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インドの香辛料市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


India Spices Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのスパイス市場は、2021年にINR 142,569.3クロールに到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.15%を示し、2027年にはINR270,928.4 Croresに達すると予想しています。COVID-19... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,299
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173 英語

 

サマリー

インドのスパイス市場は、2021年にINR 142,569.3クロールに到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.15%を示し、2027年にはINR270,928.4 Croresに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

香辛料は、主に食品の風味付け、着色、保存に使用される食品添加物を指します。通常、芳香性のある種子、乾燥果実や野菜、根、樹皮などを幅広く加工して製造されています。スパイスは、余分な脂肪やカロリーを加えることなく、食品に絶妙な香り、食感、味を与えます。インドは現在、世界有数のスパイスの生産国である。インドでは、チリ、ターメリック、コリアンダー、タマリンド、クミン、マスタード、フェヌグリークなどのスパイスが広く出回っている。

革新的なフレーバー、本格的な料理、エスニックな味を求める食品・スナックの需要が増加していることが、インドのスパイス市場を拡大しています。また、消費者の多忙な勤務体系や座りがちなライフスタイルに加え、食品加工産業の著しい成長も、便利な食品オプションへの需要を後押ししています。その結果、加工食品や調理済み食品におけるスパイスの利用が増加しており、同国の市場成長をさらに後押ししています。これとは別に、インドではHoReCaセクターが拡大していることも市場の成長を後押ししています。さらに、西洋料理のトレンドが浸透しつつあることも、さまざまな新しいスパイスの需要をさらに押し上げています。さらに、インド政府はスパイスの不純物を抑制するための厳しい規制を導入しており、それによってより安全な製品バリエーションの生産が促されています。さらに、スパイスに含まれる合成添加物が健康に与える悪影響に対する消費者の懸念が高まっていることも、同国における天然および有機スパイスの需要を高めています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドのスパイス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、用途、形態に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

ピュアスパイス
唐辛子
ターメリック
コリアンダー
クミン
ペッパー
タマリンド
アサフォエティーダ
ベイリーフ
クローブ
カルダモン
シナモン
トゥルシーリーフ
その他
ブレンドスパイス
ガラムマサラ
ノンベジマサラ
キッチンキング&サブジマサラ
チャール&チャンナ・マサラ
チャットマサラ
サンバル&ラシャムマサラ
パニール&カレーマサラ
パブバジマサラ
ジャルジーラ・マサラ
その他

アプリケーション別構成比

ベジカレー
肉・鶏肉製品
スナック菓子、コンビニエンスフード
スープ、ソース、ドレッシング
ベーカリー・菓子
冷凍食品
飲料
その他

形態別内訳

パケット
スプリンクラー
破砕機

地域別構成比

南インド
北インド
西インド・中央インド
東インド

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要企業としてAachi Spices & Foods Pvt Ltd, Badshah Masala, Eastern Condiments Private Limited, Everest Food Products Pvt Ltd, Mahashian Di Hatti Private Limited, MTR Foods Pvt Ltd. and Patanjali Ayurved Limitedなどが挙げられます。

本レポートで回答した主な質問
1.2021年のインドスパイス市場規模は?
2.2022年~2027年のインドスパイス市場の予想成長率は?
3.インドのスパイス市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19がインドの香辛料市場に与えた影響は?
5.インド香辛料市場の製品タイプ別内訳は?
6.インド香辛料市場の用途別構成は?
7.インドスパイス市場の形態別内訳は?
8.インド香辛料市場の主要地域は?
9.インド香辛料市場の主要プレイヤー/企業は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Market Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Spices Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Pure Spices
6.1.1 Chilli
6.1.1.1 Market Trends
6.1.1.2 Market Forecast
6.1.2 Turmeric
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.3 Coriander
6.1.3.1 Market Trends
6.1.3.2 Market Forecast
6.1.4 Cumin
6.1.4.1 Market Trends
6.1.4.2 Market Forecast
6.1.5 Pepper
6.1.5.1 Market Trends
6.1.5.2 Market Forecast
6.1.6 Tamarind
6.1.6.1 Market Trends
6.1.6.2 Market Forecast
6.1.7 Asafoetida
6.1.7.1 Market Trends
6.1.7.2 Market Forecast
6.1.8 Bay Leaf
6.1.8.1 Market Trends
6.1.8.2 Market Forecast
6.1.9 Clove
6.1.9.1 Market Trends
6.1.9.2 Market Forecast
6.1.10 Cardamom
6.1.10.1 Market Trends
6.1.10.2 Market Forecast
6.1.11 Cinnamon
6.1.11.1 Market Trends
6.1.11.2 Market Forecast
6.1.12 Tulsi Leaf
6.1.12.1 Market Trends
6.1.12.2 Market Forecast
6.1.13 Others
6.1.13.1 Market Trends
6.1.13.2 Market Forecast
6.2 Blended Spices
6.2.1 Garam Masala
6.2.1.1 Market Trends
6.2.1.2 Market Forecast
6.2.2 Non-Veg Masala
6.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2 Market Forecast
6.2.3 Kitchen King and Sabzi Masala
6.2.3.1 Market Trends
6.2.3.2 Market Forecast
6.2.4 Chole and Channa Masala
6.2.4.1 Market Trends
6.2.4.2 Market Forecast
6.2.5 Chat Masala
6.2.5.1 Market Trends
6.2.5.2 Market Forecast
6.2.6 Sambhar and Rasham Masala
6.2.6.1 Market Trends
6.2.6.2 Market Forecast
6.2.7 Paneer and Curry Masala
6.2.7.1 Market Trends
6.2.7.2 Market Forecast
6.2.8 Pav Bhaji Masala
6.2.8.1 Market Trends
6.2.8.2 Market Forecast
6.2.9 Jaljeera Masala
6.2.9.1 Market Trends
6.2.9.2 Market Forecast
6.2.10 Others
6.2.10.1 Market Trends
6.2.10.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Veg Curries
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Meat and Poultry Products
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Snacks and Convenience Foods
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Soups, Sauces and Dressings
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bakery and Confectionery
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Frozen Foods
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Beverages
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Form
8.1 Packets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Sprinkler
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Crusher
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 South India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 North India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 West and Central India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weakness
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Key Price and Demand Indicators
14 New Events & Key Market Developments
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.2 Badshah Masala
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.3 Eastern Condiments Private Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.4 Everest Food Products Pvt Ltd
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.5 Mahashian Di Hatti Private Limited
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.6 MTR Foods Pvt Ltd.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.7 Patanjali Ayurved Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Recent Developments and Investment Plans

 

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Summary

The India spices market reached a value of INR 142,569.3 Crores in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 270,928.4 Crores by 2027, exhibiting a CAGR of 11.15% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Spices refer to the food additives that are primarily used for flavoring, coloring, or preserving food items. They are usually manufactured by processing a wide range of aromatic seeds, dried fruits or vegetables, roots, barks, etc. Spices offer exquisite aroma, texture, and taste to food without adding any extra fat or calories. India currently represents one of the largest producers of spices in the world. Some of the common spices that are widely available in the country, include chili, turmeric, coriander, tamarind, cumin, mustard, fenugreek, etc.

The increasing demand for innovative flavors, authentic cuisines, and ethnic tastes in foods and snacks is augmenting the market for spices in India. Additionally, a significant growth in the food processing industry along with hectic work schedules and sedentary lifestyles of the consumers are also propelling the demand for convenient food options. As a result, the growing utilization of spices in processed and ready-to-eat food products is further driving the market growth in the country. Apart from this, the expanding HoReCa sector in India is also bolstering the market growth. Moreover, the increasing penetration of western food trends is further catalyzing the demand for a variety of newer spices. Additionally, the Indian government has introduced stringent regulations to curb the adulteration of spices, thereby inducing the production of safer product variants. Furthermore, the rising consumer concerns towards the negative health impact of synthetic additives in spices are augmenting the demand for natural and organic spices in the country.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the India spices market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, application and form.

Breakup by Product Type:

Pure Spices
Chilli
Turmeric
Coriander
Cumin
Pepper
Tamarind
Asafoetida
Bay Leaf
Clove
Cardamom
Cinnamon
Tulsi Leaf
Others
Blended Spices
Garam Masala
Non-Veg Masala
Kitchen King and Sabzi Masala
Chole and Channa Masala
Chat Masala
Sambhar and Rasham Masala
Paneer and Curry Masala
Pav Bhaji Masala
Jaljeera Masala
Others

Breakup by Application:

Veg Curries
Meat and Poultry Products
Snacks and Convenience Foods
Soups, Sauces and Dressings
Bakery and Confectionery
Frozen Foods
Beverages
Others

Breakup by Form:

Packets
Sprinkler
Crusher

Breakup by Region:

South India
North India
West and Central India
East India

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Aachi Spices & Foods Pvt Ltd, Badshah Masala, Eastern Condiments Private Limited, Everest Food Products Pvt Ltd, Mahashian Di Hatti Private Limited, MTR Foods Pvt Ltd. and Patanjali Ayurved Limited.

Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the India spices market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the India spices market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the India spices market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the India spices market?
5. What is the breakup of the India spices market based on the product type?
6. What is the breakup of the India spices market based on the application?
7. What is the breakup of the India spices market based on the form?
8. What are the key regions in the India spices market?
9. Who are the key players/companies in the India spices market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Market Overview
4.2 Key Industry Trends
5 India Spices Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Pure Spices
6.1.1 Chilli
6.1.1.1 Market Trends
6.1.1.2 Market Forecast
6.1.2 Turmeric
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.3 Coriander
6.1.3.1 Market Trends
6.1.3.2 Market Forecast
6.1.4 Cumin
6.1.4.1 Market Trends
6.1.4.2 Market Forecast
6.1.5 Pepper
6.1.5.1 Market Trends
6.1.5.2 Market Forecast
6.1.6 Tamarind
6.1.6.1 Market Trends
6.1.6.2 Market Forecast
6.1.7 Asafoetida
6.1.7.1 Market Trends
6.1.7.2 Market Forecast
6.1.8 Bay Leaf
6.1.8.1 Market Trends
6.1.8.2 Market Forecast
6.1.9 Clove
6.1.9.1 Market Trends
6.1.9.2 Market Forecast
6.1.10 Cardamom
6.1.10.1 Market Trends
6.1.10.2 Market Forecast
6.1.11 Cinnamon
6.1.11.1 Market Trends
6.1.11.2 Market Forecast
6.1.12 Tulsi Leaf
6.1.12.1 Market Trends
6.1.12.2 Market Forecast
6.1.13 Others
6.1.13.1 Market Trends
6.1.13.2 Market Forecast
6.2 Blended Spices
6.2.1 Garam Masala
6.2.1.1 Market Trends
6.2.1.2 Market Forecast
6.2.2 Non-Veg Masala
6.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2 Market Forecast
6.2.3 Kitchen King and Sabzi Masala
6.2.3.1 Market Trends
6.2.3.2 Market Forecast
6.2.4 Chole and Channa Masala
6.2.4.1 Market Trends
6.2.4.2 Market Forecast
6.2.5 Chat Masala
6.2.5.1 Market Trends
6.2.5.2 Market Forecast
6.2.6 Sambhar and Rasham Masala
6.2.6.1 Market Trends
6.2.6.2 Market Forecast
6.2.7 Paneer and Curry Masala
6.2.7.1 Market Trends
6.2.7.2 Market Forecast
6.2.8 Pav Bhaji Masala
6.2.8.1 Market Trends
6.2.8.2 Market Forecast
6.2.9 Jaljeera Masala
6.2.9.1 Market Trends
6.2.9.2 Market Forecast
6.2.10 Others
6.2.10.1 Market Trends
6.2.10.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Veg Curries
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Meat and Poultry Products
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Snacks and Convenience Foods
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Soups, Sauces and Dressings
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Bakery and Confectionery
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Frozen Foods
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Beverages
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
7.8 Others
7.8.1 Market Trends
7.8.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Form
8.1 Packets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Sprinkler
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Crusher
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 South India
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 North India
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 West and Central India
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 East India
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weakness
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porter Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Key Price and Demand Indicators
14 New Events & Key Market Developments
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.2 Badshah Masala
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.3 Eastern Condiments Private Limited
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.4 Everest Food Products Pvt Ltd
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.5 Mahashian Di Hatti Private Limited
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.6 MTR Foods Pvt Ltd.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Recent Developments and Investment Plans
15.3.7 Patanjali Ayurved Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Recent Developments and Investment Plans

 

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