プレシジョンメディシン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Precision Medicine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の精密医療市場は、2021年に610億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.1%を示し、2027年までに1,128億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー世界の精密医療市場は、2021年に610億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.1%を示し、2027年までに1,128億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。プレシジョン・メディシンとは、遺伝子や環境、生活習慣などの個人差に着目し、病気を予防・診断する医療アプローチです。病気のかかりやすさの予測、病気の発見と進行の改善、戦略のカスタマイズ、効果的な薬剤の処方を支援します。また、医療に関連する意思決定、医療の質の向上、試行錯誤の非効率性の解消を支援します。さらに、医薬品の臨床試験にかかる時間、コスト、失敗率を削減することから、精密医療は、胎児やがんの染色体異常の診断、慢性疾患の治療指針、子孫への遺伝性疾患の遺伝リスク予測に広く活用されています。 プレシジョンメディシンの市場動向 現在、コロナウイルス感染症(COVID-19)の感受性を理解し、その影響を測定し、潜在的な治療法を発見するための精密医療技術の使用が大幅に増加しています。これは、市場の成長を強化する重要な要因の1つとなっています。これとは別に、癌の有病率の増加や臨床試験中の薬剤候補の増加により、精密医療手法に対するニーズが世界中で急増しています。これは、世界的な医療インフラの大幅な改善や研究開発(R&D)活動への継続的な資金投入と相まって、市場成長に寄与しています。さらに、大手企業は、全ゲノムシーケンスやターゲットシーケンスなど、費用対効果の高い最先端技術を導入しており、ゲノムの研究やさまざまな病気を治療するための個別化治療の作成に幅広く応用されています。これに加えて、患者の電子カルテを分析し、臨床上の意思決定を支援する精密医療におけるビッグデータの導入が進んでいることから、市場の見通しは良好です。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界の精密医療市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、技術、用途、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 製品別の内訳。 消耗品 楽器 サービス 技術別構成比。 ビッグデータ解析 バイオインフォマティクス 遺伝子シークエンス 創薬 コンパニオン診断薬 その他 アプリケーション別構成比 オンコロジー 中枢神経系(CNS) 免疫学 呼吸器内科 感染症 その他 エンドユーザー別構成比 病院・診療所 診断センター 製薬会社・バイオテクノロジー会社 ヘルスケアIT企業 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、AstraZeneca plc、Bayer AG、bioMérieux SA、Bristol-Myers Squibb Company、Eli Lilly and Company、F. Hoffmann-La Roche AG、 Illumina Inc.、Laboratory Corporation of America Holdings、 Merck KGaA、 Novartis AG、 Pfizer Inc、 Qiagen N.V. 、 Quest Diagnostics Incorporated および Thermo Fisher Scientific Incといった主役たちのプロファイルと共に検証しています。本レポートで回答した主な質問 世界の精密医療市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の精密医療市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場は? 製品に基づく市場の内訳は? 技術に基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の精密医療市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Precision Medicine Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Consumables 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Instruments 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Big Data Analytics 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Bioinformatics 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Gene Sequencing 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Drug Discovery 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Companion Diagnostics 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Oncology 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Central Nervous System (CNS) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Immunology 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Respiratory Medicine 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Infections 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Hospitals and Clinics 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Diagnostic Centers 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Pharma and Biotech Companies 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Healthcare IT Firms 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AstraZeneca plc 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Bayer AG 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 bioMérieux SA 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Bristol-Myers Squibb Company 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Eli Lilly and Company 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 Illumina Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Laboratory Corporation of America Holdings 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Merck KGaA 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Novartis AG 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Pfizer Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis 15.3.12 Qiagen N.V. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Quest Diagnostics Incorporated 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis 15.3.14 Thermo Fisher Scientific Inc. 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.14.3 Financials 15.3.14.4 SWOT Analysis
SummaryThe global precision medicine market reached a value of US$ 61.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 112.8 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 10.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Precision Medicine Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Consumables 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Instruments 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Technology 7.1 Big Data Analytics 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Bioinformatics 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Gene Sequencing 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Drug Discovery 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Companion Diagnostics 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Oncology 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Central Nervous System (CNS) 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Immunology 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Respiratory Medicine 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Infections 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End User 9.1 Hospitals and Clinics 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Diagnostic Centers 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Pharma and Biotech Companies 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Healthcare IT Firms 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia-Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AstraZeneca plc 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Bayer AG 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 bioMérieux SA 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Bristol-Myers Squibb Company 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Eli Lilly and Company 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 Illumina Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Laboratory Corporation of America Holdings 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Merck KGaA 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Novartis AG 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis 15.3.11 Pfizer Inc. 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis 15.3.12 Qiagen N.V. 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.12.3 Financials 15.3.12.4 SWOT Analysis 15.3.13 Quest Diagnostics Incorporated 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.13.3 Financials 15.3.13.4 SWOT Analysis 15.3.14 Thermo Fisher Scientific Inc. 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.14.3 Financials 15.3.14.4 SWOT Analysis
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