世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アイトラッキング市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Eye Tracking Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のアイトラッキング市場は、2021年に725.8百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.1%を示し、2027年までに2,939.4百万米ドルに達すると予想しています。COVID-... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のアイトラッキング市場は、2021年に725.8百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR27.1%を示し、2027年までに2,939.4百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

アイトラッキングとは、瞳孔の拡張や動きなど、目の挙動を監視・観察するプロセスを指します。ユーザーの視線の長さを測定し、個人が何を、どこを見ているかを判断することで、人間の行動を研究するための視覚的な注意を正確かつ客観的に定量化します。アイトラッカーは、目に見えない近赤外線と高精細なカメラで目に光を投影します。まばたき、視線、無視など、刺激に対する瞳孔の顕著な反応を含む幅広い活動を記録することができます。そのため、心理学研究、パッケージデザイン、インテリジェントセキュリティーシステムなどに応用されています。

世界のアイトラッキング市場は、主に様々な産業におけるアイトラッカーの用途が拡大していることが要因となっています。小売業界では、アイトラッカーは、消費者が商品を閲覧するのに費やした時間を確認することで、消費者行動に関する洞察を得るために使用されています。また、人工知能(AI)、バーチャルリアリティ(VR)、拡張現実(AR)と統合することも可能です。アイトラッカーは、刑務所管理システムや防衛組織が個人を特定するための生体虹彩スキャナーを配備し、セキュリティ体制を強化するためにも採用されています。このほか、ビジョントラッカー技術は、タブレットやデスクトップに直接搭載することができ、さらに車椅子に組み込むことで、ユーザーは視覚の動きで車椅子を操作できるようになります。さらに、スマートテクノロジーやウェアラブルテクノロジーへの大規模な投資が、市場の成長に好影響を与えています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のアイトラッキング市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、コンポーネント、ロケーション、アプリケーションに基づき分類しています。

タイプ別の内訳

アイアタッチドトラッキング
光学式トラッキング
眼電計

コンポーネント別構成比

ハードウェア
ソフトウエア

地域別構成比。

リモート
モバイル

アプリケーション別構成比。

ヘルスケア
小売
研究
自動車
コンシューマーエレクトロニクス
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
Ergoneers GmbH、Eyegaze Inc、EyeTech Digital Systems Inc、EyeTracking Inc、Gazepoint Research Inc、iMotions A/S、Mirametrix Inc、Seeing Machines、Smart Eye AB、SR Research Ltd. および Tobii ABなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も調査しています。

本レポートで回答した主な質問
アイトラッキングの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界のアイトラッキング市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
コンポーネント別の市場構成は?
ロケーション別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
アイトラッキングの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Eye Tracking Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Eye Attached Tracking
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Optical Tracking
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Electrooculography
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Hardware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Location
8.1 Remote
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Mobile
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Research
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Automotive
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Consumer Electronics
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Ergoneers GmbH
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Eyegaze Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 EyeTech Digital Systems Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 EyeTracking Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Gazepoint Research Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 iMotions A/S
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Mirametrix Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Seeing Machines
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 Smart Eye AB
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 SR Research Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Tobii AB
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global eye tracking market reached a value of US$ 725.8 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2,939.4 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 27.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Eye tracking refers to the process of monitoring and observing eye behavior such as pupil dilation and movement. It accurately and objectively quantifies visual attention to study human behavior by measuring the length of the user’s gaze and determining at what and where an individual is looking. Eye trackers use invisible near-infrared light and high-definition cameras to project light onto the eyes. They record a wide range of activities that include blinking, looking, ignoring and other noticeable reaction of the pupil to stimuli. As a result, they find application in psychological research, packaging designs, and intelligent security systems.

The global eye tracking market is primarily driven by the growing applications of eye trackers in various industries. In the retail sector, eye trackers are used for gaining insights into consumer behavior by ascertaining how much time a consumer spends browsing a product. It can also be integrated with artificial intelligence (AI), virtual reality (VR), and augmented reality (AR). Eye trackers are also employed by prison management systems and defense organizations to deploy biometric iris scanners for identifying individuals and tighten their security arrangements. Besides this, the vision tracker technology can be mounted directly on a tablet or desktop, which is further integrated within a wheelchair to allow users to control the wheelchair using vision movements. Furthermore, extensive investments in smart and wearable technology are providing a positive impact on the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global eye tracking market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, component, location and application.

Breakup by Type:

Eye Attached Tracking
Optical Tracking
Electrooculography

Breakup by Component:

Hardware
Software

Breakup by Location:

Remote
Mobile

Breakup by Application:

Healthcare
Retail
Research
Automotive
Consumer Electronics
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ergoneers GmbH, Eyegaze Inc., EyeTech Digital Systems Inc., EyeTracking Inc., Gazepoint Research Inc., iMotions A/S, Mirametrix Inc., Seeing Machines, Smart Eye AB, SR Research Ltd. and Tobii AB.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global eye tracking market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global eye tracking market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the location?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global eye tracking market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Eye Tracking Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Eye Attached Tracking
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Optical Tracking
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Electrooculography
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Hardware
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Software
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Location
8.1 Remote
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Mobile
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Research
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Automotive
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Consumer Electronics
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Ergoneers GmbH
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Eyegaze Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 EyeTech Digital Systems Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 EyeTracking Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Gazepoint Research Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 iMotions A/S
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Mirametrix Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Seeing Machines
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.9 Smart Eye AB
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.10 SR Research Ltd.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Tobii AB
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/01 10:26

153.05 円

167.01 円

200.08 円

ページTOPに戻る