インドの香辛料市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測India Spices Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのスパイス市場は、2021年にINR 142,569.3クロールに到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.15%を示し、2027年にはINR270,928.4 Croresに達すると予想しています。COVID-19... もっと見る
サマリーインドのスパイス市場は、2021年にINR 142,569.3クロールに到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.15%を示し、2027年にはINR270,928.4 Croresに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。香辛料は、主に食品の風味付け、着色、保存に使用される食品添加物を指します。通常、芳香性のある種子、乾燥果実や野菜、根、樹皮などを幅広く加工して製造されています。スパイスは、余分な脂肪やカロリーを加えることなく、食品に絶妙な香り、食感、味を与えます。インドは現在、世界有数のスパイスの生産国である。インドでは、チリ、ターメリック、コリアンダー、タマリンド、クミン、マスタード、フェヌグリークなどのスパイスが広く出回っている。 革新的なフレーバー、本格的な料理、エスニックな味を求める食品・スナックの需要が増加していることが、インドのスパイス市場を拡大しています。また、消費者の多忙な勤務体系や座りがちなライフスタイルに加え、食品加工産業の著しい成長も、便利な食品オプションへの需要を後押ししています。その結果、加工食品や調理済み食品におけるスパイスの利用が増加しており、同国の市場成長をさらに後押ししています。これとは別に、インドではHoReCaセクターが拡大していることも市場の成長を後押ししています。さらに、西洋料理のトレンドが浸透しつつあることも、さまざまな新しいスパイスの需要をさらに押し上げています。さらに、インド政府はスパイスの不純物を抑制するための厳しい規制を導入しており、それによってより安全な製品バリエーションの生産が促されています。さらに、スパイスに含まれる合成添加物が健康に与える悪影響に対する消費者の懸念が高まっていることも、同国における天然および有機スパイスの需要を高めています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、インドのスパイス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、用途、形態に基づき、市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 ピュアスパイス 唐辛子 ターメリック コリアンダー クミン ペッパー タマリンド アサフォエティーダ ベイリーフ クローブ カルダモン シナモン トゥルシーリーフ その他 ブレンドスパイス ガラムマサラ ノンベジマサラ キッチンキング&サブジマサラ チャール&チャンナ・マサラ チャットマサラ サンバル&ラシャムマサラ パニール&カレーマサラ パブバジマサラ ジャルジーラ・マサラ その他 アプリケーション別構成比 ベジカレー 肉・鶏肉製品 スナック菓子、コンビニエンスフード スープ、ソース、ドレッシング ベーカリー・菓子 冷凍食品 飲料 その他 形態別内訳 パケット スプリンクラー 破砕機 地域別構成比 南インド 北インド 西インド・中央インド 東インド 競合の状況 業界の競争環境についても調査しており、主要企業としてAachi Spices & Foods Pvt Ltd, Badshah Masala, Eastern Condiments Private Limited, Everest Food Products Pvt Ltd, Mahashian Di Hatti Private Limited, MTR Foods Pvt Ltd. and Patanjali Ayurved Limitedなどが挙げられます。 本レポートで回答した主な質問 1.2021年のインドスパイス市場規模は? 2.2022年~2027年のインドスパイス市場の予想成長率は? 3.インドのスパイス市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19がインドの香辛料市場に与えた影響は? 5.インド香辛料市場の製品タイプ別内訳は? 6.インド香辛料市場の用途別構成は? 7.インドスパイス市場の形態別内訳は? 8.インド香辛料市場の主要地域は? 9.インド香辛料市場の主要プレイヤー/企業は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Market Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Spices Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Pure Spices 6.1.1 Chilli 6.1.1.1 Market Trends 6.1.1.2 Market Forecast 6.1.2 Turmeric 6.1.2.1 Market Trends 6.1.2.2 Market Forecast 6.1.3 Coriander 6.1.3.1 Market Trends 6.1.3.2 Market Forecast 6.1.4 Cumin 6.1.4.1 Market Trends 6.1.4.2 Market Forecast 6.1.5 Pepper 6.1.5.1 Market Trends 6.1.5.2 Market Forecast 6.1.6 Tamarind 6.1.6.1 Market Trends 6.1.6.2 Market Forecast 6.1.7 Asafoetida 6.1.7.1 Market Trends 6.1.7.2 Market Forecast 6.1.8 Bay Leaf 6.1.8.1 Market Trends 6.1.8.2 Market Forecast 6.1.9 Clove 6.1.9.1 Market Trends 6.1.9.2 Market Forecast 6.1.10 Cardamom 6.1.10.1 Market Trends 6.1.10.2 Market Forecast 6.1.11 Cinnamon 6.1.11.1 Market Trends 6.1.11.2 Market Forecast 6.1.12 Tulsi Leaf 6.1.12.1 Market Trends 6.1.12.2 Market Forecast 6.1.13 Others 6.1.13.1 Market Trends 6.1.13.2 Market Forecast 6.2 Blended Spices 6.2.1 Garam Masala 6.2.1.1 Market Trends 6.2.1.2 Market Forecast 6.2.2 Non-Veg Masala 6.2.2.1 Market Trends 6.2.2.2 Market Forecast 6.2.3 Kitchen King and Sabzi Masala 6.2.3.1 Market Trends 6.2.3.2 Market Forecast 6.2.4 Chole and Channa Masala 6.2.4.1 Market Trends 6.2.4.2 Market Forecast 6.2.5 Chat Masala 6.2.5.1 Market Trends 6.2.5.2 Market Forecast 6.2.6 Sambhar and Rasham Masala 6.2.6.1 Market Trends 6.2.6.2 Market Forecast 6.2.7 Paneer and Curry Masala 6.2.7.1 Market Trends 6.2.7.2 Market Forecast 6.2.8 Pav Bhaji Masala 6.2.8.1 Market Trends 6.2.8.2 Market Forecast 6.2.9 Jaljeera Masala 6.2.9.1 Market Trends 6.2.9.2 Market Forecast 6.2.10 Others 6.2.10.1 Market Trends 6.2.10.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Veg Curries 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Meat and Poultry Products 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Snacks and Convenience Foods 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Soups, Sauces and Dressings 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Bakery and Confectionery 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Frozen Foods 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Beverages 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 7.8 Others 7.8.1 Market Trends 7.8.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Form 8.1 Packets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Sprinkler 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Crusher 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 South India 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 North India 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 West and Central India 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 East India 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weakness 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porter Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Key Price and Demand Indicators 14 New Events & Key Market Developments 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.2 Badshah Masala 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.3 Eastern Condiments Private Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.4 Everest Food Products Pvt Ltd 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.5 Mahashian Di Hatti Private Limited 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.6 MTR Foods Pvt Ltd. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.7 Patanjali Ayurved Limited 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Recent Developments and Investment Plans
SummaryThe India spices market reached a value of INR 142,569.3 Crores in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach INR 270,928.4 Crores by 2027, exhibiting a CAGR of 11.15% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Market Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Spices Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Pure Spices 6.1.1 Chilli 6.1.1.1 Market Trends 6.1.1.2 Market Forecast 6.1.2 Turmeric 6.1.2.1 Market Trends 6.1.2.2 Market Forecast 6.1.3 Coriander 6.1.3.1 Market Trends 6.1.3.2 Market Forecast 6.1.4 Cumin 6.1.4.1 Market Trends 6.1.4.2 Market Forecast 6.1.5 Pepper 6.1.5.1 Market Trends 6.1.5.2 Market Forecast 6.1.6 Tamarind 6.1.6.1 Market Trends 6.1.6.2 Market Forecast 6.1.7 Asafoetida 6.1.7.1 Market Trends 6.1.7.2 Market Forecast 6.1.8 Bay Leaf 6.1.8.1 Market Trends 6.1.8.2 Market Forecast 6.1.9 Clove 6.1.9.1 Market Trends 6.1.9.2 Market Forecast 6.1.10 Cardamom 6.1.10.1 Market Trends 6.1.10.2 Market Forecast 6.1.11 Cinnamon 6.1.11.1 Market Trends 6.1.11.2 Market Forecast 6.1.12 Tulsi Leaf 6.1.12.1 Market Trends 6.1.12.2 Market Forecast 6.1.13 Others 6.1.13.1 Market Trends 6.1.13.2 Market Forecast 6.2 Blended Spices 6.2.1 Garam Masala 6.2.1.1 Market Trends 6.2.1.2 Market Forecast 6.2.2 Non-Veg Masala 6.2.2.1 Market Trends 6.2.2.2 Market Forecast 6.2.3 Kitchen King and Sabzi Masala 6.2.3.1 Market Trends 6.2.3.2 Market Forecast 6.2.4 Chole and Channa Masala 6.2.4.1 Market Trends 6.2.4.2 Market Forecast 6.2.5 Chat Masala 6.2.5.1 Market Trends 6.2.5.2 Market Forecast 6.2.6 Sambhar and Rasham Masala 6.2.6.1 Market Trends 6.2.6.2 Market Forecast 6.2.7 Paneer and Curry Masala 6.2.7.1 Market Trends 6.2.7.2 Market Forecast 6.2.8 Pav Bhaji Masala 6.2.8.1 Market Trends 6.2.8.2 Market Forecast 6.2.9 Jaljeera Masala 6.2.9.1 Market Trends 6.2.9.2 Market Forecast 6.2.10 Others 6.2.10.1 Market Trends 6.2.10.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 Veg Curries 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Meat and Poultry Products 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Snacks and Convenience Foods 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Soups, Sauces and Dressings 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Bakery and Confectionery 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Frozen Foods 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 7.7 Beverages 7.7.1 Market Trends 7.7.2 Market Forecast 7.8 Others 7.8.1 Market Trends 7.8.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Form 8.1 Packets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Sprinkler 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Crusher 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 South India 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 North India 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 West and Central India 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 East India 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weakness 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porter Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Key Price and Demand Indicators 14 New Events & Key Market Developments 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Aachi Spices & Foods Pvt Ltd 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.2 Badshah Masala 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.3 Eastern Condiments Private Limited 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.4 Everest Food Products Pvt Ltd 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.5 Mahashian Di Hatti Private Limited 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.6 MTR Foods Pvt Ltd. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Recent Developments and Investment Plans 15.3.7 Patanjali Ayurved Limited 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Recent Developments and Investment Plans
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/26 10:26 155.24 円 162.59 円 197.14 円 |