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ヘルスケアBPO市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Healthcare BPO Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のヘルスケアBPO市場は、2021年に257億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.10%を示し、2027年までに445億9000万米ドルの市場に達すると予想しています。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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143 英語

 

サマリー

世界のヘルスケアBPO市場は、2021年に257億2,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.10%を示し、2027年までに445億9000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ヘルスケアビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)とは、医療機関が特定のビジネス関連業務を実行するために第三者ベンダーを選択し、委託するために採用する戦略を指します。BPOは、請求処理、患者データの分析、戦略的計画の実行、アカウント管理、ビジネス獲得、請求などの業務を支援します。これにより、医療機関はエラーや不正なデータアクセスを減らし、ワークフローを改善し、運営コストを削減しながら患者に質の高いサービスを提供することができます。現在、ヘルスケアBPOは、フロントエンドやバックエンドなど、サービスの種類によって分類されている。ヘルスケアBPOの市場動向
ヘルスケア分野の大幅な拡大や、主に高齢者層におけるさまざまな心血管疾患の有病率の上昇は、ヘルスケアBPO市場を成長へと導く主要な要因の1つとなっています。このことが、世界各地の入院患者数の増加を促進しています。さらに、さまざまな健康保険制度や遠隔医療サービスの利用可能性に関する消費者の意識の高まりが、市場の成長をさらに後押ししています。また、グローバルなサービス提供モデルをコスト効率よく実現するための急速な技術進歩や、病院や診療所におけるクラウドベースのBPOソリューションの統合も、成長を促進する要因の1つとなっています。さらに、保険プランの確認、記入、請求、コーディングエラーの調査、データ漏洩の深刻化に伴うデータセキュリティの確保にBPO戦略を採用するため、各国の政府機関が多くの有利なイニシアチブを取っていることも、市場の成長に寄与しています。また、患者の健康情報を記録するための電子カルテ(EHR)や電子医療記録(EMR)の普及、主要企業間の重要な提携なども、市場に明るい兆しをもたらしています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のヘルスケアBPO市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、支払者サービス、プロバイダーサービス、医薬品サービスに基づいて市場を分類しています。

ペイヤーサービス別内訳。

ヒューマンリソースマネジメント
クレームマネジメント
カスタマーリレーションシップマネジメント
運営・管理マネジメント
ケアマネジメント
プロバイダーマネジメント
その他

プロバイダーサービス別構成比患者登録と戦略的プランニング
患者ケアサービス
収益サイクルマネジメント

医薬品サービス別構成比

製造サービス
研究開発サービス
非臨床試験サービス

地域別構成比北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争環境。
本レポートでは、アクセンチュア、コグニザント、GeBBSヘルスケアソリューションズ、ジェンパクト、インターナショナルビジネスマシーンズ、IQVIA、NTTデータ、オメガヘルスケア、パレクセルインターナショナル、タタコンサルタンシーサービス、WNS (Holdings) Limited、ゼロックスなどの主要プレイヤーのプロファイルと共に業界の競争環境も考察しています。本レポートで回答した主な質問
世界のヘルスケアBPO市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のヘルスケアBPO市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
ペイヤーサービスに基づく市場のブレークアップは?
プロバイダーサービス別の市場構成は?
製薬会社向けサービスの内訳は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージはどのようなものか?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のヘルスケアBPO市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Healthcare BPO Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Payer Service
6.1 Human Resource Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Claims Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Customer Relationship Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Operational and Administrative Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Care Management
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Provider Management
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Provider Service
7.1 Patient Enrollment and Strategic Planning
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Patient Care Service
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Revenue Cycle Management
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pharmaceutical Service
8.1 Manufacturing Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Research and Development Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Non-clinical Services
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Cognizant
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 GeBBS Healthcare Solutions
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Genpact
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 International Business Machines Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 IQVIA
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 NTT Data Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Omega Healthcare
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Parexel International Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Tata Consultancy Services
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 WNS (Holdings) Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Xerox Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global healthcare BPO market reached a value of US$ 25.72 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 44.59 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 9.10% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Healthcare business process outsourcing (BPO) refers to a strategy adopted by healthcare organizations for selecting and delegating with the third-party vendors to execute specific business-related operations. It aids in processing claims, analyzing patient data and enrollment, performing strategic planning, and managing accounts, business acquisition and billings. This, in turn, assists healthcare firms in reducing errors and unauthorized data access, improving workflow, and providing quality services to the patients at reduced operational costs. At present, healthcare BPO is categorized based on its varying service types, such as front-end and backend. Healthcare BPO Market Trends:
The significant expansion in the healthcare sector, along with the increasing prevalence of various cardiovascular diseases, mostly amongst the rising geriatric population, represents one of the prime factors driving the healthcare BPO market toward growth. This, in turn, is facilitating the growth in the number of hospital admissions across the globe. Additionally, the rising awareness amongst the consumers regarding the availability of varying health insurance plans and telehealth services is further supporting the market growth. In line with this, rapid technological advancements and the integration of cloud-based BPO solutions in hospitals and clinics for implementing global service delivery models at cost-effective rates are acting as other growth-inducing factors. Moreover, numerous favorable initiatives undertaken by the government bodies of several nations for adopting BPO strategy for verifying insurance plans, filling, claiming, examining codding errors and ensuring data security due to the escalating instances of data breaches is contributing to the market growth. Other factors, such as extensive utilization of electronic health records (EHR) and electronic medical record (EMR) for recording patient health information, along with significant collaborations amongst key players, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global healthcare BPO market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on payer service, provider service and pharmaceutical service.

Breakup by Payer Service:

Human Resource Management
Claims Management
Customer Relationship Management
Operational and Administrative Management
Care Management
Provider Management
Others

Breakup by Provider Service: Patient Enrollment and Strategic Planning
Patient Care Service
Revenue Cycle Management

Breakup by Pharmaceutical Service:

Manufacturing Services
Research and Development Services
Non-clinical Services

Breakup by Region: North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Cognizant, GeBBS Healthcare Solutions, Genpact, International Business Machines Corporation, IQVIA, NTT Data Corporation, Omega Healthcare, Parexel International Corporation, Tata Consultancy Services, WNS (Holdings) Limited and Xerox Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global healthcare BPO market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global healthcare BPO market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the payer service?
What is the breakup of the market based on the provider service?
What is the breakup of the market based on the pharmaceutical service?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global healthcare BPO market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Healthcare BPO Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Payer Service
6.1 Human Resource Management
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Claims Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Customer Relationship Management
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Operational and Administrative Management
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Care Management
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Provider Management
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Provider Service
7.1 Patient Enrollment and Strategic Planning
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Patient Care Service
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Revenue Cycle Management
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Pharmaceutical Service
8.1 Manufacturing Services
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Research and Development Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Non-clinical Services
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Accenture plc
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Cognizant
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 GeBBS Healthcare Solutions
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Genpact
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 International Business Machines Corporation
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 IQVIA
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 NTT Data Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Omega Healthcare
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Parexel International Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 SWOT Analysis
14.3.10 Tata Consultancy Services
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 WNS (Holdings) Limited
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.12 Xerox Corporation
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

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