世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

プロポリス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Propolis Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のプロポリス市場は、2021年に625.5百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には864.1百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に5.64%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
144 英語

 

サマリー

世界のプロポリス市場は、2021年に625.5百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には864.1百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に5.64%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

プロポリスは、ミツバチが植物のさまざまな部分、芽、滲出液から集めた物質を使って作る樹脂状の混合物である。通常、花粉、ワックス、エッセンシャルオイル、フラボノイド、フェノール酸、および糖、ステロイド、ビタミン、ケトン、ラクトン、安息香酸、脂肪酸エステルなどのさまざまな有機化合物から構成されている。硬くてもろく、親油性で、加熱すると柔らかくしなやかになり、グミのような粘着性を持つようになる。心地よい独特の芳香があり、色は年代や産地によって黄緑色から暗褐色まで様々である。プロポリスには抗酸化作用や麻酔作用、創傷治癒作用があるため、免疫力強化のために広く飲用されている。

プロポリスの市場動向
プロポリスは、消化器系の健康を改善し、シワなどの老化の初期兆候を抑えるなど、さまざまな健康効果をもたらす。その結果、世界中のヘルスケアおよびパーソナルケア分野でプロポリスを含む原材料や二次製品の利用が増加しています。さらに、プロポリスは癌のリスクを減らすのに役立つため、癌の有病率の上昇を理由に、その利用が世界中で広く増加している。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の高い致死率と抗ウイルス治療の欠如は、免疫強化の可能性を持つ天然薬剤の販売にプラスの影響を与えています。プロポリスは抗酸化物質と生物活性化合物を豊富に含み、抗菌、殺菌、抗ウイルス、抗炎症、免疫調節の特性を備えているため、これは市場の成長を強化しています。これとは別に、主要メーカーは、さまざまな医療ニーズに対応する数多くのプロポリスベースの製品バリエーションを提供しています。また、競争力を維持し、市場を拡大するために、パッケージの改善や有名人の推薦などのプロモーションキャンペーンに取り組んでいる。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、プロポリスの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、用途に基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

カプセル・錠剤
液体
クリーム
その他

カテゴリー別内訳

アルコールベース
アルコールフリー

販売チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
薬局・薬店
オンラインストア
その他

アプリケーション別内訳

フード&ビバレッジ
ヘルスケア
パーソナルケア・化粧品
その他

地域別内訳

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境は、Apiário Polenectar、Apis Flora、Bee Health Limited(INW)、Comvita Limited、Herb Pharm、Manuka Health New Zealand、Natural Factors Nutritional Products Ltd、NaturaNectar、NOW Foods、Nutraceutical International Corporation、Suyata Alternative Products Ltd、Uniflora Nutraceutica LtdaおよびWax Greenなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。本レポートで回答した主な質問
プロポリスの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
COVID-19は世界のプロポリス市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
カテゴリー別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
プロポリスの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
産業における競争の程度は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Propolis Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Capsules and Tablets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Liquids
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Creams
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Category
7.1 Alcohol-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Alcohol-free
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pharmacies and Drugstores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Food and Beverages
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Healthcare
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care and Cosmetics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Apiário Polenectar
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Apis Flora
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Bee Health Limited (INW)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Comvita Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Herb Pharm
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Manuka Health New Zealand
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Natural Factors Nutritional Products Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 NaturaNectar
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 NOW Foods
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Nutraceutical International Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Sunyata Alternative Products Ltd
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Uniflora Nutraceutica Ltda
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Wax Green
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global propolis market reached a value of US$ 625.5 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 864.1 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 5.64% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Propolis is a resinous mixture made by honey bees using substances collected from different parts of plants, buds, and exudates. It usually comprises pollen, waxes, essential oils, flavonoids and phenolic acids, and various organic compounds, including sugars, steroids, vitamins, ketones, lactones, benzoic acid, and fatty acid esters. It is hard, brittle, lipophilic, and becomes soft, pliable, gummy, and sticky upon heating. It possesses a pleasant and characteristic aromatic fragrance and varies in color from yellow-green to dark brown according to its age and origin. As propolis has antioxidants and anesthetic and wound healing properties, it is widely consumed to strengthen the immune system.

Propolis Market Trends:
Propolis offers various health benefits, which include improving digestive health and reducing wrinkles and other early signs of aging. As a result, there is a rise in the utilization of raw materials and secondary products comprising propolis in the healthcare and personal care sector worldwide. Moreover, as propolis assists in decreasing the risk of cancer, its utilization is extensively increasing around the world on account of the growing prevalence of the disease. Additionally, the high fatality of coronavirus disease (COVID-19) and the absence of antiviral treatment are positively influencing the sales of natural agents with immune-strengthening potential. This is strengthening the growth of the market as propolis is rich in antioxidants and bioactive compounds and offers antimicrobial, bactericidal, antiviral, anti-inflammatory, and immunomodulatory properties. Apart from this, leading manufacturers are providing numerous propolis-based product variants that cater to different medical needs. They are also engaging in packaging improvement and promotional campaigns like celebrity endorsements to retain a competitive edge and expand their market reach.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global propolis market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, category, distribution channel and application.

Breakup by Product Type:

Capsules and Tablets
Liquids
Creams
Others

Breakup by Category:

Alcohol-based
Alcohol-free

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Pharmacies and Drugstores
Online Stores
Others

Breakup by Application:

Food and Beverages
Healthcare
Personal Care and Cosmetics
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apiário Polenectar, Apis Flora, Bee Health Limited (INW), Comvita Limited, Herb Pharm, Manuka Health New Zealand, Natural Factors Nutritional Products Ltd., NaturaNectar, NOW Foods, Nutraceutical International Corporation, Sunyata Alternative Products Ltd, Uniflora Nutraceutica Ltda and Wax Green. Key Questions Answered in This Report:
How has the global propolis market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global propolis market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the category?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global propolis market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Propolis Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Capsules and Tablets
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Liquids
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Creams
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Category
7.1 Alcohol-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Alcohol-free
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pharmacies and Drugstores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Online Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Food and Beverages
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Healthcare
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care and Cosmetics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Apiário Polenectar
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 Apis Flora
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Bee Health Limited (INW)
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Comvita Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Herb Pharm
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Manuka Health New Zealand
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Natural Factors Nutritional Products Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 NaturaNectar
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 NOW Foods
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Nutraceutical International Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Sunyata Alternative Products Ltd
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Uniflora Nutraceutica Ltda
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Wax Green
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る