加をさらに促進させる可能性があります。このことは、食欲や食物への欲求を調整するのに役立つ抗肥満薬(AOM)の承認件数が増加していることと相まって、市場の成長を促進しています。これとは別に、減量は個人の生活の質、運動能力、日常生活機能、心理的幸福の向上に役立ちます。健康志向の高まり、製薬業界の成長、過剰体重と密接に関連する疾病の管理への注目の高まりとともに、市場の成長を刺激すると予想されます。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界の抗肥満薬市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、薬物クラス、薬物タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

薬物クラス別の内訳

末梢性作用薬
中枢性薬物

薬物タイプ別構成比

処方薬
OTC医薬品

流通チャネル別内訳

病院薬局
小売店
オンライン薬局

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても、Boehringer Ingelheim International GmbH、Currax Pharmaceuticals LLC、Gelesis、GlaxoSmithKline plc、Merck&Co.Inc.、Norgine B.V.、Novo Nordisk A/S、Pfizer Inc、Rhythm Pharmaceuticals Inc.、SHIONOGI & Co.Ltd.、武田薬品工業株式会社、Vivus LLC.の7社です。

本レポートで回答した主な質問
世界の抗肥満薬市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の抗肥満薬市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
薬効分類に基づく市場の内訳は?
薬物タイプに基づく市場のブレークアップは?
販売チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の抗肥満薬市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Anti-Obesity Drugs Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Drug Class
6.1 Peripherally Acting Drugs
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Centrally Acting Drugs
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Drug Type
7.1 Prescription Drugs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 OTC Drugs
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hospital Pharmacy
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Pharmacy
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Pharmacy
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Boehringer Ingelheim International GmbH
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Currax Pharmaceuticals LLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Gelesis
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 GlaxoSmithKline plc
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Merck & Co. Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Norgine B.V.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Novo Nordisk A/S
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Pfizer Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Rhythm Pharmaceuticals Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 SHIONOGI & Co. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Vivus LLC
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global anti-obesity drugs market reached a value of US$ 1.78 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.63 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 12.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Anti-obesity drugs are intended to reduce or control weight and generally medically prescribed only in cases of morbid obesity. They help reduce cravings and control compulsive eating, especially for sweets and fatty, salty, and high-calorie food products. They can also provide independent health benefits, such as controlling blood pressure, harmful lipid levels, waist circumference, sugar levels and nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) and minimize the risk of major cardiovascular diseases (CVDs) and progression of diabetic kidney disease.

Anti-Obesity Drugs Market Trends:
Recent advances in anti-obesity drugs have enabled the potential of attaining clinically significant weight loss among individuals. This, in confluence with the widespread prevalence of obesity on account of sedentary lifestyles, represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. In addition, obesity increases the risk of developing type 2 diabetes (T2D), cardiovascular diseases (CVD), and cancer of the esophagus, colon and rectum, liver, gallbladder, pancreas, and kidney. It can also result in numerous psychological, neurological, pulmonary, gastrointestinal, renal, musculoskeletal, and endocrine diseases. Besides this, sleep deprivation, circadian desynchronization, chronic stress, and the rising use of anti-epileptic and psychotropic drugs may further induce weight gain. This, coupled with the increasing number of approvals of anti-obesity medications (AOMs) that help regulate appetite and food cravings, is fueling the growth of the market. Apart from this, weight loss aids in improving the quality of life, mobility, daily function, and psychological well-being of individuals. This, along with the increasing health consciousness, thriving pharmaceutical industry, and the rising focus on the management of diseases closely integrated with excess body weight, is anticipated to stimulate the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global anti-obesity drugs market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on drug class, drug type and distribution channel.

Breakup by Drug Class:

Peripherally Acting Drugs
Centrally Acting Drugs

Breakup by Drug Type:

Prescription Drugs
OTC Drugs

Breakup by Distribution Channel:

Hospital Pharmacy
Retail Pharmacy
Online Pharmacy

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Boehringer Ingelheim International GmbH, Currax Pharmaceuticals LLC, Gelesis, GlaxoSmithKline plc, Merck & Co. Inc., Norgine B.V., Novo Nordisk A/S, Pfizer Inc., Rhythm Pharmaceuticals Inc., SHIONOGI & Co. Ltd., Takeda Pharmaceutical Company Limited and Vivus LLC.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global anti-obesity drugs market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global anti-obesity drugs market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the drug class?
What is the breakup of the market based on the drug type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global anti-obesity drugs market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Anti-Obesity Drugs Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Drug Class
6.1 Peripherally Acting Drugs
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Centrally Acting Drugs
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Drug Type
7.1 Prescription Drugs
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 OTC Drugs
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hospital Pharmacy
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Pharmacy
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Pharmacy
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Boehringer Ingelheim International GmbH
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Currax Pharmaceuticals LLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Gelesis
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 GlaxoSmithKline plc
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Merck & Co. Inc.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Norgine B.V.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Novo Nordisk A/S
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Pfizer Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Rhythm Pharmaceuticals Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.10 SHIONOGI & Co. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Vivus LLC
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る