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B2Bペイメント市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


B2B Payments Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のB2B決済市場は、2021年に9,426億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.30%を示し、2027年までに1兆5,635億米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のB2B決済市場は、2021年に9,426億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.30%を示し、2027年までに1兆5,635億米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

B2B決済は、2つ以上の企業間で行われる商品やサービスの交換を目的とした金融取引です。B2B決済は、安全なゲートウェイを使用して処理され、複数の決済手段を提供することで、迅速な決済、キャッシュフローの改善、迅速な事業拡大が可能になります。B2B決済は追跡が容易で、商人同士のあいまいさや矛盾を回避できるため、製造業、情報技術(IT)、電気通信、金属・鉱業、エネルギー・公共事業、銀行・金融サービス・保険(BFSI)分野で幅広く活用されています。B2Bペイメントの市場動向
現在、世界中で物品やサービスの輸出入が増加しています。これは、貿易障壁を減らすために政府当局が行っている数々の取り組みに起因しています。これは、市場を牽引する重要な要因の1つです。また、さまざまな業界の企業がグローバルな展開に注力しています。これは、世界中の中小企業(SME)の発展と相まって、市場の成長を後押ししています。また、B2B決済では、比較的高速で効率的なACH(Automated Clearing House)の利用が増加しています。また、大企業が市場価値の向上やオンラインチャネルを通じた商品・サービスの販売拡大のためにB2B決済の需要を高めていることも、市場にプラスの影響を及ぼしています。このほか、さまざまなサプライヤーや卸売業者、小売業者とのネットワーク化や接続を目的としたB2B決済システムの自動化が進んでいることも、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。さらに、主要な市場参加者は、より包括的なB2B決済ソリューションを提供するためにパートナーシップや協力関係を結んでおり、全体的な収益性を高めると予測されます。

主要な市場細分化
IMARC Groupは、世界のB2B決済市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、決済タイプ、決済モード、企業規模、業種に基づき、市場を分類しています。

決済タイプ別内訳国内決済
クロスボーダーペイメント

決済手段別内訳。

従来型
デジタル

企業規模別構成比。

大企業
中小企業

業種別構成比。

BFSI
製造業
IT・通信
金属・鉱業
エネルギー・公益事業
その他

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても、American Express Company、Bank of America Corporation、Capital One、Citigroup Inc、JPMorgan Chase & Co.、Mastercard Inc、Payoneer Inc、PayPal Holdings Inc、Paystand Inc、Stripe Inc、Visa IncおよびWise Payments Limitedなどの主要企業のプロファイルと共に検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界のB2B決済市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のB2Bペイメント市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
決済タイプに基づく市場の内訳は?
決済モード別の市場構成は?
企業規模別の市場構成は?
業種別市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
B2Bペイメントの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global B2B Payments Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Payment Type
6.1 Domestic Payments
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Cross-Border Payments
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Payment Mode
7.1 Traditional
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium-sized Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Manufacturing
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 IT and Telecom
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Metals and Mining
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Energy and Utilities
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 American Express Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bank of America Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Capital One
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Citigroup Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 JPMorgan Chase & Co.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Mastercard Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Payoneer Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 PayPal Holdings Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Paystand Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Stripe Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Visa Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Wise Payments Limited
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global B2B payments market reached a value of US$ 942.6 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 1,563.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.30% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

B2B payments are financial transactions taking place between two or more businesses for an exchange of goods or services. They are processed using secure gateways and offer multiple payment options for getting faster payments, improving cash flow, and expanding at a quicker rate. As they are easy to trace and assist in avoiding ambiguity and discrepancy between merchants, B2B payments find extensive applications in the manufacturing, information and technology (IT), telecom, metals and mining, energy and utilities, and banking, financial services and insurance (BFSI) sectors. B2B Payments Market Trends:
At present, there is a rise in export and import of goods and services across the globe, which can be accredited to numerous efforts undertaken by governing authorities to reduce trade barriers. This represents one of the key factors driving the market. Moreover, businesses of different industry verticals are focusing on global expansion. This, coupled with the development of small and medium-sized enterprises (SMEs) around the world, is propelling the growth of the market. In addition, there is an increase in the utilization of the automated clearing house (ACH) in B2B payments as it is relatively faster and more efficient. The escalating demand for B2B payments in large enterprises for enhancing their market value and increasing their sales of goods and services via online channels is also positively influencing the market. Besides this, the rising employment of automation in B2B payment systems for networking and connecting with various suppliers, wholesalers, and retailers is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Furthermore, key market players are engaging in partnerships and collaborations to offer more comprehensive B2B payment solutions, which is projected to increase their overall profitability.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global B2B payments market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on payment type, payment mode, enterprise size and industry vertical.

Breakup by Payment Type: Domestic Payments
Cross-Border Payments

Breakup by Payment Mode:

Traditional
Digital

Breakup by Enterprise Size:

Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

BFSI
Manufacturing
IT and Telecom
Metals and Mining
Energy and Utilities
Others

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Express Company, Bank of America Corporation, Capital One, Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co., Mastercard Inc., Payoneer Inc., PayPal Holdings Inc., Paystand Inc., Stripe Inc., Visa Inc. and Wise Payments Limited. Key Questions Answered in This Report:
How has the global B2B payments market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global B2B payments market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the payment type?
What is the breakup of the market based on the payment mode?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global B2B payments market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global B2B Payments Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Payment Type
6.1 Domestic Payments
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Cross-Border Payments
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Payment Mode
7.1 Traditional
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Digital
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Enterprise Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium-sized Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Industry Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Manufacturing
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 IT and Telecom
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Metals and Mining
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Energy and Utilities
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 American Express Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bank of America Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Capital One
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Citigroup Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 JPMorgan Chase & Co.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Mastercard Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Payoneer Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 PayPal Holdings Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Paystand Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Stripe Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Visa Inc.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Wise Payments Limited
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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