世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

補完代替医療市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Complementary and Alternative Medicine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の補完代替医療市場は、2021年に1,000億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.8%を示し、2027年までに3,155億米ドルに達すると予測しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の補完代替医療市場は、2021年に1,000億4,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.8%を示し、2027年までに3,155億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

補完代替医療(CAM)とは、従来の医療や標準的な医療の一部とは見なされない医療製品および医療行為を指します。CAMは、漢方薬、ホメオパシー療法、栄養補助食品、ヨガ、カイロプラクティック、マッサージ療法、鍼灸など、自分で行う製品や活動の組み合わせで構成されています。また、操体法や身体療法、バイオフィールド療法、ホールメディカルシステムなども含まれます。現在、CAMはがん患者の治療や、吐き気、痛み、疲労などの一般的な副作用を軽減するために広く使用されています。

天然素材や体に優しい治療法に対する消費者の嗜好の高まりは、世界のCAMの需要を喚起する重要な要因の1つとなっています。さらに、CAMは患者に快適さを与え、ストレスを軽減するため、さまざまな病気の診断や予防に広く採用されています。また、慢性疾患の増加や老年人口の増加が、市場にプラスの影響を与えています。さらに、その人気の高まりにより、いくつかの医療保険会社が医療保険プランにCAMの適用を提供しており、これが市場の成長に寄与しています。これとは別に、多くの国の行政機関がメディカル・ツーリズムの推進に力を入れており、これが世界におけるCAMの需要を後押ししています。また、コロナウイルス感染症(COVID-19)患者の治療のために、天然薬や代替薬のニーズが大幅に増加しています。このことは、CAMの使用を促進し、消費者範囲を拡大するために市場参加者に有利な機会を提供することが期待されます。

主要な市場細分化。
IMARCグループは、世界の補完代替医療市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、適応症、流通チャネルに基づき分類しています。

タイプ別内訳

伝統的代替医療療法
ボディセラピー
食事療法・ハーブ療法
エネルギーヒーリング療法
精神療法
その他

疾患別適応症の内訳。

関節炎

気管支喘息
糖尿病
循環器内科
神経内科
その他

販売チャネル別構成比

専門クリニック/センター
通信販売
直販
オンライン販売
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
Ayush Ayurvedic Pte Ltd., Columbia Nutritional LLC, Helio USA Inc., Herb Pharm LLC, Herbal Hills, Nature's Bounty, Nordic Naturals, Pure Encapsulations LLC (Nestlé S.A.), Quantum-Touch, The Healing Company Ltd. および Unity Woods Yoga Centerなどの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界の補完代替医療市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の補完代替医療市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場はどのようなものか?
タイプ別の市場構成は?
適応症に基づく市場の内訳は?
流通経路別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の補完代替医療市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Complementary and Alternative Medicine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Traditional Alternative Medicine Therapy
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Body Therapy
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Diet and Herbs Based Therapy
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Energy Healing Therapy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Mind Therapy
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Disease Indications
7.1 Arthritis
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cancer
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Asthma
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Diabetes
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Cardiology
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Neurology
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Special Clinics/Centres
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Distance Correspondence
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Direct Sales
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Sales
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Ayush Ayurvedic Pte Ltd.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Columbia Nutritional LLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Helio USA Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Herb Pharm LLC
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Herbal Hills
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Nature’s Bounty
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Nordic Naturals
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Pure Encapsulations LLC (Nestlé S.A.)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Quantum-Touch
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Healing Company Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Unity Woods Yoga Center
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global complementary and alternative medicine market reached a value of US$ 100.04 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 315.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 20.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Complementary and alternative medicine (CAM) refers to medical products and practices that are not considered a part of conventional or standard medical treatment. It comprises a combination of self-administered products and activities, such as herbal medicines, homeopathic remedies, dietary supplements, and yoga, with chiropractic care, massage therapy, and acupuncture. It also includes manipulative and body-based practices, biofield therapy, and whole medical systems. At present, CAM is widely used to treat individuals with cancer and alleviate common side effects like nausea, pain, and fatigue.

The rising consumer preferences for natural products and gentle therapies represent one of the key factors catalyzing the demand for CAM worldwide. Moreover, as it provides comfort and reduces the stress of patients, CAM is gaining widespread adoption in the diagnosis and prevention of various medical ailments. The growing prevalence of chronic diseases, along with the rising geriatric population, is positively influencing the market. Furthermore, due to its increasing popularity, several health insurance companies are offering CAM coverage in their medical plans, which is contributing to market growth. Apart from this, governing agencies of numerous countries are focusing on promoting medical tourism, which is fueling the demand for CAM around the world. Additionally, there is a significant rise in the need for natural or alternative medicines to treat coronavirus disease (COVID-19) patients. This, in turn, is anticipated to promote the usage of CAM and offer lucrative opportunities to market players for expanding their consumer reach.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global complementary and alternative medicine market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, disease indications and distribution channel.

Breakup by Type:

Traditional Alternative Medicine Therapy
Body Therapy
Diet and Herbs Based Therapy
Energy Healing Therapy
Mind Therapy
Others

Breakup by Disease Indications:

Arthritis
Cancer
Asthma
Diabetes
Cardiology
Neurology
Others

Breakup by Distribution Channel:

Special Clinics/Centres
Distance Correspondence
Direct Sales
Online Sales
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ayush Ayurvedic Pte Ltd., Columbia Nutritional LLC, Helio USA Inc., Herb Pharm LLC, Herbal Hills, Nature’s Bounty, Nordic Naturals, Pure Encapsulations LLC (Nestlé S.A.), Quantum-Touch, The Healing Company Ltd. and Unity Woods Yoga Center. Key Questions Answered in This Report:
How has the global complementary and alternative medicine market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global complementary and alternative medicine market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the disease indications?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global complementary and alternative medicine market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Complementary and Alternative Medicine Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Traditional Alternative Medicine Therapy
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Body Therapy
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Diet and Herbs Based Therapy
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Energy Healing Therapy
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Mind Therapy
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Disease Indications
7.1 Arthritis
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cancer
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Asthma
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Diabetes
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Cardiology
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Neurology
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Others
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Special Clinics/Centres
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Distance Correspondence
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Direct Sales
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Sales
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Ayush Ayurvedic Pte Ltd.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Columbia Nutritional LLC
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Helio USA Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Herb Pharm LLC
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Herbal Hills
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Nature’s Bounty
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Nordic Naturals
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Pure Encapsulations LLC (Nestlé S.A.)
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Quantum-Touch
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Healing Company Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Unity Woods Yoga Center
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る