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液体石鹸の市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Liquid Soap Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の液体石鹸市場は、2021年に182億7千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.50%を示し、2027年までに270億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の液体石鹸市場は、2021年に182億7千万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.50%を示し、2027年までに270億3000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

液体石鹸は、植物性または動物性の脂肪の塩から作られる洗浄剤で、細菌やウイルスに対して有効である。また、手の乾燥を防ぐために保湿剤が添加されており、固形石鹸よりもpH値が低いため、敏感肌の人にも適しています。液体石鹸は、その手軽さ、便利さ、コスパの良さから、床掃除や衛生管理、洗濯など、家庭のさまざまな用途で広く使われています。

液体石けんの市場動向
現在、家庭、オフィス、公共の場所での安全対策の採用の上昇と一緒に、衛生と清潔さについての関心の高まりは、世界的に液体石鹸の需要を触媒する主要な要因の一つを表しています。また、病院や医療施設では、タッチフリー式の手指衛生用ディスペンサーの導入に伴い、衛生や無菌状態を維持するために液体石けんが広く使用されています。これは、コロナウイルス病(COVID-19)の発生や、風邪や水疱瘡などの感染症が増加していることにも起因しています。さらに、液体石鹸は、ホテル、クイックサービスレストラン(QSR)、食品加工における衛生要件を維持するために利用されています。このほか、主要企業は、食器洗い、台所用品、車両、家具に使用できる高度な洗浄処方を備えた多目的液体石鹸を提供しています。さらに、香料、グルテン、染料、アレルゲン、動物性副産物、リン酸塩、塩素、石油化学製品などの刺激の強い化学物質を含まないオーガニック製品の開発にも力を注いでいます。これらの製品は、持続可能な植物由来成分で作られており、柔軟性を高め、しわを減らし、色落ちを防ぐため、環境に対する人々の関心が高まっており、今後数年間は市場に明るい展望をもたらすと予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の液体石鹸市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、製品タイプ、流通チャネル、用途に基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

オーガニック
コンベンショナル

製品タイプ別内訳。

バス・ボディソープ
食器洗い用石けん
洗濯用せっけん
その他

販売チャネル別構成比

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
専門店
オンラインストア
その他

アプリケーション別構成比

家庭用
商業

地域別構成比。
北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境も、3M Company、Cleenol Group Ltd.、Colgate-Palmolive Company、Godrej Consumer Products Limited、GOJO Industries Inc.、Henkel AG & Co.KGaA、花王株式会社、ライオン株式会社、Medline Industries LP、Procter & Gamble Company、Reckitt Benckiser Group PLCおよびUnilever PLCです。
本レポートで回答した主な質問
液体石鹸の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の液体石鹸市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
製品タイプに基づく市場のブレークアップは?
流通チャネルに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
液体石鹸の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Liquid Soap Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Organic
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Conventional
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Type
7.1 Bath and Body Soaps
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dish Wash Soap
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Laundry Soaps
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Households
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Cleenol Group Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Colgate-Palmolive Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Godrej Consumer Products Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 GOJO Industries Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Henkel AG & Co. KGaA
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Kao Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Lion Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Medline Industries LP
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 SWOT Analysis
15.3.10 Procter & Gamble Company
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Reckitt Benckiser Group PLC
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Unilever PLC
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global liquid soap market reached a value of US$ 18.27 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 27.03 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Liquid soap is a cleansing agent made from the salts of vegetable or animal fats, which is effective against bacteria and viruses. It has added moisturizers to prevent hands from getting dry and a lower pH level than bar soaps, making it suitable for people with sensitive skin. Due to its easy accessibility, convenience, and cost benefits, liquid soap is widely used for various household purposes, such as floor cleaning, maintaining hygiene, and washing clothes.

Liquid Soap Market Trends:
At present, the growing concerns about hygiene and cleanliness, along with the rising adoption of safety measures in homes, offices, and public places, represent one of the primary factors catalyzing the demand for liquid soap worldwide. Apart from this, with the introduction of touch-free hand hygiene dispensers, liquid soap is extensively used to maintain sanitation and sterility in hospitals and healthcare facilities. This can also be attributed to the coronavirus disease (COVID-19) outbreak and rising cases of infectious diseases like cold and chickenpox. Furthermore, liquid soap is utilized for maintaining hygiene requirements in hotels, quick-service restaurants (QSRs), and food processing. Besides this, key players are offering multi-purpose liquid soap with an advanced cleaning formula that can be used for dish wash, kitchen utensils, vehicles, and furniture. Moreover, they are focusing on developing organic variants that do not contain perfumes, gluten, dyes, allergens, animal by-products and harsh chemicals, such as phosphates, chlorine and petrochemicals. As these products are made from sustainable, plant-derived ingredients, which enhance their softening properties, reduce crumples, and prevent fading of color, rising environmental concerns among individuals are anticipated to provide a positive outlook for the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global liquid soap market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, product type, distribution channel and application.

Breakup by Type:

Organic
Conventional

Breakup by Product Type:

Bath and Body Soaps
Dish Wash Soap
Laundry Soaps
Others

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others

Breakup by Application:

Households
Commercial

Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Cleenol Group Ltd., Colgate-Palmolive Company, Godrej Consumer Products Limited, GOJO Industries Inc., Henkel AG & Co. KGaA, Kao Corporation, Lion Corporation, Medline Industries LP, Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group PLC and Unilever PLC.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global liquid soap market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global liquid soap market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global liquid soap market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Liquid Soap Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Organic
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Conventional
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Type
7.1 Bath and Body Soaps
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Dish Wash Soap
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Laundry Soaps
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Convenience Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialty Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Households
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Commercial
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Cleenol Group Ltd.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Colgate-Palmolive Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Godrej Consumer Products Limited
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 GOJO Industries Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Henkel AG & Co. KGaA
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Kao Corporation
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Lion Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Medline Industries LP
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 SWOT Analysis
15.3.10 Procter & Gamble Company
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Reckitt Benckiser Group PLC
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Unilever PLC
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials

 

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